Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mick75 schreef:Als je als caissiere wilt werken zou je op z'n minst basale rekenkunst onder de knie moeten hebben.
Chiqa schreef:purny schreef:Alsof de klanten zo bijster slim zijn
Als een klant bijster slim zou zijn zou hij wel achter de kassa kruipen.
Klant is koning, het is je werk en dat heb je maar te verstaan anders zit je echt niet op je plek
(Heb even wat tems geplaatst op wat opmerkingen hier die off topic gaan)
mick75 schreef:Het lijkt mij dat een caissiere toch een beetje moet kunnen rekenen. Ik haal dingen graag in veelvoud. Leg het dan zo neer dat het makkelijk te tellen is (in rijtjes van 5, of in stapeltjes van 5) zodat ze maar 1 keer hoeven te tellen en de rest gewoon kunnen uitrekenen. Toch valt het me keer op keer op dat ze dan alles steeds stuk voor stuk en met op de vingers tellen langs de band schuiven, regelmatig de tel kwijtraken en opnieuw beginnen en uiteindelijk een aantal aanslaan dat niet klopt. Terwijl ik er alles aan doe om het ze zo makkelijk mogelijk te maken. Ik bedoel: Als ik stapeltjes van 5 doosjes van iets maak, dan 3 stapels heb die even hoog zijn met de merk- en productnamen allemaal dezelfde kant op zodat je meteen kan zien dat het om hetzelfde product gaat hoef je in principe maar een stapel te tellen, en dat te vermenigvuldigen met het aantal stapels. En dat is dus blijkbaar te moeilijk. Maar kost klauwen met tijd, vinden de wachtenden achter je altijd zo leuk.
Ook met het teruggeven van geld, of met het afronden naar makkelijke bedragen gaat het heel vaak fout, zelfs als de kassa het aangeeft presteren sommigen het nog om een verkeerd bedrag te noemen.
Als je als caissiere wilt werken zou je op z'n minst basale rekenkunst onder de knie moeten hebben. Het is echt geen hogere wiskunde wat er gevraagd wordt en vaak geven de kassa's zelf al aan wat het makkelijkste is!
Kippesoep schreef:Ik zit ook achter de kassa, vroeger met een gewoon geldlaatje had ik geen problemen. Maar in het begin op de electronische kassa vond ik het terugtellen ook lastig, maar dan vooral omdat de kassa al een retourbedrag aangaf. De kassa deed dan het denkwerk en ik moest halverwege 'instappen' zeg maar. Nu denk ik gewoon al in mn hoofd mee, gaat teminste goed.
verkeerde bedragen noem ik ook wel eensmaar das meestal aan het eind van de dag, de klanten kunnen er wel om lachen
Chiqa schreef:zap schreef:We of niet voor de leeuwen geworpen worden heeft namelijk heeeelemaal niks te maken met het zelf kiezen voor de baan. Misschien ben ik
dom (tja, ook kassamuts he), maar ik snap die logica niet!
Nou t is idd behoorlijk duidelijk dat je er niet veel van begrijpt zo moeilijk moet een kassabaantje toch niet zijn.
Ik hoop voor je dat je het ooit wel zal begrijpen, mocht je ooit hogerop komen
Oeless schreef:Uhhh nee laat maar, het lukt me wel.
Ik snap het niet zo goed eigenlijk, net boodschappen gedaan en ik moest 8.05 betalen, dus ik geef een briefje van 10, vlak daarna hier ik doe er wel 5 cent bij.
En dan heb je in eens een knal rode kassiere die gewoon weg de kluts kwijt is en niet meer weet wat ze moet.
Is het dan werkelijk zo veel van een kassiere gevraagd dat ze een beetje kan rekenen, ik snap niet wat zo iemand achter de kassa doet...
Ik bedoel dit niet gemeen, iedereen heeft zwakke punten, maar ik snap dan niet waarom ze een baan als kassiere kiest.
En niet alleen bij deze kassiere, het valt me al veel vaker op.