Ik vind dat mensen gewoon te makkelijk denken over abortus.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rebeccaa schreef:Rebecca, 1 b
En tja. Ik snap wel waarom mensen abortus plegen, maar ik ben er zelf gewoon écht tegen. Dat mensen het doen, moeten ze lekker zelf weten. Maar ík heb dan geen respect voor ze.
Rebeccaa schreef:Ik hoop gewoon dat ik nooit voor de keuze kom te staan; En zal dan ook altijd heel voorzichtig zijn met seks. Zou het misgaan, dan zou het kindje welkom zijn, altijd.Maar zoals ik zei, ik hoop gewoon nooit voor de keuze te komen staan.
Welshcobfan schreef:Rebeccaa schreef:Ik hoop gewoon dat ik nooit voor de keuze kom te staan; En zal dan ook altijd heel voorzichtig zijn met seks. Zou het misgaan, dan zou het kindje welkom zijn, altijd.Maar zoals ik zei, ik hoop gewoon nooit voor de keuze te komen staan.
Dat heb ik juist met tieners die makkelijk denken over kinderen(omdat ze denken dat papa en mama hen wel even helpen met opvoeding, oppassen en financieel, zodat zij lekker naar school kunnen, naar vriendinnen etc.)
Na een weekend met mijn neefjes was ik even genezen van de kinderwens!
wendy_paard schreef:k heb extreem vel respect voor mensen die een abrotus ondergaan en niet voor mensen die voor adoptie kiezen
het kind kan er niet voor kiezen dat de oder hem niet wilt en dat blijft eeuwig knagen...
je doet het kind dan veel pijn denk ik .
een ongewenst gevoel is denk ik het ergste gevoel want dat houd je je hele leven denk ik wel
Hitime schreef:Ik denk niet makkelijk over kinderen krijgen en ik besef héél goed dat niet zomaar iets is, en zeker niet iets wat je aan je ouders moet 'doorgeven'.
Maar uiteindelijk ben je toch zelf verantwoordelijk voor het kind, jíj was er toch bij? Je was oud genoeg om 'de daad' te doen, en dan vind ik dat je ook zo volwassen moet zijn om de consequenties daarvan te dragen.
Maar goed, ik snap ook dat mensen abortus plegen. Een kind moet namelijk ook in een veilige liefdevolle omgeving op kunnen groeien, en als je dat een kind niet kunt geven.. Tja, dan niet. Maar ik zou het niet kunnen.
Welshcobfan schreef:Bovendien kunnen veel 14 jarigen de gevolgen van seks erg onderschatten, dat is de leeftijd helaas.
Moontje1991 schreef:Chipieke dan heb jij zeker nooit een abortus filmpje gezien?
Je ziet gewoon een beeld met sneeuw net als wanneer de tv niet goed werkt.
Het is dan nog geen kind gewoon een sneeuwbal