Saskiaatje schreef:Idem wat AlexandraM zegt. Ik zit net eventjes in je pro te spieken, maar dik? Absoluut niet. Sexy.
juist ja vertel t dr sas =D
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

, afvallen moet je alleen voor jezelf doen, niet voor de mensen hier, niet voor je ouders, maar enkel en alleen als jij het gevoel hebt dat er wat af moet.lifaya schreef:tja, ik weet ook nie waarom hun het zo doen, maar idd, tacties is het niet.
Huisarts al geweest en psych ook, maar daar niet zo erg op door gegaan..
Ik eb nog 2 broertjes 1 gehandicapte die dus bijna niet eet, hij heeft geen eetprikkel en heeft een hele tijd onder de 20 kilo gewogen, nu op 15 jarige leeftijd 37 kilo.
Andere broertje van 17 bijna 18 is ook een sportfreak en sport veel, niet dik, doet VWO en is alles wat ik niet kan in mijn ouders ogen heb ik soms het idee. Mijn vader zeikt ook altijd over dat ik niks goeds kan blablabla...

lifaya schreef:tja, ik weet ook nie waarom hun het zo doen, maar idd, tacties is het niet.
Huisarts al geweest en psych ook, maar daar niet zo erg op door gegaan..
Ik eb nog 2 broertjes 1 gehandicapte die dus bijna niet eet, hij heeft geen eetprikkel en heeft een hele tijd onder de 20 kilo gewogen, nu op 15 jarige leeftijd 37 kilo.
Andere broertje van 17 bijna 18 is ook een sportfreak en sport veel, niet dik, doet VWO en is alles wat ik niet kan in mijn ouders ogen heb ik soms het idee. Mijn vader zeikt ook altijd over dat ik niks goeds kan blablabla...
En ik kan het weten.
Saskiaatje schreef:Nou, ik vind je lekker.En ik kan het weten.
Huertecilla schreef:Gefeiliciteerd meid!!!
Overgewicht is schadelijk voor de gezondheid en in onze ark van overvloed een epidemie die de volksgezondheid in de westerse maatschappij behoorlijk bedreigd.
Jij valt nog onder de zorg, onder de verantwoordelijkheid van jouw ouders. Jouw gezondheid is hun verantwoordelijkheid en overgewicht schaadt jouw gezondheid. Het is hun PLICHT jou op overgewicht te wijzen.
Heel goed om te lezen dat er ook ouders zijn die begrijpen dat jou meer/ongezonder laten eten dan goed is, geen goede zorg is.
Jouw verhaal is jouw perceptie en daar kan niemand een mening over vormen of ze te veel nadruk leggen of het wellicht beter anders aan zouden kunnen pakken.
Als je zelfstandig woont en in je eigen levensonderhoud voorziet kan je hierover je eigen beslissingen nemen. Zelfs dán echter is het de ouderlijk ´plicht´ om je op ongezond gedrag te wijzen. Dan echter is het joúw verantwoordelijkheid, nu is de die van hen.
Nogmaals, gefeliciteerd!
hc
Huertecilla schreef:Gefeiliciteerd meid!!!
Overgewicht is schadelijk voor de gezondheid en in onze ark van overvloed een epidemie die de volksgezondheid in de westerse maatschappij behoorlijk bedreigd.
Jij valt nog onder de zorg, onder de verantwoordelijkheid van jouw ouders. Jouw gezondheid is hun verantwoordelijkheid en overgewicht schaadt jouw gezondheid. Het is hun PLICHT jou op overgewicht te wijzen.
Heel goed om te lezen dat er ook ouders zijn die begrijpen dat jou meer/ongezonder laten eten dan goed is, geen goede zorg is.
Jouw verhaal is jouw perceptie en daar kan niemand een mening over vormen of ze te veel nadruk leggen of het wellicht beter anders aan zouden kunnen pakken.
Als je zelfstandig woont en in je eigen levensonderhoud voorziet kan je hierover je eigen beslissingen nemen. Zelfs dán echter is het de ouderlijk ´plicht´ om je op ongezond gedrag te wijzen. Dan echter is het joúw verantwoordelijkheid, nu is de die van hen.
Nogmaals, gefeliciteerd!
hc
lifaya schreef:is dit nou echt sirrieus?
ik ben 19, bijna 20, dus officieel volwassen.
lifaya schreef:En dat dan kinderen een vreetbui krijgen etc? Ja sorry hoor...
lifaya schreef:ik ben 19 jaar, en 3 kilo boven het BMI, dus het is geen drama, dat waren ook de woorden van mijn huisarts. Als je wil weten of ik ook aan de stevige kant ben moet je op mijn profiel kijken, meer dan genoeg foto's (sommige wel een jaar oud, andere recenter). Ik ben niet wat je noemt dun, maar zéker niet dik. En dit verschilt egt per persoon wat betreft gewicht. De één oogt dikker met 67 kilo, de ander helemaal niet.

Huertecilla schreef:lifaya schreef:is dit nou echt sirrieus?
ik ben 19, bijna 20, dus officieel volwassen.
Ja , serieus.
Je houdt je hand op voor geld voor een legging!
Zoals ik al schrijf, is jouw verhaal alleen joúw verhaal, jouw perceptie. Wellicht dat jouw ouders het beter anders kunnen aanpakken, maar dat kan ik niet beoordelen.
In dit topic zijn jouw ouders volledig de boeman (en - vrouw) en dat is niet helemaal terecht.
Feit: je hebt overgewicht, dat is niet gezond en jouw ouders wijzen jouw daarop =![]()
Jij ervaart dat als heel negatief blijkbaar, maar is dat terecht? Is dat zo negatief dát ze je erop wijzen? Wees er blij mee dat ze blijkbaar om je geven. Dat is pósitief.
Nogmaals over de vorm en aard kan/wil ik niet niets opmerken.
hc

ik haat mijn ouders absoluut niet, maar het gedrag is niet normaal
Jij mischien wel maar dat ben jij dan.lifaya schreef:ik ben 19 jaar, en 3 kilo boven het BMI, dus het is geen drama, dat waren ook de woorden van mijn huisarts. Als je wil weten of ik ook aan de stevige kant ben moet je op mijn profiel kijken, meer dan genoeg foto's (sommige wel een jaar oud, andere recenter). Ik ben niet wat je noemt dun, maar zéker niet dik. En dit verschilt egt per persoon wat betreft gewicht. De één oogt dikker met 67 kilo, de ander helemaal niet.
Maar vet alleen is al een gigantisch gevaar, een beetje is natuurlijk niet slecht. Maar duidelijk vet, draagt veel risico's met zich mee!
)
_Inge schreef:TS , dat je ouders slank zijn wil niet zeggen dat ze hier zelf niet veel mee bezig zijn, voor sommige mensen is het ook een obsessie om zo te zijn en blijven natuurlijk.
Bij mij heeft mijn zoontje autisme en adhd, dus weet er ook alles van hoe het voelt om geen controle te hebben, en ik ben dan weer zo dat ik de controle op mezelf dan juist meer ga nemen, omdat je toch voelt dat die ergens niet goedloopt, en dat is dus bij mijn zoontje
Kan me voorstellen dat je ouders dit gevoel ook hebben naar je broertje en het dus zo op jou uitwerken (onbewust)
ff reclame maken he
) Blue_Eyes schreef:Lieve schat, ik heb ook een bolle snuit maar ik weeg niks teveel. Sommige mensen hebben dat gewoon van hun paps en mams meegekregen