Huertecilla schreef:Dus?
Die bestuurder moet maar meer risico nemen of niet de weg op?
Die bestuurder moet straks nóg meer risco nemen en nog minder de weg op?
Ik ben met een forse 4wd auto voor een lichte aanhanger met twee jonge paarden de spits over de Periferique van Parijs gereden.
Door de intensieve verkeersbewegingen van in- en uitvoegend, soms ineens bruusk afremmend verkeer wat ´mijn´ rijstrook kruiste heb tussen de 65 en 70 gereden. Sommige zeer onrustige stukjes zelfs ´maar´ 60. Ík ben namelijk verantwoordelijk voor die twee paarden achterin de blikken doodskist. Ík kan maar heel beperkt uitwijken en heb een forse remweg.
Liver ga ik helemaal niet met paarden in de kar de weg maar ze gingen naar een nieuwe eigenaar en buiten de spits was mijn bijdrage aan niet in de weg rijden.
Overigens heb ik niet één geïrriteerde bestuurder ervaren en eigenlijk iedereen hield aan de achterzijde voldoende afstand.
De uitzondering was een stukje waar wegwerkzaamheden waren. Was extra smal met pilonen afgezet. Max. snelheid 50. Ik reed 50 (ok, 48-49) terwijl 40-45 eigenlijk snel genoeg was. Dáár was desondanks een man in een busje die achter me zowat door zelfontbranding omkwam en die gevaarlijk dicht en druk achter ons zat te duwen. Die man hoort met een dergelijke mentaliteit niet op de weg, nooit.
Heb je in NL op een stuk waar wegwerkzaamheden zijn al eens net onder de máximumsnelheid gereden?
Is veiliger voor de wegwerkers als je wat rustiger rijdt. Logisch toch?!
Dat is voor de paarden achterin op de snelweg niet anders. Het probleem ligt in de gestresst haaasters, nergens anders in. Pak díe dan aan!
hc
AMEN