Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dana01

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 00:53

hhahahha

1 klant die al jaren komt, en elke keer weer roept dat zijn dag weer goed is :+

kom dan elke dag :D

mevrouw, kunt u even iemand roepen om me te helpen?
ja hoor, wat moet er gebeuren?

ik moet onderdelen hebben voor mijn auto :+
nou uhm... ik werk nog maar 12 jaar in de automaterialen, maar als u het aandurft wil ik wel proberen u te helpen :o

vandaag was wel heel flauw, we zijn door de week van 8 tot 6 open, op zaterdag van 9 tot 4, alle andere automaterialen zaken zijn 's middags dicht, stapt er om 4 uur een bejaard mannetje de deur in..

ik zeg tegen de meneer dat we willen gaan sluiten, of ik hem nog ergens mee kan helpen?

nee hoor, ik kijk alleen even rond :roll:
ik heb alles afgesloten, de kassa opgeruimd, lichten uitgedaan en toen ik naar buiten ging, heb ik meneer vriendelijk gevraagd of hij bleef slapen of dat ie toch maar naar huis ging :+

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:36

Ik maak zooo vaak rare dingen mee aan de kassa. Een aantal jaar geleden hadden we een oud vrouwtje aan de kassa die haar kunstgebit zou zijn verloren bij ons in de winkel. En ze was er aardig van overstuur, wij met een hele serieuze blik vragen wat ze dan allemaal had gekocht zodat we konden kijken of het daar in de buurt lag (natuurlijk niet). Is ze heel zielig weer afgedropen..

3 week geleden ongeveer was er een vrouw die rijstepap van Friesche vlag (zo'n bakje met zo'n zilverfolie-bovenkantje) onderin haar mandje had gedaan. Het folietje was kapot en alle boodschappen zaten eronder. Dus ik bel een collega om te vragen of ie even wil helpen schoonmaken. Ach zegt die vrouw, dat hoeft niet ik lik het wel schoon. En jah hoor, alle boodschappen heeft ze voor m'n neus staan aflikken en haar mond zat er helemaal onder.. EN daarna moest ik al die boodschappen dus nog vastpakken en scannen :9 ... Echt smerig.....

En ook genoeg vage opmerkingen van klanten gehad, maar daar kan ik zo 123 niet opkomen :).

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:51

liefhelietje schreef:
3 week geleden ongeveer was er een vrouw die rijstepap van Friesche vlag (zo'n bakje met zo'n zilverfolie-bovenkantje) onderin haar mandje had gedaan. Het folietje was kapot en alle boodschappen zaten eronder. Dus ik bel een collega om te vragen of ie even wil helpen schoonmaken. Ach zegt die vrouw, dat hoeft niet ik lik het wel schoon. En jah hoor, alle boodschappen heeft ze voor m'n neus staan aflikken en haar mond zat er helemaal onder.. EN daarna moest ik al die boodschappen dus nog vastpakken en scannen :9 ... Echt smerig.....
.

Dit méén je niet! Heb serieus medelijden met je...... (en moet stiekem ook keihard lachen _O-)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:53

@Liefhelietje,
Ze heeft dan wel mooi gratis rijstepap naar binnen gewerkt hahaha
(of heeft ze die alsnog moeten betalen)

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:02

haha, nee we waren zo beleefd om haar een nieuwe mee te geven, maar 't was echt vies :(

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:48

Gatver lief! Ik denk toch dat ik iemand met een doekje erbij gezet had hoor, dan maar nog een keer poetsen na het likken, dat plakt toch gigantisch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:04

ik had denk ik ook om een doekje gevraagd, had het niet zo aangepakt denk ik.. jakkes :=

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:26

ik werk bij een cultureel centrum en dan moet je verschillende dingen doen zoals koffie schenken enzo, een keer stond ik dus in de garderobe, komt er zo'n man naar me toe met een vet serieus gezicht; 'kan ik hier ergens misschien ook mn ski's laten?' ik echt van 'huh'.. duurde even voordat ik doorhad dat hij een grapje maakte :+

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:32

liefhelietje schreef:

.

Gatver! En jij hebt niet gezegd dat je het niet ging scannen als hij tuf eraan zat? Had ik dus mooi wel geweigerd. Is toch geen manier van werken *gruwelt*. Ik zie veel in de ouderenzorg, maar dit had ik dus mooi niet gedaan :n

Joets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:06

dees_daan schreef:
NieneWiep schreef:
Ook zo'n standaard opmerking:
Ik: Wilt u er een tasje omheen?
Klant: Ja, als je die hebt graag!
Ik: Nee sorry, eigenlijk heb ik eigenlijk helemaal geen tasjes..

Ik snap ook wel dat die mensen het zeggen om een beetje beleefd te zijn maar na een tijdje wordt het zo irritant. :')

dat denk ik idd ook altijd, als ik geen tasjes heb dan bied ik het niet aan := maar dat is vaak een standaard antwoord van mensen denk ik..

Of het antwoord 'ja doe maar hè, anders loop ik er ook zo mee over straat...'
Terwijl die mensen dan niet beseffen dat ik ook veel klanten heb die antwoorden 'nee joh, ik heb fietstassen' of 'nee, ik heb de auto dichtbij staan dus voor dat stukje lukt dat wel'
Mensen, zo'n rare vraag is het dus echt niet! Soms als ik m'n dag niet heb vertel ik dat dan dus ook zo tegen die klanten. Zijn ze wel stil ;)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:11

Ja inderdaad, sommige klanten kijken je zo boos aan als je vraagt of ze een tasje willen. Zo van: Hoe denk je anders dat ik dit mee naar huis ga slepen?.. Terwijl minstens de helft van de mensen zelf wel een tas bij zich heeft..

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:27

Hahahaha ik werk ook in een winkel en maak ook wel eens zulke situaties mee. Erg grappig.

Vind de openingspost ook erg leuk :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:37

ik werk in een boekwinkel.
Komt er een man binnen
"waar staan de boeken?"
"eh..."
Wist echt niet wat ik moest zeggen, die hele winkel staat helemaal vol... Ik heb niet eens tijdschriften ofzo, alleen maar boeken (en achterin een klein hoekje cd's...)

Ik heb ook ooit iemand gehad die me vroeg waar ik de lamellen had staan... Toen ik zei dat dit een boekwinkel was, is hij verontwaardigd weg gegaan... :+

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:52

Ik had laatst ook ( La Place Panini (broodjes & smoothiesverkoop)

Klant: 'Uh ja ik wil graag een broodje'
Ik: 'Ja sorry die hebben wij niet.' (Alles lag vol :+ )
Klant: 'Uhm... :Y) '

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:59

vorige week vroeg iemand mij of we home trainers verkochten (werk in een winkel met camping artikelen...)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 23:01

bedenk me ineens nog een geval van de boekenwinkel:

Mevrouw kocht een boek en een tarotset (boek met uitleg en de kaarten). Het boek was ze wel van overtuigd, maar de kaarten niet helemaal.
Mevrouw pendelde namelijk en wist dus niet zeker of de kaarten wel geschikt waren voor haar, dus ze moest daar nog even over pendelen. Ik (schijnheilig als ik nog was) bood aan dat als ze niet goed waren, ze wel mocht ruilen (ik ging er vanuit dat ze dat wel thuis zou doen). Nee, die pendel kwam uit een zakje uit haar jaszak en boven mijn toonbank stond mevrouw te pendelen of die tarotkaarten wel geschikt waren voor haar. Ik stond echt met mijn mond vol tanden.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 23:52

NieneWiep schreef:
Ja inderdaad, sommige klanten kijken je zo boos aan als je vraagt of ze een tasje willen. Zo van: Hoe denk je anders dat ik dit mee naar huis ga slepen?.. Terwijl minstens de helft van de mensen zelf wel een tas bij zich heeft..

wij vragen geld voor de zakjes :D

standaard gesprek (hangt rondom de kassa vol met papieren: zakjes 4 cent)
ik: alstublieft/svp
klant: (over het algemeen fransen): heb je een zakje?
ik: zakjes zijn 4 cent mevrouw
klant: 50 cent??? :o:o:o
ik: 4(!) cent mevrouw!
klant: oh, 4 cent
euhm, nee, laat maar ,ik zal het wel zo dragen ...
ik: }:0

vandaag ook klanten, wij hebben bij de vogels twee rijen met grote volieren, de middengang is afgesloten met twee deuren, zodat de klanten niet binnen kunnen, de deuren om in de voliere zelf te kunnen zitten dus in die middengang
de klanten kunnen dwars door de volieren en middengang kijken, dus er is niks afgeschermd
hoor ik mijn collegatje plots zeggen: ja, er zitten mensen in de voliere

ik: *loopt ernaar toe*: excuseer! het is verboden toegang voor klanten in de voliere!!!
*trek de deur open*
meneer staat mij dom aan te gapen
klanten: oh, on peux pas entrir? (mogen we daar niet binnen? heel schijnheilig)
*ik zet het gesprek effe in het NL voort*
ik: nee, enkel toegang voor personeel, wilt u de voliere verlaten aub?
klant: maar we willen die vogel zien!
ik: u kunt die vogel ook zien van langs de andere kant, verboden toegang voor klanten
klant: maar we willen die vogel kopen!
ik: geen probleem mevrouw, ik roep even mijn collega, maar wil u nu aub de voliere verlaten???

joh, mensen hebben echt een plaat voor hun kop
toppunt, die klanten liepen daar al meer dan halfuur rond, en mijn collega was bij het bovenstaande voorgeval net een 5 tal minuten weg in middagpauze, die is dus mogen terugkeren voor die klanten...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 23:57

suuzepuus schreef:
vorige week vroeg iemand mij of we home trainers verkochten (werk in een winkel met camping artikelen...)

Zo gek is dat niet, want bijvoorbeeld Vrijbuiter heeft wel fitness apparaten verkocht.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 00:04

Volgens mij hebben klanten er sowieso moeite mee als "de werkende mensen" pauze hebben.
Vroeger werkte ik in een viswinkel, en dan liepen er mensen een uur rond...en op het moment dat degeen die de spoelen op kon draaien dan pauze had kwamen ze naar voren: ja eh ik wil nog wel even mijn spoel op laten draaien *en serieus ze zien hem weglopen en zeggen dat die zo weer terug is, 10 minuten een boterham naar binnen werken* maar nee hoor....10 minuten wachten kan dan opeens niet meer.

Leuke is dat als de spoel dan opgedraaid is ze een half uur blijven l*llen over 1 of andere mega karper.

Ook leuk daarzo: de mannen die dan een verhaal aan jou als vrouw vertellen en dan alles echt heel erg mien mutserig gaan vertellen, als je 4 jaar in een viswinkel werkt weet je dat allemaal wel zo'n beetje.
Vaak was het ook van nee meis ik moet wat visspullen hebben, roep maar een man.
De mannen zijn bezet.
O dan wacht ik wel.
Ok, en dan ga ik de volgende die weet dat ik er al tig jaar werk en weet wat ik verkoop helpen en dan is het na 5 minuten *ja in de zomer was het daar echt giga druk* ja eh ga je mij nog helpen of hoe zit dat?

1 oud mannetje zat ook helemaal van ja meis dat weet jij natuurlijk niet he...vanaf de boot vissen..
En toevallig heb ik dat meerdere keren gedaan dus kon hem netjes helpen en zei ook dat ik het zelf deed.
Dus hij en doodmaken en schoonmaken?
Ja dat hoort erbij he.
Nou dat vondt die toch zo erg!
Een meisje hoort dat niet te doen :D

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 00:06

Fantastisch topic dit!

Ik werk in een lunchroom(ook high tea's)/winkel waar we brood e.d. verkopen en af en toe denk ik ook, :wow: , hoe verzin je het.

De meest voorkomende is wel: Mevrouw, heeft u hier ook een w.c? (Dan denk ik altijd...nee, we laten je liters thee drinken, maar een w.c. hebben we niet :D )

Laatst ook. Kom ik bij een tafel..
Klant kijkt op de kaart en vraagt: Die ehh warme broodjes, zijn die warm?
Ik: :? Uhh ja.
Klant: En wat is het verschil tussen de warme broodjes en de sandwiches.
Ik: Nou, de warme broodjes zijn warm en de sandwiches koud :+

Wij hebben ook op de kaart staan; een scone met clotted cream en jam. Hóe vaak ik wel niet de vraag krijg, ja, die scones...hoeveel krijg je er?
Ook al alle mogelijke varianten van het uitspreken van scone gehoord :D De allerleukste vind ik nog wel; "ik wil graag een scone'tje" :(:)

Latte Macchiato is ook errug moeilijk om correct uit te spreken :D Masssssjiato :(:)

Ik maak echt zo vaak gekke dingen mee, probeer ze wel te onthouden..maar de helft vergeet ik gewoon weer.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 00:09

hahaha esile ik ging pas geleden met mijn moeder koffie drinken en kon Latte Macchiato wel goed uitspreken, dus ik vraag er om 1 *lange leve de devil weares prada :P* en mijn moeder naast me een wat????
We gingen toch koffie drinken? *kijkt vertwijfeld naar de kaart*
Het hele terras lag dubbel :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 00:11

hahah briljant Sily :D

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 00:15

Welshcobfan schreef:
hahah briljant Sily :D

Ja joh mijn ma is een geweldig mens...maar ga nou geen gekke dingen doen met der :P
Uit eten gaan en dan in het italiaans of frans oplezen wat je wilt hebben geeft hetzelfde resultaat.
Nu ik er over nadenk....de eerste keer dat ik zei: als voorgerecht graag een carpaccio stond ze al....WAT?!
Boontjes en een gehaktbal snapt ze dan weer wel *mijn mams maakt de beste gehaktballen :D *

Leuke is dat ze tegenwoordig naar de winkel gaat en dan langs mij komt meid...de kappesjo was in de reclame en dat vindt jij zo lekker, dus heb het maar voor je meegenomen *lief he*
Zelf vindt ze het nu ook lekker :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 00:19

Mijn vriend heeft altijd erg veel moeite met het woord: thermaal..
Dus elke keer als wij naar het thermale bad gaan, zegt die lieverd:
2 kaartjes voor het terminale bad :=

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 00:21

Welshcobfan schreef:
Mijn vriend heeft altijd erg veel moeite met het woord: thermaal..
Dus elke keer als wij naar het thermale bad gaan, zegt die lieverd:
2 kaartjes voor het terminale bad :=

hihihihi, ennuh....krijg je die dan? :D