Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
MarcoBorsato schreef:Dingen doen die je ouders je verbieden, hoort gewoon bij het volwassen worden. Je gaat je eigen (stomme) keuzes maken, en soms ervaar je de nadelige gevolgen op de korte termijn, en bij roken kan het wat langer duren.
TS gedraag je naar je lerares gewoon respectvol, disrespecteer (en nee dat is geen Nederlands woord) haar in stilte. Als je straks je diploma hebt kun je altijd nog je tong naar haar uitsteken.
xDramaQueen schreef:HAHA, nou sorry hoor maar dat ligt eraan hoe verstandig je bent,dat is een teken van onzekerheid als je zo beinvloedbaar bent. mijn hele familie rookt, vrienden om me heen maar geen haar op me hoofd die zich bedenkt om te roken dus kom niet met een slap excuus, stom stoerdoenerij. roken is niet stoer, het is pas stoer om nee te zeggen tegen een sigaret.
verder ben ik er van overtuigd dat dit verhaal 2 kanten heeft. snap dat het niet leuk is, maar het is wel je eigen schuld.
xDramaQueen schreef:MarcoBorsato schreef:Dingen doen die je ouders je verbieden, hoort gewoon bij het volwassen worden. Je gaat je eigen (stomme) keuzes maken, en soms ervaar je de nadelige gevolgen op de korte termijn, en bij roken kan het wat langer duren.
TS gedraag je naar je lerares gewoon respectvol, disrespecteer (en nee dat is geen Nederlands woord) haar in stilte. Als je straks je diploma hebt kun je altijd nog je tong naar haar uitsteken.
tuurlijk iedereen maakt fouten en daar leer je van, maar dat je zoveel op het spel gaat zetten om stoer te zijn bij je vrienden? nee mij niet gezien. stomme keuzes kan je ook nog even bewaren.
wel ben ik het eens met je laatste zin, je kan idd altijd nog je tong uitsteken
(is geen aparte rookzone voor leerlingen en leraren, en tis maar een kleine plek, vandaar
). kimnytocize schreef:Pffff, wat een bemoeienis zeg van de akelige gymdocent! Om dan gelijk naar huis te bellen; niet fatsoenlijk van een leraar.
Ik ben zelf ook docent maar sta gezellig met mn leerlingen een sjekkie te draaien en roken in de rookzone op het schoolplein(is geen aparte rookzone voor leerlingen en leraren, en tis maar een kleine plek, vandaar
).
Vind het ieders eigen verantwoordelijkheid om te besluiten of je wel of niet wilt roken, anno 2009 weet iedereen (ook de middelbare scholieren!) wat de (schadelijke) effecten van roken zijn.
) Miss_Malfoy schreef:Hé, beter kom jij op mijn school les geven!![]()
Eindelijk eens geen docent die beter kleuterleidster/politieagentje had kunnen worden.![]()
(Hoewel ze het hier al aardig opgegeven hebben, pontes pieter zeeman in Zierikzee, zegt je dat wat?)
kimnytocize schreef:Pffff, wat een bemoeienis zeg van de akelige gymdocent! Om dan gelijk naar huis te bellen; niet fatsoenlijk van een leraar.
Ik ben zelf ook docent maar sta gezellig met mn leerlingen een sjekkie te draaien en roken in de rookzone op het schoolplein(is geen aparte rookzone voor leerlingen en leraren, en tis maar een kleine plek, vandaar
).
Vind het ieders eigen verantwoordelijkheid om te besluiten of je wel of niet wilt roken, anno 2009 weet iedereen (ook de middelbare scholieren!) wat de (schadelijke) effecten van roken zijn.
Anoeska schreef:Heerlijk, wat ben jij een puber!Eerst iets doen wat niet mag (roken) en dan ook nog boos zijn op iemand anders.
Je hebt zelf een fout gemaakt, daar krijg je voor op je donder van je ouders. Ga dan ook niet boos op je kamer zitten met de muziek keihard aan. Da's alleen maar heel kinderachtig.
Mijn moeder zei altijd: "wie z'n billen brandt...". Je wilde zelf stoer genoeg zijn om te roken, dan moet je ook stoer genoeg zijn om met de gevolgen om te gaan.
Arabesk schreef:Ja zo denk ik er ook over.
Ik heb ze dagelijks voor mijn neus. Zitten ze totaal niets uit te voeren en te storen, stuur je ze er uit, is het commentaar 'ja maar ik deed niks'. Zeg ik 'ja dat is het hem juist, deed je maar eens wat'. KLAP deur dreunt in z'n sponning. Zó veeeeeeeeeet onredelijk die stomme juf.
het was veel leuker... dat lijtk mij meer een manier om zoiets aan te pakken..[/quote]