DSB gedupeerden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:11

Daar geef ik je gelijk in. Ik heb ook geen medelijden met mensen die bijv. in de problemen komen die leningen hebben of zo.
het is vaak zo geweest dat mensen allemaal leningen hadden en dan bij dsb over gingen sluiten en nog ff wat extra namen.

En ik kan je ook zo tig banken noemen die net als dsb zoveel x het inkomen verstrekten of nog wel meer. En in mijn ogen
ben je daar als klant altijd nog zelf bij.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:12

simongek schreef:
Daar geef ik je gelijk in. Ik heb ook geen medelijden met mensen die bijv. in de problemen komen die leningen hebben of zo.
het is vaak zo geweest dat mensen allemaal leningen hadden en dan bij dsb over gingen sluiten en nog ff wat extra namen.

En ik kan je ook zo tig banken noemen die net als dsb zoveel x het inkomen verstrekten of nog wel meer. En in mijn ogen

Ja, maar zoveel keer het inkomen is,n ogmaals, iets heel anders dan zoveel keer de waarde van de woning. Vergeet niet dat de rente ook lager was op dat moment.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:14

Maar je bent als klant zijnde toch niet stom?
Lekker makkelijk om de schuld dan bij een (profiterende) bank te leggen...

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:15

Kaja schreef:
Maar je bent als klant zijnde toch niet stom?
Lekker makkelijk om de schuld dan bij een (profiterende) bank te leggen...

Mee eens. Maar mensen willen iets en hebben dan vaak een blinde vlek voor hun ogen. Met name als ze door andere banken zijn afgewezen en bij DSB te horen krijgen:"tuurlijk, maken we in orde voor u".

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:17

Only_Hellen schreef:
simongek schreef:

Ja, maar zoveel keer het inkomen is,n ogmaals, iets heel anders dan zoveel keer de waarde van de woning. Vergeet niet dat de rente ook lager was op dat moment.

Nou dat is op zich minder erg als er genoeg inkomen tegenover staat.

Ik heb vaak genoeg offertes voorbij zien komen van 100% vd executiewaarde maar tig x het inkomen.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:20

simongek schreef:
Nou dat is op zich minder erg als er genoeg inkomen tegenover staat.

Ik heb vaak genoeg offertes voorbij zien komen van 100% vd executiewaarde maar tig x het inkomen.

Dan loopt een bank bij een executoriale verkoop minder risico, dan in de gevallen waarbij er 150 of 160% is gefinancierd, met een inkomen, waarbij dat dus eigenlijk niet had moeten kunnen. De zgnm schrijnende gevallen waar met het nu over heeft. Oftewel, de gevallen die bij de andere banken niet terecht konden (even generaliserend dan, want ze zullen niet allemaal zo zijn gesloten).

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:21

Nee dat niet maar dsb staat al jaren bekend als de banken waar je terecht kan als je nergens anders meer terecht kan. ;)

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:23

simongek schreef:
Nee dat niet maar dsb staat al jaren bekend als de banken waar je terecht kan als je nergens anders meer terecht kan. ;)

Dat schrijf ik toch ook ;)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:26

Ja en ik zat te bedenken waar je toch nog meer boven de 125% exec.w kon lenen. Ze waren echt de enige niet.
kan er even niet op komen maar kon zeker wel.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:26

simongek schreef:
Ja en ik zat te bedenken waar je toch nog meer boven de 125% exec.w kon lenen. Ze waren echt de enige niet.
kan er even niet op komen maar kon zeker wel.

Ik ben benieuwd }> Ik heb het in elk geval nog nooit gedaan op mijn kantoor.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:28

simongek schreef:

Tja, nou, dat kan wel zo zijn, maar IK wist het niet. Ik ben al sinds m'n tienerjaren bij de rabobank, en verdiep me in vanalles, maar niét in het bankwezen. Dus toen bleek dat mijn krediet bij dsb liep had ik zoiets van: nou, prima, zal wel. Het interesseerde me niet echt waar m'n centjes vandaan kwamen. Misschien fout, maar hier denkt toch niemand aan?

En natuurlijk, het is ook volledig mijn fout dat ik voor m'n extra potje afhankelijk ben van zo'n krediet. Ik zou gewoon een goed gevulde spaarrekening bij de rabo moeten hebben. Maarja... leven loopt wel eens anders dan gedacht, en m'n krediet had me net nu kunnen redden. Nu komt gewoon even alles tegelijk, en ik doe aardig m'n best om niet te panieken. Heb al noodmaatregelen voor Abel moeten treffen, ik weet het gewoon even niet meer nu.

Maar om nu te gaan roepen 'dit had iedereen moeten zien aankomen', of 'je weet toch dat de dsb een discutabele bank is'. Dat schiet me nu wel ff in het verkeerde keelgat eigenlijk.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:35

Abeltje77 schreef:
Ik ben al sinds m'n tienerjaren bij de rabobank, en verdiep me in vanalles, maar niét in het bankwezen. Dus toen bleek dat mijn krediet bij dsb liep had ik zoiets van: nou, prima, zal wel. Het interesseerde me niet echt waar m'n centjes vandaan kwamen.

Als je je centjes maar kreeg denk ik? Ik veroordeel mensen overigens absoluut niet omdat ze lenen. Ik vind het alleen vreemd dat veel mensen afgewezen zijn bij andere banken, om vervolgens bij de DSB terecht te komen.
Want Abeltje, waarom ben jij niet naar de Rabo gegaan, als je daar al vanaf je tienerjaren klant bent?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:39

Ik weet het weer. Via een tussenkanaal bij FDC in Amsterdam. (sorry beetje offtopic) ;)

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:44

simongek schreef:
Ik weet het weer. Via een tussenkanaal bij FDC in Amsterdam. (sorry beetje offtopic) ;)

Kan ook DSB geweest zijn, omdat FDC ook maar een bemiddelaar is.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:47

Only_Hellen schreef:
simongek schreef:

Kan ook DSB geweest zijn, omdat FDC ook maar een bemiddelaar is.

nope die was het niet. Daar deden wij geen zaken mee. :+

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:50

simongek schreef:
nope die was het niet. Daar deden wij geen zaken mee. :+

Ik ook niet. Absoluut niet. Maar er waren inderdaad wel partijen die 150% leenden en alles boven de 125% ging in een effectendepot, wat uiteindelijk zodanig zou moeten renderen, dat het de hoofdsom kon aflossen. Ook niet mijn ding, en ook niet gedaan. Ik wilde nog normaal boodschappen kunnen doen op zaterdag, zonder door huilende moeders met kleine kindertjes aan haar handen te worden aangevallen }>

Een zekere bank, of 2 eigenlijk, zijn daar wel ontzettend mee op onderuit gegaan, maar dat is min of meer een doofpotaffaire geworden. Slechts 1 keer of 2 keer bij Radar onder de loep genomen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:43

Only_Hellen schreef:
Abeltje77 schreef:
Ik ben al sinds m'n tienerjaren bij de rabobank, en verdiep me in vanalles, maar niét in het bankwezen. Dus toen bleek dat mijn krediet bij dsb liep had ik zoiets van: nou, prima, zal wel. Het interesseerde me niet echt waar m'n centjes vandaan kwamen.

Als je je centjes maar kreeg denk ik? Ik veroordeel mensen overigens absoluut niet omdat ze lenen. Ik vind het alleen vreemd dat veel mensen afgewezen zijn bij andere banken, om vervolgens bij de DSB terecht te komen.
Want Abeltje, waarom ben jij niet naar de Rabo gegaan, als je daar al vanaf je tienerjaren klant bent?

Nou, laten we even één ding wel wezen: ik ben nergens afgewezen, want ik heb nergens 'geshopt'.

Ik ben heel simpel bij dsb terecht gekomen omdat ik op het werk via internet wat offertes heb opgevraagd. Lenen.nl belde gewoon het eerst (letterlijk binnen 10 min), en bij hun kon ik het eerst terecht. Dat was alles.

Ik wist niet dat lenen.nl van dsb was, en later toen ik dat wel wist interesseerde me dat niet want dsb was voor mij zomaar een bank. Had ook fortis, of ing of wat dan ook kunnen zijn.

Only_Hellen

Re: DSB gedupeerden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:48

Ja, kan. Maar als straks de curator alles vrijgeeft, ben je vrij de boel over te sluiten naar de Rabo. Kan nu nog niet, omdat de curator dat soort boekingen heeft geblokkeerd.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:50

Only_Hellen schreef:
Abeltje77 schreef:

Waarschijnlijk omdat het hier een stuk makkelijker gaat en ook sneller dus waarom moeilijk doen als het makkelijk gaat. Iedereen leent en iedereen betaald, aan wie maakt niet uit. Het gaat erom dat als je leent je bewust dient te zijn dat je het kunt blijven betalen. je weet wat je leent, je weet wat je moet betalen per maand en hoeveel maanden. Wanneer je je daar in kunt vinden gelet op je eigen financiele situatie dan kun je gerust tekenen, en maakt het niet uit of je geld bij pietje henkie of yolanthe vandaan komt. Klaarblijkelijk hebben al die klaplopers die zich aangesloten hebben bij de heer Lakeman nu een probleem omdat één van de inkomens is weggevallen en het dan krap is per maand, maar ja dat willen we niet he de luxe staat voorop dus geven we een ander de schuld van hun minder luxe leventje.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:55

Only_Hellen schreef:
Ja, kan. Maar als straks de curator alles vrijgeeft, ben je vrij de boel over te sluiten naar de Rabo. Kan nu nog niet, omdat de curator dat soort boekingen heeft geblokkeerd.

Gelet op je eerdere vraag waarom iemand niet gewoon bij haar eigen bank in dit geval de Rabo een krediet heeft aangevraagd. Zou het niet zo kunnen zijn dat de limiet van het krediet van DSB niet werd gegeven door de Rabobank dus waarom nu dan wel?.

Het gaat voor duizenden mensen een hele toer worden om hun krediet elders onder te brengen gezien de zeer strenge eisen van tegenwoordig. En anders zal men giga rente moeten gaan betalen bij één der andere banken. Ben benieuwd hoe lang de heer Lakeman nog onbeschermd over straat durft. Hij denkt een kleine 1200 gedupeerden te helpen maar de enkele duizenden die nu gedupeerd worden dan, niet meer kunnen pinnen, terwijl er genoeg geld en liqiditeit aanwezig was. Wordt een best-seller dit let op mijn woorden.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:01

Hilden1971 schreef:
Gelet op je eerdere vraag waarom iemand niet gewoon bij haar eigen bank in dit geval de Rabo een krediet heeft aangevraagd. Zou het niet zo kunnen zijn dat de limiet van het krediet van DSB niet werd gegeven door de Rabobank dus waarom nu dan wel?.

Omdat ze aangeeft het niet te hebben geprobeerd bij de Rabo. DSB ging sneller. Belden binnen 10 minuten na het invoeren van de gegevens via internet terug.

En ik moet nog maar zien dat er voldoende geld overblijft om die 1200 gedupeerden te helpen. Er waren misschien voldoende liquide middelen, maar de vraag was of de bank solvabel genoeg was, en dat gaat nu het speerpunt worden.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:09

Abeltje77 schreef:
Maar hóe zet je zo'n automatische afschrijving stop?

Je belt je bank en laat dat desbetreffende rekeningnummer blokkeren.
Of je laat alle auto-incasso's blokkeren en neemt zelf het heft in eigen handen. Dus als je loon binnen komt doe je alle betalingen zelf. Dan heb je gelijk ook weer overzicht.

Voor zover ik het weet, corrigeer gerust als ik het fout heb........ Als de bank failliet gaat en alles is in handen van een curator....... je hebt schulden bij die bank........... doen ze je een voorstel en je kan zelf ook een voorstel doen voor een betaling. Die curator moet zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld ophalen. Zijn inkomen hangt namelijk ook af van de bedragen die hij binnenhaalt.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:55

Hier nog iemand..

ik heb mn auto verzekring daar.. en nu gaat mn auto weg.. en kan ik mn verzekering niet stoppen.. dus betaal ik wss een mooie tijd voor janlúl..

ik heb nu 2 andere autojes tot beschikking waarvan er nu 1 op mn naam staat en de andere er ook op komt.. en deze verzekering ook betaald zal moeten worden.. zucht.. ik wil van de dsb af!

Nog meer mensen met een verzekering via hun?

Only_Hellen

Re: DSB gedupeerden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:10

MissDonna, kun je met je vrijwaringsbewijs je verzekering niet beeindigen? Er is toch geen verzekerd object meer?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:12

hilden1971 schreef:
Het gaat voor duizenden mensen een hele toer worden om hun krediet elders onder te brengen gezien de zeer strenge eisen van tegenwoordig. En anders zal men giga rente moeten gaan betalen bij één der andere banken. Ben benieuwd hoe lang de heer Lakeman nog onbeschermd over straat durft. Hij denkt een kleine 1200 gedupeerden te helpen maar de enkele duizenden die nu gedupeerd worden dan, niet meer kunnen pinnen, terwijl er genoeg geld en liqiditeit aanwezig was. Wordt een best-seller dit let op mijn woorden.

Volgens mij kunnen de andere banken (voor een zacht prijsje) lopende hypotheken kopen. Jij bent dan aan een ander geld verschuldigd, maar de voorwaarden veranderen niet.