Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dan zou ik ze dus ook echt niks geven,
wij wonen gelukkig beetje achteraf, dus daar hebben we niet heel veel last van, een euro of 1, 2 vind ik zelf wel genoeg, tenzij dus een kranten alle dagen netjes op tijd is bezorgt, zo iemand krijgt wel meer, is ook redelijk vind ik!
Ik vond het al wat apart.
Iedereen heeft wel mindere kanten van zijn (bij)baan, uiteindelijk hoort het er gewoon bij.
Xfeno01X schreef:ze moeten juist blij zijn dat wij dat voor ze willen doen anders weten ze ook niet waar er korting is

Dat is zijn werk toch
.

)
Babsiej schreef:Maar geven julie dan werkelijk aan iedereen ??
hier komen ze van 3 zondagbladen, 2 of 3x folders, het wijkboekje, het dorpskrantje, en nog 1 of 2 weekbladen ...
Buiten dat, er wordt zoveel geschooid dat ik dus niks meer geef, er komen 30 collectes in een jaar, de kerken komen bietsen, de lokale voetbalverenigen, muziekkorps etc etc etc. Ik wil een sticker geen gebedel aan mn deur![]()
De postbode is geloof ik de enige die geen extraatje verwacht
adecuada schreef:Ik heb echt een hekel hieraan.. Bij mij bellen ze ook altijd op het verkeerde moment aan (Tijdens het eten of middenin een film o.i.d.)
(Sorry voor de kranten/folders bokkers..)
Ik snap wel dat het voor jongeren een lekker mooi meegenomen zakcentje is hoor.. Ik geef ook altijd wel geld..
Maar ik vind veel mensen nogal ondankbaar overkomen, ik las bijvoorbeeld ergens in het topic dat iemand iets zei van 'maar 0,50ct'
Sorry hoor maar wij krijgen van jullie 'maar een papiertje' waar we geen zak aan hebben..
Ik heb ook het gevoel dat ik meer mensen aan de deur krijg dan dat ik aan folders krijg..
.
(relatief weinig als ik de rest zo zie maar ik ben er zeer blij mee
) In het begin had ik toch wel behoorlijk angst om aan te bellen hoor.. maar gelukkig was het een aardige vrouw bij het eerste huis (haar voordeur was dichtgevroren en dus gaf ik haar haar reclame en mijn kaartje door de brievenbus en gaf ze mij 2 euro
was wel grappig eigenlijk
1/3 was niet thuis of deed niet open (ik bel aan en binnen begint een hond te blaffen, ik hoor een man sissen: bobby hou je kop ga op je plaats! schiet op! Hond blaft nog wat na maar niemand doet open
) of ik had sjans van een man die dik 20 jaar ouder was dan mij (van hem kreeg ik 4 euro) en er was een man behoorlijk aangeschoten en die meende toch dat ie grappig was (hij kan ook gewoon niet helemaal lekker bij zijn hoofd zijn.. maar hij was knalrood en schreeuwde over de hele straat: HALOO MEISJE!! dus ik: ik wens u fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar. hij (schreeuwend de hele tijd): haha en nu wil je zeker honderd euro
dus ik: dat zou mooi zijn maar een euro is ook goed hoor
dus hij gaf mij 2 euro voor de moeite, slaat hij mij nog goedwillig op de schouder wuift me nog na (in zijn t-shirt terwijl et ijskoud is (-10)..) Ik die straat gelopen en daarna weer terug naar die man (omdat mijn fiets tegen de lantaarnpaal voor zijn huis stond) begint ie van enne al rijk geworden meid? dus ik nou valt best mee. Dus hij: wat een wrekke, en hij begon de sneeuw te ruimen voor mijn fiets weg? heel aardig van hem maar dat had niet gehoeven (heb 5 minuten moeten wachten eer hij vond dat de straat weer mooi en glad was, en ik moest van hem maar aan hem blijven denken zodat ik later aan mijn kinderen kon vertellen: vroeger toen liep ik krantjes en toen waren de winters in nederland nog echte winters, behalve als ik lesbie zou worden natuurlijk want dan zou ik geen kinderen krijgen, met die jongere van tegenwoordig waarvan bijna niemand meer hetero is (juist, neem nog een borrel kerel, maar ik ben geen lesbie) xD:P ik werd nog afgezeikt door een vrouw, en nog binnen gevraagd door een klein jongetje van 3 en van hem kreeg ik ook nog een lekkere reep chocola voor de moeite
en er was een hele aardige oude vrouw die helemaal geen kleingeld in huis had en ze was zich helemaal aan et verontschuldigen en van haar kreeg ik ook waardering. Maar de laatste straat heb ik toch niet meer aangebeld, want ik begon me toch echt een bedelaar te voelen .. Misschien dat ik volgend jaar weer aanbel maar bij die ene vrouw die mij afzeikte ga ik echt no way nog eens aanbellen.. Ik bedoel niemand is verplicht om iets te geven en dat hoeft dan ook niet voor mij dat mag iedereen zelf weten, maar ga mij dan niet afzeiken dat vind ik echt nergens voor nodig.. Wel fijn is de waardering die je krijgt, een vrouw gaf me 2 euro omdat ik de enige folderbezorgster was die de folders op tijd rondbracht (dat snap ik niet van die andere bezorgers, ook al is het maar reclame, men wil het toch op tijd krijgen en als je dat niet kan moet je maar geen krantjes gaan rondbrengen..)De rest van de bezorgers bezorgde of helemaal niet of veel te laat.. Weissjee schreef:adecuada schreef:Ik heb echt een hekel hieraan.. Bij mij bellen ze ook altijd op het verkeerde moment aan (Tijdens het eten of middenin een film o.i.d.)
(Sorry voor de kranten/folders bokkers..)
Ik snap wel dat het voor jongeren een lekker mooi meegenomen zakcentje is hoor.. Ik geef ook altijd wel geld..
Maar ik vind veel mensen nogal ondankbaar overkomen, ik las bijvoorbeeld ergens in het topic dat iemand iets zei van 'maar 0,50ct'
Sorry hoor maar wij krijgen van jullie 'maar een papiertje' waar we geen zak aan hebben..
Ik heb ook het gevoel dat ik meer mensen aan de deur krijg dan dat ik aan folders krijg..
Toch juist logisch dat ze dan aan bellen? Dan zijn de meeste mensen thuis en heb je kans op meer geld, 's middags doen lang niet iedereen open.