Hyves maakt meer kapot dan je lief is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:49

als je hyves zo slecht vind voor je zelf..
waarom maak je dan een hyves aan?
dat stukje snap ik dan niet :o
neem dan je zelf helemaal in bescherming en begin helemaal niet aan hyvew ;) :o

begrijp me niet verkeerd hoor..
maar het is luist leuk om mensen bv van de basisschool terug te vinden :D
zo heb ik ook weer een vriendin van toen terug gevonden en zijn we zien elkaar weer vaak :D
ik had haar 6 jaar ofzo niet gezien en zo zie je maar hoe goed hyves kan zijn ;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:51

buitan al die ruzie's die je kan krijgen via hyves..

hyves maakt mijn mailbox meer kappot dan mij lief is!!! :(

word schijtziek van die irritante klote mailtjes.. er is er 1 bijna jarig blabla

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:52

ja idd zo heb ik er ook weer een paar gevonden maar aan iedereen voordeel zit zijn nadeel, maarja dan kan je niks doen :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:16

Squit schreef:
als je hyves zo slecht vind voor je zelf..
waarom maak je dan een hyves aan?
dat stukje snap ik dan niet :o
neem dan je zelf helemaal in bescherming en begin helemaal niet aan hyvew ;) :o

Ik zag het gevaar niet in van hyves. Dat kwam pas later. Nu heb ik dan ook geen hyves meer. :)

binky

Re: Hyves maakt meer kapot dan je lief is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:42

Hyves is voor mij contact houden met "verre" vriendinnen,mensen die ik in het dagelijkse leven niet vaak spreek.

En omdat ik niet van telefoneren houd,de manier!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:44

als hyves dingen zoals relatie kapot kan maken vrees ik dat die relatie sowieso al niet veel waard was eerlijk gezegd :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:19

Juul schreef:
No offence maar ik vind dat wel een beetje ver gaan Ilzas.. beetje zelfrespect mag ook wel hoor.. Ik bedoel: concurrentiestrijd, belangrijk hoeveel vrienden je hebt? Dat is maar net hoe je het zelf interpreteert.. En depressief van leuke foto's en verhalen van anderen vind ik ook wel erg ver gaan.. Wees blij voor ze. :)

Tuurlijk, als alles waar zou zijn :). Je ziet op hyves helaas heel erg veel fantasie en weinig realiteit. Net als op bokt wordt hyves gebruikt om een betere versie van zichzelf neer te zetten en dat is op een gegeven moment niet grappig meer. Hyves was voor mij trouwens niet gevaarlijk ofzo, maar ik was er eenvoudigweg op uitgekeken. Wat ik er met name vervelend aan begon te vinden is dat hyves erom bestaat om jezelf zo leuk mogelijk in de etalage te zetten en dat werd ik beu. Leuk genoeg, hip genoeg, aantrekkelijk genoeg, zijn je foto's wel geinig genoeg en heb je al genoeg landen bezocht. Dodelijk saai, zoveel zulke leuke mensen bij elkaar.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:32

Ik zit er ook wel eens aan te denken om mijn hyves profiel te wissen. Ik merk namelijk dat ik echt nagelezen word, dat mensen mijn krabbels bekijken, of bijvoorbeeld hier op bokt mijn berichten nalezen, en mij vervolgens iets kunnen vertellen wat ik hun zeker niet verteld heb. Ik vind dat echt vervelend, als het goede vrienden of vriendinnen zijn, prima, maar hun vertel ik die dingen toch wel. Maar gewoon 'kennissen' die alles even gaan lezen wat ik gezegd heb? Kom op zeg, zoek een hobby! Ik zet niets op internet wat een ander niet mag weten, want de hele wereld kan het lezen. Maar vind het ook wel erg kinderachtig als mensen echt gaan nalezen wat ik precies gezegd of gekrabbeld heb.

Ik denk er dus nog even over of ik mijn account op hyves hou of niet. Met bokt wil ik niet stoppen, dus let hier de laatste tijd enorm op wat ik er op zet. Ik weet dat ik nagelezen word, en die kleuters hoeven sommige dingen gewoon niet te weten..

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:44

Gewoon je krabbels wissen als je ze gelezen hebt, ik laat ook altijd maar 1 of 2 pagina´s krabbels staan, de rest wis ik gewoon. Kunnen ze ook niet alles nalezen. Het is maar hoe open je het zelf maakt hoor. Ik zet er bijvoorbeeld vaak foto´s op van mijn dochtertje en de paarden, vind ik leuk om te showen :P, en ik accepteer niet jan alleman, alleen mensen die ik goed ken van vroeger, mijn collega´s en vrienden. Geen mensen van forums die ik niet in het echt ken enzo ;)
En de www vul ik echt bijna nooit in! En blogs maak ik ook niet.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:45

Je kan krabbels die je aan vrienden geschreven hebt ook wissen. Dus na een tijdje kan je zelfs je geschreven krabbels naar andere zelf verwijderen. heb je zelf alle controle over of je dingen laat staan of niet.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:47

LimaMambo schreef:
buitan al die ruzie's die je kan krijgen via hyves..

hyves maakt mijn mailbox meer kappot dan mij lief is!!! :(

word schijtziek van die irritante klote mailtjes.. er is er 1 bijna jarig blabla

Kun je wijzigen in je instellingen ;)

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:26

ja had ik ook last van werd er gek van!
en in me instellingen heb ik alles af gevinkt en nu krijg ik geen mailtjes meer :D
en als ik een mail krijg komt het in me postvak van me hyves zelf..
weg met dat gedoe allemaal haha

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:51

Alles wat Hyves kapot maakt was uiteindelijk sowieso wel kapot gegaan...

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:25

Misser schreef:
Alles wat Hyves kapot maakt was uiteindelijk sowieso wel kapot gegaan...

ja precies..
dan moet het al niet goed zitten..
en als het wel goed zat en het gaat fout heb je toch iets niet goed gedaan of je vriend kan natuurlijk ook!!!!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:31

1. je hoeft niet op Hyves, je kiest er zelf voor
2. je kunt heel veel dingen afschermen, uitzetten of verwijderen
3. geen foto's plaatsen, geen www, alle keuzes liggen bij jezelf.

Ik kon eerst op mijn werk ook op Hyves, gelukkig hebben ze dat (mede op mijn verzoek) nu afgeblokt, want tja, je baas kan ook op Hyves en als hij ziet dat je midden op de (werk)dag online bent is natuurlijk niet zo mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 14:09

Yolien schreef:

Precies mijn gedachte! :j

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 14:42

Yolien schreef:

Ik kon eerst op mijn werk ook op Hyves, gelukkig hebben ze dat (mede op mijn verzoek) nu afgeblokt, want tja, je baas kan ook op Hyves en als hij ziet dat je midden op de (werk)dag online bent is natuurlijk niet zo mooi!

of gewoon je zelf op offline zetten ziet hij het ook niet ;)
maar ook zie je vaak dat mensen tijdens werktijd op bokt zitten dan is dat ook niet goed :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:57

Ik vind al die ophef over Hyves wat overdreven..
Je kiest er toch zelf voor wat je er op zet, wie het allemaal kan zien, hoe ver je je hart daar uitstort?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:21

Szan schreef:
Ik vind al die ophef over Hyves wat overdreven..
Je kiest er toch zelf voor wat je er op zet, wie het allemaal kan zien, hoe ver je je hart daar uitstort?

Nee daar gaat het niet om. Mensen kunnen je ook stangen door bij jouw vrienden bijvoorbeeld wat te plaatsen. Je leest gewoon soms dingen je niet wil lezen.
En als je daar gevoelig voor bent moet je geen hyves nemen.

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:37

idd!!
mensen besluiten zelf om hyves te nemen..
en als je er niet tegen kan dat je dingen "kan" lezen die je eigelijk niet wil lezen, moeten ze niet op die gene zijn of haar hyves kijken..
je klikt zelf hun hyves aan om te kijken en dan weet je dat je dingen kan zien wat er gekrabbeld is..
en als je een krabbel krijgt dan kun je via je eigen hyves reageren op die krabbel..
dus dan zie ik het probleem niet zo..
als je er niet tegen kan neem het dan niet! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:38

Sjonge, neem is wat verantwoordelijkheid voor jezelf in plaats van afgeven op een website waarbij je ook 100% zelf kiest voor welke acties je onderneemt.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:24

Ik ben heel erg blij met Hyves :D

Het is net zo verslavend als Bokt en daarbij draag je zelf de verantwoordelijkheid voor je gedrag, ook op internet

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:39

Squit schreef:
en als je er niet tegen kan dat je dingen "kan" lezen die je eigelijk niet wil lezen, moeten ze niet op die gene zijn of haar hyves kijken..
je klikt zelf hun hyves aan om te kijken en dan weet je dat je dingen kan zien wat er gekrabbeld is..

In mijn geval ben ik het hier niet mee eens. Nogmaals... ik had iemand op mn dak die gewoon bij mijn vrienden dingen ging neerzetten. Daar kan je je niet op voorbereiden wat je dan te lezen krijgt.
Maar idd, ik heb mijn hyves verwijderd en dus mijn eigen verantwoordelijkheid genomen om het niet meer te willen lezen.

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:29

heel slim gedaan!

ik vind zelfs hyves net zo verslavend als bokt :o
als ik internet opstart komen bokt en hyves uit als startpagina erg he :o
en aangezien ik nu thuis zit met 2 gebroken ribben heb ik de heledag hyves en bokt aan staan haha ;)

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:31

Ik ook... :)
Alleen dan zonder twee gebroken ribben ;)
Beterschap!