Schrijven met een ter dood veroordeelde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jacimatho

Re: Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:20

Het verhaal doet er in principe niet toe. Je schrijft met iemand omdat je het leven in de gevangenis iets wilt verlichten, niet omdat je op zoek bent naar de smeuigste misdaden. In de correspondentie komen die crimes helemaal niet aan de orde maar praat je met het mens dat daar achter zit.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:21

Ik denk ook niet dat de mensen zin hebben om te praten over hun misdaden en in mijn ogen zou dat helemaal niet hoeven.

Er werd trouwens gezegd dat je over sommige dingen helemaal niet mag praten, wat is dit dan?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:22

Ik wil dit wel even meelezen!

Er zitten wel rare figuren tussen op die site.. en ook heb ik het idee dat ze (bijna) allemaal zeggen dat ze onterecht vastzitten..

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:23

Mas schreef:
Als echt bewezen kan worden dat ze onschuldig zijn dan zouden ze toch ook niet vastzitten en zeker niet ter dood veroordeeld zijn lijkt mij..

In Amerika zijn er andere verhoormethodes mogelijk en je hebt te maken met een jury..
Et voila, daar heb je sowieso al 50% meer kans mee dat iemand onschuldig zit.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:23

ubimone schreef:
@petsboem
vertel eens hoe dat 1e contac is verlopen dan
ben wel nieuwsgierig geworden ernaar. gewoon om idd iemand een hart onder de riem te steken..
het blijven mensen. wat ze dan ook gedaan hebben.

Je stelde de vraag niet aan mij, maar ik kan 'm wel beantwoorden. Ik had mijn eerste brief aan Harry geschreven en een week of 6 later keeg ik een brief terug. Hij schreef toen dat hij er heel blij mee was, dat hij met meerdere mensen schreef en hij toonde veel interesse voor mij. Hij vroeg (en daarna in alle brieven weer) naar mijn kinderen, hoe het op school ging met ze (omdat ze als Ned. kinderen op een Duitse school zitten) en hij vindt mijn paarden erg leuk.
Ook heeft hij me een beetje verteld over zijn leven in de gevangenis daar en dat klonk niet leuk. De gevangenen zijn enorm hard naar elkaar toe. Hij heeft daar een soort van maatje, maar verder weinig contact, hij houdt zich een beetje afzijdig, dan heb je de minste kans dat je wat overkomt.

Ik heb al een tijdje geen contact meer met 'm gehad, maar door dit topic heb ik 'm vanmiddag toch weer een mail geschreven. Eens kijken of ik er nu wel antwoord op krijg, anders zal ik het weer eens gewoon via de post doen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:24

denice schreef:

Er zitten wel rare figuren tussen op die site.. en ook heb ik het idee dat ze (bijna) allemaal zeggen dat ze onterecht vastzitten..

Zeggen dat je schuldig bent is zeker weten dat je er nooit meer uit komt. Zolang jij vol blijft houden dat je onschuldig bent, heb je altijd een kans op strafvermindering.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:24

denice schreef:

Komt dat niet omdat als ze bekennen ze een hogere straf krijgen of zeg ik nu iets stoms?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:26

@ Diablo, is er dan ook een Nederlandse site met dit dan? Want ik denk dat dat voor veel mensen het makkelijker zou zijn om te mailen. (i.v.m het engels)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:29

laura1987 schreef:
@ Diablo, is er dan ook een Nederlandse site met dit dan? Want ik denk dat dat voor veel mensen het makkelijker zou zijn om te mailen. (i.v.m het engels)

Geen idee. Ik was toentertijd ook wat aan het rondzoeken over internet op schrijven met gedetineerden en toen kwam ik bij de site van Harry Bout uit (of eigenlijk van degenen die actie voor hem voeren). Ik heb hem dus niet via een site gevonden waar meerdere gevangenen op staan.
Wel gek hoor. Het is een Nederlander en we moeten Engels met elkaar schrijven.....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:31

Sterre schreef:
Weet je wat dat is Laura Clown ? Firearm is volgens mij wat met wapens Verward ...

*Breezy en Katia, bedankt OK dan! !

Maar goed, er staan wel meer dingen waarbij ik denk "ehh ja, wat is dat .... Verward ??!"

Graag gedaan ik help je met plezier Ja en andere die willen schrijven maar eerst willen weten waar ze voorstaan ook.
Jacimatho toch kunnen mensen beter schrijven als ze zich goed voelen bij die persoon. Dus het is niet slecht om de veroordeling te weten.

Denice ik ken maar een handvol deliquenten de zegt dat ze schuldig zijn hoor dus normaal. Zelfs als het geen invloed op de straf heeft.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 11-01-09 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:31

@diablo
dank je wel voor je antwoord.
je stuurt dus gewoon een brief per post en krijgt dan een brief per post terug??
heel vreemd eigenlijk
dat was voor ons heel normaal
nu gaat alles via internet.
moet je dan ook een postzegel en envelop meesturen??
of krijgen ze dat wel in de gevangenis?
vind het wel heel bijzonder dat je met een gevangene schrijft...

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:32

laura1987 schreef:
Dus als je dit had geweten had je nooit met hem geschreven?
Sowieso mocht ik ooit met iemand gaan schrijven zou ik niet vragen naar het verhaal enz.
(al hang ik nu naar de kant om het niet te doen zeg maar).

Ik denk dat je inderdaad niet precies moet weten wat er gebeurd is, als ik in dit geval de details had geweten had ik nooit een normale briefwisseling met zo iemand kunnen hebben (afgezien de vraag of ik het gewild had)

Je kan het best zo min mogelijk weten en de inmate gewoon als mens zien. Ik wil niemand ontmoedigen en heb ook geen spijt dat ik met hem geschreven heb. Als je begint te schrijven weet je dat iemand iets op zijn kerfstok heeft en dat het waarschijnlijk geen lieverdje is. Het is een ervaring geweest waar ik veel van geleerd heb. Als ik dit topic niet gezien had had het waarschijnlijk ook een open einde gehad. Maar nu heb ik na tien jaar gegoogled en zie ik de andere kant van het verhaal, en dat is zeker minder. Ik kwam aan deze persoon via een andere inmate waar het niet mee klikte dus ik had de info niet die nu bij de profielen staan (tien jaar terug ging het per post via een organisatie en kreeg je adressen en profielen thuisgestuurd) Als ik het ooit weer zou doen zou ik wel zorgvuldig kijken waar iemand voor zit.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:33

Diablo schreef:
laura1987 schreef:

Geen idee. Ik was toentertijd ook wat aan het rondzoeken over internet op schrijven met gedetineerden en toen kwam ik bij de site van Harry Bout uit (of eigenlijk van degenen die actie voor hem voeren). Ik heb hem dus niet via een site gevonden waar meerdere gevangenen op staan.
Wel gek hoor. Het is een Nederlander en we moeten Engels met elkaar schrijven.....

Ok ben ik nu heel dom als ik vraag waarom je dan Engels moet schrijven?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:34

Ik stuude inderdaad een brief en dan kreeg ik een week of 6 later een brief terug. Toen gaf hij me een emailadres, wat ik geprobeerd heb, maar daar heb ik dus geen reactie meer op gehad. Ik vermoed dus dat dit niet helemaal werkt.

Hij heeft me wel eens gevraagd een postzegel mee te sturen, omdat hij heel weinig te besteden heeft en dat heb ik ook wel gedaan. Maar als ik dat niet doe, krijg ik ook gewoon antwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:36

laura1987 schreef:

Ik weet niet of hij wel of niet in een Nederlandse gevangenis zat/zit, maar zo niet, dan lijkt het me wel logisch toch? Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:37

laura1987 schreef:

Wij zeggen hier in Duitsland altijd:

Es gibt keine dumme Fragen, nur Dummen die nicht fragen Haha! .

We moeten Engels schrijven, omdat de leiding in de gevangenis de post eerst leest en die kennen geen Nederlands (hij zit in een Amerikaanse gevangenis he).

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:39

Diablo schreef:
laura1987 schreef:

Wij zeggen hier in Duitsland altijd:

Es gibt keine dumme Fragen, nur Dummen die nicht fragen Haha! .

We moeten Engels schrijven, omdat de leiding in de gevangenis de post eerst leest en die kennen geen Nederlands (hij zit in een Amerikaanse gevangenis he).

Es gibt keine dumme Fragen, nur Dummen die nicht fragen Haha! . Toch zijn sommige vragen voor de hand liggend en niet zo slim in mijn ogen Tong uitsteken

Ok vandaar. Ik dacht dat hij in een NL gevangenis zat.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:40

Anthea schreef:
laura1987 schreef:

Ik weet niet of hij wel of niet in een Nederlandse gevangenis zat/zit, maar zo niet, dan lijkt het me wel logisch toch? Lachen

Dan is het inderdaad logisch Lachen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:54

Ik ga er toch nog eens heel hard over nadenken, als ik zou besluiten om met iemand te gaan schrijven denk ik dat ik liever niet iemand schrijf die echt een hele erge misdaad op zijn naam heeft. Maar ik weet het nog niet zo. Zit nog steeds met het feit dat ze mijn adres dan hebben.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:54

@diablo heb je momenteel nog steeds contact met hem of niet??

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:55

Incarcerated for: DWLS/R, Escape, Battery on LEO, ... Aggravated Arson, ... Aiding and Abetting, ...

Iemand een idee wat dit betekend Bloos ?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:55

rockwitch schreef:
Ik ga er toch nog eens heel hard over nadenken, als ik zou besluiten om met iemand te gaan schrijven denk ik dat ik liever niet iemand schrijf die echt een hele erge misdaad op zijn naam heeft. Maar ik weet het nog niet zo. Zit nog steeds met het feit dat ze mijn adres dan hebben.

Er stond toch ergens in het topic dat ze je adres weghalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:56

Ik vind sommige mannen wel 'apart'...

Citaat:
Thanks for reading my ad! I still can’t believe I’ve been in prison this long. I’m lonely and looking to meet women on the outside. I’m kind of tired of being around guys all the time! (smile) I’m looking for friendship but I’m open to more. Whatever happens is cool. My main goal is to meet women who are seriously interested in getting to know me and actually talk to me on the phone and come visit. Long-term pen pals don’t interest me.

Citaat:
I am a young, single man who is facing some lonely times and I am looking to take comfort in a platonic friendship with a woman who is understanding of my unfortunate situation.

Zo 'dankbaar' vind ik het dan niet overkomen. Bloos

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:58

@ Sterre; volgens mij heeft hij in elk geval iemand bijgestaan bij brandstichting en is bij achtervolging ontsnapt...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:58

@ laura, ja maar op die site vind ik dat niet echt duidelijk zeg maar.

@Anthea: Sommige advertenties zijn volgens mij gewoon om vrouwen te ontmoeten die wel even van bil willen. En er zijn ook echt vrouwen die dat dus doen.