iets bij het grof vuil weghalen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:39

Karin schreef:
Lachen schrijf je met ch. ;)

Ik vind het eigenlijk best treurig dat we blijkbaar in zo'n erge wegwerpmaatschappij leven.

dat krijg je nou als je je school niet af maakt en vooral nooit geen ster bent geweest in nederlands.
doet verder ook niet ter zake in het topic maar toch weer wat geleerd :P

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:41

Afgelopen zomer enorm mooie rollerskates van de rommelmarkt gehaald. Voor 5 euro. Het zijn echte uit de jaren 80, van die blauwe met gele wielen. Goede kwaliteit ook.

Dik drie jaar geleden haalde ik van een tweedehandskledingbeurs een paar kisten. Enorm soepel (hoewel nauwelijks gedragen) en exact mijn maat. Ook voor 5 euro. Ik reed er na een week al (pijnloos) mijn eerste endurancewedstrijd mee en eerlijk gezegd heb ik sindsdien nauwelijks andere schoenen gedragen tijdens het rijden.

Je komt soms echt de leukste dingen tegen. Overigens komt zeker de helft van mijn inventaris van Marktplaats, rommelmarkten etc. Waarom meer betalen als je 't voor minder kunt krijgen en 't is nog goed? Het geld dat je bespaart kun je dan aan nóg meer leuke dingen uitgeven. :j

bakstertje

Re: iets bij het grof vuil weghalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:49

Ik pak heb het nog nooit gedaan, ben het ook niet van plan. Bij ons wordt het allemaal opgehaald door de kringloop. En die kijken bij de winkel of het bruikbaar is ofniet, zoniet dan gooien hun het weg..

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 00:01

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets van het grofvuil heb meegenomen, maar ik zóu het wel kunnen doen.
Als er iets moois en bruikbaars bij staat, waarom niet?? Prima voor het milieu ook nog, zo beland het niet op de afvalberg...

Ik heb wel eens meegemaakt dat men allemaal rommel neergooide op het terreintje achter ons huis. Die berg werd steeds groter en de gemeente gaf geen thuis... Op een dag stonden daar twee van die blauwe schelpen bij, die ze voor kinderen gebruiken... van die zandbak-schelpen.
Die heb ik toen wél meegenomen... de honden hebben er nog heel veel plezier van gehad als ''badjes''. :)
Ik heb nog regelmatig gekeken op het terreintje, maar niemand die ze miste. Ze waren er echt gedumpt....

Van de kringloop heb ik eens een HELE mooie kooi vandaan gehad... voor een habbekrats. Echt een héél erg zacht prijsje. Ik heb er heel veel plezier van gehad, en hem later verkocht... ik kreeg er toen nog meer voor dan ik ervoor had betaald...!! Ik had de kooi wel netjes en schoon gehouden en natuurlijk ook gereinigd voor hij verkocht werd, hij was de prijs ook driedubbel en dwars waard... (de koper had nooit een dergelijke kooi voor zo'n laag bedrag gehad..) maar toen was ik echt even verbaasd hoor... Dat had ik nog nooit meegemaakt.

Sommige mensen gooien echt hele goede spullen weg... of doen ze naar de kringloop.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 00:43

pinuts schreef:
nicolle, ik wou dat ik er zon oog voor had... ik kan echt niet zien als ik nu pumps koop of ik ze dan in de zomer nog mooi vind, en nog beetje hip zijn zeg maar:P

Nouja, als je schoenen met die puntneuzen kocht, dan wist je gewoon dat ze volgend jaar niet meer hip waren. In de puntneuzen-tijd kocht ik mijn ronde-neuzen-pumps die ergens achteraf verloren op mij stonden te wachten op betere tijden.
En ik weet ook dat pumps met ronde neuzen nooit echt helemaal 'uit' raken, tenzij er een idioot bedenkt dat de neuzen nu weer vierkant moeten zijn. Dat is dan van korte duur en dan komen de ronde neuzen weer.

Er zijn dingen die je op je vingers na kan tellen. Trendwatchers weten het precies.
Als donkerpaars nu helemaal hip is en je gaat erin mee en je koopt je hele garderobe paars, zonder dat paars je lievelingskleur is, dan kan je er donder op zeggen, dat je op een gegeven moment overal om je heen iedereen in paars paars paars ziet lopen. Op een gegeven moment denk je: gatver, dat paars... En dan ineens *D Hangt er het tegenovergestelde van donkerpaars, namelijk _/-\o_ zachtbeige _/-\o_ in de winkel.
En jij denkt: oooooh zachtbeige, wat een verademing na al dat paars! Nou, jij gooit je hele paarse garderobe naar de kringloop (waar ik heel blij misschien 1 jasje vandaan haal) en koopt vervolgens je hele garderobe in beige. En zo gaat dat maar door :D
Dat heet 'mode' :P

Het beste is om de spullen redelijk 'basic' en toch jouw smaak te kopen, dan weet je dat je er jaren plezier van hebt.

Mij maakt het op zich niet zoveel uit of ik 'hip' ben of niet (wat is 'hip' kan je je afvragen) maar ik koop bijna nooit echt van die dingen die ineens heel erg 'in' zijn zonder dat ik het echt mooi vind, want ik weet, dat ze daarna ook echt heel erg uit zijn en ik opgescheept zit met een kledingstuk, dat ik eigenlijk nooit echt supermooi heb gevonden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 08:41

Helemaal mee eens. :j

Ik ben bijv. gek van All-stars, skinny jeans, en nog meer dingen die echt mijn typische eigen smaak zijn. Ik kan heel duur uit zijn omdat iets toevallig 'in de mode' is, maar meestal zijn dingen juist best goedkoop. (Vind ik, mijn moeder niet. :+ )

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 08:46

Nakisha schreef:
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets van het grofvuil heb meegenomen, maar ik zóu het wel kunnen doen.
Als er iets moois en bruikbaars bij staat, waarom niet?? Prima voor het milieu ook nog, zo beland het niet op de afvalberg...

Ik heb wel eens meegemaakt dat men allemaal rommel neergooide op het terreintje achter ons huis. Die berg werd steeds groter en de gemeente gaf geen thuis... Op een dag stonden daar twee van die blauwe schelpen bij, die ze voor kinderen gebruiken... van die zandbak-schelpen.
Die heb ik toen wél meegenomen... de honden hebben er nog heel veel plezier van gehad als ''badjes''. :)
Ik heb nog regelmatig gekeken op het terreintje, maar niemand die ze miste. Ze waren er echt gedumpt....

Van de kringloop heb ik eens een HELE mooie kooi vandaan gehad... voor een habbekrats. Echt een héél erg zacht prijsje. Ik heb er heel veel plezier van gehad, en hem later verkocht... ik kreeg er toen nog meer voor dan ik ervoor had betaald...!! Ik had de kooi wel netjes en schoon gehouden en natuurlijk ook gereinigd voor hij verkocht werd, hij was de prijs ook driedubbel en dwars waard... (de koper had nooit een dergelijke kooi voor zo'n laag bedrag gehad..) maar toen was ik echt even verbaasd hoor... Dat had ik nog nooit meegemaakt.

Sommige mensen gooien echt hele goede spullen weg... of doen ze naar de kringloop.

Zo heb ik een keer een oude barbie bij de kringloop gekocht voor 2 euro en verkocht op ebay voor 35 euro :o Was echt een oude barbie die er nog netjes uitzag ( met knijphandjes die nog werkten ) En een amerikaan heeft deze toen van mij gekocht :D

Had ik een mazzeltje mee :P

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 08:57

Hey wat een leuk topic... en wat zijn we toch een stelletje viezeriken bijelkaar, whahah! Nee, ik kan er zelf ook een potje van hoor: vroeger nog bij de vuilcontainer een grote teddybeer meegenomen welke nog groter was dan ikzelf. Hij was een beetje jakkie maar een trip in de wasmachine doet wonderen... wel effe proppen! :D :D

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:00

kijk dat is nog is leuk zaken doen hihihi

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:02

Ik vind het wel handig
Deed het vroeger wel eens
Ik had toen een letterbak gevonden, voor die poppetjes die in die surprise eieren zaten. Heb hem nu nog steeds :)
Alleen ik gebruik hem niet meer
Misschien ga ik hem nog gebruiken

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:13

Helaas is hier ook geen grofvuil meer, maar ik kom geregeld bij de kringloopwinkel. Laatst nog voor mijn zoontje een splinternieuw Tommy Hilfiger overhemd voor €0,50 in het roze, zijn lievelingskleur :D En voor de paarden hebben we daar ook voerbakken gekocht, en een ladekastje voor alle rommeltjes.
De kamer van mijn dochter bestaat uit opgeknapte meubels, deels van MP, gekregen of de kringloop. En iedereen vindt haar kamer prachtig en vraagt zich af waar ik alles gekocht had..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:15

Waarom niet?
Hun gooien het weg, en jij hebt er nog plezier van!
Mijn zus had een keer een fiets, stond er al een maand in de middel of nowhere, met sleutel.
Helaas is ie gejat..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:21

:n het idee alleen al ik vind het smerig (sorry)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:29

Ik vind het juist goed! Mensen doen iets weg, nou als een ander het kan gebruiken is dat toch heel mooi? Moet je nagaan hoe snel mensen iets weg doen, en dus hoe goed wij het hebben.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:31

Ik was zaterdag nog bij de kringloop. Ze hadden dit keer alleen niks speciaals liggen. Maar haal er ook graag oudere boeken vandaan :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:53

Boeken... Die haal ik het liefst in de UK, bij winkels als Oxfam en andere tweedehandswinkeltjes. Maar ik lees sowieso graag Engelstalig. Altijd weer een sport om voor minder dan 2 pond een leuk boek te scoren. :)

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:59

van de week hier maar weer is langs de kringloop
zit er een naast me werk hiero.
als je tijd niet ben geweest staat er vaker wat nieuws

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:05

wij hebben het niet, grof vuil bij de weg.

wij hebben achterhuis bijna onze eigen grof vuil bult :+

moet nog worden opgeruimde en is een dikke puinhoop.

maar nee nog nooit wat gevonden ofzo,hooguit een oude fiets die er nog goed uitzag :P

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:11

tita schreef:

Jij eet nooit in een restaurant? Slaapt niet in bedden anders dan die van jezelf? Drinkt nooit een drankje in de kroeg/discotheek/buiten de deur?
Ik kan je verzekeren dat dat véél ranziger is dan een kastje weghalen bij het grof vuil :D

Ieder z'n ding hoor en als jij het smerig vind, vind je het smerig, maar in vergelijking met veel andere dingen die 'normaal' gevonden worden is dit echt niet smerig ;)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:13

_rosita_ schreef:
tita schreef:

Jij eet nooit in een restaurant? Slaapt niet in bedden anders dan die van jezelf? Drinkt nooit een drankje in de kroeg/discotheek/buiten de deur?
Ik kan je verzekeren dat dat véél ranziger is dan een kastje weghalen bij het grof vuil :D

Ieder z'n ding hoor en als jij het smerig vind, vind je het smerig, maar in vergelijking met veel andere dingen die 'normaal' gevonden worden is dit echt niet smerig ;)

en dat is nog maar en klein voorbeeld.
Wat dacht je van de vakantiehuisjes, heel de wereld heeft in zo,n
bed geslapen en de kussens ondergekwijlt.

Maar als je iets schoon kan maken wat geeft het dan?
En er staat toch geen bordje op gekocht op MP of gevonden bij de kringloop.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:14

Om over deurknoppen nog maar te zwijgen. :=

De grootste overbrengers van ziekteverwekkers. :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:17

Hebben sommige mensen wel soms dóór WAT ze precies weggooien?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:29

Karin schreef:
Om over deurknoppen nog maar te zwijgen. :=

Geld :x :x

En toch wil iedereen daar zoveel mogelijk van in zijn handen :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:31

Geld idd, ook zo'n bron van besmetting. :D

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:31

en hadden we al gedacht aan de telefoons! 8-)
en zo kunnen we nog uren doorgaan of wat nu echt vies is. Nou ik vind nog altijd in de hondestront lopen ECHT VIES :o