Wat stemmen jullie op 4 juni?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:12

Arabesk schreef:
Wildgirl schreef:
Daarnaast, als er landen zijn die volgens de Sharia geregeerd worden dan kunnen die onmogelijk meer samenwerken met westers bestuurde landen.
Lijkt me ook niet goed toch?

Als jij mocht kiezen, zou je dan de hele wereld op deze manier willen regeren>?

Westerse landen besturen op basis van het Christendom, net zo erg.

Dat islamitische scholen in NL mogelijk zijn, hebben we te danken aan de kleine christelijke partijen. :7 Die het afschaffen van onderwijs op basis van geloof telkens dwarsbomen.

Waar haal jij vandaan dat er westerse landen bestuurd worden volgens het Christendom?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:12

Zaina schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik stem ook PVV. Ik wil ook de islamisering van Nederland tegengaan. :)

wat versta je onder 'islamisering' ?

Dat Nederland zich moet gaan aanpassen aan de turken/marokkanen ipv andersom.
Dat Nederland vol gebouwd gaat worden met moskees.
Dat je speciale islamitische scholen krijgt die qua nivo zwaar onder de maat liggen. Laat ze gewoon naar openbare scholen gaan net als iedere andere Nederlander. Je wilt toch naar Nederland, pas je dan aan.
Dat je gedeeltes krijgt in grote steden waar je je paspoort moet meenemen.
Dat het grootste gedeelte van de belastingcenten opgaat aan de buitenlanders zonder werk. Dat het zo lekker makkelijk is in Nederland omdat je daar toch wel een uitkering krijgt. Gewoon blijven aanfokken en kinderbijslag opstrijken.
Hoogste criminaliteitcijfer ligt bij deze groep. Veelplegers moeten het land weer uitgezet worden.

Kom je naar Nederland, prima! Maar werk dan of doe je best dmv opleidingen volgen. Pas je aan aan onze cultuur en ons land. Zo niet, dan ben je meer welkom in je eigen land.
:)

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:14

Wildgirl schreef:

jazeker

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:15

Heino schreef:
Zaina schreef:
zakaat is de armenbelasting :) heel goed van je! :)

Haha, ik heb de Koran gelezen en een aantal haddieths (die verdomde spelling toch ook, ghehe, plus ik gooi de termen nogal eens door elkaar :o)

Ik dacht dat zakaat meer op vrijwillige basis was, maar het is dus echt een soort belasting op loon en dergelijke?

jij bedoelt sadaqa, maar dat is liefdadigheid. Zakaat is verplicht, sadaqa niet.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:15

Heino schreef:
Zij was de enige die heel stellig aangaf geen discussie te willen. Blijf dan weg uit een DISCUSSIEtopic vind ik :)

Ik geef het op, als jij je zo kinderachtig wilt blijven opstellen dan moet je het zelf weten; én nog een heleboel leren.
( en ja, ik ben me er van bewust dat dit denigrerend klinkt maar ik word ook echt hels over de manier waarop je het steeds weer van jezelf af zet en met de vinger naar een ander weet te wijzen.)

@ Zaina, oke ;)

Dames, discussieer ze verder ik ga naar de Albert Heijn :evaw:

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:16

Zaina schreef:
Wildgirl schreef:

jazeker

Sta je volledig achter de sharia? Ik zelf vind de Islam echt een mooi geloof. Ik ben niet gelovig, maar als ik zou moeten kiezen zou ik Moslima worden denk ik. Desondanks zijn er toch wat punten uit de sharia waar ik recht tegenover sta :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:17

Wildgirl, dat heeft helemaal niets met van mezelf afwijzen of wat dan ook te maken, maar met het doel van een forum. Maargoed, winkel ze ;)

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:17

Suzanne F. schreef:
Dat het grootste gedeelte van de belastingcenten opgaat aan de buitenlanders zonder werk. Dat het zo lekker makkelijk is in Nederland omdat je daar toch wel een uitkering krijgt. Gewoon blijven aanfokken en kinderbijslag opstrijken.
Hoogste criminaliteitcijfer ligt bij deze groep. Veelplegers moeten het land weer uitgezet worden.

wat hebben deze dingen volgens jou met de Islam te maken?

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:18

Heino schreef:
Sta je volledig achter de sharia? Ik zelf vind de Islam echt een mooi geloof. Ik ben niet gelovig, maar als ik zou moeten kiezen zou ik Moslima worden denk ik. Desondanks zijn er toch wat punten uit de sharia waar ik recht tegenover sta :)

dat hebben meer mensen omdat ze heel vaak de achterliggende redenen niet kennen WAAROM de wetten zo zijn.
Ik heb me daar in verdiept en ja, ik kan volledig achter de sharia staan.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:18

Suzanne F. schreef:
Dat je speciale islamitische scholen krijgt die qua nivo zwaar onder de maat liggen. Laat ze gewoon naar openbare scholen gaan net als iedere andere Nederlander. Je wilt toch naar Nederland, pas je dan aan.

Kom je naar Nederland, prima! Maar werk dan of doe je best dmv opleidingen volgen. Pas je aan aan onze cultuur en ons land. Zo niet, dan ben je meer welkom in je eigen land.

Ok jij bent dus voor afschaffing van kinderbijslag en jij vindt dus ook dat als jij werkeloos raakt en je vent laat je zitten voor een ander en je hebt drie koters dat je gewoon maar aan het werk moet. Ook al ben je ziek, want ja wie niet werkt zal ook niet eten!

Want je kan moeilijk zeggen 'alleen Turken krijgen geen bijstand, Nederlanders wel!'

Wat doen we overigens met onze eigen veelplegers? Schieten we die met een raket af naar de maan?

Je kunt de Turkse veelplegers wel terugsturen naar Marokko ( :+ ), maar dan heb je hier nog steeds criminaliteit.

'de buitenlanders het land uit' als oplossing (die Entlosüng...) voor alle problemen, is een illusie die jullie wordt voorgehouden door mensen die enkel en alleen uit zijn op macht ter meerdere glorie van zichzelf.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 18:19

Heino schreef:
Zij was de enige die heel stellig aangaf geen discussie te willen. Blijf dan weg uit een DISCUSSIEtopic vind ik :)

Even duidelijk :) het was voor mij niet de bedoeling er een discussie topic van te maken :) ik wilde enkel weten wie waarop stemde en waarom :) om op die manier een beetje een beeld te krijgen van waarom je op een bepaalde partij stemt :)

Zaina

Re: Wat stemmen jullie op 4 juni?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:20

haha ja helaas zijn we volledig off-topic gegaan, sorry!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 18:20

En laten we ontopic blijven :)

haha je was me voor :P

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:21

Zaina schreef:
Heino schreef:

dat hebben meer mensen omdat ze heel vaak de achterliggende redenen niet kennen WAAROM de wetten zo zijn.
Ik heb me daar in verdiept en ja, ik kan volledig achter de sharia staan.

Maar doel rechtvaardigt de middelen toch niet? Wat ik altijd onduidelijk vind is wat nu boven wat gaat. Koran boven haddieth? En ook daarin spreken verschillende stukken elkaar tegen (in de Bijbel ook overigens)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:21

O:) :x

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:23

Het homohuwelijk: moet de EU zich inzetten voor de erkenning hiervan of niet?

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:24

de soennah (levensbeschrijving en hadith van de profeet Mohammed) is net zo belangrijk als de Koran.
Ik kan niks bedenken wat in die 2 dingen tegengesproken word.
Misschien bedoel jij dat er eerst iets toegestaan was en later niet meer? Dat komt omdat de Islam geopenbaard is in 23 jaar tijd, soms kwam er later een wet om een andere op te heffen.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:25

Heino schreef:

wat mij betreft niet ;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 18:26

Heino schreef:

Ik vind van wel :) iedereen moet kunnen trouwen met iedere volwassen persoon die er is :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:26

Zaina schreef:
Misschien bedoel jij dat er eerst iets toegestaan was en later niet meer? Dat komt omdat de Islam geopenbaard is in 23 jaar tijd, soms kwam er later een wet om een andere op te heffen.

Ik denk dat het hier aan ligt ja :)

Geijkte vraag: waarom niet Zaina ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:27

Heino schreef:

Ik vind van wel. Sexuele geaardheid moet geen belemmering zijn om dezelfe relaties als hetrosexuelen aan te kunnen gaan.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:29

ik ben tegen het homohuwelijk omdat ik van mening ben dat God het alleen voor mannen en vrouwen heeft toegestaan om een huwelijk aan te gaan. met elkaar wel te verstaan, niet onderling ;)

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:32

Suzanne F. schreef:

_/-\o_
Ik stem ook op de PVV en ook om bovenstaande redenen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:33

Was te verwachten :P Ik vind ook dat je over geloof niet kan discussiëren, ik zal wat anders zoeken :P

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:34

haha ja prima