Schade na de storm van vannacht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joto

Re: Schade na de storm van vannacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:05

Schade niet.. Maar we hebben wel goed de schrik te pakken..

Om 3uur wat rommels hier, ff peukie gerookt en weer gaan slapen.. Kwart over 4 even wakker geworden van al het geflitst, weer slapen..
Half 5 ging me telefoon! (GVD welke idioot haalt het nu in zijn hoofd om mij te bellen.)
Was vriendje lief... Onderweg naar zijn werk op de snelweg a28 vol getroffen door de bliksem in de auto..
Hij had zelf eerst niks door, hij had geluk dat oom agent achter hem reed en alles zag, die heeft hem naar de kant weten te krijgen en even tegen een paaltje geparkeerd voor de zekerheid..

Alles oke verder maar hij is goed geschrokken.

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:06

huhh wat raar?? Hoe kan je zoiets niet merken? en wel zien ofzo? Kan mij er niet zoveel bij voorstellen

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:07

Joto schreef:
Schade niet.. Maar we hebben wel goed de schrik te pakken..

Om 3uur wat rommels hier, ff peukie gerookt en weer gaan slapen.. Kwart over 4 even wakker geworden van al het geflitst, weer slapen..
Half 5 ging me telefoon! (GVD welke idioot haalt het nu in zijn hoofd om mij te bellen.)
Was vriendje lief... Onderweg naar zijn werk op de snelweg a28 vol getroffen door de bliksem in de auto..
Hij had zelf eerst niks door, hij had geluk dat oom agent achter hem reed en alles zag, die heeft hem naar de kant weten te krijgen en even tegen een paaltje geparkeerd voor de zekerheid..

Alles oke verder maar hij is goed geschrokken.

:oo :oo wat zal die agent ook zijn geschrokken en je vriend dus! Hoe is het nu met je vriend en de auto?

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:08

Ik weet niet of het al verteld is, maar bij mij in de buurt is er een dak van een school afgewaaid, bij ons op school was er een boom omgewaaid, lokaal stuk, water lek...

Hier thuis ook allemaal bomen omgewaaid enzo..

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:09

Ik werd er gewoon wakker van vannacht en moest even aan mijn paardenvriendinnetje denken die op het land stond. Hield mijn hart vast!!!

Hier gelukkig geen schade hoewel onze serre begon te lekken :s Gelukkig is het niet ons eigen huis hahaha.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:10

SuusKiiss schreef:
Ik weet niet of het al verteld is, maar bij mij in de buurt is er een dak van een school afgewaaid, bij ons op school was er een boom omgewaaid, lokaal stuk, water lek...

Hier thuis ook allemaal bomen omgewaaid enzo..

das minder indd!
zullen een aantal school kindjes wel blij zijn haha
bij ons is het vroeger nooit gebeurt helaas haha

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:11

Ja weet ik ook niet precies, hij had zelf eerst niks door, maar de agent die achter hem reed zag het gebeuren, (bus trilde wel wat),
Het is in elk geval goed afgelopen gelukkig maar!, En volgende keer met noodweer bedenkt hij zich 2 x voor hij in de auto stapt.

Ja ze hadden beide wel even de schrik ja, bedoel hoevaak komt dit voor, voor je neus? Wij rijden wel eens vaker in de onweer maar dit nog nooit meegemaakt.

Bus tot zover is nog oke wat ik hoorde, zal het vanavond wat beter aan horen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:11

weetniet of er egte schade is maar hier was wel een paar x ingeslagen.... brr wat een eng geluid soms! (Oegstgeest omg leiden!)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:12

Geen les

Het noodweer van vannacht heeft het dak van het Wellantcollege in Amersfoort geblazen. En dat betekent een flinke schadepost voor de vmbo-school in de wijk Vathorst. De leerlingen hebben vandaag in ieder geval geen les. Er stonden geen examens op het programma.

rtlnieuws.nl

Op de site ook vele foto's te vinden, o.a. van blikseminslagen en hagelstenen als golfballen
Laatst bijgewerkt door Joto op 26-05-09 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:14

Nou Joto geef je vriend maar een knuffel! Ik kan me voorstellen dat ie zich de volgende keer met dit weer wel even achter de oren krabt om in de auto te vertrekken.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:15

Ik schrok me de pletter omdat er een tak tegen mijn raam aan woei ... Nou ik zat nog nooit zo snel rechtop in bed :')

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:16

gelukkig heeft je vriend er niks aan over gehouden behalve de schrik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:16

Hier geen schade voor zover ik weet, wel heel slecht geslapen. Begon rond 22:00 te rommelen in de verte, dus alvast raam dichtgedaan, pc uit en naar beneden gegaan (ben écht bang van onweer..). Toen rond half 11 weer naar boven want paps en mams gingen ook slapen. Toen de hele nacht onder m'n dekbed gelegen en een keer flink geschrokken van een niet normaal harde knal. :=

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:19

Ja zal ik zeker doen! Schoonpa is na 10 min al weer huiswaarts gekeerd, had hij ook beter kunnen doen, en had hij nog aangedacht, en zolang je zelf niet getroffen word is het ook wel spectaculer natuurlijk.

Ja ik zei al, het had ook heel anders kunnen aflopen, en dat geld ook voor oom agent. (Bedoel hoeveel mensen rijden om half 5 naar hun werk he..)

Ook kwam hij nog 2 vermoedelijke dode ezels tegen, was duidelijke inslag plek te zien..

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:20

Ja, hier in rotterdam ook lekker ge-onweert.. :(
Het was alleen maar flitsflitsflitsBOEMflitsflitsBOEM..
Geen rust gehad vanacht.
Om 22.00 inderdaad begon het een beetje, daarna een tijdje rustig, maar vanacht was het weer erg.
Paardjes stonden lekker binnen.
Veel takken afgewaaid voor de rest, in huis was het nat en, voor zover ik weet, verder weinig schade :)

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:21

Ja ik heb net mijn oud verzorgpaarden gecheckt, die stonden gelukkig mooi te grazen. De jonge paarden waren wel aardig fris nu.

Het heeft hier ook een paar keer ingeslagen en ik maar steeds hopen dat het geen paard oid was :o

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:23

Dat had ik vanmorgen ook hoor Adriana! Toen het wat afzakte zijn we gelijk naar de jonge paarden gereden, en paardjes geteld alles stond er gelukkig nog (staan tegen het bos aan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:24

Hier is het nog steeds flink aan het regenen en waaien, sprak net de bouwvakkers die voor de deur bezig zijn en de hebben wel schade. Omgewaaide boom is door zijn caravan heen gegaan.

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:29

Hier (bij Roosendaal, W. Brabant) was het compleet oorlog vannacht, in de buurt zijn verscheidenen bomen omgewaaid, en een grote plataan van een meter of 4 hoog bij ons achter is ook gesneuveld, de top is er net boven de helft afgebroken... Op stal lagen alle tuinstoelen op en over elkaar, de stal was tot ongeveer 10 meter ingeregend en dus zeiknat... Brrr... Normaal vind ik onweer erg mooi, maar nu, met Bo in de wei, vond ik er niks aan! Ik stond meteen bij de eerste klappen al naast mijn bed om Bo nog naar binnen te halen, maar dat was echt gekkenwerk geweest; 9 km met de auto, slalommend door afgevallen takken, om dan, door de bliksem en in de stromende regen met een vreselijk hyper paard dat wordt bekogeld met hagelstenen ter grote van golfballen, langs andere hypere paarden een kleine kilometer naar stal te lopen... Euhm, nee, dat was echt gevaarlijk geweest. Toch maar niet gedaan dus, maar ook niet meer geslapen. Het was aan 1 stuk door licht van de flitsen, en ik dacht dat elk moment de ramen zouden kunnen sneuvelen van de hagel, de hond en kat waren giga aan het stressen. Ik niet hoor... :n neee joh... ik was g-g-gewooon rrrrrruhustig... :x

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:31

Ik vond het echt verschrikkelijk. Zat gisteravond nog lekker op een terrasje in de zon en opeens ging het heeelemaal los.
Naar huis gereden, lag ik in bed om een uur of 12.. nahh eerst geen oog dichtgedaan, elke keer als je bijna slaapt komt er weer zo'n knal.
Nou toen toch in slaap gevallen en om 4 uur weer klaarwakker. Zooo ontzettend veel flitsen. ik ben niet zo snel bang van onweer maar vannacht was ik echt bang! ik hoorde allemaal ambulance's en brandweerwagens.. maar uiteindelijk hier niet echt schade op de standaard takken en containers op de straat na dan.
Bij vriendin van me wel een boom door de tuin heen, scheelde een haartje met de voorruit..

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:35

Anne Marie schreef:
Hier (bij Roosendaal, W. Brabant) was het compleet oorlog vannacht, in de buurt zijn verscheidenen bomen omgewaaid, en een grote plataan van een meter of 4 hoog bij ons achter is ook gesneuveld, de top is er net boven de helft afgebroken... Op stal lagen alle tuinstoelen op en over elkaar, de stal was tot ongeveer 10 meter ingeregend en dus zeiknat... Brrr... Normaal vind ik onweer erg mooi, maar nu, met Bo in de wei, vond ik er niks aan! Ik stond meteen bij de eerste klappen al naast mijn bed om Bo nog naar binnen te halen, maar dat was echt gekkenwerk geweest; 9 km met de auto, slalommend door afgevallen takken, om dan, door de bliksem en in de stromende regen met een vreselijk hyper paard dat wordt bekogeld met hagelstenen ter grote van golfballen, langs andere hypere paarden een kleine kilometer naar stal te lopen... Euhm, nee, dat was echt gevaarlijk geweest. Toch maar niet gedaan dus, maar ook niet meer geslapen. Het was aan 1 stuk door licht van de flitsen, en ik dacht dat elk moment de ramen zouden kunnen sneuvelen van de hagel, de hond en kat waren giga aan het stressen. Ik niet hoor... :n neee joh... ik was g-g-gewooon rrrrrruhustig... :x

Nou ja zeg... ik heb nauwelijks last gehad :s en iedereen klaagt maar terwijl ik om 1 uur wakker was en om 4 uur... en mot regent hier alleen nog.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:36

Bij ons voor (is een soort parkbosje)is er een hoge boom omgevallen(geen kleintje,gewoon een normale boom)en bij de enorme wilgenboom een hele dikke tak afgebroken.Verder vlogen de tuinstoelen door de tuin.Verder geen schade.
Bij ons op school was er een hele dikke boom omgevallen zo op het fietsenrek :') verder geen schade
wij zaten aan het randje v/d storm in woudenberg was het vele malen erger.meisje uit mijn klas haar overburen hadden de bliksem ingeslagen gehad

het flitste bij ons om de 2 seconden,regende superhard en de bomen lagen bijna tot aan de grond plat van de 100 km per uur windstoten :+
ben blij dat de katten niet buiten waren,die zouden zijn weggevlogen :))

woon in veenendaal utrecht

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 14:40

Anne Marie schreef:

Wij zaten in de zelfde oorlog...

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:44

hier was het ook erg! er is een hele boom ontworteld langs het pad naar de weide en nu raak ik niet meer met de auto (en drinkwater) tot bij de weide; zit een krater in de weg... in de hele buurt is eigenlijk de ene na de andere boom gevallen... brandweer is de hele nacht aan het werk geweest...

die grote hagelbollen heb ik gelukkig niet gezien, maar naart schijnt gingen ze tot een tennisbal groot :\ de paarden stonden allesinds op de juiste weide, want op de kleine weide ligt nu een boom op de omheining...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:50

Ik blijf vandaag echt binnen! Vriendlief mag de honden lekker uitlaten want het hageld hier weer en ik hoorde net ook weer donder.