Oorbellen schieten bij babys, wat vinden jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:52

Twee gaatjes tegelijk heeft zijn voordelen inderdaad, maar ook het grote nadeel dat de kans dat ze scheef zitten vele malen groter is. Je kan nooit exact op dezelfde seconde schieten en kinderen maken vaak onverwachte (schrik)bewegingen tijdens het schieten. Ook schiet niet iedereen in dezelfde lijn en heb je dus kans dat de gaatjes van de voorkant recht zitten, maar net in een andere hoek, waardoor bijvoorbeeld ringen scheef gaan hangen ten opzichte van elkaar. Dikke kans dus dat er een alsnog later overnieuw moet. Lijkt dus ideaal, maar dat is niet helemaal waar.

Springruit06

Re: Oorbellen schieten bij babys, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:08

Ik heb toen ik een jaar of 1/2 gaatjes gekregen. En ik ben heel blij dat mn moeder dit heeft gedaan.
Aangezien ik wel graag gaatjes wil, maar ze niet zou durven laten zetten.
En toen had ik er nog totaal géén besef van, en was ik het zo weer vergeten.

Dus ik ben vóór, als ik later géén gaatjes had gewild had ik ze zo dicht kunnen laten groeien. :)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:17

Ik vind het spuug lelijk. Een mooi lief klein snoetje en dan die bellen (hoe klein ook) er in.
Ik zou ook bang zijn dat ze er ergens mee achter blijven haken en dan kunnen ze zich nooit losmaken. Ook een beginnende ontsteking zie je niet meteen en zo'n kleintje kan het niet zeggen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:08

kazary schreef:
Ik vind het spuug lelijk. Een mooi lief klein snoetje en dan die bellen (hoe klein ook) er in.
Ik zou ook bang zijn dat ze er ergens mee achter blijven haken en dan kunnen ze zich nooit losmaken. Ook een beginnende ontsteking zie je niet meteen en zo'n kleintje kan het niet zeggen.

Over het algemeen ontsteekt het ook minder snel omdat hele kleintjes er niet zo veel aanzitten ;)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:13

Ik vind het echt er niet uit zien bij een baby hoor.
Heb altijd ook het gevoel dat het eeb bepaald "slag" mensen zijn die dat doen.
Eigenlijk vind ik dat de oorbellen schieters daar ook een minimale leeftijd aan moeten geven, net als bij piercings en tattos, maar dan misschien wat jonger.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 03:00

Ik vind het altijd een beetje ordinair staan :o

Nee, voor mij zou het geen optie zijn.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 03:18

fleurriee schreef:
oorbellen vind ik bij baby's ordinair staan dus no way dat mijn kind oorbellen krijgt voor haar 8? ste verjaardag..

mijn zusje (5) moest en zou oorbellen krijgen en dat is dus echt wel een barby :p die steelt ook altijd mijn make up :(:)

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 08:24

Ik vind het bij baby's niet mooi :n Ik zou wachten tot ze oud genoeg zijn om zelf te beslissen.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 08:28

Ik vind het lelijk en onverantwoord :o
een ontsteking heb je zomaar, of ze blijven er met een handje of speeltje aan haken. Brrrr wil er niet aan denken :n

Optutten kun je ze met leuke kleertjes en die oorbellen kunnen nog wel als ze er zelf om vragen ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:31

Quellian schreef:
Ik vind het altijd een beetje ordinair staan :o

Nee, voor mij zou het geen optie zijn.

Ik ook :o
Ik vind het echt heel erg lelijk en ik ben dan ook heel erg blij dat mijn moeder heeft gewacht tot ik zelf haar kop helemaal gek gezeurd heb :+
Weet ook nog wel dat ik geen stennis mocht schoppen van mijn moeder. Als het eerste gaatje er inzit dan moet je ook de tweede, ik ga niet met een kind lopen dat maar 1 gaatje heeft. Nou geen kik heb ik gegeven :+ Kan me ook niet meer herinneren dat het pijn deed.
Mijn tweede gaatjes heb ik laten doen toen ik 20 ofzo was. Dat kan ik me nog heel erg goed herinneren. JEMIG!!!! wat deed dat zeer :D :D

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:59

Ik denk dat ik het niet zou doen.
Om te beginnen zou ik bang zijn dat ze ergens achter blijven haken.
Maar ik vind dat zo'n kind zelf moet beslissen of het gaatjes wil of niet.
Aan de andere kant, later herinneren ze zich niks meer van pijn e.d.. Maar zou het toch niet doen.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:13

Ik vind het ook heel ordinair, en niet alleen bij baby's maar bij alle jonge kinderen. :+
Dat filmpje van een paar pagina's terug vind ik echt verschrikkelijk, dat vasthouden van dat hoofdje alleen al. Maargoed, de moeder en filmer vallen ook bij mij in de categorie 'ordinair' dus wat dat betreft past het wel...

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:19

Prinslover schreef:
Ik had ze ook al op jonge leeftijd :D Ben er blij mee ook! Ik heb nu een soort van naaldenfobie, dus ben dolblij dat ik ze al heb! Herinner me er niks meer van 8-)

Haha precies hetzelfde hier. En ik vind het schattig staan bij babys, gewoon kleine knopjes :+: mocht ik later een dochtertje krijgen, dan zou ik ook zeker knopjes bij d'r laten schieten als ze een paar maanden oud is.

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:20

Belachelijk, ach ja gouden oorbelletjes , te strak gouden armbandje, liefst nog kettinkje (erg veilig) en een kefferstaartje boven op het hoofd. Sorry hoor maar oorbellen bij een baby....

Tja erg ongenuanceerd ik weet het

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:21

Dorée schreef:
Ik vind het ook heel ordinair, en niet alleen bij baby's maar bij alle jonge kinderen. :+
Dat filmpje van een paar pagina's terug vind ik echt verschrikkelijk, dat vasthouden van dat hoofdje alleen al. Maargoed, de moeder en filmer vallen ook bij mij in de categorie 'ordinair' dus wat dat betreft past het wel...

_/-\o_
Kinderen zijn geen barbies!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:26

Lous schreef:
Sorry, maar dit is toch gewoon te erg voor woorden :( :

http://nl.youtube.com/watch?v=ztmn_Q7La ... re=related

Moet je een in het profiel van die moeder kijken, op youtube...

Een baby met een sigaret in z'n mond laten poseren... volgens mij zegt dat al genoeg over de kwaliteiten van haar moederschap... :=

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:31

Ik vind het ten eerste onverantwoord en ten tweede verschrikkelijk ordinair staan :)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:33

xMendy schreef:
Prinslover schreef:
Ik had ze ook al op jonge leeftijd :D Ben er blij mee ook! Ik heb nu een soort van naaldenfobie, dus ben dolblij dat ik ze al heb! Herinner me er niks meer van 8-)

Haha precies hetzelfde hier. En ik vind het schattig staan bij babys, gewoon kleine knopjes :+: mocht ik later een dochtertje krijgen, dan zou ik ook zeker knopjes bij d'r laten schieten als ze een paar maanden oud is.

Het is een baby! Geen pop!
Mijn kind (stel dat ;)) moet toch wel minimaal een jaar of 12 zijn voor ze gaatjes mag laten schieten.

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:42

sja het enige voordeel er van zou ik zeggen dat ze er later niet veel meer van weten..
Ik mocht "pas" op mijn 12e ofzo oorbelletjes, ik had er heeeeel lang om gezeurd hihi
ik zou mijn kind het later wel geven als ze er zelf om vraagt (jaar of 6?) maar absoluut niet eerder, en ook alleen als ze het zelf wil!
Bij mijn overbuurmeisje waar ik vroeger heeel veel mee speelde was het gewoonte om de babytjes al oorbelletjes te geven. en dan van die kleine roze knopjes. sja als je het mooi vind..
ik zou het niet doen iig

Maar sommige mensen maken het echt te bont...
k kwam laatst in de juwelier, een vriendschapsring voor mijn vriend en mij uitzoeken, was er een stel voor mij met een babytje in de maxi cosi (echt zo'n minimini babytje!)
vragen ze aan de vrouw achter de toonbank: ja vanaf welke leeftijd schieten jullie gaatjes?
die vrouw kijkt hun eens aan, en dan in de maxicosi, en wijst naar het babytje, "je bedoelt dat je haar nu al oorbelletjes wil geven?" (kijkt verbaasd)
vrouw antwoord: "jaa want dat vind ik heel mooi"
zegt die verkoopster, "nou ik zou nog even wachten met dat babytje hoor, deze is nog zo klein! hoe oud is ze?"
vrouw antwoord:" 1.5 maand"
vrouw achter de toonbank kijkt wat verduusd en zegt: "nee sorry, dat vind ik echt te jong. Het jongst wat ik tot nu toe heb gedaan is 1 jaar, maar waarom laat je de keus niet aan je kindje als het wat groter is?"
de vrouw en man waren heel snel de winkel weer uit, geloof ook nog verontwaardigt ook!

ik heb het er nog even met die vrouw over gehad, en we waren het met elkaar eens, echt belachenlijk!

maar goed ieder zn eigen;)

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:50

Misser schreef:
xMendy schreef:

Het is een baby! Geen pop!
Mijn kind (stel dat ;)) moet toch wel minimaal een jaar of 12 zijn voor ze gaatjes mag laten schieten.

Helemaal mee eens. Volgens mij heb ik ze na heeeeeel veel zeuren op mijn 12e verjaardag gekregen, maar eigenlijk mocht ik ze pas als ik 16 was geloof ik. Mijn ouders waren eigenlijk alsnog heel erg tegen toen ik ze kreeg, maar ik zat toen in de 1e klas van de middelbare school en ál mijn klasgenootjes hadden gaatjes, dus toen zijn ze uiteindelijk overstag gegaan. :D Ik heb wel nog heel lang alleen maar knopjes mogen dragen, pas toen ik werkte en dus echt mijn eigen geld had, ben ik ook ringen en hangers gaan dragen. Maar mijn moeder vindt dat eigenlijk tot op de dag van vandaag stiekem een beetje 'ordinair'. :Y)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:03

tsja, ik vind het soms mooi staan. Lang niet bij allemaal. Verder zou ik het zelf niet doen als ik een baby zou hebben zo jong, ik wil het niet op me geweten hebben dat het kind ergens blijft hangen en haar hele oor stuk. Oortjes scheuren zomaar.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:24

wemkelover schreef:
Verder zou ik het zelf niet doen als ik een baby zou hebben zo jong, ik wil het niet op me geweten hebben dat het kind ergens blijft hangen en haar hele oor stuk. Oortjes scheuren zomaar.

Een ouder kind die blijft hangen kan nog redeneren dat ze stil moet blijven staan inderdaad om erger te voorkomen, een jonger kind snapt dat gewoon nog niet inderdaad.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:36

mick75 schreef:
Mijn ouders hebben me totdat ik 18 was verboden om gaatjes te laten schieten... Ze vinden nog steeds dat ELK sierraad ordinair is, hoe klein en beschaafd ook. Mijn zusje die ze op haar 12e heeft laten schieten kreeg daarvoor een half jaar huisarrest en moest ze er meteen weer uithalen, mijn ouders wensten niet met zo'n ordinair kind met gaten in haar oren over straat te lopen.

Dat is wel het andere uiterste, heb dus op mijn 18e verjaardag in elk oor 3 gaatjes laten schieten en me volgehangen met andere sierraden...

Hehe, dat was bij mij thuis ook zo. Toen ik op mijn 13e gaatjes wilde begon mijn vader een heel betoog dat we niet in donker Afrika wonen, en of ik ook botten door mijn neus ging doen :')
Toen ze op vakantie waren ben ik gelijk naar de juwelier gehold en heb er 2 in elk oor laten schieten :+

Maar bij babies zou ik ook nooit doen. Jaar of 12 lijkt me prima, dan kunnen ze de gevolgen een beetje overzien.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:40

Dorée schreef:
Helemaal mee eens. Volgens mij heb ik ze na heeeeeel veel zeuren op mijn 12e verjaardag gekregen, maar eigenlijk mocht ik ze pas als ik 16 was geloof ik. Mijn ouders waren eigenlijk alsnog heel erg tegen toen ik ze kreeg, maar ik zat toen in de 1e klas van de middelbare school en ál mijn klasgenootjes hadden gaatjes, dus toen zijn ze uiteindelijk overstag gegaan. :D Ik heb wel nog heel lang alleen maar knopjes mogen dragen, pas toen ik werkte en dus echt mijn eigen geld had, ben ik ook ringen en hangers gaan dragen. Maar mijn moeder vindt dat eigenlijk tot op de dag van vandaag stiekem een beetje 'ordinair'. :Y)

Bij mij was het 'dat doe je maar als je 18 bent', uiteindelijk mocht ik ze wel eerder, maar ik heb ze toch pas op m'n 20e laten schieten :D.

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:41

toen ik 3 jaar was heb ik er gekregen:D
rond die leeftijd vind ik het mooi
maar niet als ze echt klein klein zijn..