en wij moeten respect tonen voor de leraar...:S

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:27

Dingen doen die je ouders je verbieden, hoort gewoon bij het volwassen worden. Je gaat je eigen (stomme) keuzes maken, en soms ervaar je de nadelige gevolgen op de korte termijn, en bij roken kan het wat langer duren.

TS gedraag je naar je lerares gewoon respectvol, disrespecteer (en nee dat is geen Nederlands woord) haar in stilte. Als je straks je diploma hebt kun je altijd nog je tong naar haar uitsteken.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 20:29

ze snappen bijde kanten wel,
en ik moet maar leren dat ik het wel moet pikken..
nja.. deze keer dan wel, maar ze hoeft niet weer zo'n toon tegen mij aan te slaan, want ik pik niet alles.. of het nou negatief uitpakt of niet. Ik heb ook nog zelfwaarde en zelfrespect.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:30

MarcoBorsato schreef:
Dingen doen die je ouders je verbieden, hoort gewoon bij het volwassen worden. Je gaat je eigen (stomme) keuzes maken, en soms ervaar je de nadelige gevolgen op de korte termijn, en bij roken kan het wat langer duren.

TS gedraag je naar je lerares gewoon respectvol, disrespecteer (en nee dat is geen Nederlands woord) haar in stilte. Als je straks je diploma hebt kun je altijd nog je tong naar haar uitsteken.

tuurlijk iedereen maakt fouten en daar leer je van, maar dat je zoveel op het spel gaat zetten om stoer te zijn bij je vrienden? nee mij niet gezien. stomme keuzes kan je ook nog even bewaren.

wel ben ik het eens met je laatste zin, je kan idd altijd nog je tong uitsteken :j

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:34

xDramaQueen schreef:
HAHA, nou sorry hoor maar dat ligt eraan hoe verstandig je bent,dat is een teken van onzekerheid als je zo beinvloedbaar bent. mijn hele familie rookt, vrienden om me heen maar geen haar op me hoofd die zich bedenkt om te roken dus kom niet met een slap excuus, stom stoerdoenerij. roken is niet stoer, het is pas stoer om nee te zeggen tegen een sigaret.

verder ben ik er van overtuigd dat dit verhaal 2 kanten heeft. snap dat het niet leuk is, maar het is wel je eigen schuld.

Ik vind dat de niet rokers zo makkelijk denken over het hele roken gebeuren.
Ik rook ook niet, maar ik kan begrijpen hoe iemand een sigaret aan kan nemen om te proberen ofzo.
Voor ons is het gewoon makkelijk om te zeggen begin er niet aan punt.
Komop snap je nou echt niet dat er nog meer bij komt kijken?
Trouwens heb je het over onzekerheid.. Maar wie wil er nou niet bij de populaire mensen horen? Of ooit wou horen?
Ik vind dat er hier nogal naïef gepraat word over het beginnen van roken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:34

Zelfwaarde en respect zijn heel belangrijk, maar leer het opzij te zetten. Ik heb me aardig verzet op de middelbare school, ik had ook zo'n ontzettend irritante docente, en het is toen heel ver gegaan, en ja ik heb mijn excuus toen gekregen, maar het heeft zoveel stress en negativiteit gekost. En het is tussen ons nooit meer helemaal goedgekomen, ook niet in de 2 jaar dat ik nog les van haar kreeg.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:35

xDramaQueen schreef:
MarcoBorsato schreef:

tuurlijk iedereen maakt fouten en daar leer je van, maar dat je zoveel op het spel gaat zetten om stoer te zijn bij je vrienden? nee mij niet gezien. stomme keuzes kan je ook nog even bewaren.

wel ben ik het eens met je laatste zin, je kan idd altijd nog je tong uitsteken :j

Nou schouderklopje voor jou, maar niet iedereen is zoals jij. Pubers puberen, de een meer dan de ander.

xTamara

Re: en wij moeten respect tonen voor de leraar...:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:36

Ja inderdaad..
Sommige van julliepraten echt alsof jullie de beste oubers waren en nooit foute keuze's maakte in die tijd.
bijna iedereen in de pubertijd is onzeker, en wil bij zijn vrienden horen. Dan doe je wel eens stomme dingen ja,,

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:39

Pffff, wat een bemoeienis zeg van de akelige gymdocent! Om dan gelijk naar huis te bellen; niet fatsoenlijk van een leraar.

Ik ben zelf ook docent maar sta gezellig met mn leerlingen een sjekkie te draaien en roken in de rookzone op het schoolplein :+ (is geen aparte rookzone voor leerlingen en leraren, en tis maar een kleine plek, vandaar ;)).
Vind het ieders eigen verantwoordelijkheid om te besluiten of je wel of niet wilt roken, anno 2009 weet iedereen (ook de middelbare scholieren!) wat de (schadelijke) effecten van roken zijn.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:44

Ik snap niet waarom er meteen gebeld zou worden. Dan zou die leraar alle ouders moeten bellen van de leerlingen die ze heeft zien roken. Waarom zou ze nou nét precies die TS uitgekozen hebben.. Misschien is er nog wel een voorval geweest die hier niet vermeld staat en daarbij komt, een verhaal moet je van beide kanten horen voordat er meningen en conclusies getrokken kunnen worden..

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:32

Ja ik vind het ook obegrijpelijk dat ze het niet eerst met de TS overlegd..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:52

kimnytocize schreef:
Pffff, wat een bemoeienis zeg van de akelige gymdocent! Om dan gelijk naar huis te bellen; niet fatsoenlijk van een leraar.

Ik ben zelf ook docent maar sta gezellig met mn leerlingen een sjekkie te draaien en roken in de rookzone op het schoolplein :+ (is geen aparte rookzone voor leerlingen en leraren, en tis maar een kleine plek, vandaar ;)).
Vind het ieders eigen verantwoordelijkheid om te besluiten of je wel of niet wilt roken, anno 2009 weet iedereen (ook de middelbare scholieren!) wat de (schadelijke) effecten van roken zijn.

Hé, beter kom jij op mijn school les geven! :D
Eindelijk eens geen docent die beter kleuterleidster/politieagentje had kunnen worden. :Y)
(Hoewel ze het hier al aardig opgegeven hebben, pontes pieter zeeman in Zierikzee, zegt je dat wat? :o )

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:06

Miss_Malfoy schreef:
Hé, beter kom jij op mijn school les geven! :D
Eindelijk eens geen docent die beter kleuterleidster/politieagentje had kunnen worden. :Y)
(Hoewel ze het hier al aardig opgegeven hebben, pontes pieter zeeman in Zierikzee, zegt je dat wat? :o )

Doen ze bij ons op school ook haha.
En dan gaan ze met een stinkende adem lesgeven..
Erg fijn altijd..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:11

kimnytocize schreef:

Goh, leerlingen weten ook prima dat het not done is om geen huiswerk te maken, of om dingen te stelen op school, of om van alles te slikken. Zal ik ze ook maar laten doen dan, ze weten toch wel dat het niet goed is en niet mag, maar mwah, eigen verantwoordelijkheid }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:15

ja dat vind ik wel eigenlijk... Tenzij ze high in jouw les verschijnen, of iets van jou stelen oid :o
huiswerk maken, daar ben jij bij betrokken dus dat is wel 'jouw zaak' om het zo te zeggen

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:15

dat vind ik toch anders dan in een rookzone (dat was het toch?) roken. huiswerk maken vind ik ook echt eigen verantwoordelijkheid, maar om nou te stelen dat is iets totaal anders in mijn ogen ;)

vind dat docente het via je mentor had moeten regelen, die is niet voor niets je mentor ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:25

Anoeska schreef:
Heerlijk, wat ben jij een puber! :D Eerst iets doen wat niet mag (roken) en dan ook nog boos zijn op iemand anders.
Je hebt zelf een fout gemaakt, daar krijg je voor op je donder van je ouders. Ga dan ook niet boos op je kamer zitten met de muziek keihard aan. Da's alleen maar heel kinderachtig.

Mijn moeder zei altijd: "wie z'n billen brandt...". Je wilde zelf stoer genoeg zijn om te roken, dan moet je ook stoer genoeg zijn om met de gevolgen om te gaan.

Ja zo denk ik er ook over.

Ik heb ze dagelijks voor mijn neus. Zitten ze totaal niets uit te voeren en te storen, stuur je ze er uit, is het commentaar 'ja maar ik deed niks'. Zeg ik 'ja dat is het hem juist, deed je maar eens wat'. KLAP deur dreunt in z'n sponning. Zó veeeeeeeeeet onredelijk die stomme juf. :+

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:34

@arabesk: zolang je maar niet echt onredelijk bent geen probleem. Maar ik neem aan dat jij niet bij de eerste bijdehante opmerking gaat schreeuwen, het klinkt zoals het hier verteld word wel alsof de lerares in kwestie erg snel ontplofte.

Is wel een feit dat er de laatste jaren zo'n groot leraren tekort is er soms mensen voor de klas staan die echt geen enkel talent hebben voor het vak leraar. Weet trouwens niet of dat in oosterijk ook zo is, maar aangezien het vak leraar bijna overal nogal een slechte deal(veel uren, weinig geld,veel stress etc) is neem ik aan van wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:41

Dat is heel erg waar liedje89
van mij mogen ze echt de salarissen flink omhoog gooien en meer kwaliteit gaan eisen..

Mijn middelbare school periode is er flink op achteruit gegaan omdat ze zo nodig 1 of andere alcoholist die alleen biologie had gestudeerd op scheikunde gingen zetten.. Dat was echt niet meer zo grappig. En zo zijn er wel meer voorbeelden.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:44

Wij hadden iemand voor duits die ze uit het bedrijfsleven hadden getrokken. Die man kon niet uitleggen, hij hhad totaal geen respect voor zijn leerlingen (maar ook echt meisjes lastig vallen en uitschelden van leerlingen) Maar tegenover de baas wist hij zich natuurlijk prima te gedragen. Volgens mij zit hij er nog steeds.
Voor wiskunde hadden wij een hele aardige man. Maar dieman was zo slim dat hij nooit kon snappen waarom jij iets niet snapte. Dat legt ook niet handig uit. Maar ja die mensen hebben ook nooit een leraren opleiding gevolgd volgens mij.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:47

Urielle dat is echt zo'n drogreden..
Stelen is sws iets heel anders.. Het huiswerk maken is eigen verantwoordelijkheid ja..
De helft doet het niet..
En trouwens, die dingen waar je nu mee loopt te gooien zijn ook schadelijk voor je medemens.. Als je stoned bent ofzo weet je niet meer wat je doet, kan je mensen kwetsen..
Roken heeft alleen als negativiteit: het is schadelijk..
Daar heeft die persoon alleen zelf las van. Andere mensen alleen als ze ernaast gaan hangen en dat is dan je eigen schuld, ga je maar ergens anders staan..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:56

liedje89 schreef:
@arabesk: zolang je maar niet echt onredelijk bent geen probleem. Maar ik neem aan dat jij niet bij de eerste bijdehante opmerking gaat schreeuwen

je moet je nooit gek laten maken door je leerlingen :+

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:58

Arabesk schreef:
Ja zo denk ik er ook over.

Ik heb ze dagelijks voor mijn neus. Zitten ze totaal niets uit te voeren en te storen, stuur je ze er uit, is het commentaar 'ja maar ik deed niks'. Zeg ik 'ja dat is het hem juist, deed je maar eens wat'. KLAP deur dreunt in z'n sponning. Zó veeeeeeeeeet onredelijk die stomme juf. :+

Dat zeggen ze bij ons ook altijd ja, dat het probleem is dat ze niks doen..
Zo flauw :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:01

[/quote]

Nou de enige die mijn opvoedden waren mijn ouders hoor... een lerares is mijn moeder niet en heeft dus niets (wat dit betreft) over mij te zeggen, behalve SCHOOLgerelateerde dingen.

Ik ging vroeger vaak onder handenarbeid (ook zo'n onzin vak) naar de paarden. Die lerares was ook mijn mentor. Ipv mijn ouders te bellen zei ze "kan je niet gewoon bij HA komen?" en mocht ik input geven omo het leuker te maken.
Toen ben ik gewoon gegaan :D het was veel leuker... dat lijtk mij meer een manier om zoiets aan te pakken..[/quote]

wij hadden een lerares en die vond het spijbelen om naar de paarden te gaan zo irritant dat ze haar paard een keer had meegenomen en we allemaal een rondje mochten, dat vonden we zo tof dat we daarna bij haar nooit meer hebben gespijbeld, ook heeft die lerares ons een keer meegenomen op strandrit

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:04

achjajoh, ik sta nergens meer van te kijken sinds ik van school veranderd ben.
Zelf de coordinator liegt de boel bij elkaar, moet ik een proberen, dat is meteen een weekje van half 8 tot 5 op school zitten.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:28

Ik denk dat er wel belangrijkere zaken zijn op school dan de ouders bellen om te vertellen dat er gerookt wordt.
Ook een leraar kan de fout ingaan en dat is hier ook op zijn plaats in mijn ogen.