Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Elaine schreef:@Chubby: dat is grote onzin. GP is nml net zo duur als trouwen. Wij waren € 80.00 kwijt voor het trouwboekje en de benodigde documenten, verder niets.
Je kan het, net als trouwen, zo duur maken als je zelf wilt. Met of zonder uitgebreide ceremonie.. en op welke dag. Bij ons is dat maandagochtend.
Ik dacht dat het GP via de notaris moest ook...
Het is een huwelijk. Je moet elkaar ook de rechterhand geven, ja zeggen, tekenen & getuigen hebben.
__Nathalie__ schreef:een normaal uitgangs punt kwa hypotheek is je jaar salaris keer 4 (en soms keer 5) dat kun je aan hypotheek krijgen.
130.000 op 1550 is dus erg veel! dan moet je wel heel gunstige rente hebben wil je dat maandelijks kunnen betalen! Dan heb je denk ik de een goede tijd gekocht!
Nathalie schreef:Charmotte schreef:ik heb ook eens gekeken of mn vriend en ik een hypotheek konden nemen.. ja dat kon... 90.000 euro nou daar heb je veel aan (hier rond utrecht) en wij verdienen bij elkaar 1800 euro
nu gaan we iets huren, huur 600 en dan nog gas en licht erbij ong. 100... 2 auto's, ziekenfonds..
houden we ong 180 over word krap, maar we kunnen er altijd nog een bijbaan bij nemen.
Dan zou ik toch eens naar een andere adviseur gaan...
Ik heb onze woning gekocht op mijn naam, dus op basis van enkel mijn salaris. (1550 euro netto) En ik heb gewoon een hypotheek gekregen van ruim 130.000 euro. Kan dus wel!! Nu was het wel net op t randje, maar met zijn 2e moet je dat helemaal aankunnen...
Maaar, als je denkt dat het al krap wordt bij een huurwoning van 600 euro, zou ik misschien niet aan kopen beginnen. Ergens lijkt er dan iets fout te gaan denk ik. Ik ben dit ook maandelijks kwijt maar houd véél en véél meer over dan 180 euro..
Nathalie schreef:250 per maand kwijt excl benzine? Jeetje wat voor auto rijd hij in godsnaam?
Mijn autotje kost ons ongeveer 100 euro per maand, gelukkig! Ik moet er niet aan denken een auto te rijden die me meer dan 300 euro in de maand kost....
Soms in het leven moet je keuzes maken, dure bak rijden en niet samenwonen, of overgaan naar een goedkopere auto en wel samenwonen.... Voor mij zou dat geen moeilijke keus zijn.
)
event. met mijn ouders die dan garant willen als dat nodig is.
Dus vrijdag lekker naar de sauna toe, heerlijk! Zou die leuke dingen ook nog niet willen opgeven om per se samen te wonen. Wonen nu op 5 minuten van elkaar, dus zien elkaar dagelijks als het nodig is. Goed, het is niet ideaal maar wij kunnen wel sparen nu én heb thuis gewoon een fijne studieplek. Kan mij volledig concentreren op de studie, zonder dat ik mij druk hoef te maken om alle rekeningen die betaald moeten worden. Dat is wel fijn
Yv_ schreef:Nathalie, hoe heb jij die hypotheek voor elkaar gekregen dan? En je hebt je huis dan zeker langer dan dit jaar? Ik heb 2 jaar geleden op een site gekeken wat ik los zou kunnen krijgen en dat werd 120.000. Nu verdien ik meer, ben ouder etc, maar het bedrag is omlaag gegaan. Ik krijg nu rond de 80.000 los. Denk dat de crisis hiermee te maken heeft. Tsja, daar koop je hier nieteens een garagebox van.
Ik verdien netto net wat minder dan de TS, dus ik kan me voorstellen dat ze dat samen echt maar krijgen...