Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:26

dicenbalt schreef:
ik heb een hele gezonde relatie, maar in mijn ogen is slapen met andere meiden niet echt gezond en bovendien onnodig. Ik zie er daadwerkelijk geen toegevoegde waarde van in. Is de stapavond dan pas geslaagd als er bij een vriendin geslapen kan worden? Kom gewoon lekker bij je eigen vriendin liggen.

Jij doet alsof het een doel op zich is.
Ik heb medelijden met de vrouwen/meiden die hun kerel niet vertrouwen.
En nog meer met die kerels. Lekkere relatie hebben jullie!
Ik zou ontzettend beledigd zijn als mijn vriendin zou denken dat ik 'overal bovenop zou duiken' als ik de kans kreeg. Zo'n vriendin hoef ik dus niet. Als je me niet vertrouwt, kan ik geen relatie met je hebben. Simple as that!
En waarom zou ik bij een vriendin blijven slapen? Om dezelfde reden dat ik bij een vriend zou slapen; omdat dat soms zo uitkomt, handiger is of gewoon voor de gezelligheid.
'mag niet' komt in mijn relatie niet voor. ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:27

Zwitsal, als die jongen uit jouw voorbeeld ervoor kiest om naar dat feest te gaan, dan vindt hij blijkbaar zo'n feest belangrijker dan zijn relatie.

Wat overigens niet mijn mening is, maar dat terzijde.

Polivy

Re: Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:27

Maar laten jullie je kerels dan ook niet een weekendje weg met vrienden naar een plek waar meisjes zijn? (voor diegenen die het neit vertrouwen)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:28

Snap ik overgens ook niet. Dan had mijn ex zelfs zijn opleiding niet kunnen doen. Maar ik geloof
wel dat er dames zijn die daar een probleem van maken, ja.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:29

Karin schreef:
Zwitsal, als die jongen uit jouw voorbeeld ervoor kiest om naar dat feest te gaan, dan vindt hij blijkbaar zo'n feest belangrijker dan zijn relatie.

Wat overigens niet mijn mening is, maar dat terzijde.

voor degenen die wel die mening hebben..
snap ik niet waarom het dan geen probleem is als die vage kennis of vriend een jongen is..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:29

sflj schreef:
Ik zou ontzettend beledigd zijn als mijn vriendin zou denken dat ik 'overal bovenop zou duiken' als ik de kans kreeg. Zo'n vriendin hoef ik dus niet. Als je me niet vertrouwt, kan ik geen relatie met je hebben. Simple as that!
En waarom zou ik bij een vriendin blijven slapen? Om dezelfde reden dat ik bij een vriend zou slapen; omdat dat soms zo uitkomt, handiger is of gewoon voor de gezelligheid.
'mag niet' komt in mijn relatie niet voor. ;)

Bert, ik hoor het al, je bent al net zo jong en naïef als ik. ;)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:32

Dat mensen hun man nog alleen de deur uit durven laten gaan met als die allemaal maar overal bovenop duiken.

Vertrouwen is voor mij dat ik hoop, denk en er vanuit ga dat mijn vent altijd voor mij kiest. Of dat nou thuis met z'n tweeen op de bank is, overdag op z'n werk, 's avonds in de kroeg of 's nachts bij een vrouwelijke kennis op de bank.
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 05-06-09 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:33

xNursiex schreef:
Snap ik overgens ook niet. Dan had mijn ex zelfs zijn opleiding niet kunnen doen. Maar ik geloof

Wat deed ie voor opleiding?
Moet je nagaan als één van deze jongens waar over gesproken wordt de opleiding tot fysiotherapeut doet ofzo _O-

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:36

Zwitsal schreef:
dicenbalt schreef:
ik heb een hele gezonde relatie, maar in mijn ogen is slapen met andere meiden niet echt gezond en bovendien onnodig. Ik zie er daadwerkelijk geen toegevoegde waarde van in. Is de stapavond dan pas geslaagd als er bij een vriendin geslapen kan worden? Kom gewoon lekker bij je eigen vriendin liggen.

maar wat zou jij dan doen/vinden in de volgende situatie:
jouw vriend wil ontzettend graag naar een feest toe. maar dan ook echt heel graag.
feest is alleen aan de andere kant van het land.
hij kent daar iemand waar hij bij zou kunnen blijven slapen.
omdat het zo ver weg is heeft hij 2 keuzes: of naar het feest en dan moet hij blijven slapen, kan hij niet blijven slapen dan kan hij ook niet naar het feest.

edit: de twee posts voor mij bedoelen hetzelfde

Maar dan kent hij die persoon goed, niet bij een vage kennis. Hij zou het ook niet leuk vinden als ik dat zou doen. Dan boek je maar een hotel, als je naar een duur feest kan, kan er ook wel 50 euro voor een hotel vanaf.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:37

dicenbalt schreef:
Dan boek je maar een hotel, als je naar een duur feest kan, kan er ook wel 50 euro voor een hotel vanaf.

Wie weet wat-ie oppikt op dat feest. :=

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:39

Tja, het kan sowieso altijd mis gaan, maar saampjes aangeschoten in 1 huis. Dan hoef je helemaal geen voor opgezette intenties te hebben, maar lost in the moment raken zeg maar.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:40

@dicenbalt : ik bedoelde niet een goede vriend.. maar gewoon iemand die ie vaag kent.. iemand bijv ontmoet tijdens uitgaan, sporten, vakantie, via vrienden of weet ik veel wat.
bovendien hoeft een feest niet altijd duur te zijn.

dus stel nou, (even een vraag aan iedereen)..
Dat JIJ moet kiezen of je vriend naar dat feest gaan en bij iemand blijft slapen die jij niet kent en die hij ook niet goed kent. (of dat nou een jongen of een meisje is maakt in mijn ogen geen moer uit).
of dat hij niet gaat. en dus het feest mist waar hij zich zo op heeft verheugd en waar hij zo graag heen zou willen.

wat zouden jullie kiezen?

en nog een andere vraag:
zou jullie vriend wel gewoon uit mogen gaan alleen met een meisje?
of alleen samen een drankje doen ergens?
of alleen een middagje sporten, kletsen, uberhaubt afspreken?

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:43

In mijn ogen maakt het wel uit of het een jongen of een meisje is. Mijn vriend valt nou eenmaal niet op jongens maar op meisjes, dus dat zou ik niet leuk vinden. Ik ga niets verbieden, maar als hij gaat, nou dan weet ik ook weer wat ik aan hem heb en waar ik sta in onze relatie.

Anoeska

Ik hoef helemaal niets te kiezen, want mijn vriend is een zelfstandig persoon, die dat heel goed voor zichzelf kan uitmaken. Daar heb ik eigenlijk niets mee te maken. Ik kan mijn mening geven (en die is dat 'ie vooral veel plezier moet hebben op z'n feest), maar hij moet de keuze maken.

Net zo goed als dat hij 's nachts zelf de keuze moet maken of hij zich op degene waar hij bij blijft slapen stort. Als het mis gaat heeft hij thuis heel wat uit te leggen, zo niet hoop ik dat hij een topavond heeft gehad!

Karin

Als ik zeg dat ik dit een dijk van een uitspraak vind:

Anoeska schreef:
Mijn vader zegt altijd "je moet het kooitje open zetten, want het vogeltje moet blijven zitten omdat 'ie het zelf wil, niet omdat het deurtje dicht is"

...dan is wel duidelijk wat ik vind. :))

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:44

Leuke pappa heb ik hè!

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:44

idd, ik ga ook niet voor hem kiezen, maar laat wel weten wat ik ervan vind. BTW om terug te komen op je andere vraag: een drankje doen is niet zo beladen als samen slapen.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:45

Polivy schreef:
xNursiex schreef:

Wat deed ie voor opleiding?
Moet je nagaan als één van deze jongens waar over gesproken wordt de opleiding tot fysiotherapeut doet ofzo _O-

Buitensport. Dus veel stage in het buitenland (met andere jongens en meiden). Maar ook dagen begeleiden. En aangezien hij er niet verkeerd uitzag had hij dan altijd last (nuja last :P) van kwijlende meisjes. Klimdagen van middelbare scholen ect.

haha ik ken wel een aanstormend fysiotherapeut. Maar die kan wel beter thuis vast gebonden worden :=

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:45

karin: dat vind ik inderdaad een goede uitspraak, staat die in dit topic? dan heb ik m even gemist.. in ieder geval deel ik je mening
dicenbalt : oke anders geformuleert dan: als je die keuze voor je zelf zou moeten maken.
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 05-06-09 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:46

Anoeska schreef:
Leuke pappa heb ik hè!

:D

Hij slaat iig de spijker op z'n kop!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:47

niemand kiest voor mij en bepaald wat ik wel en niet mag. En ik bepaal dat ook voor niemand! Kom op zeg, we leven niet in de middeleeuwen!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:49

Ik hoop voor jullie dat jullie met de jaren niet wijzer worden. Maar de realiteit is anders als je twintig jaar verder bent is je mening over heel veel zaken veranderd en ik weet dat je nu denkt van niet, maar ik ben ook twintig geweest en dacht over heel veel dingen anders als ik nu doe. En toen ik twintig was dacht ik ook dat ik dat nooit of te nimmer zou veranderen. Laat ik het zo zeggen door schade en schande wordt je nog veel wijzer en moet je echt je mening gaan bijstellen.

Even heel simpel en logisch nadenken. Ik neem namelijk aan dat jij met je 23 jaar nog geen ervaring hebt met een relatie van 20 jaar, dus maak daar dan ook geen vergelijk mee. Echt je moet nog veel leren en vertrouwen is inderdaad een basis in je relatie, maar echt niemand is blind te vertrouwen in deze wereld. Dus ook zeker mijn man niet. Hij weet wel dat als ik ontdek dat hij vreem gaat of is geweest hij er bij mij niet meer inkomt. Dan jop ik zo die 20 jaar in de goot. En om mij heen heb ik ook zoveel relaties gezien waar alles kon, want ja je moet je vent toch vertrouwen. Helaas zijn al deze relaties inmiddels ook weer voorbij en hebben ze hele andere ideeen in een nieuwe relatie.

Maar dan nog moet iedereen het voor zichzelf weten hoor. Alleen is het wel zo dat als je in een relatie zit en jij voelt je niet prettig bij wat er gebeurd, je er wel over moet kunnen praten en uit moet komen. Je moet jezelf blijven en toch rekening met elkaar houden. Als jij of je partner iets doet waar je heel ongelukkig van wordt, wat is dan de opoffering om het niet meer te doen. Wanneer je heel veel van je partner houdt, dan zul je ook bepaalde dingen gaan laten zonder dat je dit erg vindt. Vindt je dat wel erg, dan moet je er goed over nadenken of dit wel de juiste relatie is waar je in zit.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:50

Tja, de papa van mijn beste vriendin had ook altijd zijn mond vol over vertrouwen etc tegenover ons, maar hij lag ondertussen wel in weekendjes weg "gezellig" bij een bevriende" vrouwelijke collega op de kamer. Ik kan je zeggen, die ouders zijn inmiddels gescheiden. Dus mensen die zo hard roepen over vertrouwen die vertrouw ik juist voor geen cent. kan nog honderden andere voorbeelden noemen hierover.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:53

niemand kiest voor mij en bepaald wat ik wel en niet mag. En ik bepaal dat ook voor niemand! Kom op zeg, we leven niet in de middeleeuwen!
En die 20 jr ervaring heb ik ruimschoots. ;)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:54

Het is zo makkelijk om te zeggen dat het fout zal gaan. En dat het dom is om vertrouwen te hebben, omdat alle kerels
uiteindelijk vreemd gaan. Maar waarom moet het bij iedereen fout gaan. Alleen omdat het bij een aantal mensen in dit
topic is fout gegaan. Natuurlijk zijn we geen van allen heilige boontjes. Maar ik vind dat hier wel erg overdreven
wordt gereageerd. Alsof je compleet van het padje bent, als je vertrouwen hebt in kerels en de manier waarop ze in relaties
staan.