Wat is een leuke eerste auto?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:11

annastasia schreef:
Tamara21 schreef:
ZO das dan wel een hele duren distributieriem hoor..
Ik heb de mijne dit jaar laten vervangen en dat koste me toen 400 euro..

Heb je er een originele riem op laten zetten of zit er een imitatie op?
Daar zit nl ook een groot verschil in.
scheelt je zo'n 20.000- 30.000 km wat ze het langer uithouden.
Wil je het goed doen dan neem je het spanrolelement + bijbehorende riempjes EN de waterpomp ook mee.

Alles is vervangen en ook absoluut orgineel hoor.. ;)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:31

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:38

Tamara21 schreef:

Ik zeg ook niet dat ik er €1000,- voor heb betaald, maar helaas wordt dit wel regelmatig bij garage's gevraagd.
Dan heb ik ook nog het idee det er per merk auto nogal wat verschil in zit, en dat officiele dealers er ook nog een stuk meer voor durven te vragen.
Maar de TS moet er wel rekening mee houden, zeker als ze een wat ''duurder'' segment auto koopt.
En dan schaar ik VW, Volvo en Toyota toch wel onder de wat duurdere auto's qua onderdelen.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 20:02

annastasia schreef:
Tamara21 schreef:

Ik zeg ook niet dat ik er €1000,- voor heb betaald, maar helaas wordt dit wel regelmatig bij garage's gevraagd.
Dan heb ik ook nog het idee det er per merk auto nogal wat verschil in zit, en dat officiele dealers er ook nog een stuk meer voor durven te vragen.
Maar de TS moet er wel rekening mee houden, zeker als ze een wat ''duurder'' segment auto koopt.
En dan schaar ik VW, Volvo en Toyota toch wel onder de wat duurdere auto's qua onderdelen.

Nee klopt je hebt helemaal gelijk dat de officiele dealers een stuk duurder zijn als de gewone ''normale'' garages..
Ikzelf heb dan een toyota en heb nog nooit een probleem gehad in die 5 jaar dat ik mijn racemonster heb..
Tuurlijk wel de standaard-dingen zoals: accu vervangen, nieuwe voorbanden en distributieriem..
Verder is het starten en gaan..
Wij (mijn ouders) rijden al ons hele leven Toyota en echt nog geen 1 probleem met dit merk gehad..
Welke merken mij niet zo trekken zijn VW, Ford en Volvo..

annastasia

Re: Wat is een leuke eerste auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 20:10

Ik zou bv geen peugot kopen.
3/4 van de auto's met een kapotte lamp die ik tegen kom is een peugot.
Daarnaast hoor ik van veel mensen om me heen dat er veel technische storingen zijn.

We hebben ook toyota gereden, ding deed het altijd, maar was vreselijk traag en niet geschikt voor de trailer.
Heb nu een VW passat tdi en vindt het een monsterauto, heeft me nog nooit laten staan **ff afkloppen**

Ford ben ik ook niet zo gecharmeerd van.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 20:16

annastasia schreef:
Ik zou bv geen peugot kopen.
3/4 van de auto's met een kapotte lamp die ik tegen kom is een peugot.
Daarnaast hoor ik van veel mensen om me heen dat er veel technische storingen zijn.

We hebben ook toyota gereden, ding deed het altijd, maar was vreselijk traag en niet geschikt voor de trailer.
Heb nu een VW passat tdi en vindt het een monsterauto, heeft me nog nooit laten staan **ff afkloppen**

Ford ben ik ook niet zo gecharmeerd van.

Voor de trailer trekken hebben wij een Suzuki Vitara..
Peugeot is inderdaad ook niet mijn merk en met VW bedoel ik hoofdzakelijk de golf en polo..(rijden veel jongelui in zijn vaak ''afgetrapt'')

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 20:17

@ joyce: ik kom ook amper in mijn autootje omdat ik zowat tegen het stuur zit:P voor mij is die auto wat dat betreft niet geheel ideaal maar ik moet het er voorlopig even mee doen.

ook ik had bij de aanschaf van onze auto mijn ex mee. die was ook automonteur. die heeft de auto in zijn geheel onder de loep genomen en kon eigenlijk niets vinden. enkel hele kleine dingen die niet zo van belang zijn. na 1 week bleek de auto te lekken. nouja niet zo'n probleem bleek want het was de kering van de aandrijfas. dan 2 weken later vond ik dat de auto echt supersportief geluid begon te krijgen. mijn eerste gedachte was al gelijk een lekke uitlaat. ex even gekeken en lek bleek nog wat zacht uitgedrukt. hij sleepte nog net niet over de grond. de ophangrubbers waren kapot en ook de uitlaat was lek. met als gevolg een geheel nieuwe uitlaat eronder laten zetten. al snel volgde de grote beurt en de apk keuring. al met al heeft de auto nog een ruime 1500 extra gekost aan reparaties en te vervangen onderdelen. toen gingen wij ons even achter de oren krabben. dus even overlegd met de garage maar die meldde dat het allemaal slijtage was dat hardstikke normaal is voor een auto van deze leeftijd. nu die onderdelen allemaal vervangen zijn zou die weer als een zonnetje rijden. motorisch is ie helemaal super. het is toch een volkswagen. hou dit dus ook in je achterhoofd dat er zomaar weer kosten bij kunnen komen.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 20:20

Citaat:
Peugeot is inderdaad ook niet mijn merk en met VW bedoel ik hoofdzakelijk de golf en polo..(rijden veel jongelui in zijn vaak ''afgetrapt'')

wij hebben 4 jaar een peugeot 307 sw gehad en nooit klachten. was een prima auto. dat de polo's en de golfjes afgeragd zijn zie je inderdaad wel vaak ja. maar wel eerder met golf want ja dat is natuurlijk de auto onder de jongeren. verder vind ik dat je met een golf je ook scheel betaald aan verzekering en met een polo juist weer niet. en dat de golf weer net niet in die lichte klasse wegenbelasting valt en de polo weer wel.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 20:38

Ik heb eerst een polo gehad, wel een nieuwe dus iets duurder, maar echt een perfect eerste autootje :) zuinig, makkelijk te rijden. Hier alleen lastig omdat we veel onverharde wegen moeten rijden, heb hem al snel omgeruild voor een oude jeep wrangler. Die is alleen steeds kapot := Hier rijden ook veel renault clio's rond, voor velen de 'beginauto' :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:55

In principe zijn onderdelen van de wat oudere VW's niet zo duur, dit omdat er zoveel van rond rijden. Hoe "exclusiever" je auto, hoe duurder de onderdelen. En als je veel electronica in je auto hebt, zijn onderdelen ook vaak duurder. Voor mijn oude golf kan ik 9 van de 10x heel makkelijk aan onderdelen komen en vaak niet eens voor super veel geld. Moet ook zeggen dat ik wel eens dingen van de sloop haal, dan heb je originele onderdelen, maar voor een veel aantrekkelijkere prijs. Gelukkig heb ik mn vriend die er voor zorgt dat ik niet bedonderd word.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:56

Ik ben gek van seat ibiza's en mitsubishi coltjes, maar dan wel de oude coltjes, uit 89 :D Bollen geweldig en zijn ijzersterk!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 22:26

Ga maandag gewoon hier bij de garage eens navragen wat zo'n distributieriem kost. Dat is wel handig voor de zekerheid.
VW is wat jullie betreft dus wat duur qua onderdelen.
Heb nu een mega stapel met auto's uitgeprint. oa een kia pride, suzuki swift, daihatsu cuore sport, Citroen ZX ,vw polo en renault twingo. De citroen en kia zijn het goedkoopst en de polo het duurst.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:38

in mijn omgeving rijden aardig wat mensen peugeot,en die hebben geen van allen problemen.
het is ook maar net hoe je met je auto omgaat.
ik haal over 1,5 week ook mijn nieuwe peugeot 107 op.

als mijn budget even wat hoger lag,had ik voor een opel corsa gekozen.

het is ook een beetje je persoonlijke gevoel,duitse onderdelen zijn misschien duurder,maar het zijn vaak wel ijzersterke auto's

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:35

VW is vrij prijzig, maar dat is alles wat origineel is, maakt niet uit welk merk auto je hebt.
Voordeel is wel dat er veel VW's in de wereld rondrijden, en er dus ook heel wat ongelukken gebeuren, waardoor je redelijk veel onderdelen bij de sloop weg kunt halen.

Zo moest ik laatst een nieuwe koplampunit hebben.
€220,- bij de dealer
€50,- bij de sloop.
En ook die was nog zo goed als nieuw, je kon haast niet zien dat die gebruikt was.

Hoe meer oudere auto's van een bepaald merk rondrijden hoe onverwoestbaarder de auto, dus heb je ook een bepaalde kwaliteit.

Je moet creatief zijn en je niet willen laten ''verneuken'' dat doe je maar 1x!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:45

Overzichtje van de auto's welke ik inmiddels versleten heb :Y) :

M'n rijbewijs gehaald en m'n vriend had al 'n auto, maar die is bijna altijd thuis, dus heb ik de auto maar ingepikt }>
Leuk autotje om in te leren rijden (krijg je spierballen van)
Afbeelding

Z'n ouders hadden een nieuwe auto gekocht en wij moesten die van hun maar overnemen, een 15 jaar oude toyota:
Afbeelding
Schamen dat ik me deed in die auto, niet vooruit te branden etc. Echt een oude l*llen auto.
Toen groot onderhoud om door de APK te komen, €2500,- , had ik er niet voor over.

Dus samen besloten onze eigen eerste ZELF uitgekozen auto aan te schaffen:
Afbeelding
Rijdt heerlijk, vele andere auto's vallen nu tegen, ongetwijfeld zullen ze er ook zijn waarmee ik direct zou willen ruilen :+

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 09:27

wow nou dat is een knappe kar,is het een VW passat?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 12:41

annastasia schreef:

Als er een auto goedkoop is qua onderdelen is het onze VW Polo uit 1992 wel. Complete remschijven, blokken, trommels en remschoenen kosten 80 euro, kan ik niet duur noemen. Komen natuurlijk wel kosten bij als je het moet laten doen, maar wij kunnen dit zelf. En inderdaad heeeeel veel 2e hands van te vinden :) .

Onze Polo is trouwens super zuinig, ding loopt 1:18.

Kan een 205 1.9 ook niet echt tot een beginnersauto rekenen, heb er ook een gehad, maar daar kun je beter aan beginnen als je wat ervaring hebt, anders kan het een doodskist zijn, die dingen zijn zo snel.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 13:02

Snoevie schreef:
wow nou dat is een knappe kar,is het een VW passat?

Plaatje is niet mijn auto, maar ziet er wel hetzelfde uit.
Is idd en Passat.

Rinske schreef:
Als er een auto goedkoop is qua onderdelen is het onze VW Polo uit 1992 wel. Complete remschijven, blokken, trommels en remschoenen kosten 80 euro, kan ik niet duur noemen. Komen natuurlijk wel kosten bij als je het moet laten doen, maar wij kunnen dit zelf. En inderdaad heeeeel veel 2e hands van te vinden :) .

Ik heb laatst ook groot onderhoud gehad:
- nieuwe remblokken, schijven en 1 remklauw
- distributieriem, spanrolelement + bijbehorende riempjes
- homkineet
En er onder laten zetten door een kennis
€ 1000,-

Dus ik ben bang dat passat wel een stuk duurder is qua onderdelen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 13:11

Maar een Passat is natuurlijk niet echt te vergelijken met een oud Polootje, toch :) ? Polo zit bijna geen electronica aan, Passat wel.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 17:41

Vandaag ook weer naar een auto wezen kijken. een groene swift van 98. Ga er over nadenken en morgen ga ik met mijn pa naar rotterdam en daar een aantal auto's bekijken en rijden. Haha tis een behoorlijke zoektocht. Wel grappig en leuk dat mijn pa het ook erg leuk vind om te doen.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 16:32

En vandaag dus naar rotterdam geweest. Bleken echt slechte zaken te zijn. Niet allemaal even erg maar dat wisten we wel al een beetje van te voren. Daarna nog even over de autoboulevard in utrecht gelopen. Maar auto;s in de prijsklasse waarin ik zoek en dan van 97 is toch wel erg moeilijk te vinden hoor pfoe... Wel weer een gezellige dag , maar erg slechte auto;s gekeken. Aan de hand van een lijstje van marktplaats/autotrader etc. Kia pride met deuken , hyndai excel met weinig lak en geen deurgreepje. En ga maar door hihi

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:59

eroslover schreef:
En vandaag dus naar rotterdam geweest. Bleken echt slechte zaken te zijn. Niet allemaal even erg maar dat wisten we wel al een beetje van te voren. Daarna nog even over de autoboulevard in utrecht gelopen. Maar auto;s in de prijsklasse waarin ik zoek en dan van 97 is toch wel erg moeilijk te vinden hoor pfoe... Wel weer een gezellige dag , maar erg slechte auto;s gekeken. Aan de hand van een lijstje van marktplaats/autotrader etc. Kia pride met deuken , hyndai excel met weinig lak en geen deurgreepje. En ga maar door hihi

Even een paar linkjes, misschien zit er wat voor je bij:

http://link.marktplaats.nl/307713015
Ford Ka

http://link.marktplaats.nl/307716376
Ford Fiesta

http://link.marktplaats.nl/304809707
Fiat Cinquecento

http://link.marktplaats.nl/304027145
Renault Twingo

http://link.marktplaats.nl/302030962
Hyundai Excel

http://link.marktplaats.nl/305752057
VW Polo

http://link.marktplaats.nl/307438648
Suzuki Swift

Er zijn genoeg auto's voor jou budget hoor..
Gewoon een kwestie van goed zoeken!! ;) :D

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:04

K zie mijzelf ook pas over 4 jaar ofzo een auto kopen maar die focus model 2005 vind ik wel erg mooi....

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 17:23

Dankje wel , maar de auto moet het liefst vanaf 97 zijn. Zitten inderdaad wel leuke auto's bij maar het is ook wel erg ver weg.
Het is ook niet zo dat er niets op internet is hoor maar je moet wel erg goed kijken waar je heen gaat. We zijn bij het slechtste bedrijf in rotterdam geweest. Moet je maar eens googlen op jetcars rotterdam.... daar stond die hyndai excel dus...

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:27

eroslover schreef:
Dankje wel , maar de auto moet het liefst vanaf 97 zijn. Zitten inderdaad wel leuke auto's bij maar het is ook wel erg ver weg.
Het is ook niet zo dat er niets op internet is hoor maar je moet wel erg goed kijken waar je heen gaat. We zijn bij het slechtste bedrijf in rotterdam geweest. Moet je maar eens googlen op jetcars rotterdam.... daar stond die hyndai excel dus...

Misschien een hele stomme vraag hoor..
Maar wie gaat er dan ook kijken bij het slechtste bedrijf van Rotterdam??? :o
Haha dat begrijp ik niet helemaal..
Zelf ben ik absoluut geen fan van Hyundai..(hoor er vaak klachten over)
Ikzelf zou persoonlijk liever een auto willen die bv van 1995 is met minder kilometers als een auto van 1999 met heel veel kilometers..
Wat ook altijd mooi meegenomen is als er lang APK op zit(komt soms zelfs voor dat hij net gekeurd is)
Rijdt je toch al een jaar voor ''niks''.. ;)