Afgelopen schooljaar....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:16

Ik zou veel hulp zoeken, en zou momenteel even geen relaties aangaan. Denk niet dat het er hierdoor beter op word.

Ik wens je veel sterkte. :(:)

AnnemiekvM

Re: Afgelopen schooljaar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:17

Als ik heel eerlijk ben vind ik Bokt geen geschikt forum voor dit soort onderwerpen.
Ik denk dat je beter ergens anders naar toe kunt gaan met je verhaal. Je zou ook de kindertelefoon kunnen bellen. Daar zijn de mensen een stuk deskundiger.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:53

De kindertelefoon is een onwijs nuttige tip! :)

Ik wil nog even terug komen op de reactie's van _rainbow_ Je moet echt goed onthouden dat, ookal haalt een kind/puber het bloed onder je nagels vandaan, een moeder nooit meer dan een corrigerende pedagogische tik mag uitdelen.

Ik zie dat je zelf ook nog een jonge meid bent, maar denk goed na voordat je reactie's plaatst.

Even weer ontopic: TS succes met je verdere beslissingen in je leven. Denk goed na over proffesionele hulp , je kan niet alles in een potje stoppen met een deksel erop. Vroeg of laat haalt het verleden je toch weer in. ;)

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:49

arian_wolf schreef:
ReJo schreef:
Het zal echt niet van 1 kant komen..
Je moeder zal het echt niet voor niets doen

:oo :oo :oo :oo :oo :oo :oo :oo

écht verbazingswekkend sommige reactie's, zo ondoordacht. Als het nou aan jullie leeftijd lag.. maar nee..

Als die moeder haar niks voor niks zou slaan, zou er wat mis zijn met die moeder en moest die moeder naar de psychiater niet dat meisje.. dusse

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:02

Hoe je het ook wendt of keert,
een ouder mag zijn kind niet slaan.
Het maakt niet uit hoe vervelend het kind is, of wat het kind zegt.

Ik heb ook wel eens een tik gehad van mijn moeder toen ik klein was,
puur voor de schrik.
Maar van echt slaan is het nooit gekomen, en ik vind dat ook niet horen.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:06

maar het kan toch zijn dat het meisje haar moeder ook slaat? ALS dat zo het geval is, zou je je dan laten verrot slaan door je puber?

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:07

Niet dingen erbij gaan halen die helemaal niet aan de orde zijn...

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:08

Je hoort het als ouder nooit zover te laten komen, dat je eigen kind je slaat.
Mocht dat mij ooit over komen, zou ik niet terug slaan,
maar wel mijn kind zo snel mogelijk uit huis laten plaatsen.

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 23:30

Ik weet dat ze van mij houdt, maar dat laat ze niet op deze manier merken. En ja, het ligt voor een gedeelte denk ik ook wel aan mn moeders verleden, zij werd vroeger ook geslagen. Maar (vind ik) dat mag je never nooit op je kind projecteren.

Ze slaat me al als ik naar haar zin niet snel genoeg opsta om mn pyama aan te doen... Ze begint heel vaak te schreeuwen tijdens een ruzie, als mensen tegen mij schreeuwen ga ik terug schreeuwen, omdat ik anders bang ben dat ze mij niet horen. Dan slaat ze en zegt dat ze niet wil dat ik tegen haar schreeuw. Is dit corrigerend? Nee, ik vind van niet. En soms dan schreeuwt ze wel eens, wie denk je wel niet wie je voor je hebt? Dat antwoord ik heel droog Jessica ........ En dan wordt ze nog bozer. Ja sorry, maar op een stomme vraag kun je een stom antwoord verwachten.

@ reJo: Zij sloeg mij 3 jaar lang, en op een gegeven moment ben ik mij gaan verdedigen door teug te slaan....

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:32

ReJo schreef:
maar het kan toch zijn dat het meisje haar moeder ook slaat? ALS dat zo het geval is, zou je je dan laten verrot slaan door je puber?

Proffesionele hulp zou een uitkomst bieden ipv terug slaan ;)

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:41

Ja dus zou het 't beste zijn voor moeder en dochter om eens naar een psychiater te gaan zoals hier al eerder is aangegeven.
Vooral als ik nou het verhaaltje lees wat de ts net zelf heeft geplaatst..
Maar als niemand er iets aan doet zal het altijd zo blijven gaan?

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:42

Zou het misschien kunnen dat moeder (mede door de scheiding) de druk niet aankon van de verantwoordelijkheid die ineens op haar alleen kwam en die lastige puberende dochter? En dat ze daarom uit onmacht sloeg of dat dochterlief zo vervelend was dat ze restricties op bepaalde eigendommen (mobiel/Ipod ed.) ging houden? Ik ben (als ik het zelf mag zeggen) inmiddels uit de pubertijd, en ik heb het (zowel fysiek als mentaal) net zo erg of mogelijk nog erger gehad dan jij. Ik heb hulp gezocht en dat moet jij ook doen. Geen zelfmedelijden hebben!

Je hebt trouwens wel een waanzinnig rare huisarts als die je niet naar het GGZ ofzo heeft doorgestuurd toen je aankwam met die wond!

Wat ik dus denk is dat dit je erg veel last van het fenomeen "pubertijd" hebt en dat al je problemen (ook die met je moeder) daarop te herleiden zijn.

Meid, ga naar een goede psycholoog (niet naar jeugdzorg of ggz o.i.d) en laat je daar onder behandeling stellen.

Sterkte nog voor jou en je familie.

_rainbow_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 06:55

arian_wolf schreef:
De kindertelefoon is een onwijs nuttige tip! :)

Ik wil nog even terug komen op de reactie's van _rainbow_ Je moet echt goed onthouden dat, ookal haalt een kind/puber het bloed onder je nagels vandaan, een moeder nooit meer dan een corrigerende pedagogische tik mag uitdelen.

Ik zie dat je zelf ook nog een jonge meid bent, maar denk goed na voordat je reactie's plaatst.

Even weer ontopic: TS succes met je verdere beslissingen in je leven. Denk goed na over proffesionele hulp , je kan niet alles in een potje stoppen met een deksel erop. Vroeg of laat haalt het verleden je toch weer in. ;)

Ehm..? Zeker denk ik wel goed na.
Ik zei juist dat je moeder je nooit mag slaan. Dus ik denk dat je iemand anders bedoelt ;)

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 08:46

Rainbow: ik dacht ook al dat er iets niet klopte. Ik denk dat die reactie voor Rebecca bedoelt is :).

Ontopic: Een moeder moet beter weten en dus niet slaan, zoals ik al eerder zei: een tik kan best maar 3jaar lang slaan dat vind ik NOOIT goed te praten. Het komt erg vaak voor dat mensen die vroeger zo zijn behandeld, dat ze dat bij hun eigen kinderen ook gaan doen. Komt bij pedofilie ook wel eens voor.. Spijtige zaak maar dat gebeurt soms, daarom is het belangrijk dat er iets aan gedaan wordt TS. Het CGGZ (centrum voor geestelijke gezondheidszorg) is erg discreet, als je niet wil dat iemand weet dat je erheen gaat, dan gebeurt dat ook niet... bijna volledig anoniem voor de buitenwereld! Natuurlijk weten de psychologen enzo je naam en adres maar dat zijn dan ook de enige personen! Succes meid, je kan het, ik geloof in je ! :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:30

Ik krijg niet het idee dat de TS open staat voor het advies hier gegeven.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:41

Ik ook niet.
:n

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 14:39

Tuurlijk sta ik er wel voor open, maar naar mijn mening heeft het allemaal niet zoveel zin. Mijn moeder loopt al bij een psych, al jaren. Maar ik heb niet zoveel vetrouwen meer in haar.
Toen ik nog bij mijn tante woonde heb ik een aantal keer contact met haar gezocht. We hadden zelfs afgesproken om een keer in de week bij haar thuis een uurtje bij te kletsen. 1 keer is dit goed gegaan de 2e keer niet; ik wilde weg, want ik was moe, volgende dag moest ik naar school enzo. Maar zij blokeerde de voordeur. Ze woont 1 hoog in een maisonette (sorry als ik het verkeerd schrijf) dus het enige waar je uit kunt is de voordeur. Ik flipte helemaal compleet. Dus ik ren naar het balkon en zei uit woede: "als je nu niet voor de voordeur vandaan gaat, ga ik er via het balkon eruit!" Toen ging ze gelukkig wel voor de voordeur vandaan. Gelijk daarna had ze mn vader gebelt dat ik eigenlijk gelijk naar een psych moet omdat ik zelfmoordneigingen had. Terwijl dat helemaal niet waar is, ik wilde alleen maar weg. Een paar dagen ervoor zei ze dat ze was verandert enzo. De volgende dag ben ik gelijk naar de manege gegaan, even bij een lekker paardje uithuilen. Ik heb ook gelijk 3 maanden geen contact met haar gehad. Puur uit de angst om (figuurlijk) weer een klap in mn gezicht te krijgen.

Trouwens, de HA had mij doorverwezen naar een psych, maar daar ben ik nooit geweest. Dit omdat ik, en mn vader en meer familie leden denkt dat het aan mn moeder ligt en niet aan mij.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:42

Het kan wel aan je moeder hebben gelegen,
maar jij bent daardoor toch beschadigd geraakt?
Jij bent slachtoffer in deze situatie en hebt daarom hulp nodig.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:44

1. Wat verwacht je dan van de mensen op dit forum met dit topic? Als je het zelf beter weet?

2.
Jesjepaarden schreef:
Trouwens, de HA had mij doorverwezen naar een psych, maar daar ben ik nooit geweest. Dit omdat ik, en mn vader en meer familie leden denkt dat het aan mn moeder ligt en niet aan mij.

Het gaat er niet om aan wie het ligt, maar hoe je er mee omgaat. En daar kan een goede psycholoog waar je je goed bij voelt (en die bestaan echt) je bij helpen.

Maar je moet het zelf willen. Maar als je dit advies niet wil horen is dit topic ook kansloos. Meer kan men via internet namelijk niet doen.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:56

Dat denk ik ook! Je bent misschien niet de schuldige maar je draagt er wel de gevolgen van. En met die gevolgen omgaan is voor vele mensen erg moeilijk, je bent absoluut niet de enige. Ik zou misschien toch eens proberen gaan, niet als schuldige maar als slachtoffer.. Je tekent geen contract, je kan dus altijd terug als je wilt, geen verplichtingen! Baadt het niet dan schaadt het niet zeggen wij... Proberen kan geen kwaad!

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:57

Ik heb het hele verhaal ook gelezen en vond het heel dapper dat je het hier heb gepost.

Ik vraag me wel af wat je ermee wilt bereiken behalve dan je hart te luchten :)

Zoals Polivy als zegt gaat het er niet om bij wie de schuld van dit alles. Je moet eerst naar jezelf kijken voordat je met vingertjes gaat wijzen. Ben je niet bang dat dit gedrag wat je nu hebt ontwikkeld misschien in andere relaties ook tot uiting komt? Ik zou alleen al naar en psysch gaan om je hart gewoon regelmatig te luchten en het er met een objectief en professioneel iemand over te hebben!

sterkte!

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 15:09

Ben net even op zolder geweest, even wat dingen uitzoeken. Kwam een envelop tegen van Altrecht, daar had ik alle brieven enzo in gedaan om te bewaren. Ook zitten er brieven van mn moeder bij. Even een citaat uit een bruif kort nadacht ze de deur dicht had gehouden:

"Ik begrijp dat jij het heel vervelend vond dat ik de deur dicht hield."

Waarom doe je dat dan? :S

"Dat was echt niet de bedoeling, sorry Jessica."

Dan had je maar na moeten denken toen je bezig was.

Ik krijg nu heel bokt over mij heen, maar dat maakt me niet uit. Het klinkt heel hard, dat weet ik. Maar het is wel de realiteit. Als ik zoiets bij haar zou doen, en ik bied mijn excuses aan, dan krijg ik ook zoiets over mij heen.

Ik die envelop zat ook nog een brief van bureau Jeugdzorg. Met even een samenvatting. Ik moest net weer lachen om die brief. De helft wat erin staat klopt niet eens.

(even offtopic: Vanmorgen ging ik paardrijden, ik zocht de lijst, en toen vond ik de lijst van gisteravond. Ik moest keihard lachen, want er stond een vrouw op, dat was mn contactpersoon bij Bureau jeugdzorg. En ik had haar nog wel de manege aangeraden... :+ )

Ik ga die envelop echt ritueel verbranden... :o Gewoon om het even lekker af te sluiten...

(en weer en offtopic: Ik ga morgenavond op vakantie:D, maar ik weet niet wanneer ik terug ben... Maar dat merken jullie vanzelf wel...)

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:18

Ik reageer hier niet meer.
Ik weet niet wat ik hier mee aan moet, en ik heb niets zinnigs of iets dergelijks te zeggen.

Ik wens je heel veel succes hiermee, TS,
en ik hoop dat als alles waar is je er echt iets mee doet en dat het allemaal goed komt.
:)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:27

TS, het is en blijft je moeder, die wil je niet zien gaan want ze houdt heus wel van je, daarom hield ze waarschijnlijk de deur dicht.

Ik blijf erbij dat je gewoon een opstandige puber bent die vindt dat de halve wereld haar probeert te dwarsbomen. Problemen komen namelijk nooit van 1 kant, jij bent dus ook niet helemaal onschuldig. Zoek een psycholoog en vertel die de waarheid.

Veel plezier op vakantie.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:52

Shahazai schreef:
TS, het is en blijft je moeder, die wil je niet zien gaan want ze houdt heus wel van je, daarom hield ze waarschijnlijk de deur dicht.

Ik blijf erbij dat je gewoon een opstandige puber bent die vindt dat de halve wereld haar probeert te dwarsbomen. Problemen komen namelijk nooit van 1 kant, jij bent dus ook niet helemaal onschuldig. Zoek een psycholoog en vertel die de waarheid.

Veel plezier op vakantie.

Mee eens.

Vind dat je je erg onvolwassen gedraagt. Je moeder wilt het ook goed proberen te doen. Zo'n probleem is niet van de een op de andere dag verdwenen. Geef haar een kans zeg..

Maar goed, waar maar ik me druk over. Tis uiteindelijk jou pakkie an.