Seinen jullie bij flitsers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:52

Muisbal schreef:
Jouw manier van veilig rijden ligt duidelijk anders (heee zou het ;))
Maar ik ben er van overtuigd dat een slak op de weg gevaarlijkere soep is dan een gecontroleerde wat hogere snelheid, en daarbij praat ik niet over tientallen km/h te hard (als je dat de hele tijd dacht, verklaard dat je reacties :'))
Veel sterkte op de Duitse autobanen trouwens, dat moet vast een hel voor jou zijn met die hoge snelheden ;)

Was dat nou voor een achterlijke en idiote opmerking :Z . Ik rij gewoon de toegestane snelheden en ben dan bang voor hoge snelheden? Ik rij daar gewoon 130 hoor, en als ik langzamer wil kruip ik lekker naar rechts....Ook tussen de vrachtwagens als het moet, waar ik me als slak helemaal thuis voel :Y) .

Hoeveel controle heb je nog over een auto waarmee je 170 rijdt, als je daarmee wat gebeurt ben je weg, dood als het je tegen zit....

Fatale fout in het verkeer: Je rijvaardigheden overschatten...

En nee, niet alleen 10-tallen kilometers te hard, maar 60 rijden waar je 50 mag is ook te hard, dat had ik mede voor ogen...En als ik dan volgens de teller 50 rijdt en er en of andere idioot onmogelijk inhaalt of gaat bumperkleven omdat hij zo nodig boven de max. moet gaan zitten ben ik wel de laatste die het verkeer in gevaar brengt...

Nou ja, gelukkig is de Justitie het helemaal met mij eens :D
Laatst bijgewerkt door Adil op 21-04-09 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:56

Maar dat gecontroleerd heb ik inderdaad zoals adil ? bij.
Ik vind dat veel mensen zich voordoen als ik ben goede en gecontroleerde chauffeur dus ik kan sneller rijden. Probleem is dat het zo subjectief is..... want het is puur gekleurde zelfrapportage. Als je die mensen dan in een testsituatie brengt zal blijken dat de helft dit niet eens kan. Net zoals remreactie als prof coureurs het niet kunnen, kan de jan zonder pet het ook niet. Terwijl veel denken van wel.

Ik zal me de komende jaren toch geen super chauffeur noemen :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 00:00

katiavl schreef:
Maar dat gecontroleerd heb ik inderdaad zoals adil ? bij.
Ik vind dat veel mensen zich voordoen als ik ben goede en gecontroleerde chauffeur dus ik kan sneller rijden. Probleem is dat het zo subjectief is..... want het is puur gekleurde zelfrapportage. Als je die mensen dan in een testsituatie brengt zal blijken dat de helft dit niet eens kan. Net zoals remreactie als prof coureurs het niet kunnen, kan de jan zonder pet het ook niet. Terwijl veel denken van wel.

Ik zal me de komende jaren toch geen super chauffeur noemen :)

Juist! Vandaar dat ik ook zei dat je rijvaardigheden overschatten nog altijd de meest fatale fout is die je kunt maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 00:04

Tis ook deels subjectief Katiavl, alleen is het wel zo dat ervaring een ding is. Jarenlang 25000 in de auto en dan nog een slordige 10000 op de motor, ben er wijzer van geworden en beter van gaan rijden. En ja, ook sneller :o

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 07:41

Uthrick schreef:
Ellen, je zwetst een beetje in de ruimte wat betreft dat bij 53 schrijven waar je 50 mag! Ten 1e moeten wij een wettelijke correctie van de (te hard) gemeten snelheid halen. Dan zouden ze in dit geval dus keurig op 50 rijden waar ze 50 mogen dus geen bekeuring nodig. Daarbij bekeuren we vaak "pas" als de gemeten snelheden meer dan 15 op de toegestane snelheid aldaar is.

Goh, wat vreemd, ik heb pas een paar boetes betaald, 24 en 27 euri, voor "overschrijding van de maximum snelheid binnen de bebouwde kom, met 5 km/h". De snelheid werd 4 km gecorrigeerd. Misschien werk jij in een soepelere gemeente? :o? :+

Uthrick schreef:
Maar goed, ik ga nu slapen zodat ik morgen weer kan "boeven vangen" want mijn werk bestaat gelukkig uit meer dan alleen snelheidscontrole

Gelukkig maar, het is niet zo dat politie alleen maar verkeerd doet. Maar in een topic als dit kun je toch wel tegengas verwachten, dat snap je toch wel neem ik aan ;)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 07:45

Nouks schreef:
Zonder jou daarvan te willen beschuldigen, ik vind dat Bokt er ook wel weer lekker wat van kan... Doen zich weer heerlijk een aantal mensen Roomser dan de Paus voor hier. :roll:

:D Ja grappig is dat he, en ieder heeft zijn eigen stokpaardje ook, die kom je telkens weer tegen in onderwerpen van dezelfde aard (mezelf incluis ;) )

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 07:54

Ik sein altijd naar mijn medeweggebruikers.
Wat mij opvalt is dat ze hier in de buurt altijd staan te flitsen op plaatsen waar het makkelijk geld binnen halen is.
Op gevaarlijke punten/wegen zie ik ze eigenlijk nauwelijks staan. Het is toch de bedoeling dat dmv. controles het verkeer veiliger wordt?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:03

Iemand die te hard rijdt hóórt daar toch voor bekeurd te worden?!

Waarom zou ik dan seinen?
Dat beloont te hard rijden.
Als ik met mijn paard op de provinciale weg rijd heb ik mezélf in gevaar gebracht :)*
81 of 51 is te snel. Bekeur daar gerust voor: boete voor te snel rijden + voor 1 km. Het is een máximum. Het is de eigen verantwoordelijkheid daar op te letten.
Laat men liever mínder snel dan de maximum snelheid rijden. Minder mag, meer niet....

hc

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:10

Ik sein ook niet, heb geen zin om te bekeurd te worden daarvoor. Daarnaast, als anderen riskeren te hard te rijden betalen zij een gedeelte van mijn belasting omdat ik wel altijd de juiste snelheid rijd. Tsja, zij liever dan ik, als ik ooit een ongeluk veroorzaak wil ik niet op mijn geweten hebben dat het misschien voorkomen had kunnen worden als ik me aan de maximumsnelheid had gehouden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:13

katiavl schreef:
En dan ligt het nog aan externe factoren: sommige auto's is het niet aangenaam om boven de gewezen snelheid te rijden op de snelweg.

Dat heet ´inherent veilig´ :D

Geeft ook mooi aan wat het vervelende is van ´veilige´ autos: het Peltzman-effect.

Massa x snelheid = risico :)*
Hoe meer massa hoe meer risisco.
Hoe meer snelheid hoe exponentieel meer risico.
Autos zijn onveilig bij élke snelheid want hebben veel massa en zijn steviger dan vlees en bloed.
Een eensgezinsauto bij 80 heeft de energie van een landmijn.

hc

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:15

Nouks schreef:
IKbenEllen schreef:
met z'n moraliserende praatjes :n

Zonder jou daarvan te willen beschuldigen, ik vind dat Bokt er ook wel weer lekker wat van kan... Doen zich weer heerlijk een aantal mensen Roomser dan de Paus voor hier. :roll:

Eigenlijk vind ik het stiekem grappig/erg dat sociaal aanvaardbaar gedrag (hier een toegelate snelheid rijden) als abnormaal gezien word en onbestaand. Terwijl associaal gedrag (te snel rijden) helemaal normaal is.

Maar goed ik snap heel dat roomser gedoe ook niet, zijn gewoon andere normen en waarden die iemand in opvoeding en zovoort heeft meegekregen. Betekent toch niet dat zij nooit iets verkeerd zou doen. Enkel dat hij of zij waarde vat aan dat gedrag.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 22-04-09 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:20

katiavl schreef:
Eigenlijk vind ik het stiekem grappig/erg dat sociaal aanvaardbaar gedrag (hier een toegelate snelheid rijden) als abnormaal gezien word en onbestaand. Terwijl associaal gedrag (te snel rijden) helemaal normaal is.

Het is nog veel leuker: als de haasters te paard zitten veranderen ze van overtuiging, moet de hele wereld er rekening mee houden dat zíj een risico zijn :P

hc

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:22

Er bestaat nogal een verschil tussen te snel rijden en te snel rijden.

Te snel rijden op een woonerf, of te snel rijden op een rustige snelweg.
10 kom te snel op dat woonerf, of 10 op de snelweg.
Zijn nogal wat verschillen.
Voor beide wordt je bekeurd. Maar is niet beide even gevaarlijk.

HC jij trekt conclusies die je zelf hebt bedacht en brengt het als een feit.
En ondertussen vraag ik me eigenlijk wat af, waarom onderteken jij je post elke keer.
Je naam staat er echt al langs hoor :D

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:22

Ik sein meestal wel even. Vooral als je uit Duitsland Nederland in rijdt via een provinciale weg, en er nog geen 100 meter voorbij de grens een kastje verdekt staat opgesteld (hoe flauw). Maar hoorde laatst inderdaad dat hier hoge boetes voor zijn en dat ze ook het seinen an sich wel eens controleren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:27

kazary schreef:
Er bestaat nogal een verschil tussen te snel rijden en te snel rijden.

??

11 waar je 10 mag = te snel.

Een máximum = zó snel en NIET sneller.

Dat is jouw verantwoordelijkheid dus laat de teller van je auto ijken of weet ik veel.
Je mag ook gerust langzamer.
Wat NIET mag/kan is de normen naar eigen goeddunken interpreteren en toepassen. Dat is anarchie.

Hou je aan de regels en als je een fout maakt betaal je leergeld. Léér daarvan en zeur niet.

hc

kazary

Re: Seinen jullie bij flitsers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:30

Wie zeurt er?
Alweer conclusies die jij trekt.

Ja klopt, 1 km is te hard.
Maar te hard bij een school is toch echt een stuk lomper dan te hard op een snelweg om 10 uur 's avonds

en nogmaals, waarom onderteken jij je berichten? :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:31

kazary schreef:
Ja klopt, 1 km is te hard.

Klaar.

hc

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:34

Helemaal niet klaar.
Maar als jij verschillen niet kunt zien, dan ga ik ook conclusies trekken en dat is dat jij dus juist een gevaar op de weg bent.

Juist in kunnen schatten is waardevol in het verkeer.
Daar waar je 50 mag, ook gerust 30 rijden zo nodig.
Maar ook niet te moeilijk doen waar 130 veilig kan.

KZ :P

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:39

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:40

kazary schreef:
Maar als jij verschillen niet kunt zien, dan ga ik ook conclusies trekken en dat is dat jij dus juist een gevaar op de weg bent.

Je hoort niet te interpreteren waar het erger is sneller te rijden. Te snel = fout.

Je hoort wel te kunnen interpreteren waar het veiliger is hoeveel lángzamer te rijden :)*

hc

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:40

Ja dat klopt slimmerik.
Omdat ze in de wet ook inzien dat 10 km te hard niet overal even gevaarlijk is.

KZ

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:43

Ik doe het altijd. Ik hoop dan maar dat men dat ook bij mij doet.....

Eigenlijk ging ik er van uit dat iedereen dit zou doen..... maar als ik de reacties in dit topic bekijk dan kom ik mooi bedrogen uit ;)

Mars

Re: Seinen jullie bij flitsers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:44

Ik doe het nooit, het is aan ieder voor zich te beslissen zich aan de snelheid te houden of niet. Die verantwoording ligt niet bij mij en ik vind het t dus ook niet waard om er een boete voor te gaan riskeren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:44

kazary schreef:
Omdat ze in de wet ook inzien dat 10 km te hard niet overal even gevaarlijk is.

..en die interpretatie hoor jíj niet te maken. Je hoort gewoon hóóguit de maximum snelheid te rijden.

Maar goed, terug naar het topic beloon je door seinen het te snel rijden, beloon je a-sociaal gedrag.
Ík doe dat niet omdat ik het met mij paard op de provinciale weg rijdend juist waardeer als men níet te snel maar mínder dan de toegestane snelheid rijdt.

hc

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:45

Hoe leg jij het dan uit dat ze er verschil in maken?

KZ