Leraar maakt mij belachelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:06

Toen ik 15 was ging ik ook tegen het homo gebeuren in. Gevolg van het christelijk geloof dat er van jongs af aan "ingestampt" is. Ik dacht toen zelf nog niet verder na.

Nu ben ik er niet meer op tegen en heb een aantal homo-vrienden. Over het hoe en waarom iemand homo is kun je het zo uitgebreid maken.. dat mensen t voor de aandacht doen is zo'n onzin. Een van mijn huisgenootjes is lesbisch en had zelf veel liever hetero geweest. Sommige dingen zijn er moeilijk voor haar.

ik vind wel dat je lerares je niet belachelijk hoeft te maken. Ik zou van jouw mening ook niet blij worden, maar ieder heeft recht op zn eigen mening.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:07

Gaat het om deze zin?
"Ik hoop dat jij later kinderen krijgt die homofiele gevoelens hebben en ongelukkig zijn, dan weet je hoe het is."

Want dan sluit ik me volledig bij haar aan.
Sterker nog, ik hoop dat je zelf deze gevoelens krijgt :+
Ik vind dit niet voor schut zetten,jouw opmerking daarentegen,vind ik,is wel neerbuigend.
Je weet pas hoe iets is als je het hebt meegemaakt van dichtbij.
Jouw opvatting overdat ze homosexueel zijn om aandacht te trekken is toch ook ronduit belachelijk,en dat in het jaar 2009,je zou toch beter moeten weten.

En nee,ik ben zo hetero als maar kan,maar heb wel een homosexuele neef.
En geloof me,er wordt nog steeds vreselijk gediscrimineerd naar deze groep,dus ze kiezen er echt niet voor om zo te zijn.

Zo dit was mijn mening over de situatie en aangezien we in een democratie leven,mag ik dat.
Touche!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:08

VivaLaVida schreef:
Wikipedia schreef:
Veenendaal is gelegen in de zogeheten Bijbelgordel. De gemeente heeft relatief (naar landelijke maatstaven) veel inwoners met een christelijke geloofsovertuiging.

wikipedia is dom.... ik woon dr al 20 jaar en het is zoooo veranderd.... er is een groot deel moslim en ook heeel veel die niet gelovig zijn.
denk dat van alle mensen die ik ken in veenendaal (dat zijn er veel) er misschien 5 % gelooft.

de omliggende dorp (achterberg,rhenen minder opzich, kesteren heeel erg opheusden) zijn wel zeer revomatorisch.

Maar wikipedia gaat van de cijfers uit, dus de lidmaatschappen van een kerk. Veenendaal heeft inderdaad veel kerken. Of die cijfers up to date zijn weet ik dan niet.. mss voor jouw gevoel dat veenendaal niet echt gelovig is, maar ik zou gek opkijken als ik hier in utrecht op zondag mensen met hoedjes en rokken tegenkom :P

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:11

Dwaallicht: ze zegt niet dat iedereen het doet voor de aandacht, maar dat sommigen het daar voor doen. En dat klopt.
Daarnaast kan iedereen op wikipedia schrijven, dus niet alles wat er op staat is waar, lekker belangrijk ook in dit geval.

@ Danielle_1: het gaat erom dat er op een christelijke school gezegd wordt dat "iemand toch niet echt kan geloven dat de wereld gemaakt is door een of andere god", dat ze ongelukkige kinderen toewenst aan de TS, en dat ze in 5 andere klassen gezegd heeft wat de TS deed, nadat ze er zelf om had gevraagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:11

nee idd maar ik denk dat het door opheusden e.d komt..veenendaal is veranderd hoor.. als je hier leeft merk je weinig van die kerken enzo.. vind ik. hier gaan ook heeel veel mensen uit en zuipen en drugscriminaliteit enzo ...
komt ecxht over alsof veenendaal een heilig durp is!

fleurriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:12

Danielle_1 schreef:
Gaat het om deze zin?
"Ik hoop dat jij later kinderen krijgt die homofiele gevoelens hebben en ongelukkig zijn, dan weet je hoe het is."

Want dan sluit ik me volledig bij haar aan.
Sterker nog, ik hoop dat je zelf deze gevoelens krijgt :+
Ik vind dit niet voor schut zetten,jouw opmerking daarentegen,vind ik,is wel neerbuigend.
Je weet pas hoe iets is als je het hebt meegemaakt van dichtbij.
Jouw opvatting overdat ze homosexueel zijn om aandacht te trekken is toch ook ronduit belachelijk,en dat in het jaar 2009,je zou toch beter moeten weten.

En nee,ik ben zo hetero als maar kan,maar heb wel een homosexuele neef.
En geloof me,er wordt nog steeds vreselijk gediscrimineerd naar deze groep,dus ze kiezen er echt niet voor om zo te zijn.

Zo dit was mijn mening over de situatie en aangezien we in een democratie leven,mag ik dat.
Touche!

volgens mij wilde ze deze dingen liever via een pb bespreken??

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:15

Maar ik niet ;)
Werd er best kwaad over toen ik het las en wilde even mijn mening kwijt.
Dit doe ik net zoals de juf liever 'en public' dan via pb.

*edit* al is het not done van haar om haar naam te noemen en het aan te halen in andere klassen.
Hier kun je inderdaad een klacht over indienen.

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:17

Mystica schreef:
Dwaallicht: ze zegt niet dat iedereen het doet voor de aandacht, maar dat sommigen het daar voor doen. En dat klopt.

Ik mis de bronvermelding. Wiki telt niet..
Volgens mij hebben sommige van jullie teveel lessen maatschappijleer gespijbelt. Dat wordt weer biechten zondag....

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:17

de docente vraagt jou om je mening en die geef je eerlijk daar is niks mis mee ( okee niet iedereen deelt die mening (ik ook niet )). maar een docent heeft geen enkel recht om zo te reageren, dat zij nou niet het antwoord heeft gehoord wat zij wou! tja dan moet je ook niet naar iemands mening vragen. ik vind dat een hele slechte zaak om te hopen dat iemand ook het zelfde gebeurt wat niet leuk is, daarmee haal je ook slechte dingen op je af ! bovendien de lerares kan jullie ook kwetsen met dat ze heeft gezegd : Oh, dus jij gelooft dat één of andere God deze wereld heeft gemaakt? . ik zou ook naar je mentor gaan en ook een gesprek met haar aanvragen. ze had ook kunnen proberen jou van je mening te laten afzien met goede argumenten !

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:18

Je docent mag dit niet doen.. BELACHELIJK... ik zou naar een directeur, of je sectorbegeleider/mentor gaan om dit te bespreken
maar JIJ mag geen homo's belachelijk maken : aansteleritus.. mislukkig bij geboorte...
sorry mn mond vloog ervan open!
Ik zal uitleggen hoezo...
Elk mens heeft gevoelens... de een vind een meisje leuk.. de ander een jongen.. vind je dat daar iets mis mee is, prima..
maar net als die opmerking over god... laat het niet zo uit :) hou het op die manier voor je , of verwoord het anders
zoals bijvoorbeeld : '' Ik vind homo's niet mijn ding''

dusja.. julli zijn beide bezig geweest hoor..
ik hoop dat het je ogen zal openen..
want geloof me.. mijn beste vriend is normaal geboren.. mankeert niets... en is homo... is op zichzelf, vraagt geen aandacht.. krijgt ook geen aandacht..
dusja...

over die docent.. ik vind dat je hier wel een klacht over kunt indienen.. maar heb dan zelf het lef, ook te zeggen hoe het gebeurt is en wat JIJ zei... :)
ik hoop echt dat bokt jou helpt inzien.. hoe dit mensen kan raken..
maar .. ik vind het wel lef en eerlijkheid :)
maar probeer het volgende keer anders te verwoorden

sommige mensen plaatsen een reactie op bokt voor aandacht
sommige mensen laten hun paard ervandoor gaan voor aandacht
Zegt dat dan dat het goed is??
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 12-02-09 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:19

Lees mijn edit even ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:19

plagom schreef:
Mystica schreef:

Volgens mij hebben sommige van jullie teveel lessen maatschappijleer gespijbelt. Dat wordt weer biechten zondag....

Ik ben de bron, ik heb het namelijk zelf gedaan.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:20

Mystica schreef:
Daarnaast kan iedereen op wikipedia schrijven, dus niet alles wat er op staat is waar, lekker belangrijk ook in dit geval.

Of jij het belangrijk vindt boeit mij dan weer erg weinig ;) Ik kennelijk wel, dus zeg ik dat.
Dat mensen homo zijn voor de aandacht, ook al zegt ze "sommigen" vind ik zelf nogal ontactvol en ongepast, maar van mij mag ze die mening hebben. Of dat klopt kun jij ook niet weten, aangezien jij niet in iemand zijn hoofd kunt kijken. Subjectief dus.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:21

Maar waren er geen klasgenoten van je met een soortgelijke reactie als die van je leraar?

Of is iedereen christelijk (omdat je meerdere malen christelijke school aangeeft) en denken ze allemaal net als jij dat als je homo bent er wel wat mis gegaan zal zijn bij opvoeding/geboorte?

En ja natuurlijk heb je homo's die graag in de spotlights staan en erg kunnen overdrijven, echter heb ik zelf ook enkele vriende die homo zijn en dat zijn allemaal normale jongens, zonder rare maniertjes, aanstel gedrag, aparte kleding of hoge stemmetjes. Dus denk niet dat iemand homo is enkel om zich aan te stellen hmm.. :7 En ja ik erger me ook wel ééns aan aanstelhomo's maar je hebt ook aanstel straight koppels.. Persoonlijk vind ik jou manier van denken ook heel puberaal en apart. Voor een meisje van 15 zijn dat nogal wat uitspraken..

Tja, dan nog heeft je leraar niet het recht om op deze wijze zijn mening over jou te ventileren tijdens de les en daarna. Hij kan best aangeven dat hij een andere mening heeft maar heeft zeker niet het recht om je voor schut te zetten! Dus gewoon even met je mentor of decaan bespreken...
Laatst bijgewerkt door SONY op 12-02-09 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:22

VivaLaVida schreef:
nee idd maar ik denk dat het door opheusden e.d komt..veenendaal is veranderd hoor.. als je hier leeft merk je weinig van die kerken enzo.. vind ik. hier gaan ook heeel veel mensen uit en zuipen en drugscriminaliteit enzo ...
komt ecxht over alsof veenendaal een heilig durp is!

Ja, ik snap ook wel wat je bedoelt.. het leek vroeger een stuk kerkelijker.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 18:22

@SONY: Veel mensen op school zijn het met me eens ja :)
Niet iedereen hoor, maar ook een hoop wel.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:23

dwaallicht schreef:
Mystica schreef:

Of jij het belangrijk vindt boeit mij dan weer erg weinig ;) Ik kennelijk wel, dus zeg ik dat.
Dat mensen homo zijn voor de aandacht, ook al zegt ze "sommigen" vind ik zelf nogal ontactvol en ongepast, maar van mij mag ze die mening hebben. Of dat klopt kun jij ook niet weten, aangezien jij niet in iemand zijn hoofd kunt kijken. Subjectief dus.

Lees eens een stukje terug en zeg dan nog eens dat ik dat niet kan weten. Ik mag toch hopen dat ik in mijn eigen hoofd kan kijken.

Danielle_1

kinuh schreef:

Dieptriest....

plagom

Mystica schreef:
plagom schreef:

Wat heb je gedaan? Homo-voor-een-dag-zijn voor de leuke aandacht die je ervan krijgt? Of gewoon aannames maken en deze als waarheid op het internet pleuren?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:24

Danielle_1 schreef:
kinuh schreef:

Dieptriest....

sociaal onwenselijk ;)

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:25

Maar komt dat omdat het een christelijke school is dat de meeste mensen op jou school (zoals je zelf aangeeft) net zo over homo's denken als jij? Dat het een aangeboren afwijking o.i.d. is? Deze gedachten door het geloof.

Heb zelf vroeger ook op een christelijke school gezeten maar was toch wat anders als jij beschrijft..

Zijn jullie mensen die een hekel aan homo's hebben en ze desnoods in elkaar timmeren omdat ze volgens jullie een aangeboren afwijking hebben?Sorry voor de vragen maar dit is de eerste keer dat ik iemand spreek die zo over homo's denkt... :\
Laatst bijgewerkt door SONY op 12-02-09 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:26

plagom schreef:
Mystica schreef:

Wat heb je gedaan? Homo-voor-een-dag-zijn voor de leuke aandacht die je ervan krijgt? Of gewoon aannames maken en deze als waarheid op het internet pleuren?

Homo voor een maand zijn. Ik zeg het al vast even: ik voel me niet geroepen om verder in te gaan op het hoe en wat ;)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:27

Mystica schreef:
dwaallicht schreef:

Lees eens een stukje terug en zeg dan nog eens dat ik dat niet kan weten. Ik mag toch hopen dat ik in mijn eigen hoofd kan kijken.

Zo, mag ik dan eens even heel eerlijk tegen je zijn?
Ik denk niet dat dit een algemeen "probleem" onder homo's en lesbiënnes is, maar een persoonlijk probleem van jou!
Het maakt mij echt pissed off en ik vind het zó onrespectvol naar de "echte" homo's toe.. weet je hoeveel mensen er moeite mee hebben om uit de kast te komen? Pff..

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 18:27

SONY schreef:
Maar komt dat omdat het een christelijke school is dat de meeste mensen op jou school (zoals je zelf aangeeft) net zo over homo's denken als jij? Dat het een aangeboren afwijking o.i.d. is? Deze gedachten door het geloof.

Heb zelf vroeger ook op een christelijke school gezeten maar was toch wat anders als jij beschrijft..

Geen idee waardoor het komt. Ik heb het ook niet van iemand hoor, gewoon zelf beredeneert n.a.v. de showbizz & hormoon samenstelling.
We hebben ook een homo op school gehad, met maatschappijleer. Vind ze niet minderwaardig hoor, en als een bekende van mij opeens homo is zou ik ook niet minder om hem geven. Maar ik 'geloof' er gewoon niet in.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:29

Dieptriest....[/quote]
sociaal onwenselijk ;)[/quote]

Nee,gewoon dieptriest!