Twiggy2008 schreef:Helemaal mee eens, iedereen moet doen wat het beste voelt voor hen.
En als iemand zijn kinderen opsluit omdat ze niet willen slapen? Is dat dan 'je eigen manier volgen' of gewoon fout?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
BraveSpots schreef:Twiggy2008 schreef:Helemaal mee eens, iedereen moet doen wat het beste voelt voor hen.
En als iemand zijn kinderen opsluit omdat ze niet willen slapen? Is dat dan 'je eigen manier volgen' of gewoon fout?
dicenbalt schreef:Nou, het gaat mij niet om de seks, maar de slaapkamer is toch de privekamer van mama en papa vind ik. Je bent de hele dag al met het kind in de weer en 's avonds is dat het plekje waar je lekker samen kan zijn, voor de dag na te lopen samen en gewoon even tot rust te komen, saampjes. en dan 's ochtends sta je weer de hele dag tot de kleine zn dienst.
Tries_en_Faf schreef:TS, slaapt je dochter al wat beter?
had toch het idee dat het daar over ging....
Kwestie van creatief ermee omgaan
Dat lukt wel, daar hoef ik geen topic over te openen, LOL
)

fojoe schreef:denk je echt dat je nooit je bed uit moet voor de kleine?![]()
alle 3 mijn jongens hebben de eerste maanden in onze kamer geslapen.
liefst in hun eigen bedje, maar als dat niet lukte tussen ons in.
de jongste is bijna 2 jaar en slaapt nog steeds in onze kamer.
maar da's dan vooral omdat we de tijd niet vinden om zijn eigen kamertje in orde te maken![]()
ik vind het heel erg handig, en tot rust komen doen we wel in de woonkamer, als de kinderen slapen
Mijn moeder en ik zijn water en vuur. Mijn zoontje is een echt moederskindje, maar heeft geen rust in de billen om bij me in bed te komen liggen. Hij wil zijn 'cars' bed! haha. Oudere zussen vinden het vaak wel gezellig. De dame, die nu zo veel smoesjes had, gaat nu altijd netjes na ons drie keer ritueel 'ik wil nie' roepen en aanhoren dat ze buiten slaapt netjes naar bed. Het is een goedlachse vrolijke meid. Ik kan het ritueel hier niet goed verlengen, want dan ben ik drie keer zo veel tijd kwijt.
Ik maak er ook wel tijd voor hoor. Hier krijgen ze een verhaaltje voor het slapen gaan en vaak bespreken we nog wel bijzonderheden van de dag als ze éénmaal in hun bed liggen.
(hij zat aan de buitenkant) )
zodat ik wel kon draaien enzo (hij was altijd een paar maten te groot om die reden, zodat ik mijn armen er in kon hebben)
Zoezi schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanavond was wederom tot mijn allergrootste verbazing weer een enorm succes!!!
Blijkbaar helpt het langer naar bed gaan ritueel heel goed en ook het praten.
Ik heb eerst samen met haar wat lekkers zitten snoepen en wat gedronken aan de keukentafel.
Ik vroeg: heb je nog dorst? Zit je buikje nog te borrelen?
Nee![]()
Naar boven, uitgebreid wassen (zij en ik lopen altijd op blote voetjes buiten)
3 liedjes samen gezongen.
Gepraat of ze nog bang is, ja dat is ze, verteld dat ze konijn dan moet knuffelen en mama niet moet roepen.
Ze vroeg naar het kleine konijntje, ik zei, die is beneden, die moet ook zonder mama leren slapen, maar mama konijn is hier voor jou als je bang bent.....
Uitgebreid kusje, knuffel, I love you, you are my angel, bla bla. Gaan plassen (ik dan) en nog even bovenaan de trap gezeten een 5 minuutjes tot ik zeker wist dat ze niet ging paniekeren.
Ik heb ze niet meer gehoord![]()
![]()
![]()
Ik heb er nog steeds niet helemaal de volle 100% vertrouwen in, maar het lijkt de goede kant op te gaan!!!