altijd dat gestaar naar mijn borst...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:52

Ook daar zul je idd uitzonderingen op hebben.

Ik heb destijds aan de chirurg gevraagd hoe het zat (de beste man zat al meer dan twintig jaar in het vak) en volgens hem was het meer regel dan uitzondering dat borsten niet kleiner werden als je een x-aantal kilo's afviel.

Anoniem

Re: altijd dat gestaar naar mijn borst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:54

een vriendin van me was wat steviger dan ik ben, ( maatje 38/40 denk ik? ) die had ook een DD cup, zij is ook een x aantal kilo's afgevallen ( dood zonde ) en is ook naar een B cup gegaan.
Zij heeft dit als prettig ervaren :) dus het kan wel dat je borsten mee afvallen, maar dat alleen dikke mensen grote borsten hebben is onzin

Caroline90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:01

Tuurlijk kunnen je borsten "meeafvallen" als je afvalt, maar dit hoeft niet zo te zijn. Ook groeien van borsten als je aankomt hoeft niet. Ik ben afgelopen jaar 10 kilo aangekomen (wegens medicijngebruik) en ook weer afgevallen, maar mijn borsten zijn geen cupmaat gegroeid of afgenomen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:08

Als het idd zo makkelijk ging... Ik heb het ook geprobeerd hoor, in het jaar voor mijn operatie ben ik bijna tien kilo kwijtgeraakt maar het scheelde echt geen cupmaat. Was prettig geweest als het wél was gebeurd, nog tien kilo eraf en het had twee cupmaten gescheeld, dan was die hele operatie niet eens nodig geweest. :))

Overigens vind ik het net zo normaal om over mijn cupmaat te praten als over de sterkte van mijn lenzen of het aantal verstandskiezen dat ik heb laten trekken. Hmm, best sneu eigenlijk. :+

monty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:13

Mijn zus heeft een borstverkleining ondergaan, dus begrijp heel goed hoe fysiek zwaar het kan zijn. Dat wens ik uiteraard niemand toe.

En wat de mannen betreft, ik word vaak genoeg nagestaard en van top tot teen gekeurd. Ik kan mij er niet aan storen en zie het maar als iets positiefs. Anders word het leven wel heel vervelend ;)

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 09:20

Mijn cup varieert wel ietsje met mijn gewicht. Ik heb een grote E, kleine F en varieerde in gewicht het afgelopen jaar bijvoorbeeld altijd tussen 66 en 69. Op het moment dat ik 66 woog had ik een volle E (paste nog net) en toen ik 69 woog had ik een volle F. Het zijn toch maar 3 kilo zou je denken.. Yep, een groot deel gaat dus in mijn borsten zitten! :Y)
Afvallen zou in mijn situatie niet de bedoeling zijn (1.81m lang, 67kilo en slank) maar dan zouden mijn borsten waarschijnlijk op een E blijven (heb ik ook al vanaf mijn 15de).

Ik heb overigens nooit last van mijn rug gehad ofzo, hebben jullie (andere grote cuppers :+) daar wel last van?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 09:46

monty schreef:
. Ik ben gelukkig nog niet zo sneu om over mijn eigen cupmaat te beginnen, ;)

Wat is daar sneu aan?
Oh ja ik heb nu maatje 38. Tot een jaar gelden 34\36 en heb heel veel moeite gedaan om op 38 te komen. Kan ik dus niet echt overgewicht noemen. Gelukkig zijn mijn borsten op Grote E kleine F blijven steken en niet nog groter geworden. Afvallen zou dus totaal geen zin hebben, behalve dan dat iedereen weer gaat roepen dat ik anorexia heb.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 10:43

Karin schreef:
Overigens vind ik het net zo normaal om over mijn cupmaat te praten als over de sterkte van mijn lenzen of het aantal verstandskiezen dat ik heb laten trekken. Hmm, best sneu eigenlijk. :+

Hier ben ik het helemaal mee eens, als mensen het sneu vinden dat er hier over cupmaten gepraat worden haha kan er met mn koppie niet bij maar goed :P lees en post hier dan niet mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 11:01

Ja ik herken het wel allemaal.
Voelde me er toen ik jonger was altijd wat opgelaten over,nu heb ik "ze"geaccepteerd en ben ik tevreden.
Al kan ik wel jaloers zijn op meiden die zomers lekker in een sporthemdje kunnen paardrijden,ik moet echt wel een stevige sportbeha aandoen anders wordt het niks.
Koop sowieso altijd goede beha's,met goede,stevige bandjes en beugels en als ze ook maar enigzins minder steun geven door teveel wassen/ouderdom,gaan ze onmiddelijk de kliko in.

Vervelende kerels,mwah,ja,er wordt weleens gestaard..heb me er vroeger vreselijk aan gestoord,maar tegenwoordig niet meer.
Ik trek aan wat ik wil,maar op mijn werk natuurlijk wel gepast(werk met puberjongens,haha,die mochten willen dat ik met een lekker diep decolletee binnen kwam 8-) )
Met uitgaan soms wat bloter,maar nooit zo erg dat ze er half uithangen ofzo,het moet wel fatsoenlijk blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:34

monty schreef:
x_Elise schreef:
Pardon? :+
Ik heb cup E maar slanker dan dit kan ik echt niet worden hoor.
Beetje stomme opmerking, maargoed
Alsof alleen 'dikke' vrouwen (en mannen :Y) ) grote borsten hebben

Vaak wel ja. Sorry...

Dikke vrouwen compenseren hun cupmaat dan weer met een mega-omvang. Dus hoewel één borst van iemand die veel te dik is misschien wel meer "weegt" dan mijn borsten bij elkaar, de kans is groot dat zo iemand een (ik roep maar wat hoor) 95C heeft ofzo, terwijl ik een F/G heb. "Groot" of "klein" in cupmaat gaat niet enkel om massa, eerder om verhoudingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:36

monty schreef:
Vaak zijn mensen met grote borsten dik (geweest). Dat HOEFT dus niet, er zijn altijd uitzonderingen. Waarschijnlijk zitten die dan op bokt ;) ;)

Ik ben niet te dik geweest, sterker nog, ik heb enkele jaren geleden behoorlijk ondergewicht gehad. Foto's staan in m'n profiel als je nieuwsgierig bent naar m'n figuur. Mensen die (veel) te dik zijn (geweest) en afvallen houden op z'n hoogst joekels van theezakken over in plaats van een goed gevormde ronde voorgevel.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:48

mijn moeder had ook een grote cupmaat
+/_ F / G en haar rug is helemaal vergroeid.
ze heeft echt een bochel op haar rug.
al jaren geleden heeft ze haar borsten laten verkleinen naar
een b cup en ze vind het geweldig zo.
haar rugpijn zal ze haar leven lang houden maar gelukkig wel in
mindere mate.
wel gaat ze nog steeds twee keer per week naar mensendiek voor haar houding.

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:30

Nouks schreef:
"Groot" of "klein" in cupmaat gaat niet enkel om massa, eerder om verhoudingen.

Dit klopt inderdaad! :j Kwam ik laatst bij toeval achter met het zoeken van een nieuwe BH..

Ik heb 70E/70F en keek bij toeval op een 90C die me groot zat leek.. Ik gepast (puur nieuwsgierig naar de cupgrootte) en ja hoor die cup paste best aardig! :D
Het was dat de winkeljuffrouw zei dat je zelf niet moest gaan klieren met vermaken want dat dat vaak niet goed ging, maar anders.. :P

Zo heb ik zelf ook eens van een 90D bikini en E/F in mijn omvang gemaakt door de omvang van het topje flink in te korten.. Stuk makkelijker dan een goede passende bikini te vinden! :+
Jammer dat ik niet zo handig ben, anders had ik het met bh's ook wel gedurft!
Inmiddels ben ik ook voor bikini's overgestapt op Marlies Dekkers, super goede pasvorm en kwaliteit blijft echt heel mooi.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:36

Nou,ik heb dan 'maar' een DD bij maatje 38,maar zelfs daar stoor ik me aan.
Kan me erg vinden in de eerste post van de TS:
Mannen spreken je aan,en praten gewoon letterlijk tegen je tieten.
Leuke bloesjes pas ik niet,want die zijn bij mijn borstjen te krap.
Zelfde verhaal met die leuke lange truien,of getailleerde jasjes...
Ik pas bijna geen leuke BH's,gezien de betaalbare BH's ophouden bij C. En als er al een D tussenhangt,dan is dat een 95,en ik heb 80. -O-

Kortom,soms kan ik me er vreselijk aan ergeren,maar anderijds,als ik kleine borsten had gehad,was ik waarschijnlijk nog niet tevreden.Groot is niet goed,klein is ook niet goed :+
Zo hebben we altijd wat te zeuren :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:47

Dat is wel waar ja,het is nooit goed.
Zo had ik een vriendin,superslank,klein meisje,ze was altijd jaloers op mijn heupen en cupmaat..ik op haar kleine tengere figuurtje.
Zo zie je maar.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 13:18

Het is raar verdeeld idd. Ik zou vroeger een moord hebben gedaan voor grotere borsten. Heel lang heb ik helemaal niets gehad
Nu heb ik 75A en ben 'er zeer tevreden mee, het past helemaal bij mijn lijf qua verhouding. Ze lijken niet eens klein.

En zelfs ik dan met een kleine cup merk dat mannen je bekijken. Ik heb 'er geen enkel probleem mee. Zolang ze maar geen griezels zijn of debiteuren bij ons op kantoor!

Mn ma heeft altijd een flinke cup gehad, geen idee zo welke, maar die heeft 'er ook wel last van met 'er rug. En dat lijkt me erg vervelend!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:26

:(:) Voor de mensen die aandacht te kort komen :Z

Imo is het hier geen welles/nietes verhaaltje of je wel of niet kleinere borsten krijgt als je afvalt. Ik niet, een welgevormde voorgevel zit in de familie. So be it. Ik denk dat je op een bepaalde leeftijd meot leren leven met je lichaam, accepteren en daarvoor hoef je imo geen andere mensen af te kraken.

Ik denk dat juist de meerderheid in dit topic geen overgewicht heeft. En zowel, kan je nog steeds lekker meepraten, zeuren, klagen, feestvieren whatever. Als we daar gelukkig van worden, laat ons lekker.

Ik denk dat zodra je er lichamelijk ook echt last van hebt, het tijd is voor een verkleining. Ik geloof dat het ook in de verzekering zit vanaf een cup E. Ik heb persoonlijk gelukkig geen last, zolang ik de goede BH draag. Ook te strakke bh's word je niet vrolijk van. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:17

het hoeft niet altijd in de familie te zitten! Ik heb ver uit de grootste in heel de familie! Die zitten allemaal rond b, misschien een kleine c

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 09:15

jeetje wat vervelen joh.
ik ken een beetje je probleem maar sommige mannen heb ik het afgeleerd. zodra ik zag dat hun zaten te staren/loeren hield ik me hand voor me borst en ik knipte ik in me vinger en keek ze dan lachend aan. ze hebben het snel afgeleerd

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 09:32

Cinnepin schreef:
het hoeft niet altijd in de familie te zitten! Ik heb ver uit de grootste in heel de familie! Die zitten allemaal rond b, misschien een kleine c

Volgens mij zei ik ook niet dat het altijd in de familie zit!!! :+ als dat een reactie op mijn bericht was.

Wat wordt alles hier aanvallend opgevat zeg :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:50

Gevoelig onderwerp,die voorgevel :+

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:51

:')

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 11:24

Bij ons zit het wel in de fam, mams en oma hebben ook grote borsten. Mijn oma heeft er altijd op gemopperd, en mijn moerder is nu bezig om te kijken of de verzekering een verkleinig wil vergoeden (DD) Kan het me goed voorstellen, als ik later kinderen heb laat ik het denk ik ook doen, tenzij het wonder gebeurt en die dingen krimpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:39

het was niet dat ik me aanvallend voelde maar ik zei gewoon dat t niet in de familie hoeft te zitten ;)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 14:46

klopt, een vriendin van me heeft net aan een A terwijl haar moeder een paar joekels heeft.