Het afrijstress en rijles topic 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:18

Succes voor diegene die toch examen hebben!
hier nog geen duidelijkheid, vanmorgen met instructeur gesproken, en heb zo om 3 uur gewoon rijles... maar die wist verder ook nog niets meer erover.
Baal nu wel een beetje dat ik om 8.55 heb gedaan ipv 15.15, als de ochtenden toch worden afgelast..... :\

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:19

Je moest eens weten hoevaak mijn instructeur heeft ingegrepen toen ik nog maar net reed. Maar mijn instructeur reageerde er wel gewoon normaal op, zo van volgende keer dit of dat ofzo en dan uitleg erbij. Dat komt natuurlijk al een stuk beter over. Wordt jou instructeur boos als je iets fout doet?

Mandyy

Re: Het afrijstress en rijles topic 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:23

Toen ik de auto liet afslaan zei hij; ''Ho dit kan dus echt niet.''
Later legde hij pas uit hoe het kwam.

Toen ik moest file parkeren, zei hij een aantal keer dat ik hem er tussen moest zetten.. Heb een aantal keer gezegd dat ik niet wist hoe.. maar hij bleef zeggen dat ie er tussen moest.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:27

Dan is het misschien eens handig om te praten met je instructeur. Leg gewoon uit dat je sommige dingen nog niet snapt en of hij dus wat meer wilt uitleggen. Als dit niets uithaalt kun je misschien naar een andere instructeur (mits het geen eenmansbedrijf is natuurlijk). Probeer erover te praten want als jij opziet tegen je lessen is dat ook niet goed. Het zou juist leuk moeten zijn.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:31

Precies het moet wel leuk blijven, de 1e paar lessen kon ik juist niet wachten tot ik eindelijk weer mocht :D
en dat ging ook echt allemaal niet gelijk vlekkenloos hoor.
maargoed als ik dat zo hoor is mijn instructeur ook heel anders, als je een fout maakt nou so be it, zolang je maar niet midden op de snelweg gaat parkeren (bij wijze van :+) het kan gebeuren, iedereen moet het leren. geen enkele reden om boos te worden.

Mijn instructeur liet mij ook gewoon mijn fouten maken, zei dan wel van 'dat ging niet echt zoals het hoort he?' of 'dat ging wel een beetje hard' iets in die trant, maar niet dat ze gelijk ingreep (alleen als ik bvb te dicht op de stoeprand reed volgens haar :+)

gewoon rustig een gesprek met je instructeur aangaan woensdag, en even uitleggen hoe je je voelt en erover denkt, dat kan soms ook een hoop schelen :)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:04

Ik vind ook dat een instructeur je moet leren autorijden, is toch vrij logisch?! :D
Niemand is zo'n natuurtalent dat diegene weet hoe ze de auto moeten besturen, schakelen, bijzondere verrichtingen en snelweg en gewone wegen moeten rijden. Je instructeur hoort je dit alles gewoon te leren, en niet boos te worden wanneer het niet lukt. Want als hij boos wordt, of het gewoon niet uitlegd, dan vind ik dat echt super slecht.

Misschien inderdaad een andere instructeur binnen je rijschool vragen of anders naar een andere rijschool overstappen? Want het is nu wel duidelijk dat het zo niet lukt toch. :(:)

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:10

Ik ben gezakt ;(

Vanavond word er meteen nieuw examen aan gevraagt.

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:17

He balen joh!

Voor je gevoel ook niet lekker gereden of juist wel?

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:34

Jawel, had hele goede momenten, maar ook wat mindere ;( in scherpe bochten door zenuwen vergeten terug te schakelen :(
En moest wat pittiger zijn met oversteken.(ik wacht altijd tot het echt vrij is maar volgens hem kon ik makkelijk door 2 autos door _-:(

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:56

Ah he balen zeg miejmoon!
Dat laatste is dan wel een beetje flauw.

Nou ik heb ook weer uurtje gereden, ging prima... even nieuw 'kruispunt' uitgeprobeerd hier, en bezig geweest met echt de borden volgen richting daar en daar, ging ook best.
nee instructeur had niet echt op of aanmerkingen wat anders moest.
ja enigste was dat ik er om moet denken dat ik bij het invoegen van de snelweg wel wat vaart maak, ik blijf dan een beetje op 80/90 hangen en dan ben ik aan het kijken, maar moet eerst vaart maken, dan kijken en dan invoegen.
Alleen komt dan het einde van het strookje zo snel dichtbij vind ik altijd :') maargoed :D

Ze zei als het nou niet meer gaat sneeuwen is er een klein kansje dat het door zou kunnen gaan nog woensdag... maar die kans is echt heel heel klein.
ik hoop persoonlijk dat ze denken van ach diegene heeft al een keer moeten wachten wegens afgelast, laten we die nu toch maar door gaan.
maar zo zullen ze vast wel niet denken :7
Goed we wachten af en zullen het wel zien, morgen om half 3 weer een uurtje.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:01

Grappig Magic_lover, dat probleem heb ik dus ook altijd. Ik blijf ook op de 80/90 hangen, en dan zegt mijn instructrice altijd; pedaal tot op de bodem en dan invoegen, je kan het. :D
Laatst zat ik in z'n 5, en toen werd de weg van 100 naar 120. Dus ik moest weer mijn gaspedaal tot de bodem, aangezien ik een vrachtwagen ging inhalen en ook naar de 120 moest. Nou dat ging me toch een partij sloom. :') Echt ik dacht dat die stomme auto nooit naar 120 ging haha.

Ik hoop echt voor je dat ie doorgaat, zou balen zijn als je weer werd afgelast!

Balen Miejmoon, hopelijk slaag je de volgende keer wel. Had je nog meer opmerkingen of was dat de enige?

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:03

Dat is het enigste :(

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:05

Ah enorm balen zeg.. :(:) Heeft je instructeur er nog iets over gezegt of had hij verder geen opmerkingen?
Zou wel erg vreemd zijn als je alleen was gezakt op het niet pittig genoeg oversteken, of kwam deze situatie meerdere keren voor?
Maarja, die examinators van dit moment lijken op alles commentaar te hebben. (al hebben ze daar wel recht toe maar dat is een ander verhaal ;) )

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:07

mowoah: haha ja ik vindt het dan altijd zo snel gaan :')
in mijn beleving ging het eerder altijd veel soepeler, en had ik veel meer de tijd overal voor :+
maar misschien kwam het omdat ik toen nog niet zo 'bewust' aan het kijken was, en instructrice meekeek, nu moet ik het echt zelf doen :')

Idd balen zeg!
ik hoopte dat ze wat soepeler zouden zijn omdat ze zo'n achterstand weg moeten werken... maar hmmm :=

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:09

Hij vond het jammer, en vergeten terug schakelen in bochten deed ik normaal niet volgens hem. Die andere situatie kwam wel 2/3 keer voor ofzo. En wat meer vooruit kijken.

Liesurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:29

Mijn examen ging wel door :D

En ik ben geslaaaaagd! :D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:30

Miejmoon balen zeg!! Hopelijk kun je snel opnieuw!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:31

Liesurt gefeliciteerd :D

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:32

Liesurt gefeliciteerd!!
Vertel vertel, hoe ging het.... wil alles weten O:) :D

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:36

Liesurt gefeliciteerd *\o/*

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:40

Miejmoon, balen. :(:)

Liesurt, gefeliciteerd! *\o/*

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:04

Ja ik wil ook graag alles weten Liesurt :P

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 19:06

Mowoah schreef:
Grappig Magic_lover, dat probleem heb ik dus ook altijd. Ik blijf ook op de 80/90 hangen, en dan zegt mijn instructrice altijd; pedaal tot op de bodem en dan invoegen, je kan het. :D
Laatst zat ik in z'n 5, en toen werd de weg van 100 naar 120. Dus ik moest weer mijn gaspedaal tot de bodem, aangezien ik een vrachtwagen ging inhalen en ook naar de 120 moest. Nou dat ging me toch een partij sloom. :') Echt ik dacht dat die stomme auto nooit naar 120 ging haha.

Ik hoop echt voor je dat ie doorgaat, zou balen zijn als je weer werd afgelast!

Balen Miejmoon, hopelijk slaag je de volgende keer wel. Had je nog meer opmerkingen of was dat de enige?

Hier heb ik ook last van en dat terwijl ik echt heel vaak en ook al één keer heel lang achter elkaar op de snelweg heb gereden. Blijf het moeilijk vinden om het allemaal goed te zien. :')

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 19:08

Liesurt schreef:
Mijn examen ging wel door :D

En ik ben geslaaaaagd! :D

Gefeliciteerd! :D

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:11

@Liesurt: Gefeliciteerd!! :D
@Miejmoon: Balen zeg! Hopelijk mag je een beetje snel weer!

Ik mag morgen ook weer lessen. :D
En dat van het invoegen ken ik wel.. Ik vergeet ook altijd vaart te maken haha!