Ik zit er al zo lang mee... Ik kan wel janken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:14

Laura24 schreef:
KiWiKo schreef:
ik ben ook gepest op de middelbare en lagere school........ tot dat ik een keer boos werd ipv verdrietig :D :D :D

ik werd een week geschorst :D :D :D maar it was worth is joh!!! :)

Ben toen als een Dolle Dino tekeer gegaan, heb heel de boel verbouwd...... al die jaren frustratie kwamen er in ene keer uit :) :)

die dag heeft mijn leven veranderd :)

Dat heb ik ook geprobeerd in groep 7 :o Helaas werd ik toen door mn juf als krankzinnig bestempeld, en kreeg ik te horen dat ze me altijd al een gek kind had gevonden, ik het pesten aan mezelf te danken had en dat ik maar naar de LOM-school moest :\ Gelukkig waren mijn ouders iets verstandiger dan dat ;)

:oo lekker dan, zo'n juf

KiWiKo

Re: Ik zit er al zo lang mee... Ik kan wel janken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:18

najaaa........ belachelijk!!!! echt!

ik was toen heel boos dat IK geschorst werd, terwijl hun al zoveel signalen gemist hadden.........

maar echt ik had die bak ellende er echt voor over.......... iedereen ging me ineens uit de weg als ik aankwam... en mensen wilde ineens "vriendjes" met me worden, wat toen niet meer voor mij belangrijk was ;)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:30

Knap Janine dat je er zoveel werk in hebt gestoken! Begreep je inderdaad nogal verkeerd eerder, maar snap het nu :)

Leraren moet eigenlijk ook echt getraind worden vind ik in hoe ze om moeten gaan met pesters en met de mensen die gepest worden. Vaak doen ze er veel te makkelijk over omdat ze de ernst er niet van in zien of het intereseert ze gewoon helemaal niet.
Ik heb ooit een juf gehad op de basisschool die haar leerlingen en voor banketstaaf zette bij anderen en ze ook gewoon uitschold. Als leerkracht, en zeker als mentor, ben je in mijn ogen verplicht om je te verdiepen in je leerlingen en dus niet alleen letten op de behaalde cijfers. Wat dat betreft mogen scholen ook wel wat meer verantwoordelijk nemen.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:31

Ik ga nu iets zeggen waar ik hoop dat ik geen spijt van ga krijgen.

Ik ben juist vroeger de pester geweest. Voor even. En om een grapje te maken over de buitenstaander is 'grappiger' dan over een vriendin. Denk je dat op het moment... Maar denk zo: In de tijd dat ik (en 'vrienden' waarvoor ik me soort van bewees) pestte, heb ik nooit echte vrienden gehad.
Want voor echte vrienden hoef je je niet te bewijzen. Kleine troost dat je pesters waarschijnlijk hetzelfde hebben.

P.s. voordat ik nu allemaal haatreacties krijg, ik heb mijn leven gebeterd en ook excuses gemaakt aan de persoon. Heb er ook spijt van, en het is mij vergeven door die persoon.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:32

Basisschool leraren zijn in mijn ogen lang niet genoeg gericht op het welzijn van hun leerlingen.
Zo wilde mijn leraar in groep 6 niets weten van het feit dat ik gepest werd. Er werd niet eerder wat gedaan dan toen mijn moeder huilend voor het schoolbestuur zat (AAN HET EIND VAN HET JAAR!). Ronduit belachelijk dus. Hij is ook degene die heeft gezien dat ik in elkaar geslagen ben, hij keek gewoon de andere kant op.
Ik groet hem ook nooit, ik heb mijn pesters allang vergeven, maar hem zal ik dat NOOIT kunnen vergeven... Ook al is hij voor al mijn oudklasgenoten de favoriete leraar.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:32

Meisje, 1 ding. Je bent echt een mooie meid!

Ik vind het nergens op slaan dat ze je pesten.
Ik heb er ook last van, maar dan kleinschaliger.
Een groep jongens uit mijn klas pest me nogal, en alles wat ze over me horen gebruiken ze tegen mij. Ik was een keer met een vriendin aan de telefoon, die nogal los was gegaan naar haar zeggen de vorige avond met drank. Ze had twee flesjes bier gedronken, alleen nogal snel op gereageerd. Toen zei ik dat iedereen op onze leeftijd wel eens drinkt, en dat ik zelf wel eens passoa of malibu-cola drink. Nou en toen pestten ze me daarmee.

Bedenk, pestkoppen zijn vaak zelf ook gepest, of hebben het niet makkelijk thuis.

In je profiel staat dat je je VMBO diploma in 3 jaar kunt doen op jouw school, hoezo zijn er dan 4e jaars? (op AOC zit toch geen havo ed?). Dat stukje snap ik niet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:33

Pesters hebben het vaak net zo zwaar zo niet zwaarder dan de gepeste......

het pesten komt ergens vandaan....... en dat is vaak ook uit een onderliggende frustratie......

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:34

Mijn vader is zelf leraar, en door hem begrijp ik ook wel dat het heel lastig is om er als leraar mee om te gaan. Niets doen wil je niet, maar ingrijpen werkt vaak ook averechts.

Ik heb zelf op de middelbare school gezeten waar mijn vader ook lesgaf, en hij is toen ik voor een 3e keer door hetzelfde meisje in elkaar geslagen was, naar mijn mentor gestapt... Daar heeft hij nog steeds spijt van, want nadat mijn mentor het gesprek met dat meisje aan is gegaan, heeft ze me pas écht het leven zuur gemaakt. Bedreigingen met een mes, me met een groep op staan wachten, over mn boeken heen pissen (ja echt :7 ) elke dag was een hel... Uiteindelijk is dat meisje van school afgetrapt gelukkig, en werd het allemaal een stuk beter.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:35

sarah_m schreef:

Ik ben juist vroeger de pester geweest. Voor even. En om een grapje te maken over de buitenstaander is 'grappiger' dan over een vriendin. Denk je dat op het moment... Maar denk zo: In de tijd dat ik (en 'vrienden' waarvoor ik me soort van bewees) pestte, heb ik nooit echte vrienden gehad.
Want voor echte vrienden hoef je je niet te bewijzen. Kleine troost dat je pesters waarschijnlijk hetzelfde hebben.

P.s. voordat ik nu allemaal haatreacties krijg, ik heb mijn leven gebeterd en ook excuses gemaakt aan de persoon. Heb er ook spijt van, en het is mij vergeven door die persoon.

Ik vind het super dat je ook de andere kant van het verhaal laat zien! Echt waar, toppie!
En ik hoop dat je hier vooral goede reacties over krijgt!

Verder is het heel logisch, voor TS. In de brugklas moet je veel nieuwe vrienden maken, geen wonder dat dit soort dingen gebeuren.

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:36

Laura24 schreef:
Mijn vader is zelf leraar, en door hem begrijp ik ook wel dat het heel lastig is om er als leraar mee om te gaan. Niets doen wil je niet, maar ingrijpen werkt vaak ook averechts.

Ik heb zelf op de middelbare school gezeten waar mijn vader ook lesgaf, en hij is toen ik voor een 3e keer door hetzelfde meisje in elkaar geslagen was, naar mijn mentor gestapt... Daar heeft hij nog steeds spijt van, want nadat mijn mentor het gesprek met dat meisje aan is gegaan, heeft ze me pas écht het leven zuur gemaakt. Bedreigingen met een mes, me met een groep op staan wachten, over mn boeken heen pissen (ja echt :7 ) elke dag was een hel... Uiteindelijk is dat meisje van school afgetrapt gelukkig, en werd het allemaal een stuk beter.

Oh jeetje dat meen je niet. :(:)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:37

Laura24 schreef:

Wat een rotwijf zeg! Sorry, maar die heeft blijkbaar ernstige psychologische problemen gehad. Heb je ooit aangifte gedaan?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:38

Nee, achteraf gezien had ik dat misschien wel moeten doen... Maar inderdaad, ze had (en heeft) flinke problemen. Ik zie haar nu regelmatig helemaal van wereld in het park zitten. Dan ben ik (heel gemeen misschien) blij dat ik er toch een stuk beter afgekomen ben :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:45

Laura24 schreef:
Nee, achteraf gezien had ik dat misschien wel moeten doen... Maar inderdaad, ze had (en heeft) flinke problemen. Ik zie haar nu regelmatig helemaal van wereld in het park zitten. Dan ben ik (heel gemeen misschien) blij dat ik er toch een stuk beter afgekomen ben :o

Dat is niet heel gemeen hoor. Dat is wel begrijpelijk.
Als je nog emotionele schade hebt kan je nog steeds aangifte doen he?
Maar misschien heeft ze haar straf wel gehad, of niet ;)

Ellis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 16:49

mistid schreef:
Meisje, 1 ding. Je bent echt een mooie meid!

Ik vind het nergens op slaan dat ze je pesten.
Ik heb er ook last van, maar dan kleinschaliger.
Een groep jongens uit mijn klas pest me nogal, en alles wat ze over me horen gebruiken ze tegen mij. Ik was een keer met een vriendin aan de telefoon, die nogal los was gegaan naar haar zeggen de vorige avond met drank. Ze had twee flesjes bier gedronken, alleen nogal snel op gereageerd. Toen zei ik dat iedereen op onze leeftijd wel eens drinkt, en dat ik zelf wel eens passoa of malibu-cola drink. Nou en toen pestten ze me daarmee.

Bedenk, pestkoppen zijn vaak zelf ook gepest, of hebben het niet makkelijk thuis.

In je profiel staat dat je je VMBO diploma in 3 jaar kunt doen op jouw school, hoezo zijn er dan 4e jaars? (op AOC zit toch geen havo ed?). Dat stukje snap ik niet.

ik doe een appart gedeelte het groenelyceum dat is volgens mij maar op 2 aoc's daar doe je je examen in 3 jaar maar de rest van de school doet het examen gewoon in 4 jaar ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:38

sarah_m schreef:

Ik vind het juist heel eerlijk dat je dit toe durft te geven.
Daarbij laat je in je reactie wel doorschemeren dat je wel degelijk weet dat je fout zat toen en je hebt er nog wat van geleerd.

Steefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:34

meid je ziet er hartstikke goed uit.
en dat pesten dat is echt kei rot voor je.
ik ben ook gepest maar werd ook echt in mekaar geslagen.
hoop dat er voor je gauw betere tijden aanbreken.
je verdiend het.

liefs steefje

Ellis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 20:24

Steefjes... Dankje het gaat nu een heel stuk beter op school
Ben nog een paar keer flink uit gescholden
En heb soms nog wel het gevoel dat ze over me praten soms laten we zeggen vaak maar goed daar is niks aan te doen..

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:37

KarinvdM schreef:
Nee, natuurlijk heeft niemand dat recht.
Maar je manier van doen, kleden etc etc spelen bij zulke dingen wel mee. Ik was als 12-jarige nog echt een kind en zo zag ik er ook uit. Dit is gewoon een meisje dat zich kleedt en opmaakt als een volwassene.
Als het mijn kind was dan kwam ze zo echt de deur niet uit.
Het zal de generatiekloof wel zijn...

Ja maar....mag je een volwassen vrouw wel verkrachten dan?

Nou ik heb de helft gelezen en toen was ik er wel klaar mee.
Meid wordt gepest en komt hier met haar verhaal.
En wat doen wij wijze bokkers?
Wij vertellen haar dat het doodnormaal is omdat zij rookt en make up draagt!
Wij veroordelen haar net zo hard als haar schoolgenoten...
Jees...wat zijn we slecht....

Pesten is gewoon not done!
Ik ben ook gepest geweest, make up loos trouwens deze meid, en was gewoon een "echt" kind.
Soms ben je gewoon de uitverkorene, maybe omdat je ergens iets van zwakte hebt laten zien en wat je ook doet en verandert, je bent het.....klaar....

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 00:51

Citaat:
als je docent bent valt het mij tegen dat je niet weet dat er wel degelijk een 'profiel' is van een kind wat gepest word.
Meestal gaat het om lieve,rustige kinderen die niet opvallen of willen opvallen.

Laat ik nu van TS een hele andere indruk krijgen.....ze kan natuurljk net die ene uitzondering zijn....maar ik denk meer naar een schreeuw naar aandacht in dit geval.
Ik wil niet zeggen dat ik gelijk heb natuurlijk...

Geerke, een prototype zou is een totaalplaatje. Het ging hier over het uiterlijk. En daar is niet veel zinnigs over te zeggen is mijn ervaring. Daarbij zijn er genoeg uitzonderingen op de regel die jij noemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:37

ik ben ook altijd gepest , maar sinds ik op deze school zit waar ik nu ben (al sinds mn 12de) heb ik langzaam maar zeker respect gekregen.
ik ben dik draag n iet veel soeps aan mn lijf en toch pesten ze heel weinig.
puur omdat ze weten dat ik hun hele rotkop verbouw als ik het niet meer leuk vindt.

iik wens je veel sterkte die klote lui moeten eens oprotten :o

Ellis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 14:03

Vandaag was er weer zon dag dat ik keihard uit gescholden werd ;(
Ik werd uit gescholden voor prutsmuts, slet, van alles
En dan zeggen ze ook nog '' Ellis wil je hem pijpen krijg je een euro van me''
Ik kan niemand uit de 3e of 4e meer aan kijken of ik word keihard uit gescholden ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:11

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:14

Misschien kan je ze "bedanken" dat ze zo ontzettend veel moeite en tijd aan jou besteden en dat je je wel vereert voelt
dat ze jou daarvoor uitgekozen hebben! Of iedere dag gelijk naar ze toe gaan of ze wat te melden hebben en dat ze dat dan nu kunnen doen, omdat je de rest van de dag wel wat beters te doen hebt...

(tja ik weet dat het voor mij wel makkelijk te verzinnen is, maar misschien heb je er wat aan als je een keer een terug-vecht-moment hebt of zo)

Alsnog veel sterkte!!! :(:)

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:38

Ik denk dat de confrontatie in dit geval het beste is. Ik werd ook gepest door een meisje met een grote mond en ze had ook een hele harem achter zich. Op een dag had ik er echt genoeg van en ben tijdens de pauze naar haar en haar vriendinnen toegegaan en vroeg wat haar probleem was. Sindsdien was het heel wat minder.

Ellis, wat heb je te verliezen? Slechter kan je je op dit moment niet voelen. Misschien zou je bij die jongen van daarstrax gewoon erheen kunnen gaan met een lachje, voor hem staan en 1x klink in zijn klokkenspel slaan.

Zij zijn niet meer waard dan jij, dat moet je goed voor ogen houden, mensen die zich met zulke dingen bezighouden hebben gewoon niets beters te doen. Vrij zielig, maak jezelf sterk en vraag op een heel rustig toontje "Nou wat is jou probleem eigelijk?" "Voel jij je beter dan anderen ofzo?"
Je hebt niets te verliezen, ze vinden het eluk als ze zien dat jij eronder lijdt, geeft hen een kick om door te gaan.

Succes!! Je kan het best, ik en vele anderen staan pal achter je!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:45

Tja ellis. Het is heel klote ;)
Maar van je af reageren moet je zobiso ;)
Je komt er anders toch niet en je weet dat die groep van Annemiek heel anders tegen jou zijn dan bij mij, en je dus keihard mee moet spelen. hoe moeilijk dat ook is.
Ik heb het ook meegemaakt weet je nog ;) ?