iemand besteld op mijn naam!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

timilon

Re: iemand besteld op mijn naam!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 15:51

mmm,geen idee...maar dat kan natuurlijk ook.
daar heb ik helemaal niet aan gedacht.
als ik weer een van de bedrijven aan de tel heb zal ik het hele verhaal uitleggen en vragen of zij misschien aangifte willen doen.
ik ben bang van niet,omdat de bedrijven niet leeglopen op 1 klantje,maar niet geschoten is altijd mis.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 17:24

ik heb de politie in Roosendaal gebeld,want daar heb ik gewoond.
die politie was zeer vriendelijk en zei dat ik wel degelijk aangifte moet doen omdat mijn naam misbruikt wordt.
en dat ik aangetekende brieven naar betreffende bedrijven moet sturen.
wel fijn,madam j kan de mooie mevrouw uithangen met dr geleverde spulletjes en ik moet er nog geld tegenaan gooien om te zorgen dat er dalijk geen deurwaarders aan m'n deur staan....

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:34

nou dat aantekenen zou ik mooi niet doen. wel per post, email en fax. toch maar die zware jongens inschakelen? overigens is internetoplichting.nl een goeie site en zoek eens op wieowie.nl

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 21:18

dank je voor de sites,ga gelijk ff snuffelen.
ik word er echt een btje droevig van,moet overal achteraan rennen en ik moet al zoveel andere dingen regelen...

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:28

timilon, ik ga duimen dat die bedrijven met je mee willen werken, want dit is te zot voor woorden! Misschien kijken of ze online aangifte zouden kunnen doen, dan zou je het zelfs voor kunnen kauwen voor ze, dan kan het toch haast geen moeite meer voor ze zijn. Ik zou het iig zeker vragen, je hoeft maar 1 aardige medewerker te treffen die wil proberen of zij dat idd kunnen doen :) . De rechtswinkel zou ik overigens zeker ook eens bellen, ik vind het wel heel ernstig wat die "dame" doet...

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 09:17

t moet niet gekker worden: madame heeft nu ook een soort creditcard op mijn naam besteld!!
ik ga zaterdag langs met een paar grote mannen.
ik ga van de week(als mijn geld is gestort) naar rsd om daar aangifte te doen.
de politie hier verwees me door naar rsd,omdat het daar gebeurd en de wijkagent er eventueel gelijk mee aan de slag kan gaan.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:21

Jeetje mina zeg. Wat vervelend dat het gewoon niet ophoud. Ik zou er meteen vandaag al langsgaan en niet wachten tot zaterdag..

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:26

timilon; is er dan contact met je opgenomen over die bestelling van die soort credit card? Ik zou overigens niet meer wachten, ik zou hier toch wel DIRECT korte metten mee willen maken... En ik zou ook meteen alle bedrijven bellen waar ze inmiddels onder jouw naam heeft geprobeerd artikelen te bestellen, en deze vriendelijl doch dringend verzoeken of zijn aangifte zouden willen doen tegen deze "dame"... Wat een idioterie zeg, het moet idd niet gekker worden...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:29

[quote="timilon"]t moet niet gekker worden: madame heeft nu ook een soort creditcard op mijn naam besteld!![quote]
Direct actie ondernemen!!!!!!
Als het allemaal lukt, dan ben jij voor zaterdag bankroet.
Doet de politie onderhand al wat? En heb je rechtshulp al ingeschakeld?
Ik zou echt geen seconde langer wachten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:31

Ik weet niet of je al eens gekeken hebt op de site http://www.opgelicht.nl .
Wie weet heeft zij dit soort geintjes al wel eerder geflikt bij anderen. Google haar naam eens in combinatie met opgelicht, misbruik naam etc.

Vooral niet afwachten, maar meteen actie ondernemen.
En met een paar sterke kerels heen gaan, heeft waarschijnlijk weinig nut.
Zulk volk zijn vaak aso en zijn niet snel onder de indruk, maar zij weten wel weer dat jij hen dan bedreigt en zullen zeker de politie inschakelen, die vervolgens hun kant kiezen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:37

plaats ook je verhaal op internetoplichting.nl Met meerden sta je sterker en er wordt van daaruit wel degelijk actie ondernomen.
Heb er al een keer dankbaar gebruik van gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:39

bij het begin van je verhaal dacht ik ok..kan nog opgelost worden niets aan de hand maar een cretidcard? Meid ik vind nu dus wel dat je indentiteit is gestolen hoor! je kan zo diep in de oliebol komen door dat mens met een kaart op jou naam! Ga naar de desbetreffende bank toe en doe zo snel mogelijk aangifte van alles

en idd internetoplichting.nl kan je echt helpen, die gaan ook contact opnemen met de dader etc...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:50

Het bankrekening nummer waar ze steeds van besteld, kun je dat niet tijdelijk stil laten leggen en je eigen bankzaken tijdelijk vanuit een ander nummer doen? Ik denk dat de bank toch ook wel oplossingen heeft voor zoiets?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:55

he, dat komt me bekend voor! heb net mijn rekening geblokkeerd voor o.a. de pabo. werd iedere maand zomaar wat afgeschreven. muts als ik ben heb dat helemaal niet gezien :o maar de laatste boeking hebben ze terug kunnen storten. (heb de bank gebeld) de andere 2 was ik te laat voor met bellen. snap er niks van, want heb nooit iets besteld, en nooit pakketjes ontvangen. echt vaag. zou toch op zijn minst verwachten dat ik dan ook wat binnen zou krijgen via de post? tgaat om 3 keer een bedrag van rond de 50 euro. wel steeds een ander bedrag...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:56

Wat zegt de Pabo er zelf van?

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 10:01

ja,ik vond het in het begin vervelend maar het was wel mogelijk om het "op te lossen".
nu begin ik echt heel boos te worden,mevr.jansen denkt alles te kunnen doen blijkbaar.
ik heb me idd al aangemeld bij internetoplichting,dus ik hoop dat er iets gedaan kan worden.
ik heb gebeld met het bedrijf van de "creditcard"(moet nog uitzoeken of het daadwerkelijk een creditcard is,of iets anders waarmee madame jansen over contant geld kan beschikken..)
mijn naam en geboortedatum was daar bekend,maar nu weer met een ander rekeningnummer.
ik heb het mobiele telefoonnummer gekregen waarmee de aanvraag is gedaan,en het rekeningnummer...

@kazary: dat is het punt,ze besteld van alles op mijn naam,heeft bij 1 bedrijf het rekeningnummer van mijn moeder gebruikt maar er word niets afgeschreven,omdat ik iedere keer de rekeningen krijg.
daardoor krijg ik ook aanmaningen binnen,nu bijv van de "creditcard-zaak".
wat ik dan weer wel heel vreemd vind,is dat alle bestelde pakketten op mijn naam WEL op het oude adres geleverd worden.
neckermann,pabo en YR werkten goed mee en hebben gelijk alles bevroren wat er op mijn naam werd besteld,maar het bedrijf van de "creditcard" is niet zo makkelijk,ik moet een kopie van de aangifte+een brief met uitleg naar hun sturen.
maar de brief(aanmaning) dateerd al van 2 maart dit jaar,als er binnen 10 dagen niet betaald zou worden zou het uit handen worden gegeven.
ik hoop dat ik het allemaal nog op tijd kan regelen,maar ik moet eers mijn voorschot op uitkering hebben anders kan ik niet naar roosendaal rijden....

ik heb nog even op de site gekeken van de "creditcard",je kunt er allerlei goederen tegen inkoopprijs bestellen,EN je kunt er leningen aanvragen.
het gaat om de Discount Card Europe,hebben mensen hier ervaring mee?

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:16

Jee wat erg..

Maar 1 ding snap ik niet helemaal, misschien is de vraag al wel geweest maar dan heb ik daar overheen gelezen.

Je moet eerst geld betalen alvorens het bestelden product word verzonden.
Als jij dit weigerd te betalen binnen het gestelde termijn, komt de bestelling dan niet gewoon te vervallen?
Laatst bijgewerkt door _Susan_ op 04-03-09 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:18

Caira schreef:
Wat zegt de Pabo er zelf van?

die hebben nog niet gereageerd...

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 10:22

_Susan_ schreef:
Jee wat erg..

Maar 1 ding snap ik niet helemaal, misschien is de vraag al wel geweest maar dan heb ik daar overheen gelezen.

Als jij dit weigerd te betalen binnen het gestelde termijn, komt de bestelling dan niet gewoon te vervallen?

bij de meeste bedrijven(ligt ook aan het bedrag van het bestelde spul)is een betaling achteraf niet vreemd.
alleen neckermann werkt met een betaling vooraf,maar dat ging dan ook om een bedrag van dik 800,-.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:23

Pff wat erg zeg! IK zo ook zo snel mogelijk naar madame toegaan. Veel sterkte zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:23

Wat een idiote situatie joh!!! Jeetje! :oo
Snel actie ondernemen!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:26

Pfff meid wat een drama! Kun je niet even geld lenen van iemand om in Roosendaal te komen? Lijkt me verstandig dat je dat echt zo snel mogelijk moet regelen anders kom je alleen nog maar dieper in de penarie..

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:27

@ Susan.. Neckermann en dergelijke verzenden, en dan kun je na een week of 2 betalen als het bevalt :j

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:33

timilon schreef:
_Susan_ schreef:
Jee wat erg..

bij de meeste bedrijven(ligt ook aan het bedrag van het bestelde spul)is een betaling achteraf niet vreemd.
alleen neckermann werkt met een betaling vooraf,maar dat ging dan ook om een bedrag van dik 800,-.

Dus die boxspring heb je nog kunnen annuleren?

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 10:37

die boxspring is gelukkig geannuleerd...
maar ik weet niet of ze nog voor andere grote bedragen bij andere bedrijven heeft besteld.
wat ik vreemd blijf vinden is dat de pakketjes niet bij mij aankomen,zou ze de pakketjes naar haarzelf laten sturen en de factuur op mijn naam?(want alleen bij post aan mij word bij tnt een adreswijziging doorgegeven)