motor rijlessen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:54

Sorlede schreef:
Hallo,
Kan me sinds gister ook hierbij aan sluiten. Gister begonnen met 2 lessen. Maar twijfel of ik ermee door moet gaan. Het is wel erg duur allemaal. 1 april heb ik de volgende 2 lessen, ik neem wel steeds per 2. Maar ik heb wel moeite met mijn polsen, is wel erg zwaar, nog iemand die dit ervaart?

Ik had de eerste tijd ook wat last van mijn polsen, dat kwam doordat ik nog bekend moest raken met de motor en het rijden zelf en me daardoor heel erg aanspande. Probeer dus te ontspannen en niet in je stuur te knijpen, als het goed is gaat het vanzelf over hoor, als je een aantal lesjes verder bent :j

Duur is het zeker, ben ik helemaal met je eens!

pemanima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:11

Even weer een up date, maar ik mag toch zwaar gaan rijden, ik ben helemaal blij *\o/* *\o/* *\o/*

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 09:55

*\o/* *\o/* Mijn AVB examen, voertuigbeheersing is aangevraagd! *\o/* *\o/*

Dinsdag 14 april, de dag na pasen is het zo ver. Moet in Arnhem dat examen doen om 15.45, om 14.00 heb ik nog les en dan rijde we ook daarheen.

Dus ben benieuwd!!

Mars

Re: motor rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 11:29

Wat spannend wyko, en wat leuk dat het nu is aangevraagd!

Alvast heel erg veel succes, hoe gaat het nu met lessen?

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 15:58

Heb net vanochtend weer les gehad, in de regen, maar het ging goed.
In het begin even wat minder. Oefen terrein was behoorlijk nat, dus met het remmen deed ik "te" voorzichtig, dacht dat ik niet goed kon doorknijpen, maar dat was dus geen probleem. Toen de instructeur dat zei, en dat van hem aannam, ging het inderdaad goed!
Dus gelijk even dat weer uit mijn hoofd gezet.

Langzame slalom ging na de 3e keer ook weer goed, als ik maar vooruit blijf kijken (wat ik soms vergeet)
Halve draai had ik ook opeens goed door (links en rechts) en het 8-tje was na een goede uitleg ook geen probleem meer!

Dus ben helemaal enthousiast en positief geworden na deze les.
Maandag mag ik weer, dus dan doen we alles vanaf het begin helemaal goed ;)

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:02

Als het kwartje valt en je "ineens" het goeie gevoel ondenkt hebt worden die oefeningen ineens een stuk makkelijker :))
Maandag gaat het vast allemaal goed en voordat je het weet ben je geslaagd voor je AVB!!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:03

Ik had hetzelfde met de oefeningen, toen het kwartje eenmaal gevallen was ging het ineens allemaal goed :j Ben ook in één keer geslaagd voor de AVB gelukkig :)

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:04

Ik ook :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:17

Pfieuw zonet even mogen sporten op de BMW R1100S van mn oom. Jeutje wat is dan een kanon zeg, was echt waanzinnig gaaf :j
Als je een 25 kwtje gewend bent dan is het toch wel even een overstapje :D

pemanima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:18

Hebben jullie ook last van exreem zenuwachtig zijn tijdens je examen, tijdens het oefenen gaat alles goed, maar ik ben zo bang dat als er een examinator bij staat dat ik weer gigantisch dichtklap. (heb 3 x over mijn autorijbewijs gedaan) Iemand tips?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:20

Bij de oefeningen had ik daar helemaal geen last van. Ik mocht bij de AVB nog even 'inrijden' vantevoren en toen had ik mijn concentratie volledig bij de oefeningen.
Mijn examinator was een hele aardige vent die me heel erg op mijn gemak stelde. Ik heb mijn oefeningen toen heerlijk ontspannen kunnen rijden :)

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 21:07

Ik ben normaal niet zo zenuwachtig aangelegt, maar ben toch ook best bang dat ik straks mijn AVB-examen verpruts, terwijl ik het gewoon kan.
En dan opeens hele stomme dingen ga doen...

pemanima

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:29

Wyko daar heb ik dus ook heel erg last van, alleen bij werkt het zo dat als ik denk dat ik het ga verprutsen, het vaak ook gebeurd :(

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:32

Misschien dat het scheelt als jullie weten dat als het niet helemaal lekker gaat, dat je hem direct nog een keer mag doen :j

Zo mag je elke oefening 1 keer overdoen als het nodig is...

http://www.cbr.nl/pdf/Motor%20en%20scooter.pdf

Maar weet je, jullie kunnen het gewoon!! Anders had de rijschool het examen niet aangevraagd ;)

KOMT GOED :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:20

Ik mag hier nu ook meepraten geloof ik ;).

Had al wat ervaring op de crossbaan en met minibiken, maar eigenlijk nog nooit echt op de weg op een normale motor gereden.
Had gister mijn eerste les. Vond het erg leuk, maar wel lastig!
En ik viel om, haha! Ik moest naar het einde van de lesschool rijden en daar op de leraar wachten. Toen hij er was zei hij 'Kom, we gaan'. En toen wilde ik ook gaan, maar ging richting de grond... Kon het eerste kwartier niet meer stoppen met lachen :D.
Ik mag lessen op kosten van de zaak, omdat we zakelijk ook 2 motors hebben, daar ben ik wel blij mee! Volgende week heb ik mijn volgende les.

Had gevraagd aan die leraar of ik m'n rijbewijs voor 8 mei zou hebben, omdat ik mee moet doen aan het circuit (als geintje natuurlijk), maar toen keek hij me alleen maar raar aan :+...