De brutaliteit! Waar halen ze het vandaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:51

Omg, dit is zo vreemd !
Ik hoop voor je dat je snel de waarheid te weten komt.
Nog maar eens een bewijs dat je soms echt niemand kan vertrouwen hé via internet.
Ben zelf ook wel benieuwd eigenlijk :o

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 20:52

Dat ga ik ook doen orienta.

Ja Mientjeuh, dat klopt allemaal. Ik heb nu weer een mailtje gekregen van haar. Ik moet zeggen dat haar verhaal nu wel wat geloofwaardiger is... haar manier van schrijven is ook bijzonder netjes qua volzinnen en taalgebruik, heb nu ook haar eigen e-mailadres gekregen.Het is maar kijken wat eruit komt en wat nou klopt.....

orienta

Re: De brutaliteit! Waar halen ze het vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:53

nou ik zou er niet teveel waarde aan hechten fiffill aan haar verhaal
het is net allemaal te toevallig!
waarom zou iemand een ander emailadres bij een profiel gebruiken?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 20:54

Ik ben ook nog niet overstag hoor. Ik vind het ook net allemaal wat te toevallig.... het lijkt me ook heel onlogisch om iemands e-mail te gebruiken terwijl je zo makkelijk een hotmailadres kan aanmaken?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:56

uh...bedenk wel dat ze nu alles kan lezen wat je hier nu verteld?
daarop in spelen is dan kaazie kaazie

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:59

Je krijgt toch ook een inlogcode via je hotmail of andere email adres binnen, zodat je kunt inloggen. Wel apart dat ze er nu pas achter komt dat ze in geschreven staat bij een datingsite.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 21:03

Ik weet dat ze kan lezen wat hier staat. In mijn mail naar haar staat ook dat ik niet weet wat ik moet geloven. Ik sluit niks uit, het is knap l*llig voor haar als ze wel de waarheid spreekt, maar ik houd toch in mijn achterhoofd dat het net zo goed een verzinsel kan zijn.

@ Rienn: als je goed leest staat er dat ze die mailtjes niet kreeg omdat ze wss gehackt was. ;)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:08

ojaa dit meen je,w at bizar dit..zal ik achter moeten komen, zijn ze hele maal aan het verkeerde adres..zou ik schadevergoeding én een leuke vent van ze willen :P

Nee, even zondser gekheid op een stokje..wat de mail betreft, klopt er iets niet imo.
Je gebruikt dat emailadres, registreert je, krijgt een bevestigingsmail op je mailadres dus die je opgegeven hebt..en als je die mail wilt wijzigen heb je wederom een bevestigingslink nodig..althans als ik het mij goed herinner (ja ooit me eens ingeschreven daar met een vreindin, haha :P ).
Dus het is haast onmogelijk dat diegene hier niets van weet, want ze heeft hem immers moeten activeren..ben wat dat betreft heel wantrouwend hoor..en ze zegt dus dat ze wss gehackt is geweest..prima, maar dan is hetw el heel toevallig allemaal dat zij opeens op hetzelfde moment van jouw klacht opeens wel mails binnenkrijgt..je krijgt ALTIJD bercihten van daar, want daar gaat die hele site juist om..dat kan je niet uitzetten.
Succes ermee, ben erg benieuwd.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:10

Wat zeggen je ouders er eigenlijk van?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 21:11

Zoals ik al eerder genoemd heb hoef je op RP je account niet te activeren.

Edit: mijn ouders vinden het vreemd. Mijn moeder geloofde het mailtje maar ik heb mijn twijfels. Ze willen wel, net als ik, dat ik aangifte ga doen. Ik weet niet of het politiebureau morgen open is, anders wordt het dinsdag pas wss....

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:03

en ben je al bij het politiebureau geweest?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:32

Fiffill schreef:
haar manier van schrijven is ook bijzonder netjes qua volzinnen en taalgebruik, heb nu ook haar eigen e-mailadres gekregen.Het is maar kijken wat eruit komt en wat nou klopt.....

Vergeet nooit dat de echt oplichters degene zijn waarvan je zegt "Ach, zij? Ben je gek, dat kan niet! Zo'n nette verstandige vrouw, kan het allemaal bijzonder netjes uitleggen."

Ik vind het té toevallig, sorry. Ze zou al tijden berichten krijgen van RP, er nooit iets mee doen, en nu het woordje 'politie' valt, komt ze plots met het verhaal 'jamaar ik was het niet'.

Nu zeg ik misschien iets heel stoms, maar kan RP/de politie niet zien vanaf welk IP-adres het profiel is aangemaakt? Dus als die vrouw écht niets te maken heeft met de zaak, dan moet zij ook geen schrik hebben indien jij de politie erbij zou halen, dan zien ze zo dat het profiel is aangemaakt vanaf een andere pc dan de hare. Als ook nog eens blijkt dat het profiel is aangemaakt vanaf de computer die bij haar in de woonkamer staat...dan zou ik het ook erg heet onder mijn voeten krijgen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:50

ik ben het met katleentje eens, maar ik zou gewoon aangifte doen. Als die persoon van goede wil is, dan heeft ze daar geen moeite mee en laat ze de politie gewoon langs komen voor een gesprek. Ik zou haar normale gegevens vragen en deze ook aan de politie geven. In het beste geval sta je samen sterk tegen iemand, in het andere geval heb je wellicht de dader al te pakken.
Zij kunnen het IP adres zien en daar valt niet over te liegen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 16:59

Van de week moest ik even terugkomen om aangifte te doen... dat wordt waarschijnlijk dinsdag, want morgen kan ik niet.

De betreffende vrouw heeft er geen problemen mee dat ik de politie erbij haal... maar als het haar IP-adres blijkt te zijn, dan lijkt het me duidelijk. IP-adres is toch computergebonden?
Ik hoop dat ze gewoon eerlijk is, want dan kunnen we misschien samen de boel oplossen (want in die situatie zou haar e-mail misbruikt zijn en dat is ook strafbaar).

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:04

IP-adres is inderdaad computergebonden :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:17

Ik geloof er niks van dat die vrouw van niks wist. Die probeert zich nu schoon te praten.
Ik heb ervaring met deze geintjes, is mijzelf ook overkomen zoiets. Helaas vond de politie het niet ernstig genoeg om er werk (aangifte doen) van te maken. Misschien in dit geval wel?
IP kunnen ze nooit omheen hoor. Ja kan wel maar dan moet je een hele knappe gast zijn.....

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:23

eerlijk gezegd, om op het begin van het topic te reageren, zou ik de fun er wel (eventjes) van kunnen inzien hebben,
maar nu het hele gedoe nog een staartje krijgt denk ik dat je toch echt wel dieper moet gaan, omdat er echt wel sprake is van identiteitsdiefstal vàn een minderjarige (op een liefde/seks-site, want dat is het bijna)...

maar meid... laat weten hoe het afgelopen is... en beschouw het momenteel maar gewoon als een compliment dat iemand jouw kop gebruikt om een vent te scoren :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 18:35

Ik hoop dat de politie er wat aan wil doen, nu scheelt het misschien dat ik minderjarig ben - maar dat weet ik niet. We zien wel. Ik laat sowieso horen hoe en wat. ;)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:39

Toch wel verstandig misschien die aangifte, alleen al om kenbaar te maken dat dit echt niet kan. Ik ga mee in de theorie van Suzanne F., dat ze zichzelf nu schoon probeert te praten.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:50

Je hebt op je gewone mailadres een mailtje van de desbetreffende persoon gehad?
Dan heb je nl ook haar eigen IP-adres.
Dat maakt het dan al een stuk makkelijker een link te leggen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:02

De meeting belooft wat zo te lezen Bente ;)
Ben benieuwd wat voor publiek je aantrekt als we naar de bioscoop gaan.

:+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 13:25

Ik heb inmiddels een bekentenis gekregen die de hele zaak veranderd....
Ga nu de mail rustig doorlezen. :)

@ Ilona: tsja. :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:26

Fiffill schreef:
Ik heb inmiddels een bekentenis gekregen die de hele zaak veranderd....
Ga nu de mail rustig doorlezen. :)

@ Ilona: tsja. :')

Oh ben benieuwd..... :)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:30

Stille meelezer hier, en ook errug benieuwd!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:32

Lijkt wel een soap... ook benieuwd.