NieneWiep schreef:Ja inderdaad, sommige klanten kijken je zo boos aan als je vraagt of ze een tasje willen. Zo van: Hoe denk je anders dat ik dit mee naar huis ga slepen?.. Terwijl minstens de helft van de mensen zelf wel een tas bij zich heeft..
wij vragen geld voor de zakjes 
standaard gesprek (hangt rondom de kassa vol met papieren: zakjes 4 cent)
ik: alstublieft/svp
klant: (over het algemeen fransen): heb je een zakje?
ik: zakjes zijn 4 cent mevrouw
klant: 50 cent???
:o:o
ik: 4(!) cent mevrouw!
klant: oh, 4 cent
euhm, nee, laat maar ,ik zal het wel zo dragen ...
ik:
vandaag ook klanten, wij hebben bij de vogels twee rijen met grote volieren, de middengang is afgesloten met twee deuren, zodat de klanten niet binnen kunnen, de deuren om in de voliere zelf te kunnen zitten dus in die middengang
de klanten kunnen dwars door de volieren en middengang kijken, dus er is niks afgeschermd
hoor ik mijn collegatje plots zeggen: ja, er zitten mensen in de voliere
ik: *loopt ernaar toe*: excuseer! het is verboden toegang voor klanten in de voliere!!!
*trek de deur open*
meneer staat mij dom aan te gapen
klanten: oh, on peux pas entrir? (mogen we daar niet binnen? heel schijnheilig)
*ik zet het gesprek effe in het NL voort*
ik: nee, enkel toegang voor personeel, wilt u de voliere verlaten aub?
klant: maar we willen die vogel zien!
ik: u kunt die vogel ook zien van langs de andere kant, verboden toegang voor klanten
klant: maar we willen die vogel kopen!
ik: geen probleem mevrouw, ik roep even mijn collega, maar wil u nu aub de voliere verlaten???
joh, mensen hebben echt een plaat voor hun kop
toppunt, die klanten liepen daar al meer dan halfuur rond, en mijn collega was bij het bovenstaande voorgeval net een 5 tal minuten weg in middagpauze, die is dus mogen terugkeren voor die klanten...