De harde waarheid.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 15:01

Mindim schreef:
Je zegt hier dingen, waarom is nog geen gesprek gevoerd als het me ter harte gaat, waarom is er geen overplaatsing aangevraagd, wie zegt dat men hier passief is geweest? Dat maak jij er van, niet zo gauw je oordeel klaar. En ik roep niet dat de zorg slecht is. Ik vind dat de overheid er meer geld in moet stoppen.

Nee ik heb niet snel mijn oordeel klaar maar jouw opmerkingen zijn op zijn minst onvolledig.
Als jouw vader zonder jullie medeweten platgespoten is, zal daar ongetwijfeld een noodzaak gelegen hebben. De opdracht is altijd door een arts gegeven. Je kunt in zijn zorgdossier de melding ook zien; die is ook naar de inspectie gegaan. Kijk je daar ook naar? heb je een gesprek met de betreffende arts gehad?
Als jouw vader om 14.00 uur nog in bed ligt, wat voor verklaring wordt er dan gegeven? Ik weet bijv. niet of jouw vader misschien zelf heeft aangegeven dat hij nog wil blijven liggen?

Dat de overheid er meer geld in moet stoppen, ben ik overigens roerend met je eens.

Anoniem

Re: De harde waarheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:46

@Beantsje, dat stukje wat jij van quote was gericht tegen Whiterose, niet tegen jou.

Tuurlijk was er een reden voor het bijna platspuiten, alleen kon men dat door wisseling van de wacht en drukte niet gelijk vertellen. "Men zou even in de pc kijken" . Aaangezien het druk was, is dit niet meteen gebeurd, het gesprek is naderhand met de arts gevoerd. Het is alleen vervelend dat niemand op het moment kon vertellen wat de reden er van was.

Het om 14:00 op bed liggen met de gordijnen dicht, kwam door onderbezetting. Men had er nog geen tijd voor gehad. Hij was binnen een kwartier aan de beurt. Dit is overigens maar eenmaal gebeurt. Ik bedoel dit ook niet als aanval (alhoewel, de gordijnen hadden wel even open gekund) op het personeel. Het is triest dat de overheid niet meer geld vrijmaakt voor personeel in de zorg, lijkt me ook frustrerend voor het personeel, het gevoel hebben steeds achter de feiten aan te moeten lopen, nooit genoeg tijd hebben.

Hij is dement, heeft parkinson en een longontsteking, hij heeft het niet zelf aangegeven.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:53

__Possie__ schreef:
Wat gaat het hier toch lekker offtopic zeg!!!!

Enne @moon; Ben jij maar lekker trots op nederland!!! Want van mij part kan nederland zelf nog wel een heleboel wijzere raad opvolgen van derden.

Ik had gehoopt dat het sarcasme uit de berichtje droop xD..
Voor alle duidelijkheid.. Ik ben niet trots op Nederland.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 07:45

Citaat:
lekker belangrijk, feit is dat ze het meestal slechter hebben dan een topcrimineel, dáár gaat het om ;)
Moet nodig wat aan gedaan worden de verschillen zijn te groot!

Nee, daar gaat het niet om.
Het gaat erom dat een client soms het haar niet gewassen heeft, en de familie komt klagen.............. De mensen waar wij mee werken, hebben veel aandacht, en veel zorg nodig...... ik zou best 48 uur in een dag willen proppen, maar ook ik kan dat niet.

Ik heb een client, een heel lieve oude dame, en zij heeft zware artrose, zo zwaar dat ze niets kan dan zitten en liggen. Ze vindt dat haar waardigheid haar is afgenomen, en ik kan mij dat levendig voorstellen. Soms neem ik even 5 minuten om een kopje thee met haar te drinken, en even gewoon te praten en te luisteren.......dat vindt ze fijn. Zij krijgt heel zware pijnstillers, en daarmee is het nog te dragen......
Maar..... ik heb geen tijd om mooie kleren met haar te gaan kopen, terwijl ik weet dat ze zich daardoor een stuk beter zou voelen......
Ik heb geen tijd om elke dag haar haar te wassen....... en ik zou best willen. Dat zijn dingen, die erg vaak op de familie neerkomen.

Er wordt veel geklaagd over de zorg, en we willen best, maar wij kunnen niet........ zorg is blijkbaar geen prioriteit in NL, banken redden is belangrijker...... het zou allebei moeten gebeuren. Heel vaak heb je gewoon geen tijd om die dingen te doen, die het leven van je clienten zouden veraangenamen....... kleren kopen, haren wassen, kop koffie, een gesprekje...... en iedereen doet zijn best, en we pakken die tijd heus wel, als die er is.... maar er zitten maar zoveel uren in een dag......

Het is makkelijk om op de zorg te schelden, maar besef wel dat dingen als tot 14.00 op bed liggen, écht maar zelden voorkomen. Dat mensen die op een gesloten afdeling zitten, een gevaar voor zichzelf zijn als ze op straat lopen (en die zijn vaak 'écht wel wegloperig, anders zaten ze daar niet.....)
Zware medicijnen worden niet voor de lol gegeven. Die zijn nodig. Fixatie gebeurt niet omdat het ook zonder wel kan.

Ik zie niet waarom een crimineel het zoveel beter zou hebben, trouwens. Vrijheidsberoving is niet niks....... als je 10 jaar zit, en je komt eruit, dan is de wereld 10 jaar verder...... 10 jaar van het leven van je kinderen gemist...... 10 jaar lang leven met mensen, die vooral graag elkaar ontzettend dwars zitten...... dan is 10 jaar ontzettend lang........ het ergste is nog wel, dat die mensen zich na die 10 jaar helemaal niet meer kunnen redden in de maatschappij, en daardoor weer terugvallen, want die criminaliteit is het enige wat ze kennen.
Werk in de gevangenis, is om te léren werken........

Maar ik denk dat ik maar ophou........ het oordeel van de gemiddelde NL-er over gevangenissen en de zorg is wel duidelijk.......
Als je maar een mening hebt, toch? Dat die soms nergens op slaat, maakt niet uit........

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 07:59

Ik kan het niet laten en moet even reageren. De vergelijking slaat nergens op. Ik heb vrij weinig te maken gehad met het verzorgingstehuis maar ik ken het gevangenis leven (en nee ik wil dat niet goed gaan praten maaar...)

Onze gevangenen krijgen 3 maal eten op de cel - op voorhand keuzemenu.
Dit is dus gewoon wat de pot schaft, dit is niet veel en niet te eten. Maar ze mogen niet kiezen..
En mogen alle dagen wandelen en sporten.
Ook dit is niet waar, wandelen al zeker niet (alleen de loopband ;) ) en sporten mogen ze alleen als ze zich goed gedragen. Ook mogen ze maar een paar keer per week..
Zij hoeven hun was niet te doen en krijgen hun kledij is gratis.
Hun was doen ze zelf... en kledij gratis?? Niet dus..
Methadon en andere medicatie worden gratis verstrekt.
De zorg in de bajes is het verre van goed, er zijn lange wachttijden en als je verrot van de pijn jammer dan...
De dokter komt gratis langs op aanvraag.
Na 2 maanden, en ook dit proberen ze allemaal via de zorgverzekeraar te doen
Hun koffie of warm water (thermos) wordt 2 maal per dag gevuld.
Hier weet ik niks van, maar dat lijkt me sterk
Ze hebben tv op de cel, en hoeven hiervoor niet te betalen.
Hier moeten ze wel degelijk voor betalen..
Indien ze nog kunnen of willen werken kunnen ze nog tot 250 euro per maand verdienen.
Ze mogen maar een aantal uur per week werken en dan verdienen ze 0,25,- per uur
Er is in de gevangenis meer personeel dan gevangenen.
Ook dat is niet waar.En dat kost de gevangenen 0,00 euro.
Zij moeten streng bewaakt worden of ze gaan lopen!
Moeder kan niet meer lopen.

Op gebied van netheid kan ik in de gevangenis van de grond eten.
Zo schoon is het daar ook niet hoor
Terwijl bij moeder de stofvlokken al weken in de hoekjes blijven liggen.
Dit is geen verwijt aan personeel. Je kunt geen groot gebouw proper houden met een paar mensen.
Je kunt geen 47 hulpbehoevende dag en nacht verzorgen met een paar verpleegsters.
Wat hebben onze oudjes misdaan dat hun kinderen moeten bijpassen ??
Is er ook prijscontrole in de tehuizen ???
Kan iemand mij een beperking opnoemen die een gevangene heeft ten opzichte van onze bejaarde ??

Behalve open deur dagen en dat allemaal gratis.
En dit moeten wij allemaal goed vinden, ga maar stemmen voor een nieuwe regering.....

De gevangenen krijgen de basisbehoefte om ze in leven te houden, veel mensen hebben een verkeerd beeld van de gevangenis dat het daar net een hotel is maar niets is minder waar. Hoe ik dit weet? Een vriend van mij zit vast.. Spullen die ze kunnen bestellen zijn belachelijk duur. Een krop andijvie betaal je €15,- voor.. Nou ga jij dat maar neerleggen als je 0,25,- per uur verdient en geen familie hebt die voor je zorgt. En hier bedoel ik ook niet mee te zeggen dat de oudjes het goed hebben hoor absoluut niet, maar daar kan ik verder niet over meepraten. De vergelijking klopt alleen niet. En ik zou als mijn moeder/vader naar een verzorgingstehuis zou moeten eerst heel goed informeren en als het daadwerkelijk zo gaat komen ze maar lekker bij mij wonen..... ;)

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:17

Mindim: fair enough - ik was te snel. Mijn excuses daarvoor.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:23

Ik was is op school en toen kwam er ook een exgevangene langs
die vertelde ook een beetje de prijse... ik geloof 5 euro voor een blikje cola :=

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:30

Je pakt de koe behoorlijk bij z'n horens.
Want zo is het wel.
Hier in nederland zijn er veel dingen zo krom als een banaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:31

Mwah, 15 euro voor een kropje andijvie is wel aan de hoge kant ;)
Maar het is idd wel zo dat de prijzen in de winkel binnen, hoger liggen dan buiten.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:37

Je krijgt gewoon te eten en te drinken.
een krop andijvie heb je dan ook helemaal niet nodig.
Je betaald inderdaad voor je luxe.
Maar de tv bijvoorbeeld kost bijna niets.
Je werkt inderdaad maar voor een klein bedrag, maar na het kopen van privileges blijft er altijd nog wel geld over om bijvoorbeeld te kunnen roken.

Ze laten mensen ook echt geen pijn lijden.
De grondwet word in Nederland erg netjes nageleefd.
Maar er zitten best veel verslaafden, die roepen vaak net iets eerder om medicijnen dan een ander.
En ervaren het net wat eerder als dat ze erg te kort gedaan worden als er niet meteen gehoor aan gegeven wordt.
Ook zijn er geestelijke medewerkers aanwezig en ook priesters voor elk geloof.

Er is elke dag een dagindeling van dingen die je mag/moet doen.
Dat kan best tegenvallen als iemand geen regels en structuur in zijn leven accepteert.
Maar daar is het juist voor.
Een dagprogramma is in de Nederlandse gevangenissen verplicht, mensen mogen geen hele dag op de cel zitten.
Of ze moeten juist in de gevangenis gevaarlijk zijn geweest voor zichzelf of een ander.
Maar ook dan worden ze nog gelucht, maar dat is alleen in een hokje met alleen een rooster aan de bovenkant.
Een dag programma betekend werken, luchten sporten andere recreatie.
Naar school gaan of de bibliotheek bezoeken.

Dit zijn dus dingen die een gevangenis in Nederland verplicht is aan te bieden.
Gebeurd dat niet kunnen ze dat aanklagen bij de Commissie van Toezicht.
En dan wordt een gevangenis echt wel op het matje geroepen als ze zich daar niet aan houden.

Nederland is geen buitenland en gevangene worden hier goed behandeld.
Dat dit eens anders kan voelen is iets anders.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:50

Overdrijven is ook een vak.. ;) Ik zeg niet dat ik het eens ben hoe het met de verzorgingstehuizen en/of gevangenissen in NL gesteld is, maar volgens mij wordt het hier allemaal heerlijk zwart-wit gezien..

Het is echt niet in alle verzorgingstehuizen zo slecht gesteld als hier doet over komen.. Mijn opa en oma hebben er allebei gewoond, en zijn er beiden overleden.. Maar niet zonder ontzettend goed verzorgd te zijn.. Zelfs tijdens hun sterven..

__Possie__ schreef:
Als het mooi weer is mag ze eenmaal per 14 dagen mee gaan wandelen
In een rolstoel als er genoeg personeel is!!
Indien er geen vrijwilligers waren die zich inzetten voor het goede doel zag het er nog beroerder uit.

Vooral op dit stukje is ook een verwijt aan de familie te geven, het lijkt me logisch dat het personeel niet elke dag met de bewoners kan wandelen, dit gaat namelijk ten koste van de verzorging..
Als de familie niet eens de moeite kan nemen om in twee weken een keer te gaan wandelen.. Zegt dat meer over de familie, dan over het verzorgingstehuis.. Wij zorgden ervoor dat mijn opa/oma elke dag bezoek kregen.. Zij hebben tenslotte al die tijd ook voor het gezin gezorgd.. Verwacht je dan dat je ze in een verzorgingstehuis kan stoppen om er nooit naar om te kijken? Of alleen als je het even uit komt?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:50

Ik heb in een justitiele inrichting gewerkt en mijn oma heeft jaren in een verzorgingshuis gewoond.
Van beide heb ik niet de ervaring die de TS beschrijft.
In de gevangenis is het lang niet zo'n pretje als je denkt, zoals eerder hier beschreven.
De mensen die daar zitten, zitten daar niet voor hun zweetvoeten, het zijn geen lieverdjes. Iedereen zit continue op elkaars lip of anders in een klein celletje en daardoor ontstaan de grootste irritaties. Je moet ogen in je rug hebben, om ervoor te zorgen dat niet iemand anders je spullen (wat er nog van over is) van je afpakt, of je zwart loopt te maken achter je rug om.
De maaltijden zijn er niet te eten (ik kan het weten..) en je hebt ook geen tv op je kamer o.i.d.
Het is allemaal niets in vergelijking tot gevangenissen in bv. thailand, maar leuk is echt anders hoor. Het continue op je hoede zijn en nooit een moment voor je zelf hebben (behalve de isoleer) is een grote aanslag op je humeur en energie.

Verzorgingshuis waar ik ervaring mee heb, was prima. Het eten was er heerlijk en mijn oma heeft het er naar haar zin gehad. Maar goed, dit ligt schijnbaar ook erg aan het huis. Misschien moet je eens naar een ander verzorgingshuis gaan kijken voor haar.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:54

Je hebt wel tv op je kamer.
En er zijn maar weinig gevangenen die met 2 in een cel zitten.
De rest zit alleen, dan heb je tijd genoeg voor jezelf.
De cel is niet groot, maar er past wel een bed, kast en toilet op.
Dus groot genoeg.

Irritaties ontstaan, maar dat is ook erg vaak omdat het mensen zijn met geen zweetvoeten zoals jij zegt.
agressietraining is dan ook een ding wat er te volgen is binnen de gevangenis.
Dat zal inderdaad niet nodig zijn bij oma.
Maar ook daar irriteren mensen zich aan een ander omdat die ligt te snurken in de kamer of omdat de gezamelijk tv nooit op je jou programma staat.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:05

Afbeelding
Een cel in nederland.
Niet groot, maar groot genoeg.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:12

Ik kan er niks aan doen maar moet toch even reageren.
In de zorg zijn er een hoop dingen die beter kunnen. Zelf zou ik graag meer dagbesteding voor mensen zien.
Maar zo erg als het de openingspost is het ook weer niet. Ik heb zelf op een PG afdeling gewerkt waarbij mensen dus geestelijk erg beperkt zijn en door co morbiditeit en medicatie ook lichamelijk. Er zijn maar 2 mensen waar de familie regelmatig op bezoek kwam. Ik kan me voorstellen dat er niet elke dag tijd is om langs je oma/moeder te gaan maar sommige laten het wel heel erg afweten.
Ook vind ik de reactie op fixatie (waar altijd toestemming om is gevraagd, controles zijn hier heel streng op) een beetje overdreven. Je kunt niet elke 2 min. tegen iemand zeggen dat hij/zij moet blijven zitten omdat die niet kan lopen en als dat wel gebeurd dat die meteen zal vallen en zijn heup breken.

Toilet gang precies hetzelfde als mensen aangeven dat ze naar het toilet moeten wordt daar absoluut gehoor aan gegeven. Echter zijn er ook mensen die door hun ziekte daar erg gefixeerd op zijn en dat elke 10 min. zeggen... En zo kan ik nog 101 voorbeelden opnoemen.
Vooral de psycho-geriatrische patiënt heeft het zwaar, je kunt veel afgeven op verpleeghuizen enzo maar dementie en aanverwante ziekten zijn gewoon heel wreed op zichzelf.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:20

Juist. Het is een verwijt aan de familie die misschien 2 keer per jaar langs komen. Sommige mensen komen nooit naar hun ouders, alleen wanneer pa of ma of oma of opa overleden is. Mijn moeder werkt in de zorg, maar dan in de restauratieve dienst dus die krijgt ook een aardig zooitje voor haar kiezen. Voor haar heb ik echt bewondering. Hier is de gevangenis absoluut geen hotel lijkt mij.
Maar het is de fout van de regering die de bezuinigingen maakt. Als zij nou eens een paar miljoen euro minder geven aan ontwikkelingshulp e.d heb je zo het geld terug. Wie ziet er nou verbetering in de ontwikkelingslanden? Ik niet hoor, ik hoor er ook niks van... Wat is er met ons geld gebeurd???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:26

Dat zie je ook niet van de een op de andere dag, is wel heel kort door de bocht, Purny. Voor de rest ben ik het wel met je bericht eens.

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:06

Ja ach, ik snap dat het geen aanval is hoor op het personeel. Maar de andere verhalen in dit topic hoe de "oudjes" worden behandeld...ja daar sta ik wel van te kijken!

Kijk ik werk ook op een PG afdeling. Zoals eerder genoemd, is een gesloten afdeling met zwaar dementerende mensen, die of in een rolstoel zitten, of amper te verzorgen zijn, aggressief zijn, enz enz. Elk mens die daar zit is anders! En daar moet je mee leren om te gaan...

Tuurlijk zijn wij er om de zorg te doen, om het de mensen naar hun zin te maken, om hun te voorzien van voedsel, wat te drinken enz enz. Maar probeer jij maar is een zwaar dementerend persoon die al de hele middag loopt te roepen dat ze niet wilt eten,(omdat zogezegd er al te veel is gesnoept) om haar toch een bordje eten te laten eten, met gevolg dat je 9 van de 10 keer klappen kan vangen :)

Bij ons is het niet slecht, tuurlijk wat Stephanie zegt, dat je niet om de 2 minuten iemand naar de wc kan brengen klopt ook!
Die mensen zijn incontinent als de pest, de ene x geven ze aan dat ze naar de wc moeten en dan gebeurd er niets, en de andere keer moeten ze wel echt...En iemand op de wc zetten, er af halen enz enz kost ook 10 minuten. Denk maar na, stoel naar toilet brengen, tillift pakken, mensen uit stoel op de wc zetten, zorgen dat de "boel" schoon is, weer terugzetten in stoel... Als je zo 20 personen in een uur moet doen komt er weer niks van het bijv eten voor de mensen. Dat is gewoon een dagtaak.

Het wordt te zwart wit gedacht, ik bedoel dit niet vijandig naar wie zijn reactie's dan ook, tis meer van mijn mening uiten zoals meerdere hier. Ik vind wel dat mensen die klagen over het personeel dat ze zo "slecht" werken, dat ze maar is een dagje op volle toeren moeten meedraaien, dan is het wel duidelijk!

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:13

Clauwtje schreef:
Ik vind wel dat mensen die klagen over het personeel dat ze zo "slecht" werken, dat ze maar is een dagje op volle toeren moeten meedraaien, dan is het wel duidelijk!

Helemaal mee eens.. :j Denk dat werken in de zorg zwaar onderschat wordt..
En zoals ze zeggen: De beste stuurlui staan aan wal.. ;)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:20

Nee, als we alle oude mensen gewoon lekker in hun eigen huisje laten wonen. Dat is het beste, geen verzorgingshuizen want dat is niks. Als ze lekker in hun eigen huisje zitten kunnen ze mooi verwaarloosd worden door de familie die ze nog hebben.....

In een verzorgingshuis hebben de mensen gewoon kabeltv, daar betalen ze dus idd ook de kosten voor, net als jij en ik. Ook hebben ze gewoon een keuze menu, afhankelijk van het huis hebben ze keuze uit 2 of 3 gerechten.
Is het niet de taak van de familie om de mensen lekker mee naar buiten te nemen?
Het is het streven om zoveel mogelijk zorg thuis te gaan leveren, maar dat is helaas niet altijd mogelijk. De meeste mensen bij ons in huis zijn ontzettend blij met de zorg die we leveren.
Alleen veel familie leden denken dat ze niets meer voor pa of ma hoeven doen als ze eenmaal in een verzorgingshuis wonen. Een beetje jammer als je je ouders zo laat zitten, dan wordt het idd een gevangenis.....

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:23

double schreef:
Clauwtje schreef:
Ik vind wel dat mensen die klagen over het personeel dat ze zo "slecht" werken, dat ze maar is een dagje op volle toeren moeten meedraaien, dan is het wel duidelijk!

Helemaal mee eens.. :j Denk dat werken in de zorg zwaar onderschat wordt..
En zoals ze zeggen: De beste stuurlui staan aan wal.. ;)

Ik zie in dit topic maar weinig mensen die het werk in de zorg onderschatten.
Ik zie alleen maar berichten als er moet meer geld komen voor meer personeel.
Eigenlijk zegt dat met andere woorden, het is zwaar werk, laten vele handen het wat lichter maken.
En daardoor wordt het ook leuker voor het personeel.
Omdat er dan ook eens even tijd is voor een praatje ipv we moeten vlug door, onze dag is te kort.

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:30

Tuurlijk wordt het dan leuker voor het personeel. Bij ons scheelt het dat we een leuk team hebben. Dus dan blijft het ook wel leuk die 2 tellen dat je elkaar spreekt. Maar het is knetterhard werken voor een relatief belachelijk salaris, maar het moet gedaan worden, en de mensen die er voor kiezen doen het echt met plezier...

Hoe meer personeel hoe beter het voor het personeel zelf is en uiteraard de bewoners. Het komt zelfs voor dat er geen tijd voor pauze, of dat je maar 10 minuten van de 30 neemt...
Hoort er allemaal bij... Maar het heeft natuurlijk ook met bezuinigingen te maken uiteraard!

Wel moet ik er bij zeggen dat ze bij ons onwijs veel activiteiten hebt. Klinkt misschien heel gemeen, maar wij zijn blij als er 4 lekker gaan bingo'en of naar een klassieke muziek ochtend gaan! Het is allemaal zo slecht nog niet..

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:34

Yamcha schreef:
Ik zie niet waarom een crimineel het zoveel beter zou hebben, trouwens. Vrijheidsberoving is niet niks....... als je 10 jaar zit, en je komt eruit, dan is de wereld 10 jaar verder...... 10 jaar van het leven van je kinderen gemist...... 10 jaar lang leven met mensen, die vooral graag elkaar ontzettend dwars zitten...... dan is 10 jaar ontzettend lang........ het ergste is nog wel, dat die mensen zich na die 10 jaar helemaal niet meer kunnen redden in de maatschappij, en daardoor weer terugvallen, want die criminaliteit is het enige wat ze kennen.

Ik ben het verder volledig met je eens hoor, maar met je bovenstukje ben ik het niet eens.
Criminelen hoeven het toch niet goed te hebben? Ze zijn zelf de fout in gegaan en daar moeten ze hun straf maar voor uitzitten.
Een vriend van mij heeft een half jaar vastgezeten, nou, hij leefde zowat als in een hotel.
En ja, hij heeft een half jaar van zijn kids gemist, maar had ie maar beter na moeten denken voor hij iets deed.
En ze worden wel weer voorbereid op de maatschappij, en als ze vrij zijn, worden ze daarna zelfs weer aan een baan geholpen zover dat kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:36

Ik heb een tijdje in de thuiszorg gewerkt (huishoudelijke dienst) en ik moet zeggen dat ik daar wel geschrokken ben.
Ik had enkele adressen van mensen en bij enkele daarvan kwam nooit bezoek. Wel 4 kinderen, maar die komen nooit of een of twee maal per jaar. Dat vind ik schrijnend. Ik kan het me ook niet voorstellen dat ik willens en wetens mijn ouders laat verkommeren.
In instellingen zul je dit idd ook zien, mensen bij wie geen kip komt. Ik vind het enorm triest, maar er zijn ook velen die wel trouw naar hun ouders of partner gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:37

Is ook zo Yamcha, maar dat is straf en daarvoor hebben ze zelf gekozen door een misdrijf te plegen.