Sees schreef:Weet je wat mijn probleem in deze is? De discussie is leuk. Elkaar vrijlaten en niet beperken is niet meer dan normaal en dus logisch. Maarrrrrr wat als er iets is voorgevallen, er is een keer een leugentje om eigen bestwil verteld of de waarheid is net ietsje anders verteld. Niets schokkends, niets dramatisch maar net genoeg om je zelfvertrouwen en vertrouwen in de partner even te doen wankelen. Wat doe je dan? Ga je dapper door of is het logisch dat je dan een bepaalde periode hebt waarin je twijfelt aan de oprechtheid van je partner? En…mag dat?
Dat verschilt per relatie. Daar kunnen zelfs binnen een relatie beide partners verschillend over denken.
Waar ik wél heel slecht tegen kan is met twee maten meten. Persoon A is jaloers en daarom mag zijn/haar partner (persoon B) bepaalde dingen niet doen, persoon A verlangt van persoon B dat hij/zij rekening houdt met zijn/haar gevoelens en daarom bepaalde dingen niet doet (bijvoorbeeld met een collega van het andere geslacht naar de film of gaan sporten). Maar hij/zij zélf mag die dingen wél doen 'want dat is anders/ik ben er zelf bij/etc. etc.'.