Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

gigagent schreef:En veulen84, de maatregel van het tonen van je ID is een manier die de branche hanteert om aan de wetgeving te kunnen voldoen. Daar is toch niets mis mee? Is er niemand die zich realiseert dat de branche het liefst alle minderjarigen hele kratten van wat voor drank dan ook zou verkopen? De supermarkten winnen niks bij de wetgeving rond drank en minderjarigen, ze houden zich alleen maar aan de regels omdat ze anders beboet worden. En je kunt toch niemand kwalijk nemen dat ie zich aan de wet houdt? En als je de maatregel niks vindt, dan moet je op een of andere manier invloed zien uit te oefenen op de wetgeving. Ga stemmen zodra je 18 bent!! Wordt lid van een politieke partij.
Ik vond een drankje of wat op een avond ook lekker toen ik 17 was. Maar ik hoop dat mijn kinderen zich een beetje inhouden vanaf hun 16e. Je zuipt je IQ namelijk een behoorlijk eindje omlaag als je alcohol drinkt op je 16e, ook bij weinig drank.
Maar gezien de antwoorden hier en daar en de herhalingen van domme reacties door het niet lezen van wat er al getypt is er misschien bij sommigen weinig verloren
Veulen84 schreef:Ik ben geen huichelaar, het is geen domme reactie. Het is een wel doordachte reactie op de dingen die ik in het dagelijks leven zie. Supermarkten proberen hun eigen hachje te redden, het gaat ze helemaal niet om de uitkomst. Als het ze echt om de uitkomst ging hadden ze een strakker beleid doorgevoerd.