Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

simongek schreef:Daar geef ik je gelijk in. Ik heb ook geen medelijden met mensen die bijv. in de problemen komen die leningen hebben of zo.
het is vaak zo geweest dat mensen allemaal leningen hadden en dan bij dsb over gingen sluiten en nog ff wat extra namen.
En ik kan je ook zo tig banken noemen die net als dsb zoveel x het inkomen verstrekten of nog wel meer. En in mijn ogen
ben je daar als klant altijd nog zelf bij.

Kaja schreef:Maar je bent als klant zijnde toch niet stom?
Lekker makkelijk om de schuld dan bij een (profiterende) bank te leggen...
Only_Hellen schreef:simongek schreef:Daar geef ik je gelijk in. Ik heb ook geen medelijden met mensen die bijv. in de problemen komen die leningen hebben of zo.
het is vaak zo geweest dat mensen allemaal leningen hadden en dan bij dsb over gingen sluiten en nog ff wat extra namen.
En ik kan je ook zo tig banken noemen die net als dsb zoveel x het inkomen verstrekten of nog wel meer. En in mijn ogen
ben je daar als klant altijd nog zelf bij.
Ja, maar zoveel keer het inkomen is,n ogmaals, iets heel anders dan zoveel keer de waarde van de woning. Vergeet niet dat de rente ook lager was op dat moment.

simongek schreef:Nou dat is op zich minder erg als er genoeg inkomen tegenover staat.
Ik heb vaak genoeg offertes voorbij zien komen van 100% vd executiewaarde maar tig x het inkomen.

simongek schreef:Nee dat niet maar dsb staat al jaren bekend als de banken waar je terecht kan als je nergens anders meer terecht kan.

Abeltje77 schreef:Ik ben al sinds m'n tienerjaren bij de rabobank, en verdiep me in vanalles, maar niét in het bankwezen. Dus toen bleek dat mijn krediet bij dsb liep had ik zoiets van: nou, prima, zal wel. Het interesseerde me niet echt waar m'n centjes vandaan kwamen.

simongek schreef:nope die was het niet. Daar deden wij geen zaken mee.
Only_Hellen schreef:Abeltje77 schreef:Ik ben al sinds m'n tienerjaren bij de rabobank, en verdiep me in vanalles, maar niét in het bankwezen. Dus toen bleek dat mijn krediet bij dsb liep had ik zoiets van: nou, prima, zal wel. Het interesseerde me niet echt waar m'n centjes vandaan kwamen.
Als je je centjes maar kreeg denk ik? Ik veroordeel mensen overigens absoluut niet omdat ze lenen. Ik vind het alleen vreemd dat veel mensen afgewezen zijn bij andere banken, om vervolgens bij de DSB terecht te komen.
Want Abeltje, waarom ben jij niet naar de Rabo gegaan, als je daar al vanaf je tienerjaren klant bent?

Only_Hellen schreef:Abeltje77 schreef:Ik ben al sinds m'n tienerjaren bij de rabobank, en verdiep me in vanalles, maar niét in het bankwezen. Dus toen bleek dat mijn krediet bij dsb liep had ik zoiets van: nou, prima, zal wel. Het interesseerde me niet echt waar m'n centjes vandaan kwamen.
Als je je centjes maar kreeg denk ik? Ik veroordeel mensen overigens absoluut niet omdat ze lenen. Ik vind het alleen vreemd dat veel mensen afgewezen zijn bij andere banken, om vervolgens bij de DSB terecht te komen.
Want Abeltje, waarom ben jij niet naar de Rabo gegaan, als je daar al vanaf je tienerjaren klant bent?
Only_Hellen schreef:Ja, kan. Maar als straks de curator alles vrijgeeft, ben je vrij de boel over te sluiten naar de Rabo. Kan nu nog niet, omdat de curator dat soort boekingen heeft geblokkeerd.

Hilden1971 schreef:Gelet op je eerdere vraag waarom iemand niet gewoon bij haar eigen bank in dit geval de Rabo een krediet heeft aangevraagd. Zou het niet zo kunnen zijn dat de limiet van het krediet van DSB niet werd gegeven door de Rabobank dus waarom nu dan wel?.
Abeltje77 schreef:Maar hóe zet je zo'n automatische afschrijving stop?

hilden1971 schreef:Het gaat voor duizenden mensen een hele toer worden om hun krediet elders onder te brengen gezien de zeer strenge eisen van tegenwoordig. En anders zal men giga rente moeten gaan betalen bij één der andere banken. Ben benieuwd hoe lang de heer Lakeman nog onbeschermd over straat durft. Hij denkt een kleine 1200 gedupeerden te helpen maar de enkele duizenden die nu gedupeerd worden dan, niet meer kunnen pinnen, terwijl er genoeg geld en liqiditeit aanwezig was. Wordt een best-seller dit let op mijn woorden.