werkeloos: hoe kom je de dag door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:54

Ilzas schreef:
@Blijheid: inderdaad, dat doe ik ook regelmatig, alleen raak ik zo langzamerhand wel door mijn "voorraad" heen. Ik ga zelfs wel eens naar rommelmarkten en verkoop dat dan weer door op Marktplaats. Alleen zijn er nu geen rommelmarkten.

klopt, het is geen fulltime bezigheid, maar als je NU even iets wil (en dus niet al helemaal opgeruimd bent zoals jij) dan is het in elk geval even afleiding :)

edit: wat ik zelf graag doe (ik ben chronisch ziek en nu tijdelijk gestopt met studeren) is zelf kleding maken. Goedkope lapjes kopen en daar wat leuks van maken, geeft mij veel voldoening, en je bent er even zoet mee :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-01-10 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:55

Ach helemaal opgeruimd is ook zo ... overdreven! :o

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:56

Mmm.. mijn schuur moet nog nodig weer s opgeruimd worden. verder valt er niet veel op te ruimen, omdat ik nog niet zo heel erg lang in dit huis woon :D En daarnaast t huishouden ook behoorlijk bij heb qua alles.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:58

Ik zit zelf thuis (ziektewet)
Ik vermaak me redelijk! Ik ga elke dag naar de paarden en maak veel schoon in huis daarbij heb ik therapie waar ik druk mee ben.
Ik ben de enige die thuis is moeder en vriend werken dus ik zorg ook nog voor mijn zusje.

Mijn leven is op dat gebied best saai maar ik weet gewoon dat er over een tijdje verbetering in gaat komen!

Gelukkig werkt mijn beste vriendin s'ochtends en s'avonds dus die zie ik nog redelijk vaak en natuurlijk hebben we bokt.

Zonnetje81

Re: werkeloos: hoe kom je de dag door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:00

Maar als je werkloos bent en lichamelijk in orde kan je desnoods om wat extra's te hebben gaan poetsen/strijken ofzo?? Of zie ik dat verkeerd? Oke daar kan je niet je hypotheek van dokken maar misschien wel je boodschappen van doen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:02

@Ilzas, dank je wel en jij alweer ziek meid, sterkte!!!!
Enne heb jij niet genoeg bezigheid aan het zorgen dat je beep kamer e.d. allemaal klaar is

Iedereen bedankt voor de felicitatie's :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:03

Ik verveel me ook :D

Ben met zwangerschapsverlof en zit gewoon de hele dag thuis te eh... zitten. Huishouden en de paarden gaat al een hele tijd niet meer, stekker van de stofzuiger in het stopcontact steken en ik moet 3 dagen bijkomen :P
Probeer uit te slapen 's morgens (slaap niet meer zo lekker, alles zit in de weg) en verder, tja... beetje internetten en film kijken.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:04

Zonnetje81 schreef:
Maar als je werkloos bent en lichamelijk in orde kan je desnoods om wat extra's te hebben gaan poetsen/strijken ofzo?? Of zie ik dat verkeerd? Oke daar kan je niet je hypotheek van dokken maar misschien wel je boodschappen van doen.

niet iedereen wil zwart werk doen, maar snap wel wat je bedoelt!
Ik heb zelf zowel lichamelijk als geestelijk niet in orde dus voor mij zou het niks zijn.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:14

Ik heb ruim een half jaar thuisgezeten, door ziekte.. Aangezien ik ook erg beperkt was in mijn bewegingsvrijheid bestond mijn dag uit slapen (sja bijkomen van operaties :P ) en bokken, ik kende na een week het hele dagprogramma van RTL 4 uit m'n hoofd, (animal planet is ook een aanrader trouwens!) films kijken en met vriendinnen mee naar stal om even naar m'n paard te kijken..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:22

patjelisa schreef:
Zonnetje81 schreef:

niet iedereen wil zwart werk doen, maar snap wel wat je bedoelt!
Ik heb zelf zowel lichamelijk als geestelijk niet in orde dus voor mij zou het niks zijn.

Het zou ook niet mijn voorkeur zijn maar als je wat extra's nodig hebt of bezig wilt zijn..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:31

Mienky_23 schreef:
ik heb een wah jong. en heb sinds kort een baan als vrijwilligers op een rusthuis voor manegepaarden in dalmsholte. geen verschil in rang oid. het zijn allemaal vrijwilligers, dus voor mij ideaal. en supergaaf om te doen!
Ik krijg ook een [***] uitkering. :j En ik heb ook 2,5 jaar vrijwilligerswerk gedaan met paarden..

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:34

miep1979 schreef:
@Ilzas, dank je wel en jij alweer ziek meid, sterkte!!!!
Enne heb jij niet genoeg bezigheid aan het zorgen dat je beep kamer e.d. allemaal klaar is

Iedereen bedankt voor de felicitatie's :D

Oh ja, op zich wel. Grote werk staat in elkaar, ben nu wassen aan het draaien met kleertjes, maar da's ook niet enorm veel werk: was erin, knop aan en wachten maar!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:35

Maar ik vind werkeloos thuis zitten als je 'normaal zou werken' anders als dat je afgekeurd bent in de zin dat je dan nooit zal gaan werken. Dan moet je een andere knop in je hersenen omzetten lijkt me, plus dat je het lichamelijk om een of andere reden niet aankan om fulltime te werken.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:35

Quellian schreef:
Ik verveel me ook :D

Ben met zwangerschapsverlof en zit gewoon de hele dag thuis te eh... zitten. Huishouden en de paarden gaat al een hele tijd niet meer, stekker van de stofzuiger in het stopcontact steken en ik moet 3 dagen bijkomen :P
Probeer uit te slapen 's morgens (slaap niet meer zo lekker, alles zit in de weg) en verder, tja... beetje internetten en film kijken.

Ja, zwanger zijn, werkeloos zijn en ziek zijn hebben veel met elkaar gemeen he?

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:40

Ook ik verveel me. Vanochtend was ik op weg naar stage en ben ik uitgegleden. Daarbij ben ik volop op m'n arm gevallen, die nu gebroken is. Het kon niet in het gips, omdat het net onder m'n schouder is gebroken en loop nu met een zogenaamde sling rond. Ik baal echt als een stekker, want ik moet nu geholpen worden met kleden etc. Was al niet dol op sneeuw en nu al helemaal niet meer...

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:47

laetitia schreef:
Waarom doen jullie dan geen vrijwilligerswerk als je je zo verveelt?
Echt zat te doen en het is nog leuk ook én je helpt iemand anders ermee!

Zo weet ik dat dierenasielen en dierenopvangadressen altijd wel extra handen kunnen gebruiken :j

Als je een uitkering hebt dan moet je toestemming vragen van de uitkeringsinstantie om vrijwillgers werk te mogen doen. Als je een ww uitkering hebt krijg je vaak geen toestemming omdat je de uren dat je als vrijwillger aan het werk bent niet beschikbaar bent voor werk.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:52

Ilzas schreef:

En had het me zo anders voorgesteld he :D :D :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:57

Quellian schreef:
Ilzas schreef:

En had het me zo anders voorgesteld he :D :D :D

Lijkt me niet fijn!!! Erg saaaaai....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:59

Boring it is :O

Maar goed... laat de etterbak maar komen, dan heb ik iets te doen :D

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:59

De chaos gaat ongetwijfeld nog komen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:01

Chaos? Ben ik ergens niet op voorbereid? :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:01

Hahaha dat is 1 ding wat zeker is, dat ie niet blijft zitten ;)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:03

Zonnetje81 schreef:

:=

Vriendje heeft alle papieren thuis liggen maar gaat wel tekenen :j
Financieel tijdens de proeftijd iets minder daarna als hij goed functioneert op het oude salaris bij failliette werkgever :D
Lijkt erop dat ik hier vaarwel kan zeggen ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:05

Zonnetje81 schreef:

Oh zo! Maar ik ga er geen chaos van maken hoor, 2 vingers in de neus, dat doe ik wel ff :j

Miep, dat klinkt in elk geval erg fijn!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:09

Quellian schreef:
Chaos? Ben ik ergens niet op voorbereid? :D

Ik weet niet, ik schat zo in: gebroken nachten, hoop was, hoop gespuug enzo?