Oud en nieuw, Gulle mensen met krant/folderwijk!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:45

Wij hebben geen abonnement op een krant, maar geven de mensen die de regionale krantjes (zijn er hier nogal wat!) iedere week brengen wel wat als ze aan de deur komen.
Hoeveel ligt er maar net aan wat ik in huis heb, maar meestal 1 of 2 euro. Kleine moeite en de bezorgers zijn over het algemeen ook wel dankbaar dus!

Toen we wel een abonnement hadden op een krant werd die erg slecht bezorgd, behalve rond de kerst, toen kwam hij wel netjes iedere dag. Die kreeg toen echt niets en we hebben daarom ook het abonnement opgezegd.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:47

Als ze bij mij aan de deur komen doe ik de deur al niet meer open, net belde ze ook aan, toen heeft mijn moeder opengedaan. Het hele jaar door zien wij altijd dezelfde mensen, maar rond kerst wordt dat ineens verdubbeld en komen er mensen aan de deur die wij nog nooooit hebben gezien.

woollieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:51

Haha, makkelijk geld verdienen zullen ze dan wel denken.. 8-) Dan zou ik ze dus ook echt niks geven, }> wij wonen gelukkig beetje achteraf, dus daar hebben we niet heel veel last van, een euro of 1, 2 vind ik zelf wel genoeg, tenzij dus een kranten alle dagen netjes op tijd is bezorgt, zo iemand krijgt wel meer, is ook redelijk vind ik!

_Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:52

Haha ik wist niet eens dat het de bedoeling was om geld te geven. Heb vanmiddag gewoon bedankt gezegd en de deur weer dicht gedaan.. :o Ik vond het al wat apart.

Nu ik weet dat het de bedoeling is om geld te geven vind ik het toch wat raar. Ik zou me zelf iig nogal ongemakkelijk voelen om zo langs de deuren te gaan. Uiteindelijk doe je het toch voor dat extraatje en baal je als je dat niet krijgt.

Dat je door regen, wind en sneeuw moet is het risico van het vak. ;) Iedereen heeft wel mindere kanten van zijn (bij)baan, uiteindelijk hoort het er gewoon bij.

woollieh

Re: Oud en nieuw, Gulle mensen met krant/folderwijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:55

Tja, niet dat ik het erg vind.. Kvond het heerlijk om even gauw de kranten weg te brengen, en had daarnaast een best loon voor 14 jarige.. :P

En om niks te krijgen, tja misschien verwacht je het, maar heel erg is het ook niet! (aangezien ik van veel mensen wel heel veel kreeg) Grotendeels kenden ik ook wel, (de bezorgadressen) Dus misschien is dat ook anders!

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:57

Die mensen betalen mee dan dat wij krijgen.
Ik heb ong 50 kranten vandaag (nrc) heb 75 euro binnen gehaald.
Heel veel wardering gekregen :D Daar gaat het mij meer om.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 01:24

Xfeno01X schreef:
ze moeten juist blij zijn dat wij dat voor ze willen doen anders weten ze ook niet waar er korting is

Jawel hoor, dat kan ik prima op internet zien.

Heb overigens net wel 50 cent aan een bezorgster van een huis-aan-huisblad gegeven, hoewel volgens mij haar vader dat ding bezorgt... Maar ach, zij blij, ik mis die 50 cent toch niet.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 01:32

Best sneu de krantenbezorger hier kwam langs maar ik had heel geen klein geld.
Om eerlijk te zijn denk ik er niet bij na dat ze langs komen. Ik heb het kaartje aangenomen en daarna in de prullenbak gegooid.
Wat moet ik nu zeggen tegen zo'n jongen: Bedankt dat je de folders in mijn brievenbus mikt? :+ Dat is zijn werk toch

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 06:41

ik had vandaag 5 euro op een brievenbus liggen..
heel lief kaartje erbij en vind dat een stuk leuker dan het geld eigenlijk :)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 08:56

Nou hier bij ons hoeven ze ook niet meer aan de deur te komen ze bezorgen amper of ontzettend laat (LEES: wanneer de folders alweer verstreken zijn en je niet meer kan proviteren van de aanbiedingen)...

Ach tsja daar hebben ze internet ook voor uitgevonden he kan je alle folders makkelijk en OP TIJD online bekijken ;) .

Van de week kwam er wel aantal hier aan de deur alleen we hebben geen bel (althans die doet het niet) en klopt ie ongeduldig wel 5x op de raam (schrik me de pleuris)...Ik schudde voor het raam van nee je krijgt en ook al salaris en dan wil je ook nog met zo´n stom kaartje extra ontvangen, ga maar bij je baas klagen als je een bonus zou willen...Maar meld dan wel aan je baas van dat je altijd de folders veelste laat bezorgd !! :+

En bovendien had ik ook geen kleingeld alleen maar briefje van 10 of 20 nou dacht toch niet dat ik dat ga geven aan zo´n snuiter...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:06

Maar geven julie dan werkelijk aan iedereen ??

hier komen ze van 3 zondagbladen, 2 of 3x folders, het wijkboekje, het dorpskrantje, en nog 1 of 2 weekbladen ...

Buiten dat, er wordt zoveel geschooid dat ik dus niks meer geef, er komen 30 collectes in een jaar, de kerken komen bietsen, de lokale voetbalverenigen, muziekkorps etc etc etc. Ik wil een sticker geen gebedel aan mn deur :+

De postbode is geloof ik de enige die geen extraatje verwacht :D

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:09

Toen ik de kranten nog deed.
*ochtendkrant, met een wijk van ongeveer 70/80 huizen...
Haalde ik 200 euro op
heerlijk. :o

De een krijgt zo zijn extratje, en de ander op een andere manier...

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:56

Inderdaad de enige die niet komt om te bedelen is de postbode..

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:04

Kijk als de postbode nu aanbelde met een kaartje dan had ik best voor de postbode een kleinigheidje gehad.
Deze mensen bezorgen alles netjes op tijd en wanneer de mensen geen post verstuurden hadden zij geen baan.
Overginds vind ik betaalde abbo's op kranten ook wat anders maar deze hebben we niet.
Zoals al eerder in het topic is aangegeven: ik vraag niet om de folders, ze komen meestal op woensdag of donderdag binnen dus alles is meestal al uitverkocht en deze kinderen (ze zijn meestal nog jong) hoeven zichzelf niet van een folderbaantjesloon te onderhouden.

Maar het is hier blijkbaar in Sexbierum (noordwest Friesland) heel appart om met die kaartjes langs de deur te gaan, mijn vriend woont hier al 30 jaar en heeft nog nooit iemand aan de deur gehad die folders bezorgde.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:55

Het is wel lekker verdienen :D
Ik heb het vroeger ook een jaartje gedaan en ik kan me herinneren dat ik toen echt heel veel geld ophaalde!
Mijn zusje doet het nu, en die haalt dan weer relatief weinig op: 150 euro op 230 huizen :=

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:58

Ik heb echt een hekel hieraan.. Bij mij bellen ze ook altijd op het verkeerde moment aan (Tijdens het eten of middenin een film o.i.d.)
(Sorry voor de kranten/folders bokkers.. :o )
Ik snap wel dat het voor jongeren een lekker mooi meegenomen zakcentje is hoor.. Ik geef ook altijd wel geld..
Maar ik vind veel mensen nogal ondankbaar overkomen, ik las bijvoorbeeld ergens in het topic dat iemand iets zei van 'maar 0,50ct'
Sorry hoor maar wij krijgen van jullie 'maar een papiertje' waar we geen zak aan hebben..
Ik heb ook het gevoel dat ik meer mensen aan de deur krijg dan dat ik aan folders krijg.. :')

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:59

Sommige krijgen zo te horen echt veel mensen aan de deur.
Wij krijgen 2 folderpaketjes in plastic, 2 regiokrantjes(1 met invouwfolders) en dan mijn paketje die ik zelf moet vouwen(nouja, mams).
En dan nog zaterdagkrant waar moeders een abbo op heeft.
Maar lang niet iedereen kwam bij ons langs, maar 2 stuks ..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:00

Babsiej schreef:
Maar geven julie dan werkelijk aan iedereen ??

hier komen ze van 3 zondagbladen, 2 of 3x folders, het wijkboekje, het dorpskrantje, en nog 1 of 2 weekbladen ...

Buiten dat, er wordt zoveel geschooid dat ik dus niks meer geef, er komen 30 collectes in een jaar, de kerken komen bietsen, de lokale voetbalverenigen, muziekkorps etc etc etc. Ik wil een sticker geen gebedel aan mn deur :+

De postbode is geloof ik de enige die geen extraatje verwacht :D

briljant! _O- :')

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:01

adecuada schreef:
Ik heb echt een hekel hieraan.. Bij mij bellen ze ook altijd op het verkeerde moment aan (Tijdens het eten of middenin een film o.i.d.)
Ik snap wel dat het voor jongeren een lekker mooi meegenomen zakcentje is hoor.. Ik geef ook altijd wel geld..
Maar ik vind veel mensen nogal ondankbaar overkomen, ik las bijvoorbeeld ergens in het topic dat iemand iets zei van 'maar 0,50ct'
Sorry hoor maar wij krijgen van jullie 'maar een papiertje' waar we geen zak aan hebben..
Ik heb ook het gevoel dat ik meer mensen aan de deur krijg dan dat ik aan folders krijg.. :')

Toch juist logisch dat ze dan aan bellen? Dan zijn de meeste mensen thuis en heb je kans op meer geld, 's middags doen lang niet iedereen open }> .

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:02

Ik heb een folderwijk van 275 huizen en heb 90 euro en 1 cent in totaal verdient :P (relatief weinig als ik de rest zo zie maar ik ben er zeer blij mee :P) In het begin had ik toch wel behoorlijk angst om aan te bellen hoor.. maar gelukkig was het een aardige vrouw bij het eerste huis (haar voordeur was dichtgevroren en dus gaf ik haar haar reclame en mijn kaartje door de brievenbus en gaf ze mij 2 euro :D was wel grappig eigenlijk :P 1/3 was niet thuis of deed niet open (ik bel aan en binnen begint een hond te blaffen, ik hoor een man sissen: bobby hou je kop ga op je plaats! schiet op! Hond blaft nog wat na maar niemand doet open :P) of ik had sjans van een man die dik 20 jaar ouder was dan mij (van hem kreeg ik 4 euro) en er was een man behoorlijk aangeschoten en die meende toch dat ie grappig was (hij kan ook gewoon niet helemaal lekker bij zijn hoofd zijn.. maar hij was knalrood en schreeuwde over de hele straat: HALOO MEISJE!! dus ik: ik wens u fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar. hij (schreeuwend de hele tijd): haha en nu wil je zeker honderd euro :P dus ik: dat zou mooi zijn maar een euro is ook goed hoor :P dus hij gaf mij 2 euro voor de moeite, slaat hij mij nog goedwillig op de schouder wuift me nog na (in zijn t-shirt terwijl et ijskoud is (-10)..) Ik die straat gelopen en daarna weer terug naar die man (omdat mijn fiets tegen de lantaarnpaal voor zijn huis stond) begint ie van enne al rijk geworden meid? dus ik nou valt best mee. Dus hij: wat een wrekke, en hij begon de sneeuw te ruimen voor mijn fiets weg? heel aardig van hem maar dat had niet gehoeven (heb 5 minuten moeten wachten eer hij vond dat de straat weer mooi en glad was, en ik moest van hem maar aan hem blijven denken zodat ik later aan mijn kinderen kon vertellen: vroeger toen liep ik krantjes en toen waren de winters in nederland nog echte winters, behalve als ik lesbie zou worden natuurlijk want dan zou ik geen kinderen krijgen, met die jongere van tegenwoordig waarvan bijna niemand meer hetero is (juist, neem nog een borrel kerel, maar ik ben geen lesbie) xD:P ik werd nog afgezeikt door een vrouw, en nog binnen gevraagd door een klein jongetje van 3 en van hem kreeg ik ook nog een lekkere reep chocola voor de moeite :P en er was een hele aardige oude vrouw die helemaal geen kleingeld in huis had en ze was zich helemaal aan et verontschuldigen en van haar kreeg ik ook waardering. Maar de laatste straat heb ik toch niet meer aangebeld, want ik begon me toch echt een bedelaar te voelen .. Misschien dat ik volgend jaar weer aanbel maar bij die ene vrouw die mij afzeikte ga ik echt no way nog eens aanbellen.. Ik bedoel niemand is verplicht om iets te geven en dat hoeft dan ook niet voor mij dat mag iedereen zelf weten, maar ga mij dan niet afzeiken dat vind ik echt nergens voor nodig.. Wel fijn is de waardering die je krijgt, een vrouw gaf me 2 euro omdat ik de enige folderbezorgster was die de folders op tijd rondbracht (dat snap ik niet van die andere bezorgers, ook al is het maar reclame, men wil het toch op tijd krijgen en als je dat niet kan moet je maar geen krantjes gaan rondbrengen..)De rest van de bezorgers bezorgde of helemaal niet of veel te laat..

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:09

Ik bezorgde vroeger de krant in een akelige achterbuurt van 400 huizen en met kaartjes had ik 30 euro ofzo.
bijna iedereen sloeg daar de deur voor je neus dicht en de meeste waaren zo boos dat je aanbelden dat ze zelfs de krant weigerde.
Ik: *bel aan*
Persoon: * Deur open*
Ik: Fij
Persoon: *boenk deur dicht*

Babsiej ik ben postbode en waar ik de postbezorg zie ik best veel stikers met geen collectes aan de deur, geen deurverkoop, geen geldklopperij aan de deur enz enz enz

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:13

Weissjee schreef:
adecuada schreef:

Toch juist logisch dat ze dan aan bellen? Dan zijn de meeste mensen thuis en heb je kans op meer geld, 's middags doen lang niet iedereen open }> .

True. :Y)
Maar als het nou rond een uurtje of 6 of 7 was vind ik het nog niet eens zo heel erg.
Maar ik eet meestal pas rond een uur of 8 of 9 dan vind ik het echt vreselijk irritant!

vanalleswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:34

ik lag vorig jaar voor het raam op mijn bed, heb er bijna 4 maanden gelegen.
belde ze ook aan keken kwaad dat ik niet van mijn bed af kwam!!!!!!!
ja doei, dat ging dus niet he.
dit jaar zit ik op de bank, maar ben niet snel met opstaan, want moet eerst even een paar passen doen voor het wat beter gaat, en dan kijken ze weer boos, terwijl ze me zien opstaan,voor ik bij de deur ben gaan ze al weg. ja doei!!

volgend jaar doe ik niet eens meer open.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:40

M'n broertje heeft ook een hoop opgehaald, maar kwam tot zijn grote verbazing in 'zijn' flat en daar was gewoon al iemand geweest met kaartjes!

Het is een mooie bijverdienste voor hem en hij is er ook altijd heel blij mee.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:41

Ik vind het zo raar dat mensen aan de deur komen bedelen voor geld. Mijn vriend heeft 2 keer opengedaan en hij had alleen maar muntjes van 20 in zijn portomonee zitten dus die hebben allebei 20 cent gekregen. Ik doe alles met pin dus heb nooit geld in huis en dat zeg ik ook gewoon, maar als ik wel geld zou hebben in huis zou ik alsnog niks geven. Bedoel je krijgt gewoon betaald voor het folder/krantenlopen. Als dat te weinig is moet je ander werk zoeken of iedereen moet opzeggen zodat ze je meer gaan betalen. Vind het echt bedelen... Toen dr een volwassen vrouw aan de deur stond reikte ze me een kaartje aan, toen ik zei dat ik geen geld in huis had trok ze m snel weer terug en liep weg, dan merk je echt dat het om het geld gaat, en niet om de mensen fijne dagen te wensen, en dat hoeft voor mij ook niet.

Maar ik zeg ook nooit hallo tegen straatkrantverkopers en heb nog nooit wat aan een bedelaar gegeven, hier heb je de mogelijkheid om te werken voor je geld en als je dat niet kan dan wordt er voor je gezorgd... Zo denk ik erover dus bij mij krijgen bezorgers aan de deur geen geld, goede doelen krijgen wel wat als ik toch wat in huis heb hoor.