Wat is jouw minimum leeftijd om ouder te worden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:18

kimnytocize schreef:
Overigens vind ik het wel hilarisch dat sommige bokkers het oud vinden om na je 30e kinderen te krijgen! :+ haha, we leven inmiddels in 2009, waarin de gemiddelde levensverwachting van mensen in NL rond de 75 is (wat per decennia weer hoger wordt). Hoe 'oud' ben je nou eigenlijk, als je op je 35e een kindje krijgt terwijl mensen makkelijk 80 jaar kunnen worden? ;)

Wat mij drijft om niet al te ver in de 30 nog kinderen te willen krijgen, is het verhoogde risico op complicaties.
Maar ook ik ben al achterin de 20 als ik afgestudeerd ben, dus ik sluit niet uit dat ik dan eerst nog zo lang mogelijk aan mn carriere wil bouwen.
Ach op deze leeftijd kan ik dat ook nog helemaal niet zeggen, de eerste pakweg 10 jaar nog geen kinderen voor mij!

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:21

NatasjavE schreef:
@ kimnytocize Was niet naar jouw gericht. Het was bedoelt over wat jij had horen zeggen. ;)

Maar lief dat je me darling noemt... :+ :D

Oké, dacht echt die zin op mijn post van toepassing was!
;)

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:23

NatasjavE schreef:
kimnytocize schreef:
[
Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn; wat je op je 20e kan, kan je mss niet meer op je 40e. Er kunnen altijd onverwachte dingen gebeuren.

Hoor vaak van mensen: over 18 / 20 jaar is mijn kind de deur uit en kan ik alsnog alles doen wat ik wil. Nouw, 20 jaar is een behoorlijk lange tijd, en niets is zeker in het leven. ;)

Gut nu al denken wat ik over 18 jaar ga doen als de kinderen het huis uit zijn....Eerst volgende week dinsdag maar eens afwachten
:D

Als je zulke dingen roept vraag ik me toch wel af of je het wel leuk vind met de kinderen. Ik moet er nu nog helemaal niet aan denken dat ze het huis uit gaan...Ik ben blij dat dat nog een jaartje of 15 tot 20 duurt :D

Dan mag je hopen dat ze wel het huis uit gaan en niet net zo als ik gezellig thuis bleef zitten tot mijn 30 ste :+

Lyonesse

Re: Wat is jouw minimum leeftijd om ouder te worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:29

Ik ben bijna 25 en begin mezelf al oud te vinden :=
Erg raar als je er zo over nadenkt :+ Maar het komt denk ik inderdaad doordat iedereen om je heen van dezelfde leeftijd al wel kinderen heeft...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:31

pinuts schreef:
als ik kinderen zou willen, zou ik eigenlijk wel veel minder willen werken. Ik zou er dan graag voor ze zijn als ze thuis komen, en dat ze tussen de middag komen voor een broodje.. Ik zie veel dat mensen kinderen krijgen en zelf full-time werken. Dus kind op creche en buitenschoolse opvang, dat is tegenwoordig zo normaal.. Zie je je kinderen alleen savonds en in het weekend.. vind ik persoonlijk wel erg

Dat vond ik ook niets, daarom ben ik nu alweer wat jaartjes huismama :) . Helaas moet ik wel weer gaan werken over een tijdje, maar dan zal het nog parttime zijn en hopelijk ook zo, dat ik na school gewoon thuis kan zijn (bv alleen de ochtenden gaan werken). Ik voel er ook helemaal niets voor om mijn kind structureel bij instanties of anderen onder te brengen. Ze is MIJN kind en IK voed haar op (en haar vader natuurlijk) en niemand anders. :n

Bovendien maak je dan ook echt alles mee met je kind en ik moet zeggen dat de zorg voor haar DE baan van mijn leven is. Daar kan geen carriere tegenop, wat mij betreft. :D
Ik mis het ook niet, alleen het salaris, maar dat weegt niet op tegen wat mijn kind mij gebracht heeft. :+:

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:37

Pas als ik op me zelf woon en echt de gene heb gevonden waar ik mee verder wil en het liefst wel voor me 30ste...
Eerst wilde ik het voor me 25ste maar ik ben van de week al 21 geworden dus dat komt nu wel heel dicht bij jezus nog 9 jaar en ik ben 30 klinkt al zo oud en voel me net 17. :')

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:38

Ik heb geen leeftijd alleen de eisen:
- uit huis zijn
- eigen inkomen hebben
Dan is het kind welkom!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:39

eempiej schreef:
- uit huis zijn
- eigen inkomen hebben
Dan is het kind welkom!

En een stabiele relatie?
Hecht je daar geen waarde aan? (er bestaan ook bewust alleenstaande ouders..)
Of was je die vergeten? :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:40

x_Mliss schreef:
...maar ik ben van de week al 21 geworden dus dat komt nu wel heel dicht bij jezus nog 9 jaar en ik ben 30 klinkt al zo oud en voel me net 17. :')

Ach meid, ik ben inmiddels 38 en voel me ook nog steeds 18, alleen dan wel met heel wat meer levenservaring. ;)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:44

_Tivoli_ schreef:
eempiej schreef:
- uit huis zijn
- eigen inkomen hebben
Dan is het kind welkom!

En een stabiele relatie?
Hecht je daar geen waarde aan? (er bestaan ook bewust alleenstaande ouders..)
Of was je die vergeten? :)

Dat is zeker een voorwaarde, maar mocht ik zwanger raken, het gaat uit met mn vriend, en ik heb een eigen huisje en inkomen, dan mag het kind alsnog blijven.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:46

Oke,dat is al een stuk duidelijker :)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:47

ben nu 23 maar ik moet er nu echt nog niet aan denken.. eerst lekker genieten met zijn tweeen en de vrijheid die ik heb wbt mijn paarden en andere dingen.
eerder zei ik altijd 25/26 maar ik denk dat we het nog maar even doorschuiven :)
Maar eigenlijk kijken we wel hoe het loopt.. we willen eht allebei wel graag maar eerst lekker alles op rij hebben.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:48

Jaartje of 27/28 vind ik wel een mooie leeftijd.
Maar hangt natuurlijk van veel dingen af. ;)

M_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:53

Mocht ik ooit kinderen willen, dan hangt het er een beetje vanaf.

Ik wil eerst zelf echt leven, genieten en dingen ontdekken.
Maar ook niet te oud aan kinderen beginnen (mocht ik dat willen), zelf zou ik het ook niet leuk vinden als mijn moeder nu op mijn 15e al 50 zou zijn, ze is nu 41 en dat vind ik een mooie leeftijd :) ze was dus 26.

Verder hangt het er ook erg vanaf hoe de situatie is, heb je een eigenhuis en een goede baan ect.

Ook ga ik dan minder werken, zou niet willen dat mijn kind maar steeds naar de dag opvang moet en zijn ouders nooit ziet..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:13

kimnytocize schreef:
Overigens vind ik het wel hilarisch dat sommige bokkers het oud vinden om na je 30e kinderen te krijgen! :+ haha, we leven inmiddels in 2009, waarin de gemiddelde levensverwachting van mensen in NL rond de 75 is (wat per decennia weer hoger wordt). Hoe 'oud' ben je nou eigenlijk, als je op je 35e een kindje krijgt terwijl mensen makkelijk 80 jaar kunnen worden? ;)

Het gaat niet om hoe oud je maximaal kunt worden, maar om je eigen gezondheid en dat van je kindje. Hoe ouder je wordt, hoe minder vruchtbaar je bent en hoe moeilijker de zwangerschap/bevalling zullen gaan.
Dat je gemiddeld 75 jaar wordt, heeft niets met je vruchtbaarheid te maken. Die neemt na je 35e sterk af en is dan sowieso al gehalveerd tov je vruchtbaarheid op 22-jarige leeftijd :) ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:19

Tja, ik vind het ook hilarisch dat boven de 30 voor sommige bokkers al stokoud is. :D
Ik voel me er prima bij, dat ik op mijn 33e binnen 1 maand zwanger was, op mijn 34e een pracht van een dochter heb gekregen, waar ik nu op mijn 38e nog steeds enorm van geniet. :)
Oud? Nou, zolang mensen me niet eens 38 schatten en mijn lichaam gezond is, hoor ik niemand klagen, hoor.
Het is dat ik verder geen kinderen meer wil, maar anders zou ik er zo weer voor gaan. :j

Ik was er eerder gewoon niet aan toe, ook in praktische zin niet. En dus? :P

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:28

haha, hier op bokt zijn we ook oud in vergelijking met de het gemiddelde denk ik :+ .

mijn 1e heb ik op mijn 28e gekregen zoals ik eerder schreef, eerst gestudeerd, gefeest en gewerkt. Op mijn 29e kwam nummer twee. Vanwege ernstige complicaties en de korte duur tussen de zwangerschappen heeft mijn lichaam rake klappen gehad. Omdat ik voor de eerste zwangerschap in hele goede conditie was heb ik het lichamelijk nog redelijk kunnen opvangen. Ik denk wel, dat als dit later was gebeurd dit anders had kunnen lopen. Ik denk dat je mentaal zelf goed kan inschatten wanneer je ëraan" toe bent (nou ja...helemaal overzien kun je het nooit ;) _ maar je lichaam moet het ook nog wel aankunnen, het is niet voor niets dat je er eind je 30e een beetje klaar mee moet zijn.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:33

Dat zeker, boven de 40 zou ik het echt niet meer willen, hoor (nu ook niet trouwens ;) ). Overigens heb ik een 41-jarige vriendin, die wel zwanger is van haar tweede en dat gaat allemaal heel voorspoedig. Ook zo'n 'jong' typje, die je geen 41 zou geven....... :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:55

Twiggy2008 schreef:
Tja, ik vind het ook hilarisch dat boven de 30 voor sommige bokkers al stokoud is. :D
Ik voel me er prima bij, dat ik op mijn 33e binnen 1 maand zwanger was, op mijn 34e een pracht van een dochter heb gekregen, waar ik nu op mijn 38e nog steeds enorm van geniet. :)
Oud? Nou, zolang mensen me niet eens 38 schatten en mijn lichaam gezond is, hoor ik niemand klagen, hoor.
Het is dat ik verder geen kinderen meer wil, maar anders zou ik er zo weer voor gaan. :j

Ik was er eerder gewoon niet aan toe, ook in praktische zin niet. En dus? :P

Ik weet niet of je op mijn post reageerde, maar ik vind je niet stokoud hoor :D Het enige waar ik op doel is dat het lichamelijk gezien verstandiger is om voor je 35e een kind te krijgen ipv erna. Natuurlijk zijn er genoeg vrouwen die vlot zwanger waren en een gezond kind baarde. Aan de andere kant zijn er ook genoeg wetenschappelijke onderzoeken geweest die aantonen dat het krijgen van een gezond kind rond of boven je 35e minder gemakkelijk gaat.

Als je eerder niet de mogelijkheid hebt om een kind een goede basis te bieden, dan vind ik het heel logisch dat je gewacht hebt. Maar als je al jaren een stabiele relatie hebt, een eigen huis, een vast inkomen en een kinderwens, dan zou ik zelf geen 10 jaar meer willen wachten. Zoals ik eerder schreef: het perfecte moment bestaat niet, er is altijd wel wat. Op een gegeven moment moet je de knoop doorhakken en er voor gaan :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:00

Ik reageerde ook op jouw post, ja, maar vooral op die jonkies die 30 al stokoud vinden. Ik begrijp ook best wat jij bedoelt, hoor. ;) :)
Ik voel me nog heel erg jong in veel opzichten. Lichamelijk ben ik dat ook nog aardig, volgens mij..... ;)

Ik moet gewoon een beetje lachen om verhalen van 20-jarigen, die voor hun 30e een gezin willen. Leuk als het je lukt, maar mijn ervaring is dat het leven vaak totaal anders loopt dan jij gepland had. En wat dan? Dan maar geen kinderen?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:01

26 :D

Ben nu 25 dus dat duurt niet zo lang meer. Mijn vriend wordt dit jaar 34 en heeft al een zoontje van 4.

Ik heb altijd gezegd voor mijn 30e en daar houd ik mij ook aan. (mits alles goed gaat)

hebben wel een stabiele situatie. huisje inkomen goede relatie.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:34

Het liefst voor me 30ste maar wil wel eerst alles op de rit hebben. Leuk huis, vrienden, man, baan enz

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:53

Ik wil geen kinderen. Ten minste, zo denk ik er op dit moment over.
Ik ben nu 23 en ik heb besloten om eerst mijn tijd, geld en liefde te steken in een eigen paard. Daarnaast heb ik ook nog een studie die ik aan het afronden ben, kan ik de meeste kinderen niet uitstaan en ben ik nog single (en daar heel tevreden mee: sterker nog, ik heb nog nooit een relatie gehad).
Ik wil voor mijzelf eerst gewoon zo veel mogelijk uit mijn leven halen als ik kan en daarmee bedoel ik dus dat ik dingen doe die ik echt wil doen (zoals een paard en misschien nog eens wat van de wereld zien); kinderen horen daar in elk geval voorlopig niet bij.
Ik weet eerlijk gezegd ook niet of ik wel kinderen kan krijgen; ik heb nooit een normale menstruatiecyclus gehad en vaak blijft die ook helemaal weg (komt misschien omdat ik altijd al aan de lichte kant ben geweest). Maar hier maak ik me momenteel geen zorgen over. Mocht ik me ooit bedenken laat ik er wel naar kijken.
Als ik ooit kinderen zou nemen, dan wil ik ze wel in een goede omgeving groot brengen. Dus een man, een huis en een goed inkomen.
Laatst bijgewerkt door mairead op 09-04-09 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:04

@ Mairead: Hoe kan ouder worden nou niet gelijk staan aan kinderen krijgen? (okay, je kunt ze adopteren :+ ) Om een ouder te zijn, zul je toch een kind moeten hebben denk ik dan :+

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:13

Lyonesse schreef:
@ Mairead: Hoe kan ouder worden nou niet gelijk staan aan kinderen krijgen? (okay, je kunt ze adopteren :+ ) Om een ouder te zijn, zul je toch een kind moeten hebben denk ik dan :+

_O- Hahah, voel ik mij even stom; ik las 'ouder worden, als in 'een oudere leeftijd' krijgen. Negeer die opmerking maar :+ Het verandert in elk geval niks aan het feit dat ik voorlopig nog geen kinderen wil.
*gaat snel even bericht aanpassen*