Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:18

Nadir schreef:
Zwerte schreef:
ja maar ten eerste is de manier waarop ze dit zegt al verwend. Zie wat ik eerder hierover getypt heb.
Ten tweede, gaat het er niet om dat ze niet op vakantie wil, maar niet naar dit eiland, ALLEEN maar naar Malta. Ook nog wanneer ze zelf wil want dan is daar een vriendinnetje. En DAT is wel degelijk str*ntverwend.

Ik zou op die leeftijd ook liever naar Malta gaan waar mijn vriendinnetje is dan met mijn paps en mams naar Griekenland..... :')

Ik begrijp uit de openingspost van de TS dat ze al eerder duidelijk aangegeven heeft dat ze niet mee wil naar Griekenland. Haar ouders hadden dus imo best met haar kunnen overleggen. Ik begrijp best dat ze niet alleen thuis mag blijven, maar om nou €800,- uit te geven aan een vakantie voor je dochter die daar geen zin in heeft is ook voor niemand de oplossing...

lief............. iemand die uberhaupt op vakantie kan moet zijn zegeningen tellen tegenwoordig............

het kind, waar fietsend alles voor betaald word.......... moet gewoon ophouden met huilenbalken en genieten van dat wat haar aangeboden word........... en zich misschien realiseren dat er in die week dat zij op vakantie gaat er honderden gezinnen geconfronteerd worden met ontslag en faillsiment.........

spekkoper is het meiske.......... ech.........

en als ze niet met haar familie mee wil...... dan mag ze ook een week bij mij bivakkeren hoor.......... leert ze in eens waar het leven om draait

Peperkroket

Zwerte daarin ben ik het niet met je eens. Je gaat met ze alle op vakantie en dan lijkt het mij normaal dat je een bestemming kiest waar je allemaal heen wil :j

Frances

Nadir: Wat moeten ze dan doen, dan maar een vakantie boeken van 100 euro, omdat dochters geen zin heeft in een vakantie die niet naar malta is, komop zeg. op die leeftijd heb je gewoon te luisteren..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:19

meid je bent 16 en hebt een paard waarvan je ouders de helft van de kosten betalen omdat jij dat niet red, weet je hoe blij en dankbaar je daarvoor mag zijn! Ik heb alles altijd op eigen kracht moeten financieeren voor mijn paardenhobby, paardrijlessen zelf betaald vanaf mijn 16e (mocht pas rijden op mijn 14e) en mijn eigen pony gekocht en altijd alles zelf betaald.

Misschien zou het goed zijn voor je als je eens echt alles zelf zou moeten betalen, dus ook kosten van je inwonen bij je ouders en je hele paard, misschien krijg je dan wat meer respect

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:19

Zwerte schreef:
Ik vind zo'n houding dermate ongepast voor een 16 jarige, dat ik zulke reacties wel nodig vind eerlijk gezegd. Even een keiharde realitycheck is blijkbaar niet overbodig!

Maar Nadir, jij vind dus dat de ouders moeten overleggen met een 16jarige dochter over de vakantiebestemming? Misschien willen zij wel heeeeel graag naar Rhodos. En omdat je dochter dan perse naar Malta wil moet je daar je op aanpassen? Beetje omgekeerde wereld... sinds wanneer bepaald een puber waar de ouders geld aan uitgeven? Meepraten over waar ze heen gaan vind ik heel wat anders dan dat ouders moeten overleggen voordat ze boeken...

Ik zeg niet dat een 16-jarige mag bepalen waar de hele familie heen gaat op vakantie.
Ik zeg dat als een 16-jarige aangeeft niet mee te willen naar Griekenland dat daar dan in mijn ogen best over gepraat kan worden. In dit geval hebben de ouders gewoon geboekt en moet ze maar niet zeuren. Waarschijnlijk is ze daar ook zo boos over. (aanname)

Als het hele gezin naar Griekenland wil en zij wil als enige naar Malta dan zal zij daar in moeten schikken. Maar communiceren is o zo belangrijk, zeker op deze leeftijd! Ik denk dat de ouders dit drama hadden kunnen voorkomen door met haar te 'overleggen'. Van mijn part hadden ze dan alsnog die tickets geboekt, maar dan had de TS in ieder geval het idee dat ze betrokken wordt in de plannen.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:20

Hoplakee, heel bokt smult er van een om een puber uit te kafferen.. way to go, lekker met zn allen op 1 persoon inhakken.

Ook al ben ik het niet per definitie met jullie oneens, ook ik zou een moord doen voor zo'n vakantie. Maar kom op zeg, dit is echt weer zo'n topic waar de één schreeuwt dat het schaandaalig is en de ander er van geniet om het nog 10 x schandaaaaliger te vinden. :)

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:20

Heeft de TS zelf ook nog iets te zeggen op deze 8 pagina's goed advies????

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:21

Weetje hoe vet.. Griekenland lijkt me supervet.
Maar waarom wil je dan niet op vakantie..?

Frances

Sorry maar in welke wereld moeten ouders met kinderen overleggen welke vakantie ze gaan boeken???

Nadir

dwaallicht schreef:
Hoplakee, heel bokt smult er van een om een puber uit te kafferen.. way to go, lekker met zn allen op 1 persoon inhakken.

Ook al ben ik het niet per definitie met jullie oneens, ook ik zou een moord doen voor zo'n vakantie. Maar kom op zeg, dit is echt weer zo'n topic waar de één schreeuwt dat het schaandaalig is en de ander er van geniet om het nog 10 x schandaaaaliger te vinden. :)

Precies, dat probeer ik dus onder andere te zeggen.......

_Yasmine_

lijkt mij logisch dat als jouw afgestudeerde papa de vakantie betaald hij ook mag kiezen waar hij heen gaat :j
ookal vind jij het niet even leuk.
dan kan je leuk hier gaan klagen maar het lijkt mij dat je beter iets kan verzinnen tegen die muggen (als voorbeeld). en in rhodos is ook vast genoeg te doen, zijn ook vast wel mensen waar je mee om kan gaan.

ik vind zachtjes gezegt dat je je héél erg aanstelt.

kijk dan naar die foto's ! zou je dat mis willen lopen?

zie dit als de kans om wat beter met je ouders op te kunnen schieten, maak er eens het beste van, zonder alles negatief te zien.

Peperkroket

Ik ben het met je eens Nadir :j

PardoesJessi, TS heeft aangegeven deze avond niet op bokt te kunnen zijn.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:22

PardoesJessi schreef:

Dit is stemmingmakerij, grow up!

Zoals je een aantal pagina's terug had kunnen lezen is de TS oppassen.

Frances

Sommige reacties zijn idd een beetje over the top. ik denk dat het nu wel duidelijk is dat 90% het verwend vind :j

Anoniem

Toen ik 16 was ben ik alleen met mijn moeder naar Turkije geweest. Weet je hoe tof ik het vond om daar een week heen te kunnen? Ik was ook enig kind, ik had vroeger twee ouders die fulltime werkte (zomervakantie én wintersport :):) ) en na de scheiding toen ik 10 was gingen we nog regelmatig op vakantie.

Nooit maar dan ook NOOIT heb ik gezeurd over de plek waar we heen gingen. Hoogstens heb ik één keer gezegd dat de vakantie tegenviel omdat we gingen fietsen in Italië wat fysiek zwaarder was dan we aankonden én waar ik geen tijd had om mensen te leren kennen want dan gingen we alweer naar de volgende camping.

Die vakantie naar Turkije was mijn laatste vakantie! Ik ben nu 24 dus het is voor mij acht jaar geleden dat ik op vakantie ben geweest. Mijn kinderen zijn nog nooit fatsoenlijk op vakantie geweest. Vorig jaar een weekje bij oma en het jaar ervoor ook, beide keren paste zij op het huis van iemand met een tuin, iets wat wij niet hebben, dus voor die kinderen is het feest.

Mijn kinderen -ook al zijn ze nog klein- zijn vandaag dolgelukkig gemaakt met kleurboeken en een mini-paardje op wieltjes van de Zeeman! Als wij ooit dusdanig veel geld verdienen dat we ons privileges voor onze kinderen kunnen veroorloven als die jij krijgt, dan moeten ze het niet in hun hoofd halen om daarover te gaan klagen.

Dan is het afgelopen met uitgaan, dag met je hand naar je paardje en nooit meer een dure vakantie. Geen Griekenland, geen Malta, geen Centerparcs, geen Texel, helemaal niks, noppes, nada.

Als je problemen hebt met de dingen die je aangeboden krijgt ga je maar zelf werken voor je centen. Ben je nou helemaal besodemieterd :(

Anoniem

Hmm. Aan de ene kant zou het fijn zijn dat je mee kan gaan.

Maar ik vind de reacties van er zijn zat mensen die niet op vakantie kunnen gaan een beetje naar. Daar kan zij toch niks aan doen? Moet ze dan maar goedkoop gaan doen omdat anderen het ook niet kunnen betalen?
Ze zal heus begrijpen dat niet iedereen makkelijk rond kan komen.

Voor de rest lijkt het me juist super gaaf om mee te gaan! Dus ik zou zeggen gewoon doen! :) Leuke dingen doen, activiteiten, heerlijk toch! :)

anshropJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:23

Als ze malta zelf niet kan betalen en nog thuis woont en minder jarig is zijn we uitgel@ld denk ik!!!!! Typisch gevalletje van jammer dan, en als je er geen zin in hebt valt het meestal reuze mee, mag je dankbaar zijn als mams niet heeeel hard "zie je nou wel" roept! :D

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:24

Frances schreef:
Sorry maar in welke wereld moeten ouders met kinderen overleggen welke vakantie ze gaan boeken???

In de wereld die "gezin" heet. De ouder moet niks, maar t maakt de sfeer wel harmonieuzer. Ik weet wel dat half bokt nu over me heen valt, maar ach :P Overigens beslist de ouder, maar ikzelf zou wel aan mn kids vragen "wat willen jullie" om ze ook een stem te geven. Of ik er naar zou luisteren is een tweede :+ (ik heb nog geen kids)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:25

@ TS: ik weet de oplossing voor je: krijg Mexicaanse griep of iets anders ernstigs, zodat je in het ziekenhuis moet blijven.
Dan hoef je niet mee op vakantie!
Nadeel is dan ook weer dat je ouders elke dag op visite komen in dat ziekenhuis; erg vervelend...

Ook erg vervelend dat jouw ouders dan geen vakantie hebben, waar ze vast hard voor gewerkt hebben, maar ach! Jij hebt je zin!

Heb jij uberhaupt wel gekeken wat Rhodos te bieden heeft?
Vast niet, want daar wilde jij niet naar toe. Dat je ouders daar voor hebben gekozen zal vast niet alleen in hun belang zijn geweest.
Maar goed.
Jij wil niet mee...
Laatst bijgewerkt door MarvanTom op 24-07-09 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Flying_Angel schreef:
Hmm. Aan de ene kant zou het fijn zijn dat je mee kan gaan.

Maar ik vind de reacties van er zijn zat mensen die niet op vakantie kunnen gaan een beetje naar. Daar kan zij toch niks aan doen? Moet ze dan maar goedkoop gaan doen omdat anderen het ook niet kunnen betalen?
Ze zal heus begrijpen dat niet iedereen makkelijk rond kan komen.

Voor de rest lijkt het me juist super gaaf om mee te gaan! Dus ik zou zeggen gewoon doen! :) Leuke dingen doen, activiteiten, heerlijk toch! :)

het gaat ook niet om de duurheid van de reis, was het een reis van 200 euro zou er hetzelfde gereageerd worden hoor :)

Frances

nou sorry maar ik denk dat het in heel veel gezinnen toch iets anders werkt.. ik val er niet overheen hoor, maar het is toch niet gek dat de ouders gewoon een vakantie kiezen :n

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:26

PardoesJessi schreef:

Dat vraag ik me ook eigenlijk af?

Maja, je weet het denk ik al naar 8 pags, ik vind het ook nogal verwend. Wees blij dat je uberhaupt mag en kan!

Nadir

Frances schreef:

Ik vind, ja, ik vind..... Dat als een PUBER aangeeft niet mee te willen op vakantie naar bestemming X dat daar best over gepraat kan worden. En dat er dan naar een oplossing gezocht kan worden. Uiteraard hebben de ouders hier de laatste stem in, maar waarom zou je je 16 jarige dochter mee nemen op vakantie en die je vakantie laten verpesten door haar chagerijnige gedrag omdat ze niet mee wil? :?

dwaallicht

MarvanTom schreef:
@ TS: ik weet de oplossing voor je: krijg Mexicaanse griep of iets anders ernstigs, zodat je in het ziekenhuis moet blijven.
Dan hoef je niet mee op vakantie!
Nadeel is dan ook weer dat je ouders elke dag op visite komen in dat ziekenhuis; erg vervelend...

Ook erg vervelend dat jouw ouders dan geen vakantie hebben, waar ze vast hard voor gewerkt hebben, maar ach! Jij hebt je zin!

Heb jij uberhaupt wel gekeken wat Malta te bieden heeft?
Vast niet, want daar wilde jij niet naar toe. Dat je ouders daar voor hebben gekozen zal vast niet alleen in hun belang zijn geweest.
Maar goed.
Jij wil niet mee...

Jemig zeg. Dit bedoel ik nou. TS is een puber. Dit vind ik minstens zo'n puberale post zeg :n
Laatst bijgewerkt door dwaallicht op 24-07-09 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:27

Hoop dat je trouwens inziet dat je met deze houding de vakantie en de voorpret ook nog wel eens kan verpesten voor je moeder. Wil je dat? Wil je dat je moeder met een rotgevoel op vakantie gaat?