heb ik recht op schadevergoeding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:15

En er zijn toch ook buurtbussen die kinderen naar school brengen, kost lang niet zoveel.
Hoever zit je van de school verwijderd?

In het topic waar je verteld dat je denkt dat je een gebroken been heb )Wat ik toen ooit eens las) staat overigens dat er wel dat er een auto in het gezin is, een caddy, leg eens uit waarom kan die jou dan niet even naar school brengen?

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:18

Geen geld voor de bus? Hoe gaan je ouders die boete die ze krijgen omdat jij gewoon nog leerplichtig bent betalen dan?
Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat jij én je ouders je zo makkelijk 'drukken' zeg. Een heel jaar overdoen, omdat je blessure hebt? Dat had ik écht niet hoeven proberen. :n

Noeps

Re: heb ik recht op schadevergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:25

Geen geld voor de bus maar wel een paard hebben? Onzin, er is dan wel geld voor de bus, simpelweg je paard verkopen. Studie gaat toch voor lijkt mij? En hoe wil je anders de boete bij de leerplichtambtenaar betalen? Lenen bij frisia financieringen? ;)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 16:05

Chiqa schreef:
En er zijn toch ook buurtbussen die kinderen naar school brengen, kost lang niet zoveel.
Hoever zit je van de school verwijderd?

In het topic waar je verteld dat je denkt dat je een gebroken been heb )Wat ik toen ooit eens las) staat overigens dat er wel dat er een auto in het gezin is, een caddy, leg eens uit waarom kan die jou dan niet even naar school brengen?

die auto is van mijn vaders werk, maar hij werkt van 5 sochtends tot 6 savonds.
en aangezien ik om half 9 op school moet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:07

Ah okay en wat is het antwoord op mn andere vraag dan hoever je van school zit?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:08

18 km stond al ergens in één van haar posts

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:12

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel vervelend voor je dat je gevallen bent en nu al een hele tijd met de gevolgen zit.
Maar ik vind het de grootste onzin dat je hiervoor de gemeente wil aanspreken, dit is gewoon je eigen verantwoordelijkheid hoor. En lang niet overal word gestrooid, meestal alleen óp de wegen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:18

Precies en het begint er nu gewoon op te lijken dat jullie krap zitten en dus maar de gemeente willen aanklagen voor een schadevergoeding.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:27

Ik vind het eerlijk gezegd ook wel een beetje gek dat je de bus niet kan betalen maar wel een pony? Ik probeer je hiermee niet af te kraken of wat dan ook, maar dit vind ik wel een beetje krom. Verder vraag ik me nog steeds af wat voor schoenen je droeg toen je viel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:30

Volgens mij is TS een beetje hyperchonder....Of hoe je dat ook schrijft. Kan me plots allemaal verhalen herinneren van gebroken en gekneusde botten, Daphne is echt een pechvogel! :D

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:40

hahaha... tsja, als het je echt gebeurt, erg vervelend...

Maar ik geloof het niet als ik in je profiel een sportpony zie, volledig opgetuigd, dat kost een hoop geld...
En dan geen geld hebben om naar school te komen (toch je toekomst, je ponie niet) daar kan ik niet bij en maakt je hele verhaal ongeloofwaardig.

Als je echt zo krap zit, verkoop je pony dan, hoe vervelend je dat ook vind en zoek een leuke verzorgpony, tegen de tijd dat je dan weer geld hebt, dus ook als je een tegenslag hebt je niet gelijk broke bent. Koop dan pas weer een nieuw paard...

En anders... Zal ook de overheid (leerplichtambt.) vinden dat je ook geld moet hebben om naar school te komen.

Niets is een excuus om 2 maanden niet te gaan terwijl er nog opties zat zijn...
Maarja, dat is mijn mening en jouw toekomst

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:46

Ik heb 3x gelezen om te zien of dit niet om een grapje ging...
sorry maar waar ik woon strooien ze nérgens, bovendien hebben we niet eens een bus! Ja een belbus, maar die rijdt niet als het zo glad is :+

Ik ben tig keren hier gevallen op straat, terwijl ik liep, of of de fies of scooter zat...tsja winter he dan kan het weleens glad zijn.

Heel vervelend dat je een blessure hebt, maar 2 maanden niet naar school??? Dat je ouders dat goed vinden zeg... En dan de gemeente nog aanklagen ook???

Verder, geen geld voor bus/taxi maar wel een pony hebben, pony weg en je kan een hele tijd naar de fysio en met de taxi naar school.
Klinkt heel hard maar het is wel je toekomst, en komop zeg een jaar over willen doen omdat je nu vanwege een zere knie niet naar school kan?
het moet écht niet gekker worden!!

En waarom duurt het 2 maanden voor ze een diagnose stellen aan je knie? Dat is ook al absurd, dat je 2 maanden thuis zit en fysio hebt maar niet weet wat je aan je knie hebt.

Iig veel beterschap én wijsheid toegewenst!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:49

SuperLiesje schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd ook wel een beetje gek dat je de bus niet kan betalen maar wel een pony? Ik probeer je hiermee niet af te kraken of wat dan ook, maar dit vind ik wel een beetje krom. Verder vraag ik me nog steeds af wat voor schoenen je droeg toen je viel?

Citaat:
k heb een kat, een jack russel pup van 3 maand, een bordercollie van een jaar, 5 pony's, en een konijn.

oja en nog een aantal ezels, die je evt ook op de foto kunt zetten

Maar misschien zijn ze niet van haar en mag ze ze alleen rijden dus misschien heeft ze geen pony :)

Verder kan ze er ook zelf weinig over zeggen, zijn haar ouders die verantwoordelijk zijn.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:55

Ik haar profiel staat dat het haar pony is

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:57

en ook haar zus heeft een pony...
2 pony's maar geen geld voor de bus(en TS is toch gevallen bij de bushalte dus er wás wel geld voor de bus?)

Ik zeg 2 maanden geen school dus ook al 2 maanden niet kunnen rijden, dan maar 1 van de pony's weg...

Sterker nog, zus heeft meerdere pony's http://www.bokt.nl/forums/memberlist.ph ... le&u=29958

Vind het maar een raar verhaal!

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:07

Of ze toen wel of niet gestrooid hebben kun je zo navragen want dat word allemaal bijgehouden.
En ik strooi ook zout voor de provincie en we hebben route's waar we ons aan moeten houden. En ook al strooien we, Klinkers en opstapjes e.d. zijn altijd gladder dan de gewone weg. En zout heeft een soort inwerk tijd. En als er verkeer over de weg rijd is de weg eerder ijsvrij. Dus op zon opstapje, ookal zouden ze er strooien, word het nog niet heel veel minder glad van.

Ik zou als ik jou was de gemeente niet op de schuld geven want je komt er niet verder mee. Tis gewoon voorzichtig doen als het glad is, of je nu loopt, fietst of rijd. Want in de buitengebieden word vaak helemaal niet gestrooid en als daar iemand tegen een boom jaagt door gladheid zeggen ze ook had je maar langzamer moeten rijden. Of ze nemen het mee in hun vergadering of daar dan toch niet of wel gestrooid moet worden.
Dus je kunt misschien wel proberen te eisen dat ze er zout neergooien.

Maar dan weer terugkomend op het eerste deel van mn bericht.. Daar word het nog niet 100% ijsvrij van

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:20

Wat me te binnen schiet:

Toen het in januari ook een poos zo glad is geweest ben ik ook onderuit gegaan. Van mijn gloednieuwe laarzen is toen de hak afgebroken, omdat die bleef staan en ik zelf weggleed...
Eerlijk gezeg is het geen moment in me op gekomen om daar de gemeente voor aansprakelijk te stellen... Ik heb ze naar de schoenmaker gebracht en voor €14,95 heeft hij een nieuw bodemplaatje met schroeven en een nieuwe hak eronder gezet.

Ik baalde als een stekker, ze waren immers net nieuw, maar het is gewoon botte pech....

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:22

Chiqa schreef:
Volgens mij is TS een beetje hyperchonder....Of hoe je dat ook schrijft. Kan me plots allemaal verhalen herinneren van gebroken en gekneusde botten, Daphne is echt een pechvogel! :D

Ok, iedereen heeft het recht om te twijfelen en in dit geval kan ik het me helemaal goed voorstellen dat er vraagtekens bij het verhaal geplaatst worden, maar deze opmerking kan naar mijn mening echt niet door de beugel. :n Ik houd niet van klikken maar in dit geval had ik het rode uitroepteken snel gevonden.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:24

Daphne__ schreef:
zeg maar hoe we dat moeten doen, als je geen auto heb, je 18 kilometer van school af woont en geen geld hebt voor de bus.
ben benieuwd :)

Je ouders hebben nu eenmaal een bepaalde verantwoordig over jou :)
Maar als je ouders geen auto hebben...hoe kan je moeder je dan om de haverklap naar de dokter/ het ziekenhuis brengen?Gezien al je topic's hier op bokt.

Maar als het een keer hard waait en door een rukwind val je van je fiets...dan ga je toch ook niet voor een schadevergoeding aankloppen bij piet paulusma of het KMNI... :+

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:39

Bij ons wordt volgens mij helemaal nauwelijks gestrooid, een heel groot deel slaan ze over (alleen de hoofdwegen) en dit is toch ook een stad. Gaan met gladheid een heleboel mensen op hun snuit, ik gelukkig dit jaar niet... maar als dat wel was gebeurd, was het waarschijnlijk nevernooit in me opgekomen daar schadevergoeding voor te vragen. Voelt toch een beetje als om geld bietsen waar je geen recht op hebt... maar weet ik veel, voor hetzelfde geld ( B-) ) heb je er wel recht op...

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:39

marlies85 schreef:
Maar als het een keer hard waait en door een rukwind val je van je fiets...dan ga je toch ook niet voor een schadevergoeding aankloppen bij piet paulusma of het KMNI... :+

Kijk dat moeten we maar gaan doen dan... ^)
Geniaal!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:59

Liezel1 schreef:
Daphne, hebben jullie al iemand ingeschakeld die jullie van juridische hulp voorziet?
Als een advocaat werkelijk denkt dat hier wat uit te halen valt, dan had het allemaal niet zo lang hoeven duren..... Dan was er allang een rechtzaak geweest.

Niet alles leidt zomaar tot een rechtszaak hoor :n .

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:12

Als er een advocaat is, die meegaat in het verhaal en die idd denkt dat de gemeente aansprakelijk is... terwijl die gemeente in zijn/haar ogen tekort schiet en niet thuis geeft, dan was er denk ik al wel een begin gemaakt met een rechtzaak ja....

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:15

Onzin.
Het begint gewoon met de gemeente aansprakelijk stellen. Die stuurt het door naar de verzekeraar en de verzekeraar gaat in discussie met de advocaat. Zelden komt zoiets tot een rechtszaak.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:15

Chiqa schreef:

Kan me dat inderdaad ook herinneren, nog wel meer eigenlijk waarvan ik dacht oke..?

Maargoed, ts sucses, laat je even weten of je die schadevergoeding hebt gekregen?