Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:23

Ik hoop gewoon dat ik nooit voor de keuze kom te staan; En zal dan ook altijd heel voorzichtig zijn met seks. Zou het misgaan, dan zou het kindje welkom zijn, altijd. :) Maar zoals ik zei, ik hoop gewoon nooit voor de keuze te komen staan.

Ik vind dat mensen gewoon te makkelijk denken over abortus.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:24

Rebeccaa schreef:
Rebecca, 1 b

En tja. Ik snap wel waarom mensen abortus plegen, maar ik ben er zelf gewoon écht tegen. Dat mensen het doen, moeten ze lekker zelf weten. Maar ík heb dan geen respect voor ze.

Heb je dan wel respect voor de tieners die hun kind ter wereld brengen in een onstabiele omgeving?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:26

Rebeccaa schreef:
Ik hoop gewoon dat ik nooit voor de keuze kom te staan; En zal dan ook altijd heel voorzichtig zijn met seks. Zou het misgaan, dan zou het kindje welkom zijn, altijd. :) Maar zoals ik zei, ik hoop gewoon nooit voor de keuze te komen staan.

Dat heb ik juist met tieners die makkelijk denken over kinderen :+ (omdat ze denken dat papa en mama hen wel even helpen met opvoeding, oppassen en financieel, zodat zij lekker naar school kunnen, naar vriendinnen etc.)
Na een weekend met mijn neefjes was ik even genezen van de kinderwens!

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:27

Ik doe nu 4VWO en ben niet van plan dat te verknallen, geen fijne "jeugd" meer te hebben en al zo verantwoordelijk te zijn voor een kind. Baby's zijn leuk, maar financieel en mentaal zou ik het nog niet aankunnen denk ik, zeker niet als ik geen vriend heb. Moet er ook niet aan denken om nu al moeder te zijn.
Aan de andere kant. Abortus zou me geen fijn gevoel geven. Het is toch wel een kind, een mens, jouw mensje, wat je dat weg zou halen..
Kortom, ik zou het niet weten!

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:29

Ik ben 15 en zit nu in het examenjaar van het VMBO.. Hierna wil ik een fotografieopleiding doen, en reizen.. Heel veel reizen.. Mocht ik ontdekken dat ik nu zwanger zijn, zou ik heel hard huilen, en ik zou het weg laten halen.. Ik heb nog totaal geen moedergevoelens, zit er totaal niet op te wachten, en ik zou het ook totaal niet kunnen 'volhouden'. Ik kan het kindje niks bieden, misschien liefde.. Maar nu, op dit moment, nee.. Ik zou er niet beter van worden, maar het kindje al helemaal niet. Het zou een moeilijke beslssing zijn, maar wel het beste imo op dit moment.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:29

k heb extreem vel respect voor mensen die een abrotus ondergaan en niet voor mensen die voor adoptie kiezen
het kind kan er niet voor kiezen dat de oder hem niet wilt en dat blijft eeuwig knagen...
je doet het kind dan veel pijn denk ik .
een ongewenst gevoel is denk ik het ergste gevoel want dat houd je je hele leven denk ik wel

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:30

Welshcobfan schreef:
Rebeccaa schreef:

Dat heb ik juist met tieners die makkelijk denken over kinderen :+ (omdat ze denken dat papa en mama hen wel even helpen met opvoeding, oppassen en financieel, zodat zij lekker naar school kunnen, naar vriendinnen etc.)
Na een weekend met mijn neefjes was ik even genezen van de kinderwens!

AMEN

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:32

(moet wel zeggen, dat ik denk dat ik abortus nu niet meer over mijn hart kan verkrijgen... Ik huil al bij de geboorte van kinderen op tv en heb een aardig moedergevoel ontwikkeld voor de kids van mijn zus. Ik word ´s nachts ook wakker als ik het gevoel heb dat 1 van hun wakker is. Help! Gevoel klopt ook nog... Enige wat mij nu nog rest is braaf aan de anticonceptie houden, want ik ben nu wel volwassen en verantwoordelijk genoeg om een kind groot te brengen, maar er nog niet klaar voor. Maar goed, kinderen kun je nu eenmaal niet plannen!)

Ik heb ook respect voor de mensen die voor adoptie gaan en waarom? omdat die dames toch 9 maand een kind voldragen en een bevalling is echt geen pretje! Dus dat je dat al voor je kind over hebt vind ik erg mooi. Maar ik zou het zelf niet kunnen, niet emotioneel, niet voor het kind (want ik wil niet een kind die achterblijft met vragen).

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:32

wendy_paard schreef:
k heb extreem vel respect voor mensen die een abrotus ondergaan en niet voor mensen die voor adoptie kiezen
het kind kan er niet voor kiezen dat de oder hem niet wilt en dat blijft eeuwig knagen...
je doet het kind dan veel pijn denk ik .
een ongewenst gevoel is denk ik het ergste gevoel want dat houd je je hele leven denk ik wel

Ik hoor anders ook best veel verhalen van mensen die het wel best hebben bij hun pleeggezin en ook helemaal niet de behoefte hebben om hun echte gezin te ontmoeten, dat zie je ook wel eens op die progamma's zoals spoorloos.
Maar in datzelfde progamma ( en niet alleen in dat progamma natuurlijk ) zie je ook dat het voor adoptiekinderen wel nadeelig uitpakt.

Het is maar net hoe de situatie is, en helaas kan niemand in de toekomst kijken..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:33

ik zou als eerste naar mijn moeder gaan.. en dan vooral in paniek

verder zou ik het niet weten.. ligt aan de omstandigheden.. hoelang ik zwanger ben etc.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:33

j hebt het dan wel over een kind 9 maanden te dragen maar
kind blijft altijd met een gevoel van ik was niet gewenst ,,
ik denk dat ik liever weggezogen zal worden voordat ik uberhoud kon denken of een hartje had die klopte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:34

Ik denk niet makkelijk over kinderen krijgen en ik besef héél goed dat niet zomaar iets is, en zeker niet iets wat je aan je ouders moet 'doorgeven'.
Maar uiteindelijk ben je toch zelf verantwoordelijk voor het kind, jíj was er toch bij? Je was oud genoeg om 'de daad' te doen, en dan vind ik dat je ook zo volwassen moet zijn om de consequenties daarvan te dragen.

Maar goed, ik snap ook dat mensen abortus plegen. Een kind moet namelijk ook in een veilige liefdevolle omgeving op kunnen groeien, en als je dat een kind niet kunt geven.. Tja, dan niet. Maar ik zou het niet kunnen. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:37

Hitime schreef:
Ik denk niet makkelijk over kinderen krijgen en ik besef héél goed dat niet zomaar iets is, en zeker niet iets wat je aan je ouders moet 'doorgeven'.
Maar uiteindelijk ben je toch zelf verantwoordelijk voor het kind, jíj was er toch bij? Je was oud genoeg om 'de daad' te doen, en dan vind ik dat je ook zo volwassen moet zijn om de consequenties daarvan te dragen.

Maar goed, ik snap ook dat mensen abortus plegen. Een kind moet namelijk ook in een veilige liefdevolle omgeving op kunnen groeien, en als je dat een kind niet kunt geven.. Tja, dan niet. Maar ik zou het niet kunnen. :n

Ik ga met jou mee. Je bent ook oud genoeg om het te doen, dan moet je ook de consequenties onder zien.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:37

Moet een kind daar de dupe van worden?
Niet iedereen kan een goede omgeving bieden namelijk.... en voor jonge dames is zwanger worden niet goed voor het lichaam. Bovendien kunnen veel 14 jarigen de gevolgen van seks erg onderschatten, dat is de leeftijd helaas.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-10-09 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:38

Welshcobfan schreef:
Moet een kind daar de dupe van worden?

Tegen wie heb je het nou? O:) Tegen mij?

vuurneon

Re: Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Nee, mijn bovenganster.

Inney

Ik ben nu ook 15, bijna 16.
Ik zal het weg laten halen.
Ik kan het kind niks bieden, en mijn leven zal drastish veranderen, met alle negatieve gevolgens van dien. Ik moet er niet aan denken. NAtuurlijk zijn er ook positieve gevolgen, maar eerst maar eens aan de negatieve denken.
Een kennis van mij heeft op haar 14e een kind gekregen. Vriend was 16. Tjah, dan heb je wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:39

Nee, een kind moet in een veilige, liefdevolle omgeving kunnen opgroeien, en als je een kind dat niet kunt bieden..

Ik zou alleen graag zien dat mensen er wat meer bij na zouden denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:40

Sorry hoor, maar een 14 jarige weet, zeker in Nederland, toch écht wel wat seks teweeg kan brengen..

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:40

Welshcobfan schreef:
Bovendien kunnen veel 14 jarigen de gevolgen van seks erg onderschatten, dat is de leeftijd helaas.

Vind trouwens wel dat er vaak in dit topic word gezegt dat tieners erg makkelijk denken over seks en kinderen terwijl dat lang niet zo is hoor! Aan dat soort dingen zit toch een emotionele waarde, en ik denk, of in ieder geval hoop, dat ieder meisje (in dit geval) toch die emotionele waarde wil bewaren/behouden.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:42

lydia,
ik denk dat niet veel meer aan de orde is,
toen ik in de brugklas zat was de helft van mijn klas an ontmaagd ,,, t was stoer...
wat wil je met maatschappij van tegenwoordig,..
btw dit vind ik ook ouders hun schuld goede voorlichting is et halve werk. en niet allen ja dan kan je een baby krijgen.
leg ze maar is uit wat het is een kind te hebben maak ze maar is snacht wakker ja nu zal je een kind moeten voeden ( als ze je gesprk welachte b.v\)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:43

Moontje1991 schreef:
Chipieke dan heb jij zeker nooit een abortus filmpje gezien?
Je ziet gewoon een beeld met sneeuw net als wanneer de tv niet goed werkt.
Het is dan nog geen kind gewoon een sneeuwbal

Ik heb dit zeker gezien. In ons laatste jaar op de schoolbanken zijn er een paar weken rond dit thema besteed.

Vanaf dat het eitje bevrucht is spreek ik over een levend wezen. Punt.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:44

dus jij eet dan ook geen eieren? chipieke?
is ook levend alleen niet uitgebroed.
leg batterij kipen zijn ook hanen aanwezig want van stress is geen ei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:45

Een kip met een mens vergelijken.. Vind ik een béétje krom. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:46

Op wat voor rare school zit jij dan? Bij ons in de 3e klas is zeker 80% nog maagd. En de gene die geen maagd zijn, zijn een paar keer blijven zitten (':