Arghh kinder-slaap-drama!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:57

Twiggy2008 schreef:
Helemaal mee eens, iedereen moet doen wat het beste voelt voor hen. :j

En als iemand zijn kinderen opsluit omdat ze niet willen slapen? Is dat dan 'je eigen manier volgen' of gewoon fout?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:58

BraveSpots schreef:
Twiggy2008 schreef:

En als iemand zijn kinderen opsluit omdat ze niet willen slapen? Is dat dan 'je eigen manier volgen' of gewoon fout?

Mijn eerlijke mening: Opsluiten vind ik gewoon fout. :Y)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:31

BraveSpots schreef:
Twiggy2008 schreef:

Dat is je eigen manier volgen. Of wij het daarmee eens zijn, is dan weer een heel ander verhaal natuurlijk.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:33

dicenbalt schreef:
Nou, het gaat mij niet om de seks, maar de slaapkamer is toch de privekamer van mama en papa vind ik. Je bent de hele dag al met het kind in de weer en 's avonds is dat het plekje waar je lekker samen kan zijn, voor de dag na te lopen samen en gewoon even tot rust te komen, saampjes. en dan 's ochtends sta je weer de hele dag tot de kleine zn dienst.

denk je echt dat je nooit je bed uit moet voor de kleine? :=
alle 3 mijn jongens hebben de eerste maanden in onze kamer geslapen.
liefst in hun eigen bedje, maar als dat niet lukte tussen ons in.
de jongste is bijna 2 jaar en slaapt nog steeds in onze kamer.
maar da's dan vooral omdat we de tijd niet vinden om zijn eigen kamertje in orde te maken :+
ik vind het heel erg handig, en tot rust komen doen we wel in de woonkamer, als de kinderen slapen ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:51

Opsluiten, slaan e.d. vind ik respectloos naar je kind toe. Als het al zo ver komt, ben je naar mijn idee al gigantisch mis gegaan in de basis met je kind. Met 'eigen manier' ga ik er vanuit dat je nog wel 'pedagogisch verantwoord' bezig bent. Alles wat daar buiten valt (dus respectloos omgaan met je kinderen), lijkt mij niet ok. Anders zou mishandeling ook onder 'eigen manier' vallen en ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn, dat dat echt not done is.

Wat ouders betreft: Goed voorbeeld doet volgen. Slecht voorbeeld ook.

Anoeska

Re: Arghh kinder-slaap-drama!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:55

Dat mishandeling niet kan, daar zijn we het allemaal over eens. Maar als je het over slaan hebt, kom je als snel in het grijze gebied van de corrigerende tik. Kan het wel, kan het niet. Ook daarvan denk ik dat iedereen z´n ´eigen manier´ van opvoeden heeft.

En zo gaat het met heel veel dingen. Ik zou niet snel over ouders durven oordelen. Je staat nou eenmaal niet in hun schoenen, en ik denk dat toch het grootste deel van de ouders doet wat zij het beste achten, de beste bedoelingen heeft.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:22

TS, slaapt je dochter al wat beter?

had toch het idee dat het daar over ging....

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 15:08

Tries_en_Faf schreef:
TS, slaapt je dochter al wat beter?

had toch het idee dat het daar over ging....

_O-

Tja we hebben nog maar 1 nachtje gehad sinds ik de TS ben.....maar als ze hier zo doorgaan dan vrees ik een slotje en weten jullie nog niet of ze morgen alweer goed geslapen heeft en of de methode werkt :P

De mod heeft al een opmerking geplaatst, het is meer een afkat topic over andermans methodes geworden dan over het daadwerkelijke probleem |o

Iedereen mag het nou eenmaal op zijn eigen manier doen. Het enige waar je geen toestemming voor hoeft te vragen in dit land is of je wel of niet kinderen mag opvoeden. Er zit geen gebruiksaanwijzing bij.

In jouw kamer laten slapen is niet slecht, vroeger in kleine huisjes deden ze niks anders en jullie opa´s en oma´s zijn ook oud geworden anders was je er zelf niet geweest!!!! |o

Elk kind tast je s e x leven aan :P Kwestie van creatief ermee omgaan ;) Dat lukt wel, daar hoef ik geen topic over te openen, LOL

Soms al ze hééél vroeg wakker is in het weekend mag ze bij ons in bedje (verder) slapen. Vroeger was mijn vader 3 weken aan 1 stuk weg en sliep ik zo vaak bij mijn moeder. Zalig, vooral als het onweerde of zo. Ik ben daardoor nog altijd een enorme hechte knuffelkous, ik kan niet zonder m'n ventje slapen, echt niet!
Dus om nu te zeggen dat het slecht is voor een kind...... :o

Ik wil hier graag nog zeggen hoe het vanacht is verlopen, dus niet teveel mopperen tegen elkaars "opvoedingskeuzes" ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:58

mijn middelste dochter is altijd een beroerde slaapster geweest, was ze al vanaf de geboorte
niet dat ze ging huilen, ze vermaakte zich wel in haar wieg/bedje maar slapen ho maar

toen ze nog heel klein waren zette ik altijd een muziekdoosje aan
en toen ze ouder werd had ze een cassette recorder
dan mocht ze één casette uitkiezen en die ging er in
zo'n ding duurt vaak een half uur en tegen die tijd was ze wel moe en rustig
soms draaide ik hem nog eens om
heb heel wat samson&gert, K3 en weet ik wat casette's versleten maar het hielp wel

zowiezo hebben mijn dochters veel minder slaapuren nodig als mijn oudste zoon
die voelt zijn kussen en is weg :Z

ik heb wel altijd een heel duidelijk ritueel gehad bij het naar bed gaan

zoezie ik hoop dat ze minder driftig zal worden

het voordeel van broertjes en zusjes hebben is dat ze zien dat hun het ook niet mogen of wel braaf gaan slapen
zo van "kijk, die gaat toch ook netjes slapen"
ze sliepen hier ook samen op één kamer totdat de oudste een jaar of 3 was en liever een eigen kamertje had

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 20:10

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* +:)+
Vanavond was wederom tot mijn allergrootste verbazing weer een enorm succes!!!
Blijkbaar helpt het langer naar bed gaan ritueel heel goed en ook het praten.
Ik heb eerst samen met haar wat lekkers zitten snoepen en wat gedronken aan de keukentafel.
Ik vroeg: heb je nog dorst? Zit je buikje nog te borrelen?
Nee :D
Naar boven, uitgebreid wassen (zij en ik lopen altijd op blote voetjes buiten ;) )
3 liedjes samen gezongen.
Gepraat of ze nog bang is, ja dat is ze, verteld dat ze konijn dan moet knuffelen en mama niet moet roepen.
Ze vroeg naar het kleine konijntje, ik zei, die is beneden, die moet ook zonder mama leren slapen, maar mama konijn is hier voor jou als je bang bent.....
Uitgebreid kusje, knuffel, I love you, you are my angel, bla bla. Gaan plassen (ik dan) en nog even bovenaan de trap gezeten een 5 minuutjes tot ik zeker wist dat ze niet ging paniekeren.
Ik heb ze niet meer gehoord :D :D :D

Ik heb er nog steeds niet helemaal de volle 100% vertrouwen in, maar het lijkt de goede kant op te gaan!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:15

Zoezi, fijn dat het goed verloopt!!! Hou er vertrouwen in...... Er zullen wel eens ups en downs zijn, hoort erbij. ;)
En ik herken dat, van dat knuffelkouserige. Mijn dochter is ook zo'n knuffelkous en ik ben overtuigd dat dat komt, doordat we heel close zijn en ook veel fysiek contact hebben (mede doordat we regelmatig in het grote bed slapen). 's Nachts ligt ze altijd heerlijk tegen me 'aangeplakt' en ik ben dol op dat kleffe gedoe. Ik snap dat niet iedereen daarop zit te wachten misschien, iedereen is anders, maar wij genieten daar juist wel heel erg van. Ik denk dat je daarmee al zo'n enorme basis legt tussen jou en je kind. Die veiligheid, die warmte, die geborgenheid en openheid. Ik zou echt niet anders willen, hoor.....
En mijn kind ook niet. :D

Ik zal voor je duimen dat het vanaf nu gewoon goed gaat met je dochter en het slapen gaan!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:18

Fijn dat het nu al 2 avonden zo goed gaat Zoezi!

Mijn zoontje slaapt nu gelukkig makkelijk in, omdat hij zijn bed niet uit kan, als hij er wel uitkan blijft hij eruit klimmen en andere dingen doen. Hij is nu 2,5 jaar dus binnenkort zullen wij aan een groter bed moeten beginnen, ik blijf mee lezen in dit topic want ik vrees dat ik dan ook meer moeite zal moeten gaan doen.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:22

ooooooow goed zo!! ik had zo gauw niet door dat het nog maar een nachtje was, omdat het zoveel pagina's had inmiddels. Hopelijk houd ze dit vol dan!! toppie!

Mijn zoontje is nu 14 maanden en die wil alleen maar slapen in zijn eigen bedje, valt nooit in slaap op schoot of in ons bed, vink stiekum ook wel jammer, lijkt me heerlijk, samen slapen af en toe...

misschien als ie wat ouder is, dat ie dan ;s morgens gezellig nog even komt buurten.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:01

fojoe schreef:
denk je echt dat je nooit je bed uit moet voor de kleine? :=
alle 3 mijn jongens hebben de eerste maanden in onze kamer geslapen.
liefst in hun eigen bedje, maar als dat niet lukte tussen ons in.
de jongste is bijna 2 jaar en slaapt nog steeds in onze kamer.
maar da's dan vooral omdat we de tijd niet vinden om zijn eigen kamertje in orde te maken :+
ik vind het heel erg handig, en tot rust komen doen we wel in de woonkamer, als de kinderen slapen ;)

Hier niet hoor. Hier lagen ze de eerste paar dagen op de kamer en daarna gingen ze naar hun eigen kamertje. Ze slapen bij ons NOOIT in bed. Ja, toen ik ze 's avonds nog voedde voor het slapen gaan. Hier heb ik ze een jaar borstvoeding gegeven. Mijn bed is van mij. Ze willen het ook niet. 's Morgens komen ze er af en toe even bij liggen, maar verder genieten ze van hun eigen bed. Ik vond het altijd een heel eng idee, een kind in bed en mijn lief ook. Ik was bang om op ze te gaan liggen en wij hebben een dekbed op ons bed en mij was gewezen op het verstikkingsgevaar. Het is maar net wat je ze aanleert. :D

Jouw methode werkt, dat is het belangrijkste! Fijn Zoesi dat het zo goed gaat.

Tja ik heb nooit bij mijn ouders in bed gelegen. Alleen als ik jarig was, kreeg ik er mijn kadootje. Vandaar mijn afstandelijke gedrag t.o. mijn ouders. :P Mijn moeder en ik zijn water en vuur. Mijn zoontje is een echt moederskindje, maar heeft geen rust in de billen om bij me in bed te komen liggen. Hij wil zijn 'cars' bed! haha. Oudere zussen vinden het vaak wel gezellig. De dame, die nu zo veel smoesjes had, gaat nu altijd netjes na ons drie keer ritueel 'ik wil nie' roepen en aanhoren dat ze buiten slaapt netjes naar bed. Het is een goedlachse vrolijke meid. Ik kan het ritueel hier niet goed verlengen, want dan ben ik drie keer zo veel tijd kwijt. :Y) Ik maak er ook wel tijd voor hoor. Hier krijgen ze een verhaaltje voor het slapen gaan en vaak bespreken we nog wel bijzonderheden van de dag als ze éénmaal in hun bed liggen.

Overigens ben ik tegen opsluiten, omdat een brandweer me eens gewezen heeft op het feit dat een kind altijd de kamer moet kunnen verlaten. Bij brand is dat wel zo'n fijn gevoel toch? Ook al kruipen ze vaak onder hun bed op zo'n moment.

En tja, veroordelen, nee, daar begin in niet aan. Iedere ouder doet wat ie het beste vindt voor het kind, want we houden van onze kinderen toch? Uit een stuk tekst kun je niet halen hoe de situatie thuis is en in wat voor stemming de schrijver het schreef. We interpreteren allemaal anders. En ook ik houd gigantisch veel van mijn kindjes, net als jullie allemaal.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:11

Ik heb even wat meegelezen, mooi dat het alwat beter gaat Zoezi :)

Ik moet zeggen, dat mijn ouders op een gegeven moment een 'haakje' op mijn deur gezet hebben, omdat ik ook 20 keer per avond beneden kwam met de mees achtelijke excuusjes, dan kon mijn deur op een kier van ongeveer 5/10 cm (ookal wist ik het soms te presteren dat er dan af te halen, met een stoel en een potlood := (hij zat aan de buitenkant) )

En toen ik nog wat kleiner was en nog met zo'n kinderslaapzakje sliep deed ik die ook vaak zelf uit, en klom dan uit mijn bedje (wat me een gebroken arm opleverde) toen heeft mijn moeder hem opgedraait met het ritsje op de rug, en dan met een spanband de rug aan het bed := zodat ik wel kon draaien enzo (hij was altijd een paar maten te groot om die reden, zodat ik mijn armen er in kon hebben)

hmmmm... ik was een uitbreek koningin :=

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:29

Zoezi schreef:
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* +:)+
Vanavond was wederom tot mijn allergrootste verbazing weer een enorm succes!!!
Blijkbaar helpt het langer naar bed gaan ritueel heel goed en ook het praten.
Ik heb eerst samen met haar wat lekkers zitten snoepen en wat gedronken aan de keukentafel.
Ik vroeg: heb je nog dorst? Zit je buikje nog te borrelen?
Nee :D
Naar boven, uitgebreid wassen (zij en ik lopen altijd op blote voetjes buiten ;) )
3 liedjes samen gezongen.
Gepraat of ze nog bang is, ja dat is ze, verteld dat ze konijn dan moet knuffelen en mama niet moet roepen.
Ze vroeg naar het kleine konijntje, ik zei, die is beneden, die moet ook zonder mama leren slapen, maar mama konijn is hier voor jou als je bang bent.....
Uitgebreid kusje, knuffel, I love you, you are my angel, bla bla. Gaan plassen (ik dan) en nog even bovenaan de trap gezeten een 5 minuutjes tot ik zeker wist dat ze niet ging paniekeren.
Ik heb ze niet meer gehoord :D :D :D

Ik heb er nog steeds niet helemaal de volle 100% vertrouwen in, maar het lijkt de goede kant op te gaan!!!

Ze zal het vast nog een keer gaan proberen, maar moet gewoon dan weer volhouden.
Goed dat het zo snel al is gelukt.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:37

mijn nichtje wou ook niet gaan slapen vanwege boze dromen
zo had ze eerst een lamp uitgezocht dat werd de dromenvanger genoemd dat hielp niet meer en nu zegt ze een soort van versje
dan mag zij een getal uit kiezen hoevaak je klapt en dan zegt mijn zus en zij tegelijk wij klappen de boze dromen weg met zoveel kapjes en dan klappen ze het getal wat ze heeft uitgekozen ze is nu ook 4