Niet zo snuggere kassameisjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:22

Ik had ook eens zo'n enorme zeikklant aan de balie, en ze snapte er geen flikker van. Ze had echt een enorm grote bek, en ik was een snotventje en weet ik het wat allemaal. Dus ik dacht: donder maar kaal, ik roep er wel iemand bij. Dus ik een collega erbij geroepen (van dezelfde rang zeg maar :+ ) maar in plaats van haar voornaam mevrouw en dan haar achternaam... Toen dacht ie vrouw dus dat er een leidinggevende kwam, maar ze was wel mooi stil.

Overigens moeten we niet vergeten dat er ook een heleboel leuke gezellige klanten zijn!

xDramaQueen

Re: Niet zo snuggere kassameisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:26

en kassa mensjes, bij de AH zitten ze hier vaak tot 10 uur savonds maar zitten een paar hele leuke tussen :D

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:29

xDramaQueen schreef:
en kassa mensjes, bij de AH zitten ze hier vaak tot 10 uur savonds maar zitten een paar hele leuke tussen :D

kan je die uitleggen, ik snap t niet helemaal.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:40

bij de ah kan je toch kofie drinke in de winkel met stoele en tafels ergens bij de drankafdeling dacht ik...

bij mij schiet nog wat te binnen.
ik werkte in de supermarkt op de slagerij afedeling, klanten konden dan vlees kiezen en wij weegde het, doen in zakje en nieten bonnetje eraan voor om bij kassa af te rekenen...
ik had elke week dezelfde man die 3 kilo gesneden kipfilet wou, niet de gesneden die al in de toonbank lag, maar wel kipfilet uit de toonbank die ik dan moest gaan snijden, bij elke snee beweging zei hij iets kleiner, iets kleiner, flink die ogen op die filet en mijn hande met groot scherp mes #) en als da dan nog niet het ergste is, moest ik het in zakjes doen...3oo gram per zakje. dus totaal 10 zakjes, zodat meneer ze zo kon invriezen pfff en dan die klante die staan te wachten... werkte alleen de avonden dus zo druk was het niet
Laatst bijgewerkt door patserke op 10-06-09 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:45

Nouja := kan hij adt niet zelf thuis doen..

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:47

tja dat weet ik ook niet haha, maar ja klant is koning..
hij nam wel de tijd in iedergeval haha

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:48

Ja tuurlijk kun je zoiets niet zeggen maar ik vind dat zoiets, snappen mensen dat nu zelf niet.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:49

Meeste zijn gewoon niet goed ingewerkt of zijn klantgericht.
Ik heb een maand (ja wel een hele maand!) op de slagersafdeling gestaan in een supermarkt.
Moest niet achter de kassa zitten dan maar heb altijd iedereen netjes geholpen.

Hielp zelfs mensen als het niet eens over die afdeling ging.
En als ik het niet wist haalde ik een ervaren iemand erbij, en dat vergeten heeeel veeeel medewerkers tegenwoordig....

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:51

hoe bedoel je dit lieszje?

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:52

Wij hebben nu ook zo'n actie dat mensen kunnen sparen voor een fiets (plaatselijke actie) elke keer als ze op de fiets naar de winkel komen krijgen ze een stempel en een volle kaar moeten ze inleveren, en dan kunnen een fiets winnen. sommige mensen doen eraan mee, maar veel ook niet. maar nu is er een vrouw die dus een heel drama gaat zitten maken over dat ik niet vraag naar haar stempelkaart. Ik heb er gewoon lak aan, maar ik vind het wel irritant.

en zo'n vrouw die zei pas: onthou je nu nog niet dat ik koopzegels wil. euh, sorry mevrouw maar je bent niet de enigste klant, en ik heb geen oneindig geheugen.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:57

hoe silfie, onthou jij niet elke klant alle nu :D

bij ons zijn er soms verkoopsters in de winkel die onderling gezellig turks zitten te babbelen en als er dan volk komt amper nederlands kunnen praten. Enige voordeel is wel dat ze vaak teveel terug geven en daar zeg ik dan lekker niks van hoor :p

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 00:25

Tempus schreef:

bij ons zijn er soms verkoopsters in de winkel die onderling gezellig turks zitten te babbelen en als er dan volk komt amper nederlands kunnen praten. Enige voordeel is wel dat ze vaak teveel terug geven en daar zeg ik dan lekker niks van hoor :p

Dat zou niet mijn manier zijn om irritaties over het kassa meisje op te lossen....

Het klopt dat het af en toe heel irritant kan zijn als ze maar blijven door kletsen over van alles en nog wat (desnoods in een andere taal)
Maar zoals gezegd: ook niet iedere klant is even aardig. Het is toch een wisselwerking. En als je door 10 klanten bent afgesnauwd kan het moeilijk zijn om bij de 11de weer opnieuw te lachen. Is niet goed, maar ik kan het mij wel voorstellen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:04

silfie35 schreef:
xDramaQueen schreef:

kan je die uitleggen, ik snap t niet helemaal.

wij hebben een AH XL en die is tot 10 uur savonds open en dan moet er nog opgeruimd worden de meeste worden er erg knorrig van dat ze tot 10 uur moeten maar andere zitten heel vrolijk erbij omdat het rustig is :D

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:54

femke27 schreef:
Tempus schreef:

Dat zou niet mijn manier zijn om irritaties over het kassa meisje op te lossen....

Het klopt dat het af en toe heel irritant kan zijn als ze maar blijven door kletsen over van alles en nog wat (desnoods in een andere taal)
Maar zoals gezegd: ook niet iedere klant is even aardig. Het is toch een wisselwerking. En als je door 10 klanten bent afgesnauwd kan het moeilijk zijn om bij de 11de weer opnieuw te lachen. Is niet goed, maar ik kan het mij wel voorstellen.

Kan niet geloven dat er bij ons mensen zouden zijn die hun afsnauwen. Er komt bijna geen volk en als er al volk komt zijn het vaak van die oude mensjes. Het andere personeel is trouwens echt super vriendelijk. Het zijn enkel die twee als ze samen aan de kassa zitten dat zer graag onderonsjes houden en ik vind het dan niet meer prettig om aan de kassa aan te schuiven. Maarja als je in zo een drukke winkel werkt met toch wat onvriendelijke mensen kan ik best geloven dat je goed humeur er wel eens bij in schiet.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:01

Nou, ik vind dat zij best mogen worden afgesnauwd hoor.
Beetje turks gaan praten terwijl je aan het werk bent in een openbare ruimte. Dat gaat er echt niet in bij mij, en dat zouden ze ook mogen weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:27

Waarom gelijk snauwen? Beetje fatsoen of respect is wel op zijn plaats, je kunt ook goed op een andere manier duidelijk maken dat je iets niet jofel vind :) Van snauwen verbeterd de maatschappij niet direct. Mocht je je er echt aan storen : maak er een melding van bij de leiding?

En dan nog? Wat is er zo erg aan als mensen blijven doorpraten in de rij? Moeten ze dan met de caissière een gesprek aanknopen? Zou niet weten waarover :+ En als je het andersom bedoeld : ook dat maakt me niet uit, zolang de rest van het werk gewoon gebeurd :)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:45

Ik kan ook erg irritant zijn als het moet :D! Komt vaak doordat je de vaste klanten kent en van te voren al weet waarover ze gaan zeuren ;)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:44

Goh wat apart eigenlijk... TS opent een topic over dat ze zich ergert aan kassameisjes met een voorbeeld erbij, en gelijk 8 pagina's over klanten??? Ik snap heel goed dat het een wisselwerking is en er vreselijk veel asociale klanten zijn, maar daar ging het hier toch helemaal niet over??? Ik vind het sowieso geen geldig argument om daardoor maar chagrijnig achter de kassa te gaan zitten. Het is wel begrijpelijk dat het soms moeilijk is om vrolijk en behulpzaam te blijven maar sorry, daar kies je zelf voor als je dat werk gaat doen! En ja, ik heb zelf ook kassawerk gedaan. Altijd met een lach, goedemorgen en tot ziens, prettig weekend etc. Dat een klant niet zo vriendelijk doet of zelfs asociaal, vind ik nog geen excuus om dan maar zelf ook asociaal te gaan doen. Dat je die klanten misschien iets minder respectvol behandeld snap ik nog maar de volgende klant hoort dan weer een vriendelijke lach en goedemorgen te krijgen!

Ik kom het zelf ook best veel tegen, van beide kanten uiteraard. Ik kan me rot ergeren aan asociale klanten (terwijl ik dan zelf ook in de rij sta, kassawerk doe ik niet meer), geduld heeft men niet meer. En de talloze voorbeelden die hier langs komen zie je inderdaad vaak... cassiere op de schuld geven van weinig geld in de la etc. Echt niet normaal. Ik maak ook wel eens mee dat er wat mis gaat. Als ik zie dat zo'n meisje dan in de stress schiet, zeg ik ook altijd dat het niet uitmaakt, ik heb geen haast en zoiets kan gebeuren. Zoiets vind ik niet meer dan normaal maar zo gaat het jammergenoeg meestal niet.

Dan de andere kant, ik kan me kapot ergeren aan medewerkers en dan niet alleen achter de kassa. Bij onze kruidvat is het echt erg, ik heb daar nog nooit een glimlach of goedemorgen gekregen. Ze scannen stilzwijgend de producten, je krijgt het bedrag te horen en tasje en bonnetje moet je zelf om vragen. Dat vind ik dus echt NIET kunnen. Soms is een beetje doorwerken ook teveel gevraagd, mensen wachten maar hoor. Stel je voor dat je wakker moet worden en niet alles op je dooie gemak kan doen...
Ik zag laatst een medewerker van de mediamarkt, broek hing halverwege zn kont, liep als een halve gangster door de winkel. Wij vroegen om een bepaalde stereo, die wilden we hebben maar we konden de doos niet vinden. Hij kijkt, zegt alleen maar: ja die hebben we niet meer. En loopt doodleuk weer weg. Eh pardon???
Dus ik kan me ook echt kapot ergeren als mensen hun werk niet fatsoenlijk doen. Maar aan de andere kant ben ik dan ook een persoon die ook veel van de klanten verwacht...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:54

Sommige cassières zeggen niet eens het bedrag. Dan moet je het aflezen van de display.... :+

Er zijn natuurlijk ook winkels waar het wel goed gaat. De blokker en de Stone bij ons in het winkelcentrum vind ik daar een goed voorbeeld van. En de Makro niet te vergeten.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:00

Vandaag was ik aan het werk en er stonden meer mensen in de rij. Maar mevrouw kwam een vriendin tegen en begon uitgebreid een heel gesprek, terwijl ze moest betalen.. Ik wachtte eerst, maar ze was heus niet de enige in de rij!
Ik zei netjes:' mevrouw, sorry dat ik u onderbreek maar zou u misschien kunnen betalen aangezien er meer mensen in de rij staan?'
Deze mevrouw werd dus chaggarijnig omdat ik haar gesprek onderbrak!

Mensen worden steeds asocialer!!

Laatst stond er een man bij mij aan de kassa, te bellen, deed alles met gebaren taal en liep bellend weer weg, hij heeft geen woord gezegd :')!.. De volgende man zei tegen mij : ah meisje, ik praat wél met je hoor ! '.. Zo'n klant maakt m'n dag ook wel weer goed :) !
Laatst bijgewerkt door panache op 11-06-09 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:00

wat ik gewoon vervelend vind is dat mensen geen geduld hebben snauwen over dingen waar een cassaire niet eens iets aan kan doen.

nee allen geen bedrag oplezen of gedag zeggen vind ik erg. voor de rest kunnen casairres vaak niks aan vertraging enz doen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:13

Dat is hier wel anders: kassamedewerkers bij veel winkels zijn verplicht te lachen, vriendelijk te zijn etc. Komt soms wat gemaakt over, want ik kan me voorstellen dat je daar niet altijd voor in de mood bent, maar service staat hier (=Duitsland) hoog in het vaandel. Waar ik me in Nederland nog aan ergerde wat betreft winkelpersoneel, is hier niet. En wat ze in de koffiekamer achter je rug om mopperen zal me een worst zijn. Dat is nou eenmaal de baan die je kiest.

En ik moet eerlijk zeggen: meestal zeg ik een korte „hoi“, flikker mijn spullen op de band en gooi ze weer in de kar, pin snel zodat er geen tijd verspild wordt aan geld tellen en aardig doen en ren met een kort „tschüß“ weer de winkel uit. Ik kom daardoor waarschijnlijk niet echt vriendelijk over, maar daar doe ik ook geen moeite voor. Ik heb een hekel aan boodschappen doen. Ik wil die ellende van een winkel, wachten, vervelende mensen die je voor je poten lopen, jengelende kinderen, wachten aan de kassa etc. zo snel mogelijk achter de rug hebben en naar huis.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:15

Ik woon in België en hier is lachen, begroeten en zeker de klant gezien en aangesproken hebben echt een MUST! Mijn baas zit er al 2.5 jaar voor rond mijn oren te zagen dat het écht moet. Lukt aardig de laatste maanden en je ziet dat de klanten het ook wel appreciëren, een vriendelijke glimlach! En tot een jaar geleden vond ik het de vervelendste zaak om te doen, maar nu zie je ook dag de dag veeeeel vlotter vooruit gaat als je vriendelijk bent naar je klanten zodat zij ook vriendelijker zijn!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:18

patserke schreef:
hoe bedoel je dit lieszje?

Ik vind dat mensen gewoon niet goed ingewerkt worden.
Het lijkt mij logisch dat je iemand erbij haalt als je het niet weet.
Heb zelf al heel vaak gehad dat ze het niet wisten en niet eens even iemand erbij haalde.

Misschien dat sommige mensen ook gewoon te moeilijk denken als ze aan het werk zijn.
Bazen hebben liever dat je hulp vraagt dan dat je het niet weet en tijd loopt te verspillen...

Het valt mij trouwens ook op dat dit vaker in grotere winkels gebeurd.
Bij ons in het dorp hebben we een kleine supermarkt en heb je dit probleem niet.
Terwijl een dorp verderop een grotere winkel zit en je dit heel vaak meemaakt terwijl er veel meer mensen lopen.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:22

GamblersCup schreef:
Dat is hier wel anders: kassamedewerkers bij veel winkels zijn verplicht te lachen, vriendelijk te zijn etc. Komt soms wat gemaakt over, want ik kan me voorstellen dat je daar niet altijd voor in de mood bent, maar service staat hier (=Duitsland) hoog in het vaandel. Waar ik me in Nederland nog aan ergerde wat betreft winkelpersoneel, is hier niet. En wat ze in de koffiekamer achter je rug om mopperen zal me een worst zijn. Dat is nou eenmaal de baan die je kiest.

En ik moet eerlijk zeggen: meestal zeg ik een korte „hoi“, flikker mijn spullen op de band en gooi ze weer in de kar, pin snel zodat er geen tijd verspild wordt aan geld tellen en aardig doen en ren met een kort „tschüß“ weer de winkel uit. Ik kom daardoor waarschijnlijk niet echt vriendelijk over, maar daar doe ik ook geen moeite voor. Ik heb een hekel aan boodschappen doen. Ik wil die ellende van een winkel, wachten, vervelende mensen die je voor je poten lopen, jengelende kinderen, wachten aan de kassa etc. zo snel mogelijk achter de rug hebben en naar huis.

Oke, het is maar hoe je het wilt doen!
Ik vind het altijd fijn als ik iemand vriendelijk benader, en ik een korte snauwerige reactie terugkrijg ;) !