suze_ schreef:Ik heb juist één van mn mooiste gesprekken ooit met 2 jehova's gehad. waren 2 oudere dametjes, totaal niet opdringerig, altijd beleefd en vrolijk. dus toen ik eens vrij was en ze in de kou aanbelden dacht ach what the hek, ik laat ze binnen
koppen thee erbij.. ik had ergens toch wel verwacht dat ze mijn geloof helemaal zouden verwerpen.. als je zegt dat je heks bent tegen andersgelovenden, zijn er maar érg weinig religies die a. je serieus nemen, b. begrijpen wat het inhoud en c. niet meteen denken dat je de duivel aanbidtMaar deze dames stonden (en moet bekennen toch wel tot mijn verbazing
ook ik heb mn vooroordelen) behoorlijk open voor mijn verhaal. ze moesten erkennen dat veel van mijn normen en waarden, rituelen, hoe ik als heks in het leven sta op vele gebieden overeenkwam met hun normen en waarden, alleen anders verwoord of ingevuld. uiteindelijk vonden ze het wel zonde en rot voor mij, dat zo'n 'goed meiske' een ander geloof had en dus niet gered zou worden. achos
maar al met al was het een heel mooi gesprek waar we beiden open stonden voor elkaars geloofsovertuigingecht geweldig
eindelijk eens gesprek waarin duidelijk werd dat we in religies in principe allemaal praktisch hetzelfde nastreven, alleen op onze eigen manier.
En zo moet het, Suus

Maar deze dames stonden (en moet bekennen toch wel tot mijn verbazing
ook ik heb mn vooroordelen) behoorlijk open voor mijn verhaal. ze moesten erkennen dat veel van mijn normen en waarden, rituelen, hoe ik als heks in het leven sta op vele gebieden overeenkwam met hun normen en waarden, alleen anders verwoord of ingevuld. uiteindelijk vonden ze het wel zonde en rot voor mij, dat zo'n 'goed meiske' een ander geloof had en dus niet gered zou worden. achos 
eindelijk eens gesprek waarin duidelijk werd dat we in religies in principe allemaal praktisch hetzelfde nastreven, alleen op onze eigen manier.

@ Chiva