De man: Hoe zorg je ervoor dat ie bij je blijft? :D

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:29

Lovely schreef:
HC, hoe dan ook ga ik niet krom liggen om een vent tevreden te houden en vice versa ook niet :). Het uitgangspunt van TS dat ze een manier zoekt om een man bij zich te houden, vind ik daarom al een beetje verkeerd, snap je :).

Exact :j

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:35

Huertecilla schreef:
Nee, het is níets ´nemen´. Het is geven en kríjgen. Klein, doch fundamenteel verschil.

hc

Juist ja. Je moet alleen daarbij wel in aanmerking nemen dat "geven" niet automatisch inhoud dat je ook iets terug krijgt. Met name daar hebben we denk ik de kern te pakken van wat een evenwichtige relatie zou moeten zijn. Ik kan niet steeds maar mijn glas leeg gieten zonder dat het ook gevuld wordt, omdat de kraan het niet doet.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:48

chipieke schreef:
even editten: als mijn vent ooit komt aanzetten met 'vrouw moet thuisblijven en voor eten en de kids zorgen' dan zet ik hem direct aan de deur...

Oh het zou me héérlijk lijken :j :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:56

Mmmm, ik denk idd dat je elkaar moet respecteren etc., maar of dat helpt om de man te houden?
Wij hebben ook een nagenoeg klassiek rollenpatroon en voor ons werkt dit het beste, verder laten wij elkaar in veel opzichten vrij, communiceren met elkaar, maar blijven ook niet zoeken om iets te zeuren te hebben ;) .
Elkaar steunen en aandacht geven zul je niet moeten vergeten, zeker niet als er kind(eren) zijn.
Verder ook eens stilstaan bij alles wat je hebt en niet alleen maar bezig zijn met wat je niet hebt/of nog wilt.

Tja, ik wil ook wel een huis vol met kinderen, een goedlopend bedrijf, een geweldig sociaal leven, een hartstikke leuke baan die me veel voldoening schenkt, een geweldige moeder en echtgenote zijn..., maar hoe realistisch is het voor mij om dit allemaal na te streven? Waar wordt je nou echt gelukkig van?
Ik heb een goed leven, waar ik heel erg mijn best voor doe, ik heb een superlieve man en vader voor onze dochter die doet voor ons wat hij kan en het is mooi zo!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:00

O ja, wij zo'n inmiddels zo'n 16 jaar samen (ik word 33 deze maand ;) ) en wij zijn gelukkig als de ander gelukkig is, verder zijn wij niet te beroerd om ons steentje er aan bij te dragen dát de ander daadwerkelijk gelukkig kan zijn ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:01

Macusa schreef:
Huertecilla schreef:
Nee, het is níets ´nemen´. Het is geven en kríjgen. Klein, doch fundamenteel verschil.

hc

Juist ja. Je moet alleen daarbij wel in aanmerking nemen dat "geven" niet automatisch inhoud dat je ook iets terug krijgt. Met name daar hebben we denk ik de kern te pakken van wat een evenwichtige relatie zou moeten zijn.

Wat je geeft en krijgt heeft daarbij per individu een verschillende waarde, zowel in wat het kost als wat het oplevert.
Het is normaal dat voor alle betrokkenen in een duurzame relatie deze over langere termijn meer oplevert dan kost. Een tijdelijk verschil hoort geen onderwerp te zijn.
De inhoud, het hoe en/wat is daarbij alleen voor de betrokkenen relevant.
Daarbij is al volledig terecht aangeven dat het leven bestaat uit verandering en aanpassen daaraan.
Het geeft geen pas om als buitenstaander daar iets over te vinden omdat het per definitie joúw beleving niet is = je weet niet waar je het over hebt :)*

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:09

Lovely schreef:
Het uitgangspunt van TS dat ze een manier zoekt om een man bij zich te houden, vind ik daarom al een beetje verkeerd, snap je :).

Nee, dat snap ik niet. Ik vind dat een prima uitgangspunt; je best doen opdat jouw lief jou lief vindt.

Ik bedenk meermalen dagelijks iets alleen en uitsluitend met als enige doel simpel om mijn levensgezel gelukkig te maken. Daar doe ik bewust moeíte voor als investering in de duurzaamheid van onze relatie.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:25

Veel reacties op dit topic doen mij toch afvragen of die dames het eigenlijk leuk vinden iets voor hun partner te doen alleen omdat die dat leuk vindt.
Voor míj is dat op zich al moeite waard namelijk. Is het een waardevolle beloning als mijn lief blij verrast is.

Er is een oude smartlap over ´de glimlach van een kind´ van ik meen Adré Hazes. Dat is voor mij inderdaad zo met mijn zoontje, maar niet anders met mijn vriendin :D

hc

Mi_Amore

Re: De man: Hoe zorg je ervoor dat ie bij je blijft? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:32

@HC: het is toch geweldig, dat gevoel dat jou partner het leuk vind als je dat bepaalde iets voor hem doet?

Die van mij vind het geweldig als ik 's avonds de laptop laat voor wat het is en als ik me gewoon bij hem in de zetel kom leggen met m'n hoofd op zijn schoot, dan is hij echt blij omdat ik niet wéér met de boekhouding bezig ben tot het tijd is om te gaan slapen. Of als hij van een dag hard werken thuiskomt en zijn goed geurend bad staat al klaar.

Het zijn de kleine dingetjes die het hem doen, niet?

Die van mij maakt mij zielsgelukkig als er al eens een bloemetje op tafel komt of als hij mij gewoon zegt dat hij mij graag ziet.

De juiste romantiek is toch geweldig he :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:36

chipieke schreef:
@HC: het is toch geweldig, dat gevoel dat jou partner het leuk vind als je dat bepaalde iets voor hem doet?
....

De waardering zit in de waardering. De inhoud meestal juíst in de details, in de zorg ervoor. Ook als het eens niet succesvol uitpakt. Dat is de kern niet ;)

Ik zal even zoeken naar een kiekje van wat de kern van geluk is. Dat is van mij met mijn zoontje maar is naadloos op mijn partner van toepassing...

hc

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:37

Huertecilla schreef:
Veel reacties op dit topic doen mij toch afvragen of die dames het eigenlijk leuk vinden iets voor hun partner te doen alleen omdat die dat leuk vindt.
Voor míj is dat op zich al moeite waard namelijk. Is het een waardevolle beloning als mijn lief blij verrast is.

Er is een oude smartlap over ´de glimlach van een kind´ van ik meen Adré Hazes. Dat is voor mij inderdaad zo met mijn zoontje, maar niet anders met mijn vriendin :D

hc

willy albertie....(draait zich nu om in z'n graf)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:39

@HC jouw uitleg doet mijn hoofd toch vaak kraken ;) Meer tekst en uitleg is dus gewenst :D

Ach ja, ik ben nog jong dus heb nog tijd zat om uit te zoeken wat de kern exact is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:40

Huertecilla schreef:
chipieke schreef:
....

De waardering zit in de waardering. De inhoud meestal juíst in de details, in de zorg ervoor. Ook als het eens niet succesvol uitpakt. Dat is de kern niet ;)

Ik zal even zoeken naar een kiekje van wat de kern van geluk is. Dat is van mij met mijn zoontje maar is naadloos op mijn partner van toepassing...

hc

heb jij nu nooit een moment dat je je relatie niet leuk vind?
het kan toch niet altijd zo mooi zijn?
of ben ik de enige die het af en toe zat is?.....en dan de volgende dag er wel weer optimistisch tegen aan kan kijken...dat wel...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:41

@geerke: ik denk dat er niemand is die kan zeggen dat zijn/haar relatie altijd perfect verlopen is. Daar geef ik jou wel gelijk in. Er moeten toch al eens woorden zijn, niet?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:43

ik zou helemaal sappig ervan worden als het altijd maar leuk en gezellig is....niet dat ik vaak ruzie heb,maar ik ben weleens het zat ja....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:44

Had hem bij de halte van de schoolbus verrast door hem met paard op te halen.
Apetrots dat hij op het paard van papá naar huis kan rijden, happend van een door mamá naar zijn smaak gebakken cakeje.

Dit is alles wat je kan wensen. Meer heb je niet nodig. Een gelukkig kind of een gelukkige partner. Dat is zo goed als het komt, dat ís het +:)+

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UPUOTZAZ.jpg

En nee, dat komt niet uit de lucht vallen, daar moet je wat voor doén!
Is geen ´recht´ maar iets wat je kríjgt :)*

hc

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:45

Ik vind het eigelijk veel leuker als het altijd goed en gezellig is, dat is toch fijner dan ruzie te maken? Ik ben m'n relatie nog nooit zat geweest, heb wel al momenten gehad dat ik m'n vriend door de wc kon draaien, maar kom :D Ik heb het veel liever allemaal rustig en kalm dan me te frustreren omdat ik het zat ben.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:46

avaluna schreef:
Tja, ik wil ook wel een huis vol met kinderen, een goedlopend bedrijf, een geweldig sociaal leven, een hartstikke leuke baan die me veel voldoening schenkt, een geweldige moeder en echtgenote zijn..., maar hoe realistisch is het voor mij om dit allemaal na te streven? Waar wordt je nou echt gelukkig van?
Ik heb een goed leven, waar ik heel erg mijn best voor doe, ik heb een superlieve man en vader voor onze dochter die doet voor ons wat hij kan en het is mooi zo!

amen...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:47

Jasmijn76 schreef:
avaluna schreef:

amen...

dat op zich is al goud waard ;)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:48

Huertecilla schreef:
Had hem bij de halte van de schoolbus verrast door hem met paard op te halen.
Apetrots dat hij op het paard van papá naar huis kan rijden, happend van een door mamá naar zijn smaak gebakken cakeje.

Dit is alles wat je kan wensen. Meer heb je niet nodig. Een gelukkig kind of een gelukkige partner. Dat is zo goed als het komt, dat ís het +:)+

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UPUOTZAZ.jpg

En nee, dat komt niet uit de lucht vallen, daar moet je wat voor doén!
Is geen ´recht´ maar iets wat je kríjgt :)*

hc

schitterende foto HC!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:49

@HC: geweldig: jullie zoon!
Ik krijg de neiging om een fotootje van mijn meisje met haar schimmeltje te plaatsen ;) .

hahahaha, het zijn de kleine dingen die het doen, die het doen...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:51

chipieke schreef:
Er moeten toch al eens woorden zijn, niet?

Hmmm. Waarom ´moet´ dat?

Ik vind boos zijn helemaal niet leuk en het enige positeve van ruzie is het daarna weer goed maken.

Kwaad op iemand zijn is joúw emotie, joúw probleem :)*
Dat is helemaal niet leuk, dus waarom voorkóm je het dan niet??

Wij vinden het veel prettiger om vóóraf transparant te zijn zodat escalatie voorkomen kan worden.

Waar gehakt wordt vallen spaanders en soms pakt iets verkeerd uit of doe je wat stoms. Als dat niet met opzet en niet met kwaadwil is, is dat zoals het is en geen reden voor negatief gedoe en wel allee reden voor begrip.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:56

Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 14-04-09 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:57

niet ALLES kan goedgaan nietwaar ;) Erger jij je nooit eens aan je partner? Je kunt beter praten over je gevoelens, goed of niet goed. Is beter voor je relatie.

Er is ook verschil tussen ruzie en ruzie.

Ik kan me de laatste keer dat we woorden hadden niet meer herinneren, maar mijn ouders zijn nu 28 jaar getrouwd en nog steeds gelukkig met elkaar, maar zij hebben ook al eens een ruzie of woorden.

Dat is toch de normaalste zaak van de wereld?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:59

Eigenlijk hebben vriendlief en ik ook nooit ruzie of woorden...