Wat vind jij van de vrienden van je partner?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:38

Ilzas schreef:
Ja, mijn vriend weet het allemaal wel. En zelfs zijn vrienden ook wel. Van 1 van hen, is zijn vader zelfs ook alcoholist.
Maar dat lijkt/ schijnt verder niet uit te maken. Een hobby is een hobby ofzo. "paardrijden is ook gevaarlijk", krijg ik dan te horen. Tsja en dat is ergens nog waar ook he?
Paardrijden is ook gevaarlijk, maar ik vindt het leuk, dus ik doe het toch...

Komt jouw vriend met het argument dat paardrijden gevaarlijk is? Paardrijden is een sport, jezelf lazarus zuipen daarintegen niet.

(ik ben het wel met m eens hoor, w.b. gevaarlijk :D )

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:39

Ergens herken ik het ook wel. Mijn vader is onverwachts overleden aan een hartstilstand. Hij rookte veel, maar dronk met mate. Af en toe eens een biertje. Mijn vriend rookte en drinkt iets meer dan 'af en toe een biertje'. Gevolg: als hij rookte (is hij nu mee gestopt) of drinkt een sacherijnige vriendin. Mijn eigen angst heeft blijkbaar invloed op mijn gedrag richting hem. Word ik niet vrolijk van, wordt hij niet vrolijk van. Ik zou niet 1,2,3 kunnen zeggen wat je aan die 'angst' doet (hoe ik het nu maar zie), maar probeer die zaken gewoon los te laten. Hoe moeilijk het ook is, 'er kan altijd vanalles fout gaan'. En nog moeiljiker, want het is je vriend: hij heeft ook een eigen leven.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:42

De vrienden van mijn partner kan ik niet echt mee overweg. Niet dat ik ze haat, maar we hebben niet dezelfde humor/interesses. Gesprekken zijn gewoon niet mogelijk en eerlijk gezegd heb ik er ook geen behoefte aan. Het zijn niet mijn type mensen. Maar ze zijn wel belangrijk voor mijn vriend dus ik zal nooit tegen mijn vriend zeggen dat ik het randdebielen vind :o

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:43

(heb alleen het eerste bericht gelezen van de ts)
Ik las de ts haar eerste bericht en dacht.

zie je wel! geleerde zijn niet wijs, wijzen niet geleerd.

Ik heb het te doen met je vriend, wat moet hij het zwaar hebben met een vriendin die zichzelf te goed dunkt voor een 3sterren hotel en zichzelf de hemel in prijst omdat ze wel eens een boek leest. Mijn broer leest ook boeken en hij is lichtelijk geestelijk gehandicapt en ligt onder het gemiddelde IQ. Maar ook heb ik het met jou te doen, je ziet de onbelangrijke dingen in het leven als belangrijk, en juist de belangrijke zaken des levens als onbelangrijk. Hiervan word je op de lange termijn alleen maar ontzettend ongelukkig.

Ik zou zeggen, ga terug naar het basis van je bestaan, zoek uit wat echt belangrijk is en wat niet. Want als ik je eerst bericht lees dan ben je dat vergeten en dat is eeuwig zonde. Je kan beter nu onderzoeken wat er nu echt toe doet in het leven dan erachter te komen als je 80 bent.

Edit, ik vraag me eigelijk af wat jou zo irriteerd aan die vrienden en waarom het voor jou zo belangrijk is dat jij het o zo goed voor elkaar hebt. Je legt ontzettend de nadruk op hoe slim je bent, dat jij het zo goed voor elkaar hebt en had. Dat jou opleiding een stuk beter is dan die van hun. Het komt erg arrogant over, en is duidelijk niet iets wat mensen siert als ze zo over zichzelf praten. Ik zou graag willen weten.... waarom is dat zo ontzettend beladen? Je irritatie staat duidelijk in de weg om jezelf te kunnen ontwikkelen naar die vrienden toe, om eens te zien wie ze echt zijn. Eigelijk heb je al je oordeel klaar staan over hun waardoor je niet meer kunt zien met wie je eigelijk te maken hebt. Irritatie komt vaak doordat mensen iets zien in iemand dat ze graag zouden willen of haten aan zichzelf. Neem dat eens mee in je overweging waarom jij het niet kunt vinde met hun.

Ik wens jou en je vriend enorm veel succes!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:54

Quellian schreef:
Ilzas schreef:

Nee he? Maar kan je het loslaten? Ben je niet bang dan?

Ik wel! Ik schijt bagger als ik te maken heb met iemand die gedronken heeft, mijn vriend drinkt gelukkig heel zelden (oud & nieuw), maar dan gaat hij op de bank.

Vind je verhaal nu veel duidelijker.

Ook ik ken dit probleem, maar ik ben niet bang meer. Ik ben zelf ook wel eens bezopen, mijn vriend ook, maar zo lang ik er bij ben doet het me niets meer. Gaat hij alleen of met vrienden aan de zuip, Tja, dan schijt ik ook bagger.

Om antwoord te geven op de originele vraag: Ja mijn vriend had/heeft ook vrienden waar ik absoluut niet mee overweg kan. Persoon nummero 1 was gewoon ronduit zo onbeschoft om waar ik bij zat te vragen of ik even op wilde sodemieteren, omdat hij iets met mijn vriend te bespreken had wat ik niet mocht weten. (en dat ging naderhand altijd over het lenen/doen van dingen waarvan hij wist dat ik het er niet mee eens zou zijn) Daarnaast kwam hij ELKE DAG "op visite en was met geen mogelijkheid meer weg te krijgen. Wil je ook eens gezellig op de bank zitten :\ En dan was mijn vriend weer geirriteerd als ik zei: Nee he Heb je hém weer. Gelukkig hebben ze uiteindelijk zelf ruzie gekregen over iets waar ik niets mee te maken had. Persoon nummero 2, probeerde elke keer dat hij er was, mijn vriend over te halen om een weetplantage in zijn kelder te beginnen >;) Ook dat probleem heeft vriendlief zelf opgelost :D

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:27

Benfan, denk dat het beter is dat je het hele topic lees en de reacties van de TS.

Ts: Laat je van je beste kant zien en je hoeft zeker niet verplicht vrienden te worden, maar elkaar respecteren kan nooit geen kwaad.
Ik ben ook geen beste vrienden met de vrienden van mijn vent. Ik laat het zo en ga bij een feestje wel gewoon mee en praat wel maar verder niks.
En als mijn vriend iets organiseert bij ons thuis dan zeg ik gerust om half 12 jongens ik ga naar bed en trusten. Wat hun verder nog in de nacht gaan uitspoken moeten ze zelf weten als ik maar niet zo laat op hoef te blijven zodat ik de volgende dag brak ben. Daar heb ik geen zin in.

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:35

XoNo schreef:
Ten eerste komt het wel enorm sterk op me over dat jij je wel degelijk beter voelt dan de vrienden van je vriend. Het feit dat je hun niveau aanhaalt, vermeld dat JIJ nog weleens een boek leest én dat je IQ 30 punten hoger ligt, geeft in mijn optiek niet echt aan dat jij hun als 'gelijken' ziet. Je schildert ze een beetje af als een Johnny en Anita.

Verder zou ik het gewoon bij de dingen houden waarbij je je het minst ergert aan die mensen. Als zij een avondje gaan zuipen, ga je gewoon niet mee :D Mijn vriend heeft toevallig vrienden waar ik wel mee door 1 deur kan, maar hij gaat zo nu en dan weleens stappen en dan blijf ik gewoon lekker thuis. Niks mis mee. Je hebt beiden nog altijd een eigen leven, tot op zekere hoogte lopen die in elkaar over, maar dan zou ik dat bij deze vrienden gewoon tot een minimum beperken :D

Ik ken ze en ze zijn ook gewoon echt oerdom en ilzas is gewoon slimmer en waarom zou je dat nou eigenlijk niet mogen zeggen van jezelf? want dan ben je meteen arrogant...sommige dingen zijn gewoon zo, en dat weet haar vriend trouwens ook, snap niet waarom hij met zulke domme lui om wil gaan ook! nouja misschien dat die alles aannemen en goed luisteren hihi ;)

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:52

Ik heb ook alleen de openingspost gelezen maar in mijn ogen kom je over als iemand die nogal een hoge dunk van zichzelf heeft en voor de rest alles en iedereen maar niks vind. In elk geval een persoon waar ik het niet mee zou kunnen vinden! :o

Als je echt zo gek bent op je vriend dan respecteer je zijn vrienden, je hoeft geen beste maatjes te worden maar als je een verjaardag hebt van die zogenaamde domme vrienden van je vriend ga je mee en doe je dat voor je vriend, niet voor zijn vrienden! En je kunt best wel wat afstand nemen van hun maar op ze'n tijd je gezicht even laten zien en een babbeltje maken doet al veel goed, misschien maak je het voor jezelf dan ook wat gemakkelijker!

Wat vind hij van jou vrienden? Het is nou eenmaal geven en nemen in een relatie }>

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:54

Samm schreef:
Ik heb ook alleen de openingspost gelezen maar in mijn ogen kom je over als iemand die nogal een hoge dunk van zichzelf heeft en voor de rest alles en iedereen maar niks vind. In elk geval een persoon waar ik het niet mee zou kunnen vinden! :o

Je zou echt even de rest ook moeten lezen. Pas dan kun je een eerlijke conclusie geven!

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:02

Er stond ook ergens dat ze zich waarschijnlijk zou irriteren omdat ze er oh zo graag zelf op zou willen lijken, nou geloof me: ik irriteer me dood aan mn schoonmoeder maar als ik ergens toch echt NIET op zou willen lijken, ik bedoel maar: beetje domme opmerking...nu we t toch over dom en slim hebben ;)
En geloof me: op die vrienden wil je echt niet lijken en sorry hoor, maar weet nou niemand hier wat ze bedoeld met het type vrachtwagen chauffeur, hallooo??? Nou daar zou ik ook mn gezicht niet bij willen laten zien en dan moet je geforceerd dom mee zitten te banketstaaf ofzo? Je hebt wel wat beters te doen denk.

En n ander vroeg wat haar vriend van haar vriendinnen vond, nou weinig denk....daar kan je n fatsoenlijk gesprek mee voeren dus wat zal je er van moeten vinden. Maar haar vriend is gewoon heel erg sociaal en dat is heel goed aan hem , en misschien wil hij gewoon lekker af en toe met zn vrienden dom kunnen zitten te banketstaaf, nouja wat hij wil, als je er zelf maar geen last van hebt. Hij kan haar niet gaan verplichten om mee te gaan en je daar n potje te gaan zitten te irriteren en dom mee te gaan zitten l*llen lijkt mij!

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:02

Caesar schreef:
Samm schreef:

Je zou echt even de rest ook moeten lezen. Pas dan kun je een eerlijke conclusie geven!

Helaas kost me dat op het moment even teveel tijd, misschien later.

Wil nog wel even 1 dingetje kwijt aha, je pakt voor minder dan een 4 sterren hotel je koffer geen eens in?? Volgens mij vergelijk je jezelf een beetje met Paris Hilton ofzo := *-:) over wie zegt dat nou wat?

Succes ermee ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:12

Llover schreef:
Er stond ook ergens dat ze zich waarschijnlijk zou irriteren omdat ze er oh zo graag zelf op zou willen lijken, nou geloof me: ik irriteer me dood aan mn schoonmoeder maar als ik ergens toch echt NIET op zou willen lijken, ik bedoel maar: beetje domme opmerking...nu we t toch over dom en slim hebben ;)
En geloof me: op die vrienden wil je echt niet lijken en sorry hoor, maar weet nou niemand hier wat ze bedoeld met het type vrachtwagen chauffeur, hallooo??? Nou daar zou ik ook mn gezicht niet bij willen laten zien en dan moet je geforceerd dom mee zitten te banketstaaf ofzo? Je hebt wel wat beters te doen denk.

En n ander vroeg wat haar vriend van haar vriendinnen vond, nou weinig denk....daar kan je n fatsoenlijk gesprek mee voeren dus wat zal je er van moeten vinden. Maar haar vriend is gewoon heel erg sociaal en dat is heel goed aan hem , en misschien wil hij gewoon lekker af en toe met zn vrienden dom kunnen zitten te banketstaaf, nouja wat hij wil, als je er zelf maar geen last van hebt. Hij kan haar niet gaan verplichten om mee te gaan en je daar n potje te gaan zitten te irriteren en dom mee te gaan zitten l*llen lijkt mij!

Ik begrijp dat jij en TS elkaar IRL kennen?
Ik snap dat je op wil komen voor je vriendin, maar ze redt zich prima in haar eentje.

Ik heb niet het idee dat we haar met zijn allen aangevallen hebben, er zijn juist meerdere mensen die haar prijzen om haar begrip mbt onze opmerkingen en haar eerlijkheid.
Ik vind, heel eerlijk gezegd, jouw reacties veel "bozer" overkomen dan die van TS en dat is, naar mijn mening, nergens voor nodig

Er zijn altijd mensen die blijven hangen op de beginpost, maar negeer die dan gewoon ipv je op te winden ;)

Llover

Re: Wat vind jij van de vrienden van je partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:20

Ik wind me niet op hoor? ....waarom zou ik?
En mijn reactie is niet alleen op de eerste post.
Verder interpreteren wel meer mensen mijn postings als boos, geen idee waarom, want dat is niet boos bedoeld, dan zou ik anders posten ;)
En ik ken haar heeeeel goed, ben dr zus ;) Met een doorzonwoning en twee kids en MBO niveau, maar begrijp gewoon erg goed wat ze bedoeld met die achterlijke vrienden van hm en dat probeer ik uit te leggen, maar tuurlijk kan ze t zelf ook, daar gaat t ook niet om toch? altijd fijn als iemand je wel begrijpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:43

Mijn vriend heeft een hele diverse vriendengroep, varierend van student tot aanstaande vader en alles daar tussenin ongeveer. Overeenkomst die ze wel hebben is dat ze gek zijn van bier, auto's en motoren.. Helaas heb ik met al die 3 dingen helemaal niks :+ (mijn lieve Ford Ka wordt dan wel weer afgekraakt door ze, want dat is geen auto (volgens hun).. :P )
De op en aanmerkingen die ik heb op zijn vriendengroep kan mijn vriend zich goed in vinden, want dat zijn ook dingen waar hij zich aan stoort (vb met drank op rijden en weinig overleggen)
Verder ken ik ze nog niet heel goed, dus kan ook nog niet echt goed oordelen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:48

Llover schreef:
Ik wind me niet op hoor? ....waarom zou ik?
En mijn reactie is niet alleen op de eerste post.
Verder interpreteren wel meer mensen mijn postings als boos, geen idee waarom, want dat is niet boos bedoeld, dan zou ik anders posten ;)
En ik ken haar heeeeel goed, ben dr zus ;) Met een doorzonwoning en twee kids en MBO niveau, maar begrijp gewoon erg goed wat ze bedoeld met die achterlijke vrienden van hm en dat probeer ik uit te leggen, maar tuurlijk kan ze t zelf ook, daar gaat t ook niet om toch? altijd fijn als iemand je wel begrijpt.

Dan heb ik de ondertoon niet goed begrepen ;)

Ik zag je al helemaal met je zwaard in de hand staan zwaaien terwijl je schreeuwt:
"Kom niet aan mijn zus want dan ben je van mij"
_O-

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:49

Ik vind de vrienden van mijn vriend, niet de naam vriend waardig :r

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 13:50

(ik geloof dat het wel een beetje zo is hoor...)
Tja, veel meegemaakt he, samen.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 13:50

NonaWen schreef:
Ik vind de vrienden van mijn vriend, niet de naam vriend waardig :r

Ha, die is ook leuk!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:56

Haha ja serieus hoor..

*ze gaan uit om dronken te worden
*ze bellen m'n vriend niet meer of hij zin heeft om mee te gaan
*ze knijpen mij en vriendinnen in hun tieten (mij inmiddels niet meer)
*ze zijn onbeschoft
*ze hebben geen levensdoel
*houden van kennen ze niet, en je bent zielig en triest als je een vaste relatie hebt >;)
*je wilt ze niet op je verjaardag, want een wc kennen ze niet.. alleen de tuin :roll:
*ze hebben vrij veel scharrels
*ze hebben alleen wat te vertellen als ze bier op hebben
*je bent alleen leuk, als je zelf ook drinkt
*ze vinden het über comisch om elkaar tot op het bot af te zeiken :')
*ze pesten een jongen die verstandelijk vrij ver achter loopt (iedereen is verdorie rond de 25)

En zo kan ik nog wel even doorgaan, ik ga van dit topic houden :+:

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 14:02

Ik ook.
Hubbies friends are pretty similar. IETS minder erg misschien, maar toch...

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:07

Maar wat zien jullie vriendjes dan in ze (of: wat zegt dat over jullie vriend?) Ze zullen toch ooit wel iets van serieuze/goede gesprekkken hebben ofzo?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:11

Pff ik heb vaak genoeg gehad dat ik de vrienden van mijn vriend leuker vond dan dat ik hem vond :')

Dus over het algemeen kan ik wel goed met ze opschieten :))

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:12

Pak je problemen met het gebruik van alcoholen het weg zijn van je vriend appart aan. Dat staat grotendeels los van zijn vrienden. Het lijkt me dat je het hele vrienden verhaal voor jezelf een beetje opgeblazen hebt om het werkelijke probleem een beetje te 'verdoezelen'.

Daarnaast:
1. je hoeft zijn vrienden niet geweldig te vinden. Mijn vriend en ik hebben allebei aparte vrienden en aparte hoby's en activiteiten. Dat gaat prima (al 6 jaar waarvan 2 samenwonend)
2. (met in het achterhoofd houdende punt 1) de keren dat je wel meegaat doe je je best om niet meteen te oordelen, eens te praten over een ander onderwerp dan waar je gewend bent om over te praten. Dat hoeft ook niet hun onderwerp te zijn maar er zijn voldoende redelijk neutrale onderwerpen. Je hoeft echt niet over zuipen of huishouden te praten maar ook niet over financiën. Je hoeft dan echt geen act op te voeren.

de vrienden (en soms nog erger: de vriendinnen van de vrienden) van mijn vriend zijn ook niet allemaal 'mijn ding'. Sommige lijken geen inhoud te hebben, andere hebben een inhoud waar ik niets mee kan. Toch ben ik achter gekomen dat ik met sommigen best goed overweg kan. Ik ben niet het meisje dat er altijd bij is en ik wordt waarschijnlijk ook gezien als een bitch. No problem.
Ik loop niet met mijn 'afkeer' te koop maar als iets wat me niet aanstaat te dicht bij komt laat ik dat ook gewoon merken.
Uiteindelijk komt het er op neer dat ik met een aantal goed op kan schieten, met een aantal een normale verstandhouding heb en een aantal allen op hallo-basis ken. Prima toch?
Ook in de groep vrienden van jou vriend zullen wel mensen zitten die anders zijn dan je nu denkt.

kanttekening: als iemand mij echt onjuist benaderd lust ik ze rauw en verwacht ik ook dat mijn vriend me daarin steunt. (tieten knijpen, pardon!?)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:15

WOW :oo
Ik heb niet eens meer de moeite genomen om andersmans reacties te lezen want ik moet het even kwijt hoor.

Jij zal nooit, maar dan ook nooit, een vriendin van mij kunnen zijn.
Hoe walgelijk dat jij in elkaar steekt zeg. Jak.
Je loopt niet een klein beetje naast je schoenen, maar kilometers ver. :r

Ik wil slechts 1 ding tegen je zeggen.
Stap van je troon af en behandel iedereen gelijk. Alleen dan zul je plezier kunnen beleven met deze groep, vast hele gezellige, vrienden van jouw vriend.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 14:20

Falbala schreef:
Maar wat zien jullie vriendjes dan in ze (of: wat zegt dat over jullie vriend?)

Ja, dat vraag ik me dus ook af...Want mijn vriend is echt wel leuk en lief en schattig enzo. Zolang ie niet met hun omgaat.