Aims schreef:Adil18, ik snap je verhaal en kan ook begrijpen dat de stierenvechters niet beter weten. Dit is inderdaad hun cultuur.
Maar ik ken ook mensen in Colorado die opgevoed zijn met rodeo's (met stieren) en het afschuwelijk vinden
Ik ben drie weken in Wyoming en omliggende staten geweest en heb daar ook genoeg mensen leren kennen van de rodeo leefden
Maar inderdaad ook genoeg mensen die zich er heftig tegen verweerden.
Aims schreef:mensen in Nederland die opgevoed zijn om elke dag een stuk vlees op hun bord te krijgen en er zelf ervoor kiezen om dat niet te doen.
Zo eet ik hoofdzakelijk wild, 't wild heeft tenminste een mooi leven gehad voordat het bij mij op het bordje landde
Aims schreef:Iedereen is slim genoeg om zelf na te denken, maakt niet uit wat voor opvoeding of in welke cultuur je opgegroeid bent, het hoeft niet meteen te betekenen dat dit juist is.
Dan snap je mijn verhaal misschien toch niet helemaal, ik praat hier niet over juist of onjuist maar over acceptatie.
Aims schreef:Ik zeg niet dat onze cultuur juist is en een andere niet, en ik heb respect voor mensen en hoe zij zijn opgevoed. Maar sommige dingen gaan mij te ver, en zou ik nooit kunnen respecteren.
En das je goed recht, ik wilde er alleen maar op wijzen dat niet een cultuur afgestraft moet worden door een fenomeen, niet dat je dat deed, dat deed niemand, maar voordat het daar naartoe ging wilde ik toch even een opmerking plaatsen.
Aims schreef:Ik zeg het eerlijk, ik vind het heel moeilijk om te antwoorden op jou tekst, omdat je helemaal gelijk hebt.
Het is voor ons raar om een hond als eten te zien, om achter een stier aan te gaan met speren, en het is inderdaad omdat wij anders opgevoed zijn.
Maar het is voor mij, en ik denk andere, moeilijk te beseffen en te begrijpen dat dat voor andere normaal is.
En je hebt groot gelijk! Dat is voor iedereen moeilijk, vooral ook omdat niemand vrij is van vooroordelen! Maar troost je, zoals jezelf al zegt is het niet voor jou moeilijk maar ook voor anderen, ik hoor er ook bij. Dit soort beelden roepen ook zeker iets van afkeer bij me op, maar ook iets van fascinatie en nieuwschierigheid...