Advies kleedgeld ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:22

_Lotte schreef:
Ik vind €50 eigenlijk heel weinig!
tegenwoordig heb je daar echt niet veel kleding meer voor hoor (zelfs niet bij de h&m)
Ik krijg 100euro kledinggeld en daar zit eigenlijk ook zakgeld bij..
vind zelfs al dat ik daar eigenlijk niet genoeg aan heb maarja..

Tja als je het te weinig vind moet je er maar bij gaan werken.
Vind het zoiezo van de zotte dat een meid van 17 kleedgeld krijgt.
Op die leeftijd mogen mijn dochters hun kleedgeld mooi bij elkaar verdienenop zaterdag bij de AH achter de kassa ;)
Voor jassen en schoenen trek ik mijn portomonee wel open maar de rest kunnen en moeten ze gewoon werken.

De gemiddelde 17 jarige wil alles zelf bepalen,weet alles beter maar verwacht wel dat je als moeder zijnde "even" 100 euro per maand op tafel legt voor kleren en dan nog zeggen dat het eigenlijk wel wat meer had mogen zijn :+

100 stokslagen kunnen ze per maand krijgen ;)

Ik vind 50 euro een heel mooi bedrag per maand.
Laatst bijgewerkt door Meetje22 op 03-03-09 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:23

Joceline schreef:
Precious20 schreef:
Meiden, doe toch niet zo neerbuigend t.o.v. van anderen die wél dure kledij kopen. Het is jullie portemonnee toch niet? Maak je dan toch ook niet druk, of is het toch onbewust een uiting van jaloezie?
De meiden die nu graag dure kledij kopen, zullen dat wsl later ook blijven doen hoor. Het enige verschil is dat ze er dan zelf voor gaan werken.

Persoonlijk koop ik 10x liever een dure winterjas i.p.v. brol uit de Aldi. Mijn kleren, jassen en schoenen gaan jaren mee! Dat kan van vele spulletjes uit de H&M, Zara, enz niet gezegd worden! En ja, de prijs is er ook naar, maar daar kies ik dan wel zelf voor :)

Nouja, toevallig heb ik een winterjas van de H&M die al een flinke tijd meegaat :o Sommige spullen kan ik na 2 maanden wel weggooien omdat ze uitgelubberd zijn..maar er zitten spullen van een prachtige kwaliteit bij..dan zijn ze iets duurder vanaf 30 euro ofzo, maar wel bij H&M en Zara.

Tuurlijk dat kan! Ik heb ook een leuke jas van Vero Moda (€ 35) die al meerdere seizoenen meegaat. Je zal mij niet horen zeggen dat dat niet kan. Maar verwacht niet dat je voor weinig geld wereldkwaliteit hebt, want dat is simpelweg zo niet.

Ik vind het persoonlijk zonde om een leuk shirtje al na 2 maanden te moeten weggooien omdat het niet meer mooi is of helemaal uitgelubberd is. Dan koop ik liever iets wat duurder is, maar wél fatsoenlijk van kwaliteit is.

Mja die keuze moet iedereen voor zich maken. Ik vind het dan ook zo ontzettend jammer dat sommige bokkers zó negatief over anderen moeten praten. Leef en laat leven, denk ik dan ;)

Anoniem

Re: Advies kleedgeld ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:29

Ik heb altijd heel veel kleedgeld/zakgeld gekregen...
En ik heb daardoor ook juist leren sparen ipv altijd alles in 1x kwijt te zijn..

Dus het is wel een beetje kortzichtig om te zeggen dat als je wat meer zak/kleedgeld krijgt je dan niet met geld om leert gaan :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:29

Precious20 schreef:
Meiden, doe toch niet zo neerbuigend t.o.v. van anderen die wél dure kledij kopen. Het is jullie portemonnee toch niet? Maak je dan toch ook niet druk, of is het toch onbewust een uiting van jaloezie?
De meiden die nu graag dure kledij kopen, zullen dat wsl later ook blijven doen hoor. Het enige verschil is dat ze er dan zelf voor gaan werken.

Persoonlijk koop ik 10x liever een dure winterjas i.p.v. brol uit de Aldi.
Mijn kleren, jassen en schoenen gaan jaren mee! Dat kan van vele spulletjes uit de H&M, Zara, enz niet gezegd worden! En ja, de prijs is er ook naar, maar daar kies ik dan wel zelf voor :)

Er is ook nog iets wat er tussenin zit. Nu insinueer je dat mensen die minder geld aan kleding uitgeven alles kopen van de Aldi, net zo neerbuigend imo ;)

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:38

Ik insinueer dat niet, ik ga voort op een reactie van een bokker (paar pagina's terug) die beweerde dat je geweldige jassen in de Aldi kon kopen voor nog geen € 10. Iedere logisch nadenkende mens weet dat dat niet kan.

En de rest van mijn mening kan je in de andere posts lezen. Je haalt er nu gewoon 1 dingetje uit terwijl mijn mening omvangrijker is.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:28

Meetje22 schreef:
Vind het zoiezo van de zotte dat een meid van 17 kleedgeld krijgt.

Ik ben 15 en vanaf mijn 14e kreeg ik kleedgeld.
Ik mocht geen kleedgeld ik moest kleedgeld. Ik vind het soms wel jammer want als het geld op is is het op.
Maar je denkt nu wel veel meer na voordat je iets koopt, en je leert om goed met je geld om te gaan.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:31

Ìk kon kiezen
Of elke maand 50 euro of 1x in de 3 maand 150 euro
Ik heb dus 1x in de 3 maand :)

Maar 50 euro per maand lijkt me prima

owja ik ben 17 jaar
En krijg kleedgeld tot me 18e ( kinderbijslag)
Laatst bijgewerkt door WinSel op 03-03-09 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:33

Precious20 schreef:
Ik insinueer dat niet, ik ga voort op een reactie van een bokker (paar pagina's terug) die beweerde dat je geweldige jassen in de Aldi kon kopen voor nog geen € 10. Iedere logisch nadenkende mens weet dat dat niet kan.

En de rest van mijn mening kan je in de andere posts lezen. Je haalt er nu gewoon 1 dingetje uit terwijl mijn mening omvangrijker is.

ik geloof best dat het kan.
ik vind het zelf eigenlijk ontzettend zonde als mensen hun geld alleen maar aan kleren uitgeven.,

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:41

Ik ben 18 en krijg 35 euro per maand waarvan ik alles moet kopen. Alleen m'n winterjas krijg ik 1 keer in de 2 jaar. En moet zeggen dat ik een goedgevulde kledingkast heb [2 zelfs] , en eigenlijk allemaal van Only en de Lady Sting. Kan prima. :)

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:46

Ik krijg binnenkort 100 per kwartaal. En daarvoor hoef ik dan geen sokken, ondergoed, jassen en schoenen van te kopen. Ik vind het wel een redelijk bedrag opzich, want dat is denk misschien wel bij elkaar evenveel als mijn kleedgeld zelf (schoenen zijn ongeveer 80 euro, een jas rond de 50 euro etc). Alleen houdt ik nu eenmaal heel veel van kleren en wil ik altijd meer. :+ Wanneer ik met mijn moeder samen ga winkelen besteed ze eigenlijk áltijd meer geld dan wanneer ik alleen ga winkelen, maarja. :')

Katarine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:47

ik krijg in totaal zo'n €500 per maand van mijn ouders. Als we gaan shoppen betalen mijn ouders uiteraard. ik kom meestal wel toe met m'n geld. als het op is krijg ik gewoon nieuw geld.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:48

500 euro per maand :o zo dat vind ik wel heel veel

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:48

Katarine schreef:
ik krijg in totaal zo'n €500 per maand van mijn ouders. Als we gaan shoppen betalen mijn ouders uiteraard. ik kom meestal wel toe met m'n geld. als het op is krijg ik gewoon nieuw geld.

Tuurlijk. :j

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:50

Ik kreeg nog kleedgeld in het guldentijdperk en kreeg toen omgerekend €45,= (100 gulden) en daar moest ik ook schoenen, ondergoed, jassen, sokken etc van kopen. Rijkleding lag eraan. Wedstrijdkleding betaalden mijn ouders meestal wel, maar dat was ook maar 1x per 2-3 jaar een nieuwe rijbroek en rij-jasje was van de club destijds.
Ik kon daar prima van rondkomen. Inderdaad geen dure merkkleding, maar toch altijd wel met een goede prijs/kwaliteit-verhouding.
Ik geloof niet dat ik nu meer dan € 100 per maand kwijt ben aan alles (incl. jassen, schoenen etc). Ik koop ook echt niet elke maand kleding, ik wacht meestal wel tot de uitverkoop, dat is veel leuker shoppen :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:52

Plien91 schreef:
Katarine schreef:

Tuurlijk. :j

Uhm, misschien bedoelt ze €5,-? :')

Katarine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:54

[/quote]
Tuurlijk. :j[/quote]

Uhm, misschien bedoelt ze €5,-? :')[/quote]

haha, nee toch niet!! :\

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:56

pfoe, wat merk ik dat ik een dikke geluksvogel ben qua kleedgeld...
ik krijg per maand 275 euro, kapper, schoenen, ondergoed, uitgaan,... inbegrepen...
Dit sinds mijn 15e

Ik zou écht niet kunnen toekomen met 50 euro momenteel, als 14-jarige natuurlijk wel (nu 18)

Ik heb het altijd goed gevonden dat ik zoveel kreeg, ik bepaal zelf wat ik spaar en wat niet, ik heb genoeg verantwoordelijkheid om elke maand een groot deel opzij te zetten...

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:57

Saskiaatje, als ik Brasschaat lees, is het misschien toch wel mogelijk ;)
al vind ik het schandalig moest ze het wel degelijk opdoen...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:57

Wat moet je met 500 euro per maand voor kleding ? :?
Dat vind ik echt overdreven veel.

Ik krijg 150 euro per kwartaal en kom hier prima mee rond hoor, tuurlijk nemen me ouders wel es wat voor me mee. Maar ik kon er prima mee rond

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:59

Bedoel je niet 50 euro :j?

500 euro lijkt me wat veel _O- ?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:01

Katarine schreef:

Tuurlijk. :j[/quote]

Uhm, misschien bedoelt ze €5,-? :')[/quote]

haha, nee toch niet!! :\[/quote]

Aan deze post te zien bedoelt ze gwoon 500 euro :?
Ik vind het echt overdreven veel hoor, beetje verwend niet ?

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:04

Ik ben 18 jaar en krijg €50 euro per maand kleding geld en 1 keer per maand €20 euro ''zak geld''.
Jas, schoenen en ondergoed krijg ik van mn moeder.
Ik ben er onwijs blij mee, en heb er zeker weten veel van geleerd. Hoe ik met geld om moet gaan en wat voor gaat (wat je nodig hebt en wat je graag wilt hebben.)

Ik heb het nooit als super veel ervaren, kleding is duur en voor een goede broek betaal je nou eenmaal tussen de 50 en 80 euro, kan nog duurder.
Wel besef ik dat ik veel geld krijg van mijn ouders, naast mijn salaris :j

sopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:06

IK krijg 75 euro per maand en moet daar alles mee doen, kleding, paardenkleding en ondergoed, gewoon alles inclusief. Dit is ook inclusief 'zakgeld' (in hoeverre je dit nog moet krijgen als je 17 bent)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:08

Ik heb vanaf mijn 14e 50 euro per maand gekregen, dit is een vast bedrag gebleven en ik kreeg hier bij op dan nog zakgeld. Moet er wel alles zelf van betalen. De reden dat het kleedgeld niet omhoog gaat is omdat je met elk jaar dat je ouder word meer mag/kan qua werk dus bij mij was het zo dat als ik meer wilde ik er zelf maar voor moest zorgen. :)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:12

ik ben 14 jaar.
Krijg 50,- kleedgeld.
20,- zakgeld.
En nog een folderwijk.