Rijles & Afrijstress deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MonaLieske

Re: Rijlessen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:25

Ik had vanmorgen weer een lesje. :) We zijn 'begonnen' met kruispunten (natuurlijk al veel vaker kruispunten gehad, maar nu uitgebreid op het kijken en herkennen ingegaan), dus heeeeeeeeeeeeel veel kruispunten gezien. Ik zie er nog wel eens over het hoofd, van die kruispunten in woonwijken die achter een rij struiken en bomen verstopt zitten, bijvoorbeeld, dus we moeten er nog maar veel mee oefenen.
Ik moest zelf naar huis rijden en daar had ik nog best wel moeite mee (schaamde me dood, ik wist het eigenlijk wel, maar twijfelde te veel :P) en ik was een paar keer nogal lomp met het gas... Vorige week al met de koppeling, gaat lekker. Maar ja, komt vast wel goed. :)

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:35

Ik ben vanmorgen geslaagd voor m'n theorie examen pff heerlijk gevoel. :D

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:37

Gefeliciteerd Jetske!! :D

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:42

Gefeliciteerd!
Mijn les ging goed gisteren :D

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:43

Vanaf hier ook gefeliciteerd Jets! :D

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:40

Gefeliciteeeeeeeeerd! :D

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:11

Gefeliciteerd Jetske! Goede dag vandaag geloof ik. :D

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:20

Net weer les gehad, ging goed :)

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:27

Hooi allemaal :D
Ik ben vandaag jarig en dus begonnen met eerste rijles !! :D
Het was heel raar, reed te hard. 100 waar je 80 mocht :')

Schakelen ging nog mooizaam :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:29

Gefeliciteerd! :)

Zaterdag weer *\o/*
Ik mis het autorijden gewoon, heb gewoon al anderhalve week niet meer gereden :')

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:43

ik had ook 8 dagen niet gereden, ik miste het ook en had er onwijze zin in. Ik had zelfs weer zenuwen toen het 5 voor was :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:44

Zenuwen zal ik echt geen last van hebben, verheug me op de nieuwe auto :D

Qashqai, alleen vind ik de kleur niet mooi :+

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:47

Ik rij in een Skoda Fabia RS. Is ook een lekker auto'tje :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:47

Ik heb al in tig verschillende gereden, allemaal volkswagens, en nu dan voor het eerst een Nissan, de volkswagens zijn de deur uit :=

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:50

Ik heb 2 weken lang een benzine auto gehad, terwijl ik normaal in een diesel rij, vond dat al een heel verschil := Maar vind de diesel toch lekkerder rijden.

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:57

Ik ga waarschijnlijk een wat oudere mercedes c 220 als lesauto aanschaffen lijkt me wel een fijne auto om in te leren rijden. Het is weliswaar geen leuk klein auto`tje maar rijd heel fijn en is echt super om te leren schakelen.

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:15

Wat betreft de tram en de voorrang wil ik verwijzen naar 2 artikel van het rvv
Je kunt ze nalezen op tdekkers.nl
artikel 15 zegt iets over voorrang en over de uitzondering tram in lid 2b

Daarnaast artikel 18 betreft rechtdoor op dezelfde weg en wederom de tram die daar weer niet aan meedoet.
Ik zoek nog naar meer maar dit was hem zo ongeveer.

let wel op bij b.v. rechtdoor op dezelfde weg in combi. met een vop dan moet de tram wel stoppen door de vop.

Daar is de militair collone weer een leuk instinker. Die hoeft bij een vop weer niet te stoppen echter wel bij de rechtdoor op dezelfde wegregel.

Ik ga nog eens verder zoeken of er nog meer over die tram bepaald is.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 08:21

Jodym schreef:
ik had 5 fouten bij gevaarherkenning, en 1 bij de theorie.
vond de inzichtvragen wel pittig, moest wel even goed nadenken

we hebben maar 1 vraag gehad met zo'n 'tekening' met voorang; (1. auto, 2 bromfiets, 3 fiets) :=
geen vragen over de aanhanger, lengte/breedte wat een auto mag zijn,
of hoeveel meter je vanaf kruising/bushalte mag parkeren,

de gevaarherkenningsvragen waren allemaal erg duidelijk,
geen valstrikken :)

Ik had dat allemaal wel.... en met voetgangers/trams erbij, dat vond ik wel pittig, maar had hem tòch goed, en ook met aahanger enzo en ook de bushalte :=

Enne ik hem geleerd door eerst 1 x het boek door te nemen, toen heeft mijn vriend me overhoord, en wist ik kei veel niet, maar toenie het uitegde bleef het erg goed hangen, toen nog een keer het boek door, en toen begonnen aan de oefenvragen opde cdrom(500), en toen nog examens gemaakt op de cdrom, en als ik iets niet snapte pakte ik mijn boek erbij. Heb daarna op de dingen die ik moeilijk vond zoals trams/voetgangers/afstanden/lengtes etc. teruggekeken in het boek en daarmee per onderdeel geoefend, dat kon ook, kei handig :) .

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:37

Ik heb vanmiddag weer les en eigenlijk vrijdag ook, maar ik ga het afzeggen en een tijdje niet meer rijden. Ik word er nl een beetje moe van. Een paar weken terug zei mijn rijinstructeur dat hij mijn TTT zou aanvragen, ondertussen heb ik er niets meer over gehoord en elke les hoor ik weer 'ja het ging super, ben trots op je' terwijl ik zelf het idee heb dat ik níks geleerd heb. Ik heb nu bijna 40 lessen gehad en bijv. nog nooit fileparkeren geoefend en aangezien ik toch heel augustus niet kan rijden, lijkt het me beter m'n geld niet te vergooien en nu te stoppen en dan maar in september weer te beginnen en hopelijk snel examen doen...
Ik kan er echt pissig om worden afentoe. :\

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:38

ja raar hea, bij de ene toets zit dit veel, en bij een andere zit weer wat anders heel veel, (als ze nou van alles een beetje deden :') )

Jetske: gefeliciteerd!

vanmiddag weer les, 16.20 uur

@Veirl, misschien wel de beste keuze, als je in augustus ook niet kan rijden,
even rust :)
ik heb nu 20 lessen gehad, wel de bijzondere verrichtingen allemaal een keer gedaan (nog niet vaak..)
maar nog niet op de snelweg gereden :+

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:12

Ik mag morgen weer. :D

Vanmiddag wordt mn autotje al gekeurd. :D Terwijl ik mn rijbewijs nog niet eens heb. ;) Voorlopig gaat mama dus eventjes rondkarren met dat ding. :P Het is een Peugot 106, oud dingetje, maar weinig km gereden en ziet er nog super goed uit. Geen roest ofzo. Kunnen hem voor een klein prijsje kopen, met nog een jaar apk.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:05

Hehe, ik heb bijna m'n theorieboek uit. Vanmorgen even afmaken en dan vanmiddag en vanavond aan het oefenen en dán... moet het goed zijn. Zonder tijd haal ik alle oefenexamens al dus ik hoop dat dat ook zo is met tijd.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:07

Tuurlijk haal dat wel Paula!! :j..
Bij mij was het zo dat ik voor alle oefenexamens sochtends was gezakt, en smiddags had ik van de gewone vragen maar 2 fout :D..

Ik moet morgen de proefrit doen, kijken of ik klaar ben voor het praktijkexamen, ik ben benieuwd hoe dat gaat!! :)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:35

Dirkje25 schreef:
Wat betreft de tram en de voorrang wil ik verwijzen naar 2 artikel van het rvv
Je kunt ze nalezen op tdekkers.nl
artikel 15 zegt iets over voorrang en over de uitzondering tram in lid 2b

Daarnaast artikel 18 betreft rechtdoor op dezelfde weg en wederom de tram die daar weer niet aan meedoet.
Ik zoek nog naar meer maar dit was hem zo ongeveer.

let wel op bij b.v. rechtdoor op dezelfde weg in combi. met een vop dan moet de tram wel stoppen door de vop.

Daar is de militair collone weer een leuk instinker. Die hoeft bij een vop weer niet te stoppen echter wel bij de rechtdoor op dezelfde wegregel.

Ik ga nog eens verder zoeken of er nog meer over die tram bepaald is.

Nu in begrijpbare taal O:) ?

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:35

Veirl schreef:
Ik heb vanmiddag weer les en eigenlijk vrijdag ook, maar ik ga het afzeggen en een tijdje niet meer rijden. Ik word er nl een beetje moe van. Een paar weken terug zei mijn rijinstructeur dat hij mijn TTT zou aanvragen, ondertussen heb ik er niets meer over gehoord en elke les hoor ik weer 'ja het ging super, ben trots op je' terwijl ik zelf het idee heb dat ik níks geleerd heb. Ik heb nu bijna 40 lessen gehad en bijv. nog nooit fileparkeren geoefend en aangezien ik toch heel augustus niet kan rijden, lijkt het me beter m'n geld niet te vergooien en nu te stoppen en dan maar in september weer te beginnen en hopelijk snel examen doen...
Ik kan er echt pissig om worden afentoe. :\

Is misschien wel beter ja! Kan je geen andere rijschool zoeken als je 't idee hebt dat je niks leert?