Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
garny95 schreef:Op de school van de sudberyvalley school gaat het niet om motivatie maar inspiratie en dan hoef ik niemand te vertellen dat je dan veel sneller leert dan wanneer je gemotiveert bent of moet.
Jammer dat er geen montessorivervolgonderwijs is, ik zie namelijk het 'moeten aansluiten aan een middelbare school' als een beperking en dat is jammer.
Puchje schreef:Dan zoek je ook wel onderwerpen die JIJ interessant vindt, want dan blijft de informatie pas hangen.
Mas schreef:Ik wil zelf geen kinderen, maar zou hier ook mijn kind niet naartoe doen denk ik. Heb toch een beetje het idee dat het van die 'pretscholen' zijn, waar vooral veel vrijheid is en gespeeld wordt en de taal en rekenles er een beetje bij hangt. Misschien een verkeerd beeld wat ik heb, maar zou het ook wel fijn vinden als mijn kinderen wat regels, discipline en goede taal- en rekenlessen aangeboden krijgen.
[edit] typo
pebbels75 schreef:Quote; Gedurende meer dan twee decennia heeft er zich op de Sudbury Valley School geen enkel geval van dyslexie voorgedaan. Niemand weet precies waarom.
Ohhhhhh geweldig!!! Op onze vrije school waren wij ook met ons kind de eerste in twintig jaar die dyslextie had.....
Nee je moet t anders zeggen, ze hadden twintig jaar niet getest op dyslextie. Toen ze gingen testen zaten er opeens 2 meer in dochterlief haar klas....
Ik heb me zoooo in de luren laten leggen door dit soort uitspraken, dit maakt je als ouder verantwoordelijk voor het leerproces. De leerkracht trekt namelijk zijn handen eraf. ER IS GEEN DYSLEXTIE dus; het kind kan-wil-het niet, dan zul je als ouder wel iets fout doen thuis... Ik kreeg het advies op de vs haar vooral dagelijks in een warm bad te zetten. EN toen ze beter begon te lezen met behulp van externe RT gaven ze als verklaring dat ze "eindelijk geland was op aarde" ...... Mijn god ben ik blij dat ik weg ben daar!!
Jaimyliefje schreef:pebbels75 schreef:Quote; Gedurende meer dan twee decennia heeft er zich op de Sudbury Valley School geen enkel geval van dyslexie voorgedaan. Niemand weet precies waarom.
Ohhhhhh geweldig!!! Op onze vrije school waren wij ook met ons kind de eerste in twintig jaar die dyslextie had.....
Nee je moet t anders zeggen, ze hadden twintig jaar niet getest op dyslextie. Toen ze gingen testen zaten er opeens 2 meer in dochterlief haar klas....
Ik heb me zoooo in de luren laten leggen door dit soort uitspraken, dit maakt je als ouder verantwoordelijk voor het leerproces. De leerkracht trekt namelijk zijn handen eraf. ER IS GEEN DYSLEXTIE dus; het kind kan-wil-het niet, dan zul je als ouder wel iets fout doen thuis... Ik kreeg het advies op de vs haar vooral dagelijks in een warm bad te zetten. EN toen ze beter begon te lezen met behulp van externe RT gaven ze als verklaring dat ze "eindelijk geland was op aarde" ...... Mijn god ben ik blij dat ik weg ben daar!!
Dat heeft niets te maken met de vrije school, maar met die bepaalde school. Bij ons op school zijn er ook enorm veel dyslectische leerlingen, en die worden juist enorm goed ondersteund. Op het reguliere onderwijs voelde ik me meer een soort fabriekskind. Als je niet aan het ideaalbeeld voldeed, was je simpelweg fout.