wie geeft mij een skup onder de kont??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: wie geeft mij een skup onder de kont??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:02

Gelukkig dat jij nooit iets fout doet en nooit eens een steuntje in de rug kan gebruiken Slimmerik.

Maar idd kom op met je plan de campagne.

Afbeelding

Supernanny Slimmerik komt de boel redden

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:04

Als ik wat fout doe, los ik het zelf op en loop ik niet op een forum te jammeren.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:06

Ieder zijn manier Slimmerik, er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:07

Caira schreef:
Afbeelding

_O-

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:11

Denk dat hier inmiddels alles wel gezegd is, jammer dat het zo persoonlijk is geworden. Ik plaats een slotje.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 18:51

Zoals gebleken is er behoefte aan dat dit topic open gaat. Bij deze, graag ontopic en met respect reageren.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 18:55

Hehe, gelukkig!

Kim, heb je pb gelezen, fijn dat het allemaal zo goed is afgelopen! +:)+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:18

Haa... gelukkig.. vond het erg jammer dat ie dicht was.
Nou ik ben heel benieuwd hoe het nu allemaal gegaan is?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:45

Hey Kiwiko,
Is het al wat beter?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:07

Dank je wel Iefke. :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:05

Oh pfiew we zijn er weer.
Ik vind in dit topic toch een beetje afleiding tussen de dingen door.

Weet je wat het is Slimmerik (iig voor mij). Als je zoveel moet en daar constant mee bezig moet zijn, dan "zap" je onderweg graag een paar keer. Even een paar seconde iets anders doen/zien/horen.
Hoe vervelender/langdradiger het werk, hoe vaker je even "zapt", tenminste ik wel.
Ik stond gisteren ook al om 6 uur naast mijn bed en lag er pas na 2 weer in. Omdat ik juist stiller wordt als ik moe ben, zul je mij niet zo heel snel iets zien schrijven hier, maar Kim komt mij over als iemand die dan juist meer begint te praten.
Als zij daar behoefte aan heeft, dan zie ik daar geen probleem in hoor.

Kim, hoe is het met je?
Al wat dingetjes afgerond kunnen krijgen?
Hoe ging het gesprek met de KB?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:09

slimmerik schreef:

Respect zei ze...
Dat heb jij absoluut niet getoond.....
Iedereen heeft zn eigen manieren om met stress en tegenslagen om te gaan.
Dat jij het anders zou doen betekent niet dat jij het recht hebt om zo tegen iemand tekeer te gaan......

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:16

Billy schreef:
slimmerik schreef:

Respect zei ze...
Dat heb jij absoluut niet getoond.....
Iedereen heeft zn eigen manieren om met stress en tegenslagen om te gaan.
Dat jij het anders zou doen betekent niet dat jij het recht hebt om zo tegen iemand tekeer te gaan......

Nou, hou jij nou ook even je mond

Het gaat over Kiwikooooo :D En idd, hoe gaat het?!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:33

ik ben ook erg benieuwd hoe het nu met je gaat :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 23:04

Nou :D heb net Anky en Edward zitten kijken....... was erg leuk :)

Vrijdag ochtend is goed verlopen, het was een heel plezierig gesprek waar mij de hemd van het lijf is gevraagd en ik heb gewoon overal eerlijk antwoord op gegeven. Gewoon eerlijk gezegd dat ik geen Margrietmoeder ben en dat Sanne niet in een Libellegezin leeft..... maar dat we het samen gewoon heel leuk hebben. En omdat ik weet dat ik hier en daar echt wel een steekje laat vallen Sanne preventief eens in de maand bij een therapeut aan de knutsel gaat :)

Hun zagen geen noodzaak tot ingrijpen :) Wel gaan ze nog even met school praten, met Sanne zelf praten, met de huisarts praten en met Sanne haar therapeut praten...... en dan krijg ik een verslag van hun bevindingen :)

het was een anonieme melding dat Sanne te veel, te lang alleen is en over straat zwerft. Nou zorg ik altijd dat ik zo rond half 5 thuis ben, en Sanne heeft een verzorgponie waar ze na schooltijd heen gaat. Soms ben ik eerder thuis, soms zij. En het komt inderdaad wel voor dat Sanne soms alleen thuis is. Ze is bijvoorbeeld vanavond ook niet meegeweest naar het CHIO. Ze bleef liever thuis, beetje puteren beetje tv kijken, boekkie lezen..... Prima, kind voelt zich veilig in huis. Ook alleen :)

Ach ik had gewoon even aandacht nodig :) zat er gewoon even helemaal doorheen, dat kan gewoon gebeuren ;) en dan heb je een aai over je bol nodig, een skup onder de kont..... een duuwtje in de goede richting..... En aangezien ik hier thuis niemand heb zitten op de bank waar ik op dat moment mijn gevoel mee kan delen, doe ik dat met jullie :)

Maar goed, mijn ademhaling heeft zich weer wat gereguleerd, spanning slaat bij mij op mijn longen en dan ga ik heel vreemd ademhalen waardoor ik het heel benauwd krijg..... en das nou ook niet echt bevordelijk :) Maar ik adem weer normaal en das de helft van het probleem al weg :)

As Dinsdag de controle, en ik moet zeggen dat we het gewoon goed op orde hebben. Hier en daar moeten nog wat puntjes op de i, maar ook die controle zie ik nu niet meer somber in :)

Zoals zovelen van jullie zeiden, het kokmt goed :D

allemaal bedankt voor het lezen van mijn gehuilebalk, het meeleven en meedenken...... de skuppen, de aaien, de duuwtjes in de goede richting :D

Bokttoppers!!! :)

Jij ook Iefke!! Fijn dat je het topic weer geopend hebt :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 23:07

Aaaah.... fijn om dit te lezen.
Ben blij voor je dat het allemaal nu ook in jou ogen goed lijkt te komen.
Geeft toch wat rust.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 23:08

Vervelende situatie waar je in zit....sterkte.

Ik vraag me alleen af hou oud je dochter is, omdat je vertelt dat zij alleen thuis blijft terwijl jij weg bent. Zonder oppas neem ik dan aan?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 23:16

Sanne is 10 :) en mijn buren houden een oogje in het zeil als ik er niet ben. Ze kan daar ook altijd heen als er wat is ........ en hun zijn altijd thuis :)

Qua veiligheid is het ook geen probleem. Ik heb het allerachterste huis op een recreatiepark EN twee grote honden. Ik woon in een dorp, in een dorp :) als ik een scheet laat weten ze het aan het begin van de laan eerder dan dat de lucht uit mijn broek getrokken is :)

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 23:22

KiWiKo schreef:
Sanne is 10 :) en mijn buren houden een oogje in het zeil als ik er niet ben. Ze kan daar ook altijd heen als er wat is ........ en hun zijn altijd thuis :)

Qua veiligheid is het ook geen probleem. Ik heb het allerachterste huis op een recreatiepark EN twee grote honden. Ik woon in een dorp, in een dorp :) als ik een scheet laat weten ze het aan het begin van de laan eerder dan dat de lucht uit mijn broek getrokken is :)

_O- _O- _O-

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 00:47

Meid, toen ik 10 was zat ik letterlijk hele avonden alleen omdat mijn ouders hun clubjes, verenigingen en vergaderingen belangrijker vonden dan hun dochters... Als Sanne er mee om kan gaan is er zowiezo niets aan de hand. Ze hoeft niet te moederen over broertjes/ zusjes, ze heeft gewoon lekker het rijk alleen.

En verders, fijn dat je het allemaal weer wat beter in ziet.

Soms is het gewoon even nodig om je over te geven aan zelfmedelijden, is gezond zelfs! (zolang je er niet eindeloos in blijft hangen tenminste). Daarna voel je je vaak stukken beter.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 07:31

Vind het niet echt aan te raden om een kind van onder de 12 alleen thuis te laten (het feit dat er hier mensen zeggen dat zij ook voortdurend alleen waren op die leeftijd maakt het niet goed vind ik) en snap ook niet goed waarom je niet iemand geregeld hebt om Sanne op te vangen, je verdient genoeg, dat zeg je tenminste altijd dus daar kan het probleem niet zitten.
Weet dat je dol bent op je dochter hoor, en beslist geen slechte moeder, maar in mijn ogen laat je daar toch echt een steekje vallen.
Ook het feit wat je aandraagt dat je twee grote honden hebt is in mijn ogen eerder slecht dan goed, die twee zouden je kind gruwelijk kunnen beschadigen als er iets mis gaat, maar ik weet eigenlijk niet vanaf welke leeftijd je een kind alleen kunt laten met een hond.
Vond deze linkjes : http://kinderspul.blog.nl/basisschoolle ... leen_thuis en http://singleparents.about.com/od/havin ... ealone.htm
Mijn ex heeft een dochter van nu twaalf en sinds een jaar twee restaurants, sinds hij de tweede erbij heeft hoeft hij niemand meer te regelen want hij woont erbij, maar toen hij nog in de situatie was dat hij er 1 had en veel werkte en dus vaak niet thuis was (hij heeft haar om de week de hele week) liet hij haar van school halen en op haar passen door jonge meiden die graag een zakcentje bij wilden verdienen, hij had er een stuk of vijf die elkaar afwisselden.
Heeft hem klauwen vol geld gekost, maar ik vind dat wel een betere manier, de hersenen van kinderen van die leeftijd zijn gewoon nog niet volgroeit en ze kunnen de gekste dingen bedenken....
op een avond had ze een vriendinnetje bij haar slapen en die twee gingen samen in bad en ze hebben toen in bad gepoept en zijn dat in potjes gaan smeren :') ze was toen net 10 en nu is dat niet gevaarlijk, maar hoe kom je erop...

Verder hoop ik dat je op je laagste punt was van de vervelende spiraal waar je in zat, en dat er nu weer een opwaartse beweging voor je komt en om te beginnen je controle goed verloopt.
Vind je namelijk wel een heel sympathieke dame, ik waardeer je eerlijkheid enorm, er zijn niet veel mensen in staat om zich op het internet zo te profileren zoals jij doet zonder zich voortdurend belachelijk te maken en dat doe jij absoluut niet.
Van alles wat ik hier van je gezien heb denk ik dat je een prachtige sterke en heel erg échte dame bent (je lijkt me ook een erg fijne vriendin om te hebben, ook zeer beslist een fijne mamma), maar ook jij bent een mens en ook jij maakt fouten/foutjes.

Sterkte met alles, je verdiend het om je goed te voelen! Groetjes Nicolette

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 08:04

Senks Nicolette.... Ik ben het ook wel met je eens dat kinderen gewoon niet alleen thuis zouden moeten zijn. Dat is absoluut. En ik weet dat ik hier echt wel een steekje in laat vallen. Dat is een van de redenen dat ik Sanne preventief naar een therapeut laat gaan. Ik wil namelijk dat ze zich ontwikkeld tot een zelfstandige evenwichtige vrouw. Ik hoop zo te voorkomen dat zij op latere leeftijd last krijgt van "mijn leven"

Kinderen van 10 kunnen inderdaad best nog wel eens domme dingen doen, dat klopt absoluut :) Kan Sanne ook hoor! Maar gelukkig nooit gevaarlijke dingen, ze is bijvoorbeeld erg bang van vuur :) Maar ze kan bijvoorbeeld wel besluiten een taart te maken voor de honden :) en aangezien ze nou niet echt in het eerste van opruimen zit............. is de chaos bij thuiskomst vaak niet te overzien :)

Wat betreft de honden, ik heb een inteeld lab........ die is zo ontzettend dom :) als je die aan zijn staart de rondte inslingert en twee klappen met een schep op zijn kop geeft daarna, staat hij nog klaar om vooral heel lief te zijn....... Die snapt niks van de wereld, en die wil ook alleen maar lief zijn. Die andere is een ander verhaal, die heeft een heul kort lontje, maar wel een hele duidelijke taal. Sanne kan hem heel goed lezen, ze weet precies waneer hij klaar is met spelen of wanneer zij iets doet wat hij niet echt gaaf vind.

Het enige wat wel eens gebeurd is dat ze samen aan de knok gaan, Sanne weet dat ze zich daar niet mee moet bemoeien en doet dat ook niet.

Maar inderdaad ideaal is het niet. ben ik helemaal met je eens.

Ik ben gelukkig weer aan het klimmen, heb weer een berg energie, en we gaan dinsdag die klus gewoon klaren :D :D

Bedankt!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 08:40

Super Kim!

jij kent je dochter het beste dus dan kan je in mijn ogen ook wel de risico's inschatten :) Daarom ook super dat je Sanne naar de therapeut laat gaan, dat betekent dat je echt wel met je dochter inzit ;)
Ik ga niet zeggen dat het ideaal is om een kind van 10 alleen thuis te laten maar als er inderdaad sociale controle is ed en je haar geen hele nachten alleen laat is het nog niet zo erg in mijn ogen hoor :)

Nou succes nog met de controle dinsdag en hopen dat het nu echt helemaal op zijn pootjes terecht komt!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 09:39

*wil wat zeggen, doet het niet, dus schrijf het nu in gedachte op *
als men nix beters te zeggen heeft, hou dan gewoon je snuffert!

Fijn dat het weer beter gaat Kim :D zie je nou dat het wel meevalt. er zijn altijd rotte appels(is weer gebleken) die roet in het eten flikkeren... zelfs met gevolgen dat ze de kinderbescherming bellen! wat achteraf dus gewoon in orde bleek te zijn.
jammer dat dit soort mensen annoniem blijven he!

een kind van 10 kan best een avondje of een middagje thuis alleen zijn IMO...
ik heb geen kind... maar dat is hoe ik mij de situatie inbeeld..
leren ze mooi zelfstandig te worden ;)

gewoon doorzetten, dan komt alles weer op z'n pootjes terecht. En eerlijkheid duurt het langst :) dus super dat je alles netjes hebt uitgelegd bij de controle.!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:10

Ik vind niet dat een kind van 10 alleen thuis kan zijn, zeker niet wanneer dat iets is dat met regelmaat van de klok voorkomt. Ik vind een kind preventief naar een therapeut sturen de omgekeerde wereld. Wanneer je een kind voldoende aandacht kan bieden dan is zoiets ook niet nodig.

En iedereen die zegt dat ie met 10 jaar al uren per dag alleen thuis was en die zegt dat hij of zij er niet slechter van geworden is: BULLSHIT! Wedden dat dat als kind zijnde heel anders ervaren werd? Ik weet nog goed dat er een ander topic was over een kind dat vast had gezeten in de stapmolen op een of andere manege met dramatische afloop. Daarin werd de moeder ervan beschuldigd door zeer veel bokkers dat ze dat kind uit het oog had verloren en hier in dit topic is het opeens de normaalste zaak van de wereld dat een kind van 10 met de regelmaat van de klok voor zichzelf moet zorgen :?

Ik hoop dat je de zaken weer snel op orde hebt Kiwiko en dit soort dingen gebeuren nooit zonder reden. Ik geloof namelijk niet in toeval. Deze ellende moest blijkbaar op jouw pad komen om je weer even te wijzen op de echt belangrijke dingen in het leven, daarvan is geld wel het laatste aspect. Leuk zo'n cabriolet, maar wanneer je erin rijdt wanneer je weet dat het geld wat ie gekost heeft offers heeft gekost in de vorm van gebrek aan qualitytime met je kind, dan rijdt ie toch een stukkie minder lekker lijkt mij.