Ouders vinden mij té dik

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 00:33

Saskiaatje schreef:
Idem wat AlexandraM zegt. Ik zit net eventjes in je pro te spieken, maar dik? Absoluut niet. Sexy. :D

juist ja vertel t dr sas =D

Rennie89

Re: Ouders vinden mij té dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 10:03

wooowww ik zit hier gewoon te blozen :o
oja, ik heb nog wel een zeer recente foto van een paar weekejs terug moet je even in mijn laatste berichten kijken, alleen mijn haar is daar zooooo lelijk, had een pony geknipt. Maar dan hebben jullie een iets duidelijker beeld.
Maar thnx voor de steun, ik weet egt niet hoe ik mijn ouders hun mond eens kan laten dichtdoen behalve 10 kilo afvalen (dat willen ze)

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:08

Vind dit echt niet kunnen, hoe je ouders erover bezig zitten, je kan iemand tactisch zeggen dat er wat kilo'tjes afmoeten maar toch niet op deze manier, zo gaan ze een eetstoornis kweken bij je..
Overigens..ik vind je een hele mooie meid, en niet te dik, je bent gewoon goed en mooi gevuld op de juiste plaatsen :D , afvallen moet je alleen voor jezelf doen, niet voor de mensen hier, niet voor je ouders, maar enkel en alleen als jij het gevoel hebt dat er wat af moet.

En je ouders..echt..ze moeten zich schamen, maar ik zou er anders toch eens serieus werk van maken, met de huisarts erover spreken, met de psych en laat je niet afwimpelen, want volgens mij hebben hun zelf eerder een ed of bdd lijkt me..anders blijf niet zo constant bezig over gewicht.
Heb je eigenlijk nog broers of zussen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 10:22

tja, ik weet ook nie waarom hun het zo doen, maar idd, tacties is het niet.

Huisarts al geweest en psych ook, maar daar niet zo erg op door gegaan..

Ik eb nog 2 broertjes 1 gehandicapte die dus bijna niet eet, hij heeft geen eetprikkel en heeft een hele tijd onder de 20 kilo gewogen, nu op 15 jarige leeftijd 37 kilo.

Andere broertje van 17 bijna 18 is ook een sportfreak en sport veel, niet dik, doet VWO en is alles wat ik niet kan in mijn ouders ogen heb ik soms het idee. Mijn vader zeikt ook altijd over dat ik niks goeds kan blablabla...

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:30

lifaya schreef:

Ik eb nog 2 broertjes 1 gehandicapte die dus bijna niet eet, hij heeft geen eetprikkel en heeft een hele tijd onder de 20 kilo gewogen, nu op 15 jarige leeftijd 37 kilo.

Andere broertje van 17 bijna 18 is ook een sportfreak en sport veel, niet dik, doet VWO en is alles wat ik niet kan in mijn ouders ogen heb ik soms het idee. Mijn vader zeikt ook altijd over dat ik niks goeds kan blablabla...

Meiss..
Het is niet leuk, en je bent écht een prachtmeid!
Laat je ouders lekker zeuren, en miepen.. Jij weet dat je goed bent?
laat je ouders het lekker uitzoeken dan!
Weetje, het gaat erom dat jij tevreden bent met jezelf..
Ben je dat?
Dan moet je je ouders een end weg laten banketstaaf,
of ze inderdaad met je HA laten praten ;-)
xx Nina

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:38

lifaya schreef:

Misschien dat ze enorm veel moeite hebben dat ze geen controle hebben over het eten van je gehandicapte broertje, en daardoor die overdreven op jou willen nemen.
Het lijkt mij dat dit dieper zit dat het in eerste instantie lijkt..
Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat het verantwoord is om zo tegen een opgroeiende tiener te doen..
Als je ouders totaal niet open staan voor hulp dan kan je daar niks aan doen, probeer...hoe enorm moeilijk het ook is je er niks van aan te trekken, en als je af wilt vallen doe het voor jezelf.
Je bent een mooie meid en het is zonde als ze je een negatief zelfbeeld aan gaan praten, het is zo moeilijk om hier weer vanaf te komen.
Geniet van het leven en haal de positiviteit uit je vriendschappen aangezien je die helaas niet van je ouders krijgt :(:)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:44

Nou, ik vind je lekker. :D En ik kan het weten. 8-)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:59

Gefeiliciteerd meid!!!

Overgewicht is schadelijk voor de gezondheid en in onze ark van overvloed een epidemie die de volksgezondheid in de westerse maatschappij behoorlijk bedreigd.

Jij valt nog onder de zorg, onder de verantwoordelijkheid van jouw ouders. Jouw gezondheid is hun verantwoordelijkheid en overgewicht schaadt jouw gezondheid. Het is hun PLICHT jou op overgewicht te wijzen.

Heel goed om te lezen dat er ook ouders zijn die begrijpen dat jou meer/ongezonder laten eten dan goed is, geen goede zorg is.

Jouw verhaal is jouw perceptie en daar kan niemand een mening over vormen of ze te veel nadruk leggen of het wellicht beter anders aan zouden kunnen pakken.

Als je zelfstandig woont en in je eigen levensonderhoud voorziet kan je hierover je eigen beslissingen nemen. Zelfs dán echter is het de ouderlijk ´plicht´ om je op ongezond gedrag te wijzen. Dan echter is het joúw verantwoordelijkheid, nu is de die van hen.
Nogmaals, gefeliciteerd!

hc

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 11:00

Saskiaatje schreef:
Nou, ik vind je lekker. :D En ik kan het weten. 8-)

Hahaha dankje :o

Ja het probleem zal zoeizo wel dieper zitten dan een normaal gezit, gezien ik natuurlijk een gehandicapt broertje heb, maar jah, alle aandacht gaat natuurlijk grotedeels daarnaar toe, gezien hij wel veel moet eten en hij niet alleen geen eetprikkel heeft maar ook nog veel meer. Ik moet wel eerlijk zijn dat ik veel ben aangekomen, maar jah dat kan ook pubertijd zijn, de pil, hormonen, eetpatroon, en dat kan natuurlijk betekenen dat je veel aankomt. (sinds 2 a 3 jaar aan de pil, en ook sinds 2 a 3 jaar veel aangekomen, begon allemaal toen ik in Aruba in 2 weken tijd 8 kilo aankwam. Daar was heerlijk eten, en actief kun je niet zijn met 40 graden minimaal).

en natuurlijkj, die slanke dennen (die er niet altijd iets aan kunnen doen hoor) zorgen er ook voor dat je je dikker voelt, er kunnen wel 2 slanke dennen in mij! Ik schrok ook wel toen ik mijn zomerkleren wou passen en bijna niks meer paste, godzijdank wel nog mijn paardrijbroeken, maar die waren toen te groot.

Maar echt het grootste gedeelte van het vet gaat naar mijn benen en heupen en borsten en heb ook redelijk wat striea, vooral op mijn benen. Ik schaam me er niet zozzeer voor, maar wel dat het gewoon in zo'n korte tijd is gekomen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 11:03

Huertecilla schreef:
Gefeiliciteerd meid!!!

Overgewicht is schadelijk voor de gezondheid en in onze ark van overvloed een epidemie die de volksgezondheid in de westerse maatschappij behoorlijk bedreigd.

Jij valt nog onder de zorg, onder de verantwoordelijkheid van jouw ouders. Jouw gezondheid is hun verantwoordelijkheid en overgewicht schaadt jouw gezondheid. Het is hun PLICHT jou op overgewicht te wijzen.

Heel goed om te lezen dat er ook ouders zijn die begrijpen dat jou meer/ongezonder laten eten dan goed is, geen goede zorg is.

Jouw verhaal is jouw perceptie en daar kan niemand een mening over vormen of ze te veel nadruk leggen of het wellicht beter anders aan zouden kunnen pakken.

Als je zelfstandig woont en in je eigen levensonderhoud voorziet kan je hierover je eigen beslissingen nemen. Zelfs dán echter is het de ouderlijk ´plicht´ om je op ongezond gedrag te wijzen. Dan echter is het joúw verantwoordelijkheid, nu is de die van hen.
Nogmaals, gefeliciteerd!

hc

is dit nou echt sirrieus?
ik ben 19, bijna 20, dus officieel volwassen. Ben dus volledig verantwoordelijk voor mezelf!
Ik voel me niet beperkt, ben nog steeds energiek en kan alles wat een dun iemand ook kan.
Dus dan mogen ouders maar even lekker je volop uitschelden, kleineren etc? is dat jouw mening?
En dat dan kinderen een vreetbui krijgen etc? Ja sorry hoor...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:05

Alles wat je zegt ben je zelf zeggen ze wel eens, zijn je ouders misschien onzeker over hun eigen gewicht?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 11:06

marleen_usar schreef:
Alles wat je zegt ben je zelf zeggen ze wel eens, zijn je ouders misschien onzeker over hun eigen gewicht?

Mijn ouders zijn slank, helaas

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:10

Huertecilla schreef:
Gefeiliciteerd meid!!!

Nogmaals, gefeliciteerd!

hc

Hoezo feliciteer je haar? >;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:11

Mijn dochter heeft de eerste 2 jaar van haar leven na genoeg niets gegeten,ze was heel dun echt gevaarlijk dun.Toen ze 6 was bleek ze een koemelk allergie te hebben,daar na werd ze steeds zwaarder.Ik zeg daar om nooit iets over haar gewicht,omdat ik bang ben dat ze dan erg gaat lijnen.Ze is zeker niet te dik,maar ze mag van mij gewoon eten.En als het te vet is dan zeg ik daar iets van.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:13

lifaya schreef:
ik ben 19, bijna 20, dus officieel volwassen.

Ja , serieus.
Je houdt je hand op voor geld voor een legging!

Zoals ik al schrijf, is jouw verhaal alleen joúw verhaal, jouw perceptie. Wellicht dat jouw ouders het beter anders kunnen aanpakken, maar dat kan ik niet beoordelen.

In dit topic zijn jouw ouders volledig de boeman (en - vrouw) en dat is niet helemaal terecht.

Feit: je hebt overgewicht, dat is niet gezond en jouw ouders wijzen jouw daarop = +:)+

Jij ervaart dat als heel negatief blijkbaar, maar is dat terecht? Is dat zo negatief dát ze je erop wijzen? Wees er blij mee dat ze blijkbaar om je geven. Dat is pósitief.
Nogmaals over de vorm en aard kan/wil ik niet niets opmerken.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:25

lifaya schreef:
En dat dan kinderen een vreetbui krijgen etc? Ja sorry hoor...

Het is de schuld van jouw ouders dat jij een vreetbui krijgt en daar aan toegeeft :?

Je bent 19, bijna 20 en claimt volwassenheid, eigen verantwoordelijkheid :)*

Dráág je verantwoordelijkheid dan ook. Jouw toegeven aan een vreetbui is dus joúw verantwoordelijkheid.
Het is de verantwoordelijkheid van jouw ouders jou op het ongezonde ervan te wijzen.
Dat doen ze dat op een in jouw perceptie verkeerde manier. Welnu, je bent 19, bijna 20 en volwassen schrijf je, dus dan kan je dat ook op een volwassen manier ontvangen en verwerken.

hc

Nightfall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:31

lifaya schreef:
ik ben 19 jaar, en 3 kilo boven het BMI, dus het is geen drama, dat waren ook de woorden van mijn huisarts. Als je wil weten of ik ook aan de stevige kant ben moet je op mijn profiel kijken, meer dan genoeg foto's (sommige wel een jaar oud, andere recenter). Ik ben niet wat je noemt dun, maar zéker niet dik. En dit verschilt egt per persoon wat betreft gewicht. De één oogt dikker met 67 kilo, de ander helemaal niet.

Wat je zegt inderdaad, 19 jaar, en bóven het BMI van 25. Gelukkig is het "maar" drie kilo'tjes, dus inderdaad geen drama, maar als je nu al zulke slechte eetgewoonten hebt hoef je natuurlijk niet te verwachten dat dat met de jaren minder wordt (integendeel). Als je nou je groeistuip nog niet had gehad, oke, maar hier zal je toch echt zelf wat aan moeten doen.

Op je profiel had ik gekeken inderdaad, en je bent inderdaad niet vadsig of moddervet (was ook wel een trieste zaak geweest dan), maar ik vind het toch echt wel te "stevig".

Voor de rest volledig eens met HC.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:43

Sorry hoor maar dit gaat wel ver..
de manier waarop HC , kan wel anders vind ik.
Ik denk dat hier ook meermaals is gezegd dat het correct is dat ouders er op wijzen en het in de gaten houden,
alleen hoe de ouders van de TS doen is gewoon niet pedagogisch verantwoord, en dit kan je niet ontkennen lijkt me.

Daarnaast, wie zijn wij om te bepalen of TS TE dik is, we kennen haar niet irl, althans de meeste niet, en weten niet hoe haar verhoudingen zijn, en ieder heeft ook nog eens een andere smaak wtb dik of niet dik, de 1 vind iemand met een bmi van 20 al dik en de ander pas bij een bmi van 30.

Vind het dus niet nodig om haar hier in de grond te praten puur omdat ze eigenlijk vooral verhaal kwijt wil over de opmerkingen van haar ouders, en ja complimenten krijgen erbij is leuk, maar denk dat ze ook mensen heeft gehad hier die haar stevig toepraten.

TS , dat je ouders slank zijn wil niet zeggen dat ze hier zelf niet veel mee bezig zijn, voor sommige mensen is het ook een obsessie om zo te zijn en blijven natuurlijk.
Bij mij heeft mijn zoontje autisme en adhd, dus weet er ook alles van hoe het voelt om geen controle te hebben, en ik ben dan weer zo dat ik de controle op mezelf dan juist meer ga nemen, omdat je toch voelt dat die ergens niet goedloopt, en dat is dus bij mijn zoontje ;)
Kan me voorstellen dat je ouders dit gevoel ook hebben naar je broertje en het dus zo op jou uitwerken (onbewust)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 11:47

Huertecilla schreef:
lifaya schreef:
ik ben 19, bijna 20, dus officieel volwassen.

Ja , serieus.
Je houdt je hand op voor geld voor een legging!

Zoals ik al schrijf, is jouw verhaal alleen joúw verhaal, jouw perceptie. Wellicht dat jouw ouders het beter anders kunnen aanpakken, maar dat kan ik niet beoordelen.

In dit topic zijn jouw ouders volledig de boeman (en - vrouw) en dat is niet helemaal terecht.

Feit: je hebt overgewicht, dat is niet gezond en jouw ouders wijzen jouw daarop = +:)+

Jij ervaart dat als heel negatief blijkbaar, maar is dat terecht? Is dat zo negatief dát ze je erop wijzen? Wees er blij mee dat ze blijkbaar om je geven. Dat is pósitief.
Nogmaals over de vorm en aard kan/wil ik niet niets opmerken.

hc

Dan zal ik jou even iets vertellen.
Ik krijg GEEN zakgeld, geen kleding geld en kan maar 1 dag in de week werken ivm school.
Ik en mijn ouders hebben een deal dat zij mijn kleren betalen en ik de overbodige dingen ;)

Zoals je merkt heb jij totaal geen inzicht op de situatie. En overwicht is niet meteen ongezond.
Ik heb allang aangegeven dat ik die 3 kilootjes best wil afvallen hoor, maar dat wil ik voor mezelf doen
en niet voor mijn ouders. En ik heb nooit gezegt dat zij die vreetbuien veroorzaken, neeee , ik heb gezegt
dat dat gedrag dat veroorzaakt ;) ik haat mijn ouders absoluut niet, maar het gedrag is niet normaal
en dat is nou wel een feit. Je gaat niet elke dag tegen een kind zegegn dat die dik is en weet ik veel wat,
dat is niet de juiste manier. Je slaat toch ook je kind niet als die iets verkeerds doet? (nouja hangt ervanaf wat) maar dat is ook niet normaal! Woorden kunnen net zo kwetsend zijn als klappen

Mijn ouders mogen er best iets over zeggen, maar elke dag, en dan op die manier is niet wat een persoon wil ;) Jij mischien wel maar dat ben jij dan.

Eigenlijk had jij dus een meisje willen zien met spillebeetjes, geen vrouwlijke rondingen enzo? Ik weet dat ik stevig ben en vind dat niet erg, maar dik ben ik naar mijn mening zeker niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:49

lifaya schreef:
ik ben 19 jaar, en 3 kilo boven het BMI, dus het is geen drama, dat waren ook de woorden van mijn huisarts. Als je wil weten of ik ook aan de stevige kant ben moet je op mijn profiel kijken, meer dan genoeg foto's (sommige wel een jaar oud, andere recenter). Ik ben niet wat je noemt dun, maar zéker niet dik. En dit verschilt egt per persoon wat betreft gewicht. De één oogt dikker met 67 kilo, de ander helemaal niet.

Een gezond BMI ligt tússen 19 en 25.
Dat is een ongelooflijk brede marge! Als je dan ook over die marge heen gaat, vind ik dat je op moet letten voor je gezondheid!
Maargoed, dat is persoonlijk denk ik. Wat ik wel denk, is dat jij de gevaren van overwicht onderschat.
Met 1.85m is 82 kilo geen overgewicht :n Maar vet alleen is al een gigantisch gevaar, een beetje is natuurlijk niet slecht. Maar duidelijk vet, draagt veel risico's met zich mee!
http://www.afslankacademie.nl/page/2609 ... ekten.html
En juist op jonge leeftijd kan je je gewoonten wat betreft eten etc. nog veranderen! Vooral in het studentenleven is het belangrijk om toch goede gewoonten aan te blijven houden.

Ik heb ook in je profiel gekeken, ik zie ook geen extreem dik meisje. Maar wel een meisje die aan de stevige kant is.
Als je nagaat dat ik 20 cm groter ben en maar 8 kilo zwaarder, vind ik je wel degelijk te zwaar. (Maargoed, dat had ik al gezegd :Y) )
Maar niet alleen je lichaam laat zien dat je aan de zware kant bent, ook je gezicht verraad het. Je hebt ietwat bolle wangen.
Kijk eens naar je handen, heb je opgezette vingers? Alsof er vocht in zit? Op de foto met het blauwe vestje zie ik wel wat dikkere vingers, maar dat is lastig beoordelen. Mijn zusje zag ik het ook ongelooflijk goed bij! (1.73m en 83 kilo voor ze ging diëten!!!!) Ze had dikke handen, dikke voeten, een bol gezicht. Zelfs je tenen kan je het aan zien, ik had ook dikke tenen toen ik over de 80 kilo was. Nu zitten er spleten tussen mijn tenen :=
Je hoeft niet per se dik te zijn, om overgewicht te hebben. Het vet gaat niet alleen op buik, benen en billen zitten! Het tekent ook in je gezicht, je handen, je voeten.

Ik ben niet écht een health freak, ik heb genoeg sas-momenten (ik doe niet aan SB ofzo, maar bij wijze van spreken), maar ik lever wel altijd en overal kritiek op een lichaam. Vind mensen zielig als ze zich volstoppen, let er op als iemand ongegeneerd een broodje hamburger speciaal eet terwijl er best 20 kg af mag. Ik vraag me af of mensen me dik vinden, omdat ik een patatje eet op een wedstrijd. Vraag me af of er wel jongens zijn die op mij zullen vallen, terwijl ik niet dik ben. Ja, ik zou dolgraag 67 kilo wegen, maar dat is een streven dat slecht voor mij zou zijn, en dat ik ook niet ga proberen.
Ik heb doordat ik dikker ben geweest veel last gehad van putjes in m'n bovenbenen, werd hier onzeker door. Maar 6 keer per week paardrijden lost een hoop op. Ik ben veel in beweging en neem op tijd mijn rust.
Dat is ontzettend belangrijk! Maar dit wil niet zeggen dat ik in een topconditie verkeer, absoluut niet. Ik kan een trap oprennen zonder buiten adem te raken, maar naar een bus rennen zonder flink uit te moeten puffen lukt me niet.

Je raakt niet alleen buiten adem doordat je rookt, roken verslechtert je conditie. En jij verslonst je conditie door niet aan sport te doen. Je bent niet beperkt omdat je wat overgewicht hebt, maar die kilo's gaan er echt niet zomaar af hoor! :n
Was dat maar zo! Hoe denk je dat je er uit ziet nadat je een kind hebt gehad?
Een voorbeeldje, mijn moeder trouwde op haar 23e en woog toen 65 kilo, bij een lengte van 1.77m op haar 25e beviel ze van mij, daarna zijn de kilo's gekomen. Ook een tweede kind deed erg veel. Voor haar zwangerschap kon ze alles eten zonder ook maar een kilo aan te komen. Daarna is het ongelooflijk hard gegaan. Tot 5 jaar terug woog ze ver over de 100 kilo!!! Toen is ze gaan diëten en 25 kilo afgevallen. Het ideale figuur is niet terug, maar ze heeft wel een stuk gezonder leven en lichaam.
Ze was niet beperkt, ze kon werken, ze kon kleding kopen. Maar ze zat niet lekker in haar vel.
Als jij 25 bent, weeg jij op deze manier niet minder dan 67 kilo hoor. Ik denk dat je er zomaar 8 kilo bij kan gaan rekenen.

De opmerkingen wat betreft je verantwoordelijkheid die HC maakt, ga ik volledig in mee :j
En nog een toevoeging, blijkbaar kan jij geen verantwoordelijkheid dragen voor je gewicht, want je ouders moeten je er op wijzen...

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:52

Lieve schat, ik heb ook een bolle snuit maar ik weeg niks teveel. Sommige mensen hebben dat gewoon van hun paps en mams meegekregen ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 11:53

_Inge schreef:
TS , dat je ouders slank zijn wil niet zeggen dat ze hier zelf niet veel mee bezig zijn, voor sommige mensen is het ook een obsessie om zo te zijn en blijven natuurlijk.
Bij mij heeft mijn zoontje autisme en adhd, dus weet er ook alles van hoe het voelt om geen controle te hebben, en ik ben dan weer zo dat ik de controle op mezelf dan juist meer ga nemen, omdat je toch voelt dat die ergens niet goedloopt, en dat is dus bij mijn zoontje ;)
Kan me voorstellen dat je ouders dit gevoel ook hebben naar je broertje en het dus zo op jou uitwerken (onbewust)

Thnx dat je even voor me op kwam.
Mijn ouders zijn wel veel met eten bezig, veel gezonden dingen en dan vooral mijn moeder.
Mijn broertje van bijna 18 heeft ook zware ADHD en mijn jongste gehandicapte broertje heeft
ook adhd en autisme en nog een hele waslijst erachteraan.

Wat je zei kan idd kloppen, ik begrijp best dat ze het zwaar hebben, vooral ook omdat die de
laatste tijd heel veel epelepsie aanvallen heeft, wat natuurlijk ook stress veroorzaakt, maar dit
gaat al wel een hele tijd door. Ook toen ik nog 52kg woog op mijn 16e zei mijn vader al dat ik dik
was, en toen was ik ook dezelfde lengte.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:59

Janine , zoals jij het nu schrijft komt toch veel beter over dan hoe HC het doet,
het is toch niet nodig iemand op zo'n manier toe te spreken.
Ze zal veel meer hebben aan jouw post dan aan zo'n nietzeggende opruiende post van HC.

En ja het is correct dat ouders de eetgewoontes van de kinderen in de gaten houden, maar het gaat vooral om de manier waarop,
dit moet altijd met liefde en respect gedaan worden, en die opmerkingen zijn niet respectvol vind ik.

overigens, ik heb in mijn tienerjaren anorexia gehad daarna ben ik ook aangekomen in mijn zwangerschappen en dit is er na jaren ook weer terug af, ben 1.63 ong en weeg 50 kg en liefste wil ik er nog af hebben.
Op deze manier praten ze een eetstoornis aan, en dit is niet fijn en zo enorm moeilijk om volledig van te genezen.

een tip voor de TS: Be Proud (dit is een nummer wat pas uitgekomen is en super mooi ;) ff reclame maken he :P )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:00

Blue_Eyes schreef:
Lieve schat, ik heb ook een bolle snuit maar ik weeg niks teveel. Sommige mensen hebben dat gewoon van hun paps en mams meegekregen ;)

Was dat een reactie op mijn berichtje?

Want inderdaad zijn er mensen die een bol gezicht van hun ouders meekrijgen. Maar ook als je overgewicht hebt, of veel vet aan je lichaam hebt (zoals ik dus had), kan je een dik gezicht krijgen. Voordat ik ging afvallen, had ik een dik gezicht, nu tekenen mijn kaak en jukbeenderen erg mooi af en heb ik een slank gezicht, waar ik trots op ben.
Zelfde verhaal met mijn zusje en moeder. Zelfde verhaal als bij de meeste afvallers...

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:01

ik wil toch even melden dat ik jou er totaal niet dik uit vind zien!

en dat ik sommige reacties wel heel bot uit de hoek vind komen.. als jij die 3 kilo af valt, is de ha in ieder geval blij, en als je er dan gewoon op let, is er volgens mij niks fouts aan,

zelf kan ik goed met je mee praten, heb ook altijd me ouders boven op me en me zusjes doen alles prima.. en wat is dat moeilijk om dat tegen je ouders te zeggen! ik ben nu alleen nog 3 jaar jonger als jou, ben dus bang dat ik het ergste nog krijg :\