Spookhuizen in Nederland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:41

Als er een meeting komt ga ik ook graag mee!
Mits ik met iemand mee kan rijden ofzo dan :o
of pas zodra ik mijn ov heb, anders wordt het een nogal dure spokenjacht..

@wendyashley, heb je die foto's nog? Brr.. moet wel doodeng geweest zijn

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:43

Bij ons staat er ook in, is wel een keer op TV geweest, maar staat niet op die site. ;)
Kasteel het Singraven. Daar zit ook een verhaal achter. ;) :

Vroeger was er een Non en die mochten nooit een relatie met iemand. Maar zei was verliefd op de postbode (volgens mij). Op een avond ging ze naar een cafe wat drinken met die postbode. Nonnen mochten ook niet het huis uit. ;) Toen ze s'avonds weer terug waren zijn die andere nonnen erachter gekomen dat die Non weg is geweest en naar die Postbode. De nonnen hebben die ene non in de muur gemetselt en ze zeggen dat als je daar s' avonds komt haar nog kan horen gillen. Ze hebben ook botjes in de muur gevonden. ;) maar ik geloof het niet echt, want sommige zeggen ook dat het van de bouwvakkers zijn geweest met opknappen. ;)

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:45

Ik vind oude huizen juist geweldig, juist omdat ze vaak een verhaal hebben. Veel leuker dan die nieuwbouw waar je je eigen huis moet onderscheiden dmv huisnummer en bloembakje. :D
Maar als iemand zegt dat het er spookt, ben ik de laatste die behoefte heeft aan ''ghosthunting.'' :n Ik laat het liever met rust. :j
Nu geloof ik niet meteen in een final destination 4 maar ik voel me er niet prettig bij..

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:46

StillAngel schreef:
Iel ja zie mijn vorige bericht, ben er ook geweest. Ik zag gewoon allerlei beelden voor me in mijn hoofd van uitgehongerde vrouwen die daar in het pikkedonker zitten. haha lekker voor hem dan! ze hebben daar ook allemaal oude (echte) martelapparaten van vroeger. brr!! Ben daar op hte bankje gaan zitten naast de kamer met de martelapparaten, samen met mijn mentor. later kwam er nog ene meisje van mijn klas bij die vond het ook al zo eng en ik had het nooit van haar verwacht maar zij geloofde ook in paranormale dingen enzo. en dus hebben we even zitten praten. ik ga daar igg nooit meer heen!

Oké dit is raar :') Ik heb gedroomd over jouw berichtje ofzo _O- Die laatste 2 zinnen.. Heel raar :+[/quote]

huh hoe bedoel je? gedroomd van 2 zinnen? lol het word hier al enger *D[/quote]

Ik heb wel is vlak voordat ik wakker wordt er wat voorbij schiet, dat iemand wat zegt, dat ik wat lees etc :+ en dat had ik dus ook met die laatste 2 zinnen van jouw bericht :')

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:49

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:51

In mijn vorige huis had ik ook zoiets. Het is niet zo eng als alle verhalen die ik hier lees, maar toch..
Ik woonde in een relatief nieuw huis, dit huis was gebouwd op een stuk grond waar ooit een boederij stond, geen idee uit welk tijdperk. Ik kon altijd vanuit mijn bed naar de gang kijken waar de kledingkast van mijn moeder stond. En vaak als de deur openstond zag ik de kleding die er hing vanuit mijn ooghoek langzaam heen en weer bewegen.
Later voelde ik me er echt helemaal niet prettig, voelde constant druk, alsof iemand tegen me aan stond of me weg duwde. Het is een keer echt zo erg geworden dat ik naar buiten ben gerend en evne niets moest weten van 'binnen'

Ik heb ook een keer gehad dat ik in de tuin lag met een vriendinnetje en we waren alletwee omhoog aan het kijken. Op een gegeven moment zag ik een gekke schim door de lucht.. zweven of vliegen, dus ik kijk naar mijn vriendinnetje..en die zag het ook. Dus nouja.. alles goed.
Die avond zou ik bij haar blijven slapen. Ze had altijd 2 grote honden die niet snel everens van op zouden kijken. Die avond zaten we bij haar op de bank en ineens rennen de honden naar de deur in de hal die en beginnen oorverdovens te blaffen en grommen. Wij zagen niets, de poortdeur was dicht, geen mens te bekennen. Poosje later gingen we naar bed, lekker slapen en rond een uurtje of 3 's nachts werden we alletwee wakker van een keiharde knal op haar kamer.. geen idee wat het was..

Heel apart.. nu heb ik eigenlijk nooit meer ergens last van.. (even afkloppen)

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:53

Ik woon in een oude boerderij uit 1835, waar volgens mij toch niets geks in is gebeurd (weet 't niet helemaal zeker, zal toch maar eens navraag gaan doen :Y) )
maar ik heb nu al een maand of 3 dat 's nachts het brandalarm afgaat in het hok van de koelkast/vriezer/wasmachine, en als we dan naar beneden rennen, houdt het op en is er niets aan de hand.
En in de garage gaat 's nachts de deur open en dicht. Toen we nog in de oude slaapkamer sliepen hadden we dit niet, maar nu slapen we boven aan de achterkant (nieuwe kamer), dus of er nou iets verstoord is ofzo??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:56

De oude bewoonster van ons huis (we wonen in een flat) is hier van de flat gesprongen. Daar kwamen we pas achter toen we het huis al hadden geaccepteerd.

Mijn man voelt zich hier na vier jaar nog steeds niet op zijn gemak. Ikzelf voel niet zoveel maar vrienden die hier in huis komen voelen wel het een en ander.

Een tijdje geleden heb ik het huis gereinigd. Voor mij voelde het toen wel beter (bleek dat ik toch een verschil voelde). Mijn man heeft zich een hele tijd afgesloten voor het spirituele en had toen ook extra veel last van de negatieve gevoelens hier.

Sinds hij er meer voor open staat lijkt hij er minder last van te hebben. Ook hebben we in het huis wel een paar aparte dingen meegemaakt... Zo hebben we heel lang ontzettend veel problemen gehad met onze televisie-aansluiting. Nu is dat geregeld en doet onze telefoon héél raar (een ander gezin neemt onze telefoon op als wij niet snel genoeg zijn, dit is sinds zaterdag ineens), en onze internetverbinding doet ook heel gek, terwijl andere mensen die aansluiten op ons netwerk er geen last van hebben en ik als ik aansluit op een ander netwerk ook niet. Onze stereotoren verspringt soms spontaan van functie en de wekkerradio (waar niks mis mee is) gaat af en toe gewoon niet af terwijl de stroom er niet is afgeweest.

Eigenlijk hoop ik gewoon dat we in een raar soort magnetisch veld zitten...

Zelf heb ik overigens vroeger voorspellende dromen gehad en heb ik nu nog wel eens het probleem dat ik voorloop met wat ik weet dat er staat te gebeuren... Een soort vooruitlopende déja-vu...

RelarDevi

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:07

misschien kun je eens een paragnost o.i.d langs laten komen om te checken wat er allemaal in je flat gaande is. Hij/zij kan ook vragen aan geesten om weg te gaan o.i.d

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:10

Creepy topic dit !
Wel heel intressant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:23

Vraagje, welke 'spookhuizen' zijn open om te bezoeken? :D

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:25

iemand hier die wel eens heeft glaasje gedraaid?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:31

Oh ja mijn wekker, die staat al een poosje "uit" maar geeft wel de tijd aan, ik laat hem niet meer aflopen omdat de zoomer het niet meer doet.....
Maar soms midden in de nacht dan gaat ie toch af := Ik hoor dat niet, maar mijn vriend heeft het nu al een paar keer aangegeven.

Toch maar eevn de andere rare dingen dan :+
Vriendlief en ik zaten op de bank toen we ineens een raar geluid hoorden wat we niet helemaal direct konden plaatsen. Dus ik loop door het huis, kom in de keuken staat de afzuigkap aan :?

later nog een keer, ik zou onder de douche gaan en doe de achterdeur op slot controleer en hij zit op slot, ik loop terug om de klem er ook op te zetten (schoonouders hebben ook sleutel en vond het toch niet zo;n fijn idee dat hun ineens in de kamer konden staan en ik alle deuren open :+ ) controleer de deur of het echt op slot zit. Zit die hele deur gewoon niet op slot, wat echt heel apart was omdat ik het gecontroleerd had en er zeker van was dat het op slot zat.
Zo hebben we altijd geluid in huis, ik heb het er maar op gegooit dat het van de verwarming komt :+

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:35

Ik woon in Toscane, en ons dorpje lijkt behoorlijk op een spookdorp. Er staan 4 gebouwen, onderverdeeld in appartementjes, allemaal origineel en antiek ingericht. Alle gebouwen zijn meer dan 160 jaar oud. Er staat een kerkje, verzakt en verwaarloosd met een ondergronds kerkhofje. Heel eng, je gaat een deurpost door, een aarden gang en dan ongeveer onder de kerk staan in een ruimte grafstenen.

Aan de rand van het dorp staat een enorm kasteel, met grote tuin, en dikke sloten om de hekken. Staat al 80 jaar leeg, maar binnen staan nog allerlei meubels, zelfs servies op tafels. Je kan er op een punt binnengaan, er zit een gak in het hek. Ik ben er een keer geweest met mijn vriend, maar we hadden niet de behoefte om lang te blijven of daadwerkelijk binnen rond te neuzen. Er zijn ook stukken van aan het instorten, dus ook nog gevaarlijk.
Het rare is dat je 's nachts soms muziek hoort, wat daar vandaan lijkt te komen. De buren, allemaal ouderen, zeggen altijd dat het daar spookt en slaan dan gauw een kruisje.

Ik weet niet of het echt zo is, maar ik krijg er de rillingen van. Als ik er langs loop op weg naar mijn werk heb ik altijd het gevoel bekeken te worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 15:46

@WendyAshley, wat een verhaal! Kom maar op met die foto's!

Echt naar een spookhuis gaan zie ik niet zo zitten.
Niet omdat ik niet durf O:) maar omdat het ook vaak verboden terrein is en je moet geen slapende honden (of in dit geval geesten) wakker maken.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:03

Ooh wat een leuke verhalen. :P
Een meeting lijkt mij wel heel cool. O:)

Zelf ben ik als sinds we hier wonen (13 jaar) doodsbang in onze tuin. En ongeveer 3jaar geleden hebben we een nieuwe vijver uitgegraven, en hebben we een onderkaakgevonden die duidelijk afkomstig was van een mens. Toen hebben ze met een forensisch (?)team onze tuin doorzocht maar die hebben op een paar vingerkootjes niet veel meer gevonden. Maar ik voel me er nog steeds niet goed. Altijd voelt het alsof er nog iemand anders is. :\

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:05

CandyQueen; :\ Dat lijkt me écht eng als je zoiets vindt..

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:07

Stef_Winston schreef:
CandyQueen; :\ Dat lijkt me écht eng als je zoiets vindt..

Ik had het in m'n hand. :\
Opzich ben ik over dat voorval wel heen, maar ik voel me in de tuin nog even slecht. Om een of andere reden durf ik ook nooit in de vijver te kijken. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:08

CandyQueen schreef:

Zelf ben ik als sinds we hier wonen (13 jaar) doodsbang in onze tuin. En ongeveer 3jaar geleden hebben we een nieuwe vijver uitgegraven, en hebben we een onderkaakgevonden die duidelijk afkomstig was van een mens. Toen hebben ze met een forensisch (?)team onze tuin doorzocht maar die hebben op een paar vingerkootjes niet veel meer gevonden. Maar ik voel me er nog steeds niet goed. Altijd voelt het alsof er nog iemand anders is. :\

Wat eng! Wie wil mee gaan graven in CandyQueen's tuin? Haha grapje

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:09

breezy302 schreef:
CandyQueen schreef:

Wat eng! Wie wil mee gaan graven in CandyQueen's tuin? Haha grapje

Is tot op ongeveer 1 meter diep helemaal doorzocht, dus veel ga je niet meer vinden. :P

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:18

Oh wat een leuk topic! Zelf nog nooit in een echt spookhuis geweest. Weet ook niet of het wel iets voor mij is om dat te doen :Y)
Zelf thuis hebben we wel eens wat gekke dingen gehad, woon gewoon in een rijtjeshuis op de hoek btw. Verder is het hier thuis al een aardige tijd stil.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:23

Ik werk dus in een psychiatrisch ziekenhuis waar heel veel panden staan en ook 1 leeg.

Daar zijn ze ooit vrij snel uit verhuisd omdat er een ander pand vrij kwam. Alle naambordjes van de artsen etc staan nog gewoon op de deur.
Het is echt een enorm pand. Alleen de beneden verdieping is opgeknapt. Soms ga ik wel eens boven kijken, omdat ik altijd voetstappen hoor. Maar dat is echt niet meer bewoond. Hangt ook een hele aparte sfeer. Nu zitten er weer een paar diensten in, maar er wonen geen mensen meer.

t blijft een apart gebouw met een hele lange geschiedenis.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:24

haha nu ik dit lees kan ik vanacht weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer niet slapen
ben zo bang altyd he

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:33

Lous schreef:
Idd aangrijpend maar zeer interessant. Oude zwembaden vind ik ook altijd heel erg interessant...

daar hebben we er hier in de beemster er nog een van. Is een aantal jaar geleden ivm de komst van een nieuw zwembad uit gebruik genomen. ;)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:40

Ik vind alles wat oud is interessant !

Komop mensen, denk eens ff mee, waar is er in centraal nederland ergens een leuke spookplek, die je mag bezoeken.

Kasteel de tongelaer in Mill is gewoon geopend voor publiek, en zo zullen er hendig nog wel meer plaatsen zijn die gewoon geopend zijn :)