(te?) vroeg kinderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:00

Ik ben nu 19 en mijn vriend over een maandje 24 , ik moet zeggen sinds een paar maanden zijn we bijna iedere dag samen , hij woont al opzichzelf en ik ben er ook vaak en richt alles mee in en zo voelt het ook een beetje als ''mijn'' thuis. Dit vind ik erg fijn mede doordat ik vanaf mijn 12e veel heb meegemaakt en nergens niet echt een ''thuis'' had .Het voordeel daarvan is dat ik voor mijn leeftijd erg volwassen ben , mensen schatten door mijn gedrag mij ook vaak rond de 24 en ik zie vriendinnen van mij echt nog beetje als ''pubers'' mede doordat die niet worden losgelaten worden door ouders , maar tja ik had geen keus..

Ontopic : ik heb moet ik zeggen ook wel steeds meer kriebels om lekker te gaan trouwen en kindjes te krijgen.Al moet ik wel zeggen ik ga in september weer een opleiding volgen in deeltijd die 2 jaar duurt en ik hoop daarna als ik eenmaal een goeie baan heb toch wel echt ons eigen huisje te kopen , te trouwen en kindjes te krijgen.Ik heb het er vaak over met mijn vriend en hij wil het ook heel graag,enigste waar ik meezit is dat ik toch wel door wil studeren in deeltijd , maargoed met alle steun moet dat toch wel lukken :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:15

ris schreef:
Ik wil zelf geen kinderen.
Maar ik heb hier wel een meening over.
Ik vindt dat 25 toch wel de maximum leeftijd is om kinderen te nemen.
Mijn vader was 40 toen ik werd geboren en mijn moeder 33.
En eerlijk gezegd heb ik dat altijd verschikelijk gevonden.
Van die oude ouders waarmee je nooit leuken dingen kon doen.
Nooit op het veldje voetballen, nooit samen tv kijken, nooit naar de kermis, nooit naar de dierentuin.
We deden nooit iets en dan met name bedoel ik mijn moeder met me pa ging ik nog wel eens fietsen maar meer mocht niet van me ma.
Toen ik nu bijna 3 jaar geleden mijn vriend leerde kennen ben ik voor het eerst naar de dierentuin geweest en naar het strand.
Oja met me ma ben ik 1 keer naar een museum geweest schilderijen kijken jippii echt leuk voor een kind van 10.

dit heeft puur met je ouders zelf te maken....
mijn vriend zijn vader is 71 nu en hij is 29 ,maarja die ouwe gek :P is altijd in voor een feestje en doet net zo hard met ons mee :D

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:17

ikdoemaarwat schreef:
ris schreef:
Nooit op het veldje voetballen, nooit samen tv kijken, nooit naar de kermis, nooit naar de dierentuin.
We deden nooit iets en dan met name bedoel ik mijn moeder met me pa ging ik nog wel eens fietsen maar meer mocht niet van me ma.
Toen ik nu bijna 3 jaar geleden mijn vriend leerde kennen ben ik voor het eerst naar de dierentuin geweest en naar het strand.
Oja met me ma ben ik 1 keer naar een museum geweest schilderijen kijken jippii echt leuk voor een kind van 10.

dit heeft puur met je ouders zelf te maken....
mijn vriend zijn vader is 71 nu en hij is 29 ,maarja die ouwe gek :P is altijd in voor een feestje en doet net zo hard met ons mee :D

ik denk dat het ook niet met leeftijd te makewn heeft hoor meer met de persoon zelf

mijn schoonvader is 63 en ja hoor feestjes of wat dan ook gaan hem niet zomaar voorbij doet net zo lekker mee

terwijl mijn moeder 46 is en kwakkeld met dr hart en gezond heid

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:20

@ris: inderdaad, dat ligt gewoon aan de instelling van je ouders en niet aan de leeftijd. Toen ik klein was en af en toe logeerde bij mijn grootouders, gingen we steevast naar de kermis en ik kan me nog herrinderen dat we regelmatig met z'n allen een hele dag op uit trokken naar een groot speelbos.

En mijn grootouders waren echt al rond de zestig toen hoor.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:23

@ Ris ,

Dat heeft echt puur met je ouders te maken hoor , en echt niet omdat ze daarvoor ''te oud'' zouden zijn. Ik denk dat ze het misschien nooit graag deden , en dat is heel erg voor jou en moeilijk dat begrijp ik , maar je kan dat niet verwijten aan de leeftijd.

Ontopic : verder vind ik niet dat er een minimale of maximale leeftijd aan een kind krijgen moet zitten , ik bedoel als jij een normale leefsituatie hebt, en daarmee bedoel ik : goed huis,duurzame relatie/of getrouwd zijn en allebei/ of je partner het gezin kan onderhouden(dus niet op een houtje moeten bijten) , dan vind ik al ben je ''pas'' 20 dat je er klaar voor bent. Vaak is dat niet omdat meeste mensen die van bijv het VMBO afkomen vaak pas een MBO diploma hebben behaald op die leeftijd en dus nog geen vaste baan hebben, of ze willen nog doorleren. Maximale leeftijd vind ik ook niet , als je maar een stabiele leefsituatie hebt , dat is het belangrijkste vind ik. Verder zou ik graag rond mijn 22-23e moeder worden, of later mocht ik echt veel nog verder willen studeren. Dit staat bij mij wel voorop , mede doordat ik het kind later een betere toekomst kan bieden. Zelf zou ik nooit echter na mijn 30e kinderen nog willen , maar dat is persoonlijk.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:26

Maya schreef:
Aranel schreef:
Waarom zo'n haast denk ik dan?! Dan ben je 50 en zijn alle kids het huis al uit :?

En wat is daarop tegen? :? :) Ik ben 24, heb nog een twee jaar oudere broer en mijn moeder is 49, en mijn vader wordt dit jaar 52. Ik vind het super dat ik van die jonge ouders heb :j Staan niet zo ver van je af, je kunt er nog vele jaren van genieten. Zij kunnen ook nog een fatsoenlijk leven hebben 'na' de kinderen.

mijn vader word dit jaar 53 en ik word 19 mn pa was er laat bij. maar als je een gode baan hebt een leuk huis en goede relatie kortom je hebt alles op een rij kun je best kinderen krijgen. is niks mis mee de 1 is sneller volwassen dan de ander. maar kinderen vanuit een one night stand vind ik zelf echt niet kunnen

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:54

ris schreef:

dat is vervelend, maar mijn ouders waren en zijn echt niet zo..
Mijn moeder was 38 en mijn vader 37 toen ik geboren werd en ik heb er nooit last van gehad. Het ligt puur aan jouw ouders zelf en niet aan de leeftijd ;)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:06

Tja de een vind het zalig om op zondagochtend vroeg met de kids naar de kinderboerderij te gaan of beukenootjes zoeken in het bos en de ander van 27 vind het heerlijk om op zaterdagavond stomdronken naar huis te kruipen waar ze toch geen verplichting hebben.
Dat is ieder voor zich.
Ik haal stiekem eens in de ong. 3 maanden mijn kids s'nachts uit bed om zelfgemaakte chocolademelk te drinken,spekkies te eten en garfield te kijken,we gaan dan met zn drieen onder een deken op de bank zitten :D :D
Dat zijn nou de dingen waar ik van geniet.
Ze houden me lekker jong en ondeugend :D :D :P
Tevens kan ik zo genieten wanneer ze met moederdag hun zelfgemaakte cadeautje om 05.00 uur s'ochtends aan mn bed brengen of wanneer ze ubervals : er is er een jarig zingen met mn verjaardag terwijl ik nog met mn slaperige hoofd in bed lig :D[/quote]

Hahaha dit klinkt echt heerlijk inderdaad :D :D :D

Lieszje

Re: (te?) vroeg kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:11

Ik wil mijn eerste kindje rond de 24/25 jaar krijgen.
Ik ken iemand die kreeg haar eerste kindje op haar zeventiende..
Maar nu heeft ze dus geen opleiding en geen diploma's..
Ze heeft er trouwens bewust voor gekozen.

Ik ken ook iemand die perongelijk zwanger raakte op haar vijftiende.
Die wilde het wel houden maar kindje is bij de geboorte overleden.

Ik vind dat je er goed over na moet denken.
Eerst wil ik alles voor elkaar hebben (huisje enz.) en dan pas kinderen.
Maar mocht ik zwanger raken dan houd ik het wel.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:08

Ik wil voor mijn 30e mijn eerste kind. Voorlopig ben ik nog wel even 20 :P Dus ik hoef niet te haasten ofzo :P Mijn vriend is 2 jaar ouder dan dat ik ben :)

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:08

wat is tegenwoordig eigenlijk vroeg?
Ik zou ook vroeg kinderen willen maar wat ik daar mee bedoel is:
Als ik 22 ben ga ik er over nadenken..(ik ben nou 20 en vriendlief 27).
Nou zou ik er nog niet aan moeten denken..
Terwijl het wel lijkt of het bij mij in de buurt een hype is geworden zo vroeg zwanger worden..

Oudklasgenoot was 19 toen ze de kleine kreeg(ongelukje)
Dorpgenoot is 18 (natuurlijk ook ongelukje)
Buurmeid van mijn vriend, 23 (voor de 2de keer ongeluk)
En als ik dan op hyves een beetje aan het rondneuzen ben zie ik echt meiden van 16,17 die ook al zwanger zijn!!

Kijk als het gebeurd gebeurd het. maar ik doe er toch wel alles aan om er voor te zorgen dan mijn eerste kleine komt wanneer vriendliefen ik willen. Maar voor iedereen is het een eigen keuze. Mijn beste vriendin is nou 20 en zij en haar vriend zouden maar wat graag een kind willen maar doen het gewoon nog even niet.

Maar je ziet maar weer,, : Een ongelukje zit in een klein hoekje :+

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:20

Bij mij op school zit een meisje van 14 met een kind.. ( :? ) Een ongelukje, en van haar ouders mocht ze absoluut geen abortus..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:24

_Tamara schreef:
Bij mij op school zit een meisje van 14 met een kind.. ( :? ) Een ongelukje, en van haar ouders mocht ze absoluut geen abortus..

en dat vind ik dus niet kunnen... dat ze geen abortus mocht.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:25

Ja echt belachelijk. Maar de familie is streng gereformeerd, dus abortus is uit den boze. ;)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:31

Talonius schreef:
Ik was 23e toen de eerste geboren werd (bewuste keuze) en 26 bij de 2e! Nooit geen spijt gehad en we konden en kunnen de kinderen alles bieden. Ze zijn inmiddels 7 en bijna 4 jaar oud! We hebben een mooie koopwoning, 2 goede banen, dus waarom zouden we wachten?! Sommigen zijn nu eenmaal sneller volwasser dan een ander en zijn gewoon toe aan een gezin. Als ik vriendinnen van vroeger tegenkom (rond de 30 jaar) die allemaal nog steeds geen vaste relatie, eigen woning of eindelijk die leuke baan hebben gevonden, dan ben ik blij dat ik al behoorlijk veel heb bereikt en dat dat alles mn leven erg verrijkt heeft!

Het is anders als je 17 bent en je kind nog niets kunt bieden (financieel en een goede thuisbasis), maar dat wil niet zeggen dat je geen goede moeder kunt zijn. Er zijn ook mensen die per ongeluk in verwachting raken, maar wel de gevolgen aanvaarden en waar het goed kan uitpakken. Helaas zijn er ook gevallen waarbij het mis gaat. Maar dat zijn ook veel gezinnen die al 30+ zijn, waar de maatschappelijk werker over de vloer komt. Dus je kunt ze niet allemaal over 1 kam scheren.

Helemaal mee eens!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:32

Hehe, dan nog moet het haar keuze zijn. Het is haar lichaam... Baas in eigen buik.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:05

Dat laatste ligt voor een kind van 14 toch net iets anders, vind ik. Niet dat ik het per se met de keuze van de ouders eens ben, daar wil ik nu ook niet over in debat (want dan verzandt dit weer in een abortus ja/nee topic) - maar ouders hebben over een kind van 14 toch nog wel e.e.a. te zeggen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:10

Bij een bewuste keuze en stabiele woon/leef omgeving lijkt het mij geen probleem.
Zelf was mijn moeder 23 toen ze mijn zus kreeg en 26 toen ze van mij beviel. Ik ben nu 20 en mijn beide ouders zijn nog in de 40, ik vind zelf opzich wel prettig, kan je nog eens lol mee hebben :P (ook vooral met tantes e.d. :)))

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:41

Ik ben dan wel niet zwanger maar hopelijk wordt 2010 ons jaar.
We hebben dan als ik zwanger wordt 8 jaar een relatie, wonen 3 jaar samen. Gaan april 2010 trouwen. Hebben 2 goede banen. Hebben een eensgezinswoning en zijn volgend jaar 24 en 25.
Prima toekomst

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 20:20

Haagsemeid schreef:
Ik ben dan wel niet zwanger maar hopelijk wordt 2010 ons jaar.
We hebben dan als ik zwanger wordt 8 jaar een relatie, wonen 3 jaar samen. Gaan april 2010 trouwen. Hebben 2 goede banen. Hebben een eensgezinswoning en zijn volgend jaar 24 en 25.
Prima toekomst

Niks mis mee toch :) Veel geluk alvast met je aankomende gezinnetje!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:22

Een vriendin van mn moeder is 50 en in december bevallen van haar 2e kindje (dochter is nu 9), haar man is wel iets jonger geloof k. Ze hoeven beide niet meer te werken ivm een goede deal die haar man een paar jaar geleden heeft gedaan dus alle tijd voor de kids.
Mijn buurman & vrouw wilde daarentegen eigenlijk geen kinderen, toch zwanger geraakt maar wel besloten om het te houden. Dus ik heb nu een heerlijk lief buurmeisje van 2 waar ze ontzettend veel van houden, maar er komt definitief geen 2e.
2 overburen zijn meiden van 20 met hun vriend die iets ouder is maar die hebben ook al kindjes van 2,5. Kortom erg gevarieerd hier hihi, vriendlief heeft t ook wel is over kinderen (k ben 20 hij 22), maar k wil sowieso eerst mn opleiding af maken.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:39

Ik heb liever vroeg dan laat kinderen. Heerlijk toch, als ze op je 50e het huis al uit zijn? Mijn buren hebben dat ook, en maken nu lekker vaak reizen (naar China, Thailand etc). Dat kan dan mooi! Je bent er nog niet te oud voor, je hebt het geld en je zit niet met je kinderen. :D
Ben nu 18 en moet nog niet aan kinderen denken nu eigenlijk, dus weet niet of hem dat voor mezelf wel wordt. Maar het lijkt me ook niet leuk voor kinderen om oude ouders te hebben, die niks meer kunnen doen. Of dat andere kinderen vragen van "hee, is dat je oma?!". Gelukkig heb ik zelf niet zo oude ouders. En ik zou het ook niet willen voor mijn kinderen, ken wel wat mensen met oudere ouders en dat vind ik meestal toch wat saaiere gezinnen. Plus dat veel mensen softer worden tegenover hun kinderen hoe ouder ze zelf zijn, en ik wil geen zeikerds/mietjes als kinderen. :o

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:40

Ik lees hier vrij vaak:

'Oude ouders, die niks met hun kinderen doen'
'Jonge ouders dat is prettig, want die staan niet zo ver van je af'

Ik vind dit toch een beetje een vooroordeel, hoor. Mijn ouders waren allebei bijna 40 toen ze mij kregen en ik heb echt zulke leuke ouders! :+:
Actieve mensen zijn het, die me altijd en overal mee naar toe namen! Ze zijn nu 63 en nog steeds in voor een feestje, een dansje, een drankje. Daarbij staan ze juist erg dichtbij me, ik kan alles aan ze vertellen en ze begrijpen me als geen ander. Totaal geen last van een generatiekloof of iets dergelijks. Ze zijn bijzonder jeugdig, dat wordt door meerdere mensen bevestigd.

Ik ben echt stapelgek op mijn ouders. :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:39

WillemYntJee schreef:
Een vriendin van mn moeder is 50 en in december bevallen van haar 2e kindje (dochter is nu 9)

Dit vind ik echt niet normaal. Dan lijk je echt oma achter de kinderwagen...
Ik vind een meid van 15 met een kind niet normaal maar dit ook niet...
Jeetje zeg, 50 jaar...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:01

Mijn moeder is 49, en kan me niet voorstellen dat zij nog een kindje krijgt... :o Jeetje! Dat vind ik toch ook wel te oud hoor. 'Knap' dat het nog gelukt is trouwens, rond die leeftijd is het vaak toch een stuk moeilijker dan op jonge leeftijd volgens mij.