Rare reacties op Marktplaats!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Rare reacties op Marktplaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:03

oh das nou jammer!

Valt niet mee namelijk om een pony trailer te vinden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:06

Hè sjips... was ik jou nu twee jaar eerder maar tegen gekomen. :D

Maar nee, deze is voorlopig echt niet veilig om de weg mee op te gaan. Die zou ik zo niet willen verkopen, dat valt imo nl ook weer onder oplichting.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:17

Zo had ik een keer een vrouwtje uit amerika die van mij een bitloos-touwhoofdstel kocht. Allemaal leuk en aardig gegaan, gewoon netjes geld ontvangen, en ding op de post gedaan naar neverland :+
Krijg ik later een mail van haar:
Wat een geweldig hoofdstel, ben er helemaal blij mee, enz, enz... Waar heb je die gehaald?
Ik: Fijn dat je er tevreden mee bent, heb ik gekocht in een winkel hier in NL (ongv.40km hier vandaan).
Zij weer: Goh, zou je voor mij niet naar die winkel willen gaan, en de hoofdstellen opkopen. (ALLEMAAL DUS) en ze dan opsturen voor het bedrag en de verzendkosten..

Mens dacht zeker dat het geld op mijn rug groeide ofzo, eerst 80 km rijden, en dan ALLE hoofdstellen opkopen :')
Die is grappig..

Peche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:21

Miracle_ schreef:
Zo had ik een keer een vrouwtje uit amerika die van mij een bitloos-touwhoofdstel kocht. Allemaal leuk en aardig gegaan, gewoon netjes geld ontvangen, en ding op de post gedaan naar neverland :+
Krijg ik later een mail van haar:
Wat een geweldig hoofdstel, ben er helemaal blij mee, enz, enz... Waar heb je die gehaald?
Ik: Fijn dat je er tevreden mee bent, heb ik gekocht in een winkel hier in NL (ongv.40km hier vandaan).
Zij weer: Goh, zou je voor mij niet naar die winkel willen gaan, en de hoofdstellen opkopen. (ALLEMAAL DUS) en ze dan opsturen voor het bedrag en de verzendkosten..

Mens dacht zeker dat het geld op mijn rug groeide ofzo, eerst 80 km rijden, en dan ALLE hoofdstellen opkopen :')
Die is grappig..

whahah :P
denkt zeker ook dat je verder niks te doen hebt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:22

Miracle_ schreef:

Die is grappig..

eigenlijk ben je behoorlijk stom geweest :+ ;)
kzou wel eerst het geld gevraagd hebben natuurlijk voordat ik de hoofdstellen kocht, maar je kon hier een aardig slagje uitslaan

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:49

Saul schreef:
Je gegevens uitgewisseld hebt, en ze vervolgens niet storten!
Dat gebeurt hier op bokt ontzettend vaak ..

Daar heb ik gelukkig nog nooit last van gehad. Nu wel een iemand die nu een maand later nog steeds de spullen niet
heeft opgestuurd, daar wordt ik wel beetje moedeloos van :+
Verder via MP ook alleen maar goede ervaringen, alleen iemand die 20 euro bood voor een K&K bit die ik één keer had
gepast in een paardenmond :evaw: ik neem niet eens de moeite om daar op in te gaan. Nu ben ik m'n studieboeken aan
het verkopen, mijn vraagprijs was eerst 430 euro, meid mailt met een bod van 230 omdat drie boeken verouderde versie
waren en dus niets meer waard :? nou pardon... ik teruggemaild met een bod van 350, mailt ze weer terug met een bod van
300 euro met stethoscoop erbij. Nu heb ik gezegd: laagste bod is 315 euro en stethoscoop is al verkocht (had ook nog
een boek verkocht waarna mijn vraagprijs eigenlijk 325 was, maar allé, die tien euro :+ ). Pff... en nu wil ze eerst de ene
helft overmaken en pas de andere helft als ze de boeken binnen heeft. Nou daar ga ik niet mee akkoord :Y)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:53

Asyaa schreef:
kzou wel eerst het geld gevraagd hebben natuurlijk voordat ik de hoofdstellen kocht, maar je kon hier een aardig slagje uitslaan

Idd, en uiteraard betaald zij de bezinekosten en eventuele tijd die je kwijt bent O:)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:57

Asyaa schreef:
Miracle_ schreef:

Die is grappig..

Nee, ze wilde echt alleen de prijs van de hoofdstellen betalen :+
Anders had ik het nog wel overwogen.. :P

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:59

Ik had een westernzadel op internet te koop, hier en later op marktplaats. Zadel koste ons 1200,- en omdat het een minskoop bleek te zijn (heel lang verhaal :P ) boden we hem na een ca. 10 keer gebruikt te hebben maar aan op internet. Stond duidelijk bij dat het een bijna nieuw zadel was, maar 10 keer gebruikt en dus geen onzingbiedingen. Bied iemand 100 euro, grapjas.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:02

Pff over dat lastig vallen dat ken ik ook, door een dierenarts notabene!! Hij had een 2 jarige hengst te koop staan, over en weer gemaild en gebeld ik had al de nodige info van hem gekregen. Maar hij kon het afstammingspapier niet in scannen de scanner was kapot...
Toch op basis van foto's een afspraak gemaakt was van zijn kant moeilijk te regelen omdat hij dierenarts was.
We zijn wezen kijken, bleek het om een geheel ander paard te gaan, paard was gedeeltelijk gecastreerd??? In ieder geval we hebben netjes tegen hem gezegd dat het niet netjes was om foute info te geven. En dat wij vanuit limburg naar zeeland waren gereden voor jan met de korte achternaam.
Die man werd me toch een partij giftig... we hebben ons omgedraaid en zijn gegaan maar hij heeft ons nog weken lastig gevallen via mail en telefoon. Ik reageer nu alleen nog maar via een hotmail adres of met de telefoon waarvan ik me nummer onderdrukt.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:14

ooh bah,
Ik heb een keer een advertentie gezet voor oppasser. Nou dan wordt je ook gebeld door de grootste psychopaten zeg. Gadverdamme, die willen heel wat anders dan een oppas.

Ik heb ook ooit eens een dvd box van black beauty op MP gehad. Een meisje mailde een paar keer dat ze de box wilde hebben maar dat ze het aan haar moeder moest vragen ed. Paar dagen niets gehoord en het aan een ander verkocht.
Toen ik dat naar dat meisje mailde, kreeg ik ook dat ze al betaald had en dat ze hem al had gekocht en dat ze het ging melden bij MP en dan zou ik een boete krijgen.
Ze had nieteens mijn rekeningnummer, gek kind

Ook heb ik wel eens een boek gekocht en nooit gekregen. Toen heeft mijn vader gemaild met allemaal dure en niet bestaande netklinkende woorden. na een paar mailtjes dan toch het geld terug gehad.

Ojaa en de service van BOL slaat ook nergens op.
Per verkocht boek betaal je geloof ik al 5 euro aan Bol. Maar als de kopers niet betalen hoor je niets meer van ze en kunnen ze niets voor je doen.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:37

Heb je het dan over de 2e hands verkoop door particulieren ? Want heb over het normale deel van bol.com alleen maar lof, beste service die ik gewend ben van een webwinkel. Altijd netjes op tijd, en goede communicatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:50

Ik herken het ook zeker! Een tijdje geleden had ik een advertentie omdat ik op zoek was naar een paard of pony om bij te rijden. Ik heb er toen ook een topic over geopend met dit als openingspost

Blijheid schreef:
Ik ben op zoek naar een bijrijdpony en heb daarom een advertentie op bokt en marktplaats staan.
Ik heb duidelijk in mijn advertentie staan dat ik een pony of paard zoek waar ik ook op mag rijden. Ook heb ik erin staan dat ik echt geen bijdrage kan betalen. Ik ben pas begonnen met mijn studie en ga er door omstandigheden langer over doen dan normaal. Omdat ik mijn studie wel zelf moet betalen heb ik echt geen geld over. Omdat ik geen auto heb zoek ik een pony op fiets/OV afstand.

Via Bokt heb ik 2 reacties gehad die allebei net te ver weg waren (een uur reizen vind ik teveel), maar wel gewone reacties die je zou verwachten.
Via marktplaats krijg ik echter vrij rare reacties.
Bijvoorbeeld of ik mede-eigenaar wil worden van een drachtige Friese merrie (kosten 2000 euro). Ehm ja, ik zei toch dat ik geen geld had....? Of reacties of ik op een ranch in Amerika wil komen werken? Hoezo fietsafstand :+ en ook heel handig als je net met je studie bent begonnen. Ook krijg ik soms aanbiedingen om op shetlanders te rijden. Ik weeg dan wel niet zoveel (55 kilo) maar voor een shetlander vind ik dat te zwaar, bovendien ben ik er echt te lang voor. En dat mensen dan ook nog boos zijn als je terugmailt dat je jezelf te zwaar vind/dat je het niet kan betalen/je geen 2 uur gaat reizen :7

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:55

Nou op een ranch in Amerika, daar zou ik nog wel even over na willen denken hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:59

xxelviraxx schreef:
Nou op een ranch in Amerika, daar zou ik nog wel even over na willen denken hahaha

ik denk niet dat de desbetreffende persoon ook werkelijk een ranch had, maar eerder iets anders zocht van de adverteerder

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:04

Remy schreef:
Ik heb een advertentie op marktplaats staan voor het afhalen van mijn paardenmest/compost.

Belt er een man die heel netjes aan de telefoon is, met een heel prettige normale stem.
Hij stelt wat vragen over de compost, niks vreemds en langzamerhand neemt het gesprek een hele rare wending; uiteindelijk biedt hij aan om de mest op te komen eten 8)7

Er lopen rare gasten op deze aardbol rond, hoor :')

_O- Briljant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:06

xxelviraxx schreef:

Ik ook wel, onder andere omstandigheden (zoals daar zijn, niet chronisch ziek, niet studerend en wél geld) maar waarschijnlijk had die persoon helemaal geen ranch, klonk allemaal nogal vaag.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:08

Nee dat begrijp ik, was eigenlijk ook maar een grapje hoor. Ik zou mijn kids niet kunnen missen. tsja sommige mensen met hun reacties :')

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:11

ik had dat ook!

bied ik mijn leren bankstel aan op marktplaats! gratig notabene omdat ik er vanaf moet! krijg ik een mail of ik hem wel even naar groningen wil brengen! vanuit zwolle

nou dat dacht ik dus even niet! ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:15

whahahaaaaaaaaa ik had eens een hooinetje te koop aangeboden voor 50cent!
mailt er zo'n muts: ik wil het netje graag hebben,maar ik woon 10km verderop kun je het niet even komen brengen?

Moe nie gekker worduh he!!!!!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:16

Haha dat heb ik ook gehad toen ik mijn hindernis materiaal te koop had staan. Of ik het "zooitje" even naar groningen kon brengen... eventuele bezinekosten waren voor eigen rekening..

Ik heb de bewuste persoon een mailtje gestuurd dat sinterklaas al geweest was!! :D

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:18

Funnyhorses: Dat je dat uberhaupt te koop zet. :+ Komnou, wat is 50ct?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:20

Je hebt van die mensen. Mijn buren hadden een heel mooi grote konijnenren die ze op internet hadden gezet. De mensen mochten hem gratis ophalen. Werden ze gebeld of ze het hok niet even wilde komen brengen. Dan denk ik waar haal je het lef vandaan. Het is al harstikke mooi dat je zo'n groot en net hok gratis mag ophalen. Maar goed nu heb ik een deel van het hok dus ik vind het niet erg :)

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:22

Ik lees wel is advertenties op marktplaats voor paarden nou daar staan ook rare bij hoor :s staat er in de titel van de advertentie: Weg wegens overcompleet, of, IN PRIJS VERLAAGD, MOET WEG! Dan heb ik ook zoiets...t gaat over dieren hoor :S niet over een ding die je verkoopt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:26

Ik heb ook weleens iets raars meegemaakt. Ik wilde mijn vriend voor zijn verjaardag een psp geven. Nieuw vond ik hem net wat te duur dus ik ging ook op mp kijken, nou een leuke gezien ook nog eens te koop in Vlaardingen dus ik ging mailen, kreeg geen 1 antwoord op mijn vragen zoals is hij nog compleet of zijn er beschadigingen. Dus ik denk dan ga ik even langs. Die man bleek een paar straten verderop te wonen, hij deed open en had alleen de doos van de psp in zijn handen, ik mocht de echte niet zien en al helemaal niet uitproberen want dan zou ik hem kapot maken. Ik heb dus maar gewoon een nieuwe in de winkel gekocht.

Ook had ik een keer een advertentie staan voor platy's ( vissen). Ik vroeg er 5 euro voor en dan kregen ze er 10 ofzo. Kreeg ik allemaal mailtjes van een man die vroeg ik ze wilde verzenden, echt belachelijk een paar vissen in een envelop.