Misselijke kunst van Tinkebell (Katinka Simonse)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:32

Ik vind het echt walgelijk. Wie wil zoiets nou hebben? Met zo'n opgezet hondje laat ik kinderen niet spelen en het is lelijk en een vies gezicht. Mensen die dit kopen zijn zelf ook niet helemaal 100 net als dat mens zelf.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:33

Relativeren is niet dingen goedpraten ;)
Maar ik ben gewoon eerlijk: zolang ik bewust schoenen koop van leer en handtassen ook van leer, wie ben ik om dan haar te mogen vooroordelen omdat zij het doet met een kat?

als zij het kattenvlees had opgegeten, (dus consumptie) en dan van de vacht een tas had gemaakt, hoe was dan de reactie?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:34

Wat het in dit geval erger maakt is dat een kat voor veel mensen een huisdier is waar ze zeer aan gehecht zijn. En die dood je niet, die laat je inslapen als ze pijn hebben en het niet meer gaat.

Tuurlijk worden er over de hele wereld dieren gedood voor kunst en ook dat is verschrikkelijk. Maar dit is 'persoonlijker' en in mijn ogen heel ziek. Zeker als je het filmpt als instructie voor iedere andere gek die het ook wel een leuk idee vind.

SinJarig

Lex schreef:
Ik vind het echt walgelijk. Wie wil zoiets nou hebben? Met zo'n opgezet hondje laat ik kinderen niet spelen en het is lelijk en een vies gezicht. Mensen die dit kopen zijn zelf ook niet helemaal 100 net als dat mens zelf.

Waar denk je dat die typische kattespeeltjes (pluche muisjes) van zijn gemaakt?

Lisann__

Ojee! heb het nog steeds moeilijk met mijn overleden kat en dan zie je daar gewoon een katje die er kei veel op lijkt als een stuk speelgoed liggen! sorry maar heb mijn tranen niet in kunnen houden! vind dit ziek!
maakt me geen reed uit of het kunst is of wat dan ook! ik vind dit echt misselijk!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:35

Net de HH van Pauw en Witteman gekeken.
Haar kat kwam van een gezin waar met het beest gegooid werd. Toen zij het beestje nam, was het zwaar getraumatiseerd. Het beest was depressief (joh :)* ) en om een statement te kunnen maken, heeft ze het dier de nek omgedraaid en er een tas van gemaakt.

Met de beste wil van de wereld kan ik er met mijn kop niet bij. :roll:

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 16:37

dejavu schreef:
Net de HH van Pauw en Witteman gekeken.
Haar kat kwam van een gezin waar met het beest gegooid werd. Toen zij het beestje nam, was het zwaar getraumatiseerd. Het beest was depressief (joh :)* ) en om een statement te kunnen maken, heeft ze het dier de nek omgedraaid en er een tas van gemaakt.

Met de beste wil van de wereld kan ik er met mijn kop niet bij. :roll:

Nee ik ook niet, hoe hard ik ook mijn best doe :n

Zo'n dier verdient juist het allerbeste, een liefdevol iemand om zich heen, lekker eten en een fijn huis, maar helaas trof hij een verkeerd baasje.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:38

Welshcobfan schreef:
Er worden genoeg dieren op de wereld gedood puur om er iets van te maken ;)

Gaat mij erom dat mensen het vreselijk vinden dat het om een kat gaat, denk dat een koe voor veel minder ophef had veroorzaakt.
Als ze haar kat had opgegeten, was het hek ook van de dam geweest....

Deze handtas lijd ook niet meer, die is al dood en had ook een snelle dood.

Ben het helemaal met je eens, wat ik uit de verhalen hier begrijp is dat een aantal mensen het dus niet erg hadden gevonden als ze de rest van haar kat had opgegeten én van de huid een tasje had gemaakt... Weet eigenlijk niet wat ik daarvan moet vinden.
Ben hypocriet en heb niets tegen een leren zadel en leren laarzen, maar moet er niet aan denken dat het kattenleer is.. (is misschien wel lekker zacht :D )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:40

Maar niemand heeft nog mijn vraag beantwoord:
Als zij haar kat had opgegeten en daarna had verwerkt tot handtas, hoe was dan de reactie?

vuurneon

Re: Misselijke kunst van Tinkebell (Katinka Simonse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:40

(je hebt ook wel veel katten nodig voor een zadel van kattenleer denk ik := )

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 16:41

Ik ben ook hypocriet, absoluut :j
Als ik een Chinees was en in China zou wonen, dan had ik het hoogst waarschijnlijk geen issue gevonden, omdat het daar een deel van de cultuur is, het is 'normaal'. Hier is het abnormaal om een kat te doden en te villen, want het wordt hier gezien als gezelschapsdier, een huisdier en het wordt niet gefokt voor de vacht of het vlees.

Welshcobfan; dan had ik haar net zo verafschuwd, ben er tot hier al van overtuigd dat ze wat stukjes mist in de bovenkamer.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:41

Welshcobfan schreef:
Relativeren is niet dingen goedpraten ;)

Nou, je komt toch aardig in de buurt hoor. :D
Welshcobfan schreef:
Voor mijn frikandel moet het varken ook eerst sterver, voor mijn kippensoep is de kip ook onthoofd en voor mijn schoenen is de koe ook vermoord.
dus ik ga mij dan niet druk maken om een kat die vermoord word voor een handtas omdat het een huisdier is.

Ik neem tenminste aan dat je het dus goed vindt zo?
Ik respecteer je mening hoor, en vind het ook eerlijk dat je het zo toegeeft. Zelf probeer ik zo min mogelijk hypocriet te zijn, en eet sinds 2006 geen vlees meer uit de bio-industrie. Da's alvast een begin. :P

Dan nóg vind ik een dier doden voor kunst & vermaak een groot verschil met een dier doden voor consumptie. Al ben ik dus echt TEGEN de bio-industrie.

050206051012

Re: Misselijke kunst van Tinkebell (Katinka Simonse)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 16:43

Ik denk dat heel veel mensen tegen de bio-industrie zijn, maar biologisch vlees is niet te betalen. Daarnaast wordt het boeren ook redelijk onmogelijk gemaakt. Kun je nagaan wat de kamer over heeft voor dieren; niets, noppes, nada.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:44

Biologisch vlees is inderdaad erg duur, maar dat zou je kunnen compenseren door niet meer dagelijks vlees te eten. Men moet er ook wel wat voor over hebben.

Maar je hebt gelijk; de kamer moet hierin toch 'het voorbeeld' geven en het de consument én de boer wat makkelijker maken.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:45

Welshcobfan schreef:
Als zij haar kat had opgegeten en daarna had verwerkt tot handtas, hoe was dan de reactie?

je kat opeten is in mijn ogen nog zieker dan er een tas van maken. of even ziek.. ik weet het niet. Tenzij je het doet omdat je in de rimboe zit en je doodgaat omdat er geen ander eten is behalve je kat die je toevallig hebt meegenomen :+

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:47

Quellian schreef:
Nee ik ook niet, hoe hard ik ook mijn best doe :n

Zo'n dier verdient juist het allerbeste, een liefdevol iemand om zich heen, lekker eten en een fijn huis, maar helaas trof hij een verkeerd baasje.

Inderdaad, een getraumatiseerd beest verdient het beste, niet een aanleiding tot een boek. Leuk dat degene die je een tweede kans geeft en je een tijdje lang te eten geeft, je op een zondagmorgen vastpakt en zo je nek omdraait.
Hoe je dat toch op deze koele manier kunt brengen op tv, in een boek, en alle andere media, is voor mij een raadsel.

Welshcobfan schreef:

Dan had ik het hele gedoe net zo luguber gevonden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 16:49

Ja inderdaad Mistery, in WO II werden ook honden en katten (gestolen) en opgegeten. Dan is het zwemmen of verzuipen, dan heb je geen keus meer.

Ik eet niet dagelijks vlees, heb jarenlang enkel vlees gegeten als ik merkte dat mijn lichaam het nodig had (ongeveer 2x per maand), ik vind het een zeer onprettig iets.

Maar het is sneu hoe dieren in NL gehouden móeten worden. Mijn paarden staan op een varkensfokkerij, die dieren staan 5 jaar lang (in een hokje waarin ze hun kon niet kunnen keren) te bevallen. De eigenaar heeft zát grond om ze allemaal op de wei te zetten, maar ja... dat mag niet he, daar raakt de grond van verontreinigd.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:53

@ Toekie: ben benieuwd of je dan wel leren laarzen/schoenen of hoofdstel/zadel hebt.

Daarnaast vind ik het heel nobel om een getraumatiseerd beest een liefdevol tehuis te geven, maar er zijn zoveel gezonde, niet getraumatiseerde beesten die afgedankt in een asiel zitten...
haal ik liever zo'n beest op. (zat straks toevallig op dierenasiels te zoeken naar een kat die bij onze andere kat en evt hond zou kunnen en er kwamen meer dan 1100!!! potentiele huisgenootjes langs)

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:53

Shego schreef:
wat een walgelijk,misselijk mens is dat!!Om zo met dieren om te gaan...ik vind het er eng uit zien!
Misschien zouden we een tas van haar moeten maken }:)

Nou dat vind ik nou ook!

Gatverdamme ik word/ben echt misselijk van die afbeeldingen, echt zo harteloos gatver.

Je gaat toch ook geen onschuldig mens het hoofd afhakken? dan ben je net zo ziek. Komt op hetzelfde neer.

Nee dit gaat echt tever, wanneer wordt er nou eens iets aan dit soort volk gedaan? Dat mag van mij levenslang het gevang in net als een gewone moordenaar!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:54

Ik praat niets goed :D Maar ik vind haar handtas even erg als mijn handtas van de koe.
Toen ik het voor het eerst hoorde dacht ik dat die meid gestoord was, maar ik heb er lang over nagedacht en besefte dat als ik haar ziek zou vinden, ik zelf net zo goed ziek ben omdat ik de industrie aanmoedig om gebruiksvoorwerpen te maken van dieren ;)
En zolang ik nog gewoon vlees eet en leren producten koop, kan ik heel moeilijk haar veroordelen omdat zij het doet met een kat.
Was de tentoonstelling namelijk gegaan over het villen van een koe en daar voorwerpen uit te maken had het voor minder ophef gezorgd. De kat is nu eenmaal een huisdier.
In india zou de kattentas minder aandacht krijgen dan dat je een koe gaat villen en daar een kunstvoorwerp van maakt.

Dat is in mijn ogen relativeren :)
Want anders zou ik heel hypocriet moeten zijn als ik wel de industrie aanmoedig om dieren te vermoorden voor mijn vlees en producten, maar dit walgelijk zou vinden.

Overigens vind ik het wel netter als ze al dode dieren (van bv asiel) gebruikt. Dan vind ik een handtas nog nuttiger dan dat ze
naar de rendac gaan.

Heel veel mensen slachten overigens hun eigen kippen, vangen hun eigen vis en doden hun eigen koeien om er van te eten. Wat is er dan anders aan om je kat te vermoorden om die op te eten?
(snap voor de vegetariers dat het sowieso not done is :) )

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:55

Kamsel: Ja dat heb ik. Maar heb je mij hier ergens zien schrijven dat ik vegetariër/veganist ben? Ik denk dat ik bewuster bezig ben wat betreft vlees & dierenwelzijn, dan de gemiddelde Nederlander... ;)

Quellian schreef:
Ik eet niet dagelijks vlees, heb jarenlang enkel vlees gegeten als ik merkte dat mijn lichaam het nodig had (ongeveer 2x per maand)

Dat merk je inderdaad wel. Vorig jaar vijf weken naar Amerika geweest en vanwege mijn ''biologisch-vlees-overtuiging'' geen vlees gegeten. Kon duidelijk voelen dat ik daarmee wat tekort kwam. :=

Quellian: persoonlijk zou ik op zo'n plek mn paard niet eens willen houden. :o

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:56

Ik zag net de herhaling, bah vreselijk mens , dat is geen kunst meer, dat ze dan zich zelf gaat villen en daar een tas van maakt.
Ik kan me niet voorstellen dat wij als nederlanders zelf eigenhandig een kat mogen doden

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 16:57

Ik heb trouwens nooit leren schoenen of een leren tas. Ook een stoffen bank thuis.

kamsel; van die 1100 asielkatten is ook de helft getraumatiseerd...

Toekie; wij als pensionklanten worden er haast niet mee geconfronteerd. Het idee is niet prettig nee, maar ik weet wel dat de eigenaar een hart voor dieren heeft en altijd zal handelen in het welzijn van het dier. Maar de kamer werkt hem tegen he...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:57

Eigenlijk is nog het meest schokkend, hoe die Tinkebell zich gedraagt... :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:58

Ik heb er alle begrip voor dat iemand die zelf al heel bewust met vlees bezig is, dit echt not done vind :) Dan ben je ook al aan het relativeren namelijk :) Dan trek de lijn gelijk voor alle dieren.

Kelly: waarom vind je het raar dat wij geen eigen dier mogen doden? De boer dood toch vaak ook nog zelfs zijn eigen kippen voor de soep? ;)