Geef jij iets aan folderlopertjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mii_Jessica

Re: Geef jij iets aan folderlopertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:15

Zie me al lopen met mn rapport in mn hand! Meneer, mevrouw wat vind u van mijn rapport?! Krijg ik nouw geld Vork

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:15

trustHim schreef:
limamambo plak dan een sticker op je deur dat je geen folders wilt, hoeft er voor jou ook niemand door de kou. Misschien dat er kids zijn die niet of nauwelijks zakgeld (kunnen) krijgen. Die kinders werken tenmiste voor hun geld en dat loon is een verschrikkelijk schijntje. Alleen al als aanmoediging voor het zelf werken zou ik ze wat geven. Trouwens hoeveel mensen krijgen er van hun werk een kerstpakket, een 13e maand etc? vakantiegeld? dat krijgt de bezorger allemaal niet hoor

Hier sluit ik me helemaal mee aan. Ook ik bezorg folders, en ik werk in een restaurant als keukenhulp. Ik ga niet langs de deuren, trouwens. Ik val liever de mensen niet lastig, en ik doe gewoon mijn werk.
Ik kan me er ook niet druk over maken als iemand geen fooi geeft of juist wel.
Waar ik vooral op wil reageren is op het feit dat mensen het folders rondbrengen toch vaak onderschatten, en het niet eens als echt werk zien. Die stempel geef ik niet aan iedereen, misschien niet eens in dit topic, maar hoe er over kranten en folderlopers ge[raat wordt... Scheve mond
Ik krijg inderdaad geen zakgeld, en af en toe hebben we het foldergeld nodig voor boodschappen of andere huishoudelijke zaken. Niet iedereen heeft het breed. En dan kun je nog wel zeggen 'er is nog wel ander werk'. Vertel me maar eens wat dan. Ik ben alle baantjes af gegaan die bij mijn leeftijd passen, en bijna alles had wel iets waardoor het niet kon, meestal vanwege school, of mijn lichamelijke afwijkingen, Folderlopers werken ook. Lachen

landolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:19

Ik loop zelf de ochtendkrant, ik heb gisteren de kerstkaartjes rondgebracht. Veel mensen geven toch wel wat verschillend van 1 tot 5 euro. Mijn ouders geven ook alleen bezorgers van de ochtendkranten en niet die van gratis kranten en folders. Ze vinden toch dat degene die de ochtendkrant bezorgt en het goed doet wel wat mag krijgen.

Maar zelf vind ik dat mensen zelf moeten weten of ze wat geven. Ik ga echt niet wachten voor de deur tot ik wat krijg, gisteren heb ik bij 3 huizen niets gehad, ben dan gewoon vriendelijk en loop verder.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:24

Sorrie dat ik het zeg, maar ik vind het echt TE gierig als je ze niks geeft.
Die mensen moeten toch door weer en wind komen. En wij kunnne die ene euro heus wel kwijt.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:28

Ik heb de jongen van de folders gister 2 euro gegeven Lachen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:30

Red_Savage schreef:
trustHim schreef:
limamambo plak dan een sticker op je deur dat je geen folders wilt, hoeft er voor jou ook niemand door de kou. Misschien dat er kids zijn die niet of nauwelijks zakgeld (kunnen) krijgen. Die kinders werken tenmiste voor hun geld en dat loon is een verschrikkelijk schijntje. Alleen al als aanmoediging voor het zelf werken zou ik ze wat geven. Trouwens hoeveel mensen krijgen er van hun werk een kerstpakket, een 13e maand etc? vakantiegeld? dat krijgt de bezorger allemaal niet hoor

Hier sluit ik me helemaal mee aan. Ook ik bezorg folders, en ik werk in een restaurant als keukenhulp. Ik ga niet langs de deuren, trouwens. Ik val liever de mensen niet lastig, en ik doe gewoon mijn werk.
Ik kan me er ook niet druk over maken als iemand geen fooi geeft of juist wel.
Waar ik vooral op wil reageren is op het feit dat mensen het folders rondbrengen toch vaak onderschatten, en het niet eens als echt werk zien. Die stempel geef ik niet aan iedereen, misschien niet eens in dit topic, maar hoe er over kranten en folderlopers ge[raat wordt... Scheve mond
Ik krijg inderdaad geen zakgeld, en af en toe hebben we het foldergeld nodig voor boodschappen of andere huishoudelijke zaken. Niet iedereen heeft het breed. En dan kun je nog wel zeggen 'er is nog wel ander werk'. Vertel me maar eens wat dan. Ik ben alle baantjes af gegaan die bij mijn leeftijd passen, en bijna alles had wel iets waardoor het niet kon, meestal vanwege school, of mijn lichamelijke afwijkingen, Folderlopers werken ook. Lachen

Helemaal mee eens, helemaal met het deel over hoe er over gepraat word, het is ook werk.
En wat trusthim zegt alleen al als aanmoediging dat ze zelf hun geld verdienen.
Ik zie dat liever als een kind wat zo al zijn geld krijgt en nergens iets voor hoeft te doen.
Het hele jaar door krijg je gratis folders en is die 50 cent dan zo'n probleem?
Voor 50 cent weer een heel jaar folders en een gemotiveerd bezorger.

Waar ik werk kwam eens rond oud en nieuw de krantenbezorger langslopen en liep weer verder.
Wat doet ze?
Ze grist snel 2 euro uit een bakje, holt naar buiten achter hem aan om hem die 2 euro te geven.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:19

alleen als ze een pasje hebben, hadden vorige week jongens aan de deur met kaartjes, nog nooit gezien... pasje gevraagt, hadden ze niet.. ja sorry dan niet

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:30

Magda, waarom is een krantenloper anders dan een docent? Mss qua leeftijd maar geef jij de vakkenvuller in de supermarkt ook een fooi?

Overigens krijgt de krantenjongen bij mij zeker iets en daar ben ik niet flauw in. Maar folderen, sorry. En ik heb zelf ook folders rondgebracht vroeger, ik weet dat het een hondenbaan is.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:33

Ik gooi inmiddels al 2 jaar folders,
op aanraden van een hoop mensen het eerste jaar toch maar die kaartjes rondgebracht.. Nou nooit meer!
Mensen zijn echt hartstikke l*llig tegen je, als klein guppie van net 13 is regelmatig kei hard de deur in mn gezicht dichtgeknald.Of: gooi je de trompetter, of foldertjes? Ik zo: foldertjes. Gooien ze het kaartje terug naar buiten en knallen ze de deur dicht (!!)
Of ze pakken wat geld (omdat het 'moet') en ze roepen: heb jij nog wat kleingeld? d'r staat weer zo'n schooier aan de deur!

Ik hoef niet eens persé iets te krijgen, maar een beetje respect vind ik niet teveel gevraagd. Als je die folders niet wil is het echt niet te veel werk om gewoon een stickertje op je deur te plakken..
Ander werk is er voor mij eigenlijk niet, ik ben 15 en heb een paard én school dus bij de meeste bedrijven betalen ze óf minder of ze kunnen je niet inroosteren.. Te weinig tijd. Dit betaalt ook geen drol maar ik ben blij dat ik het kan doen!

@ charmotte: Wat voor pasje? Die heb ik ook niet hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:37

je moet wel een pasje hebben, toen mijn vriend klein was ( jaar of 12) heeft hij een berg van die kaartjes gevonden en is bij mensen de deur langsgegaan, enja hij heeft ook geld gehad! om mensen zoals mijn vriend tegen te houden moet je een pasje hebben

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:02

Jaimyliefje, jeetje zeg! Lekker onbeschoft een beetje respect is toch niet zo moeilijk?
Dat heb ik nooit gehad trouwens wat jij meemaakt wel eens mensen die je ziet denken ''daar heb je weer zo'n schooier''.
Ik heb trouwens ook geen pasje.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:37

Jaimyliefje schreef:
Ik hoef niet eens persé iets te krijgen, maar een beetje respect vind ik niet teveel gevraagd. Als je die folders niet wil is het echt niet te veel werk om gewoon een stickertje op je deur te plakken..

eerste zin ben ik helemaal met je eens, dat is idd gewoon zwaar onbeschoft. Maar ik vind niet dat je - omdat je geen Nee/Nee sticker hebt - je dan maar 'verplicht' bent geld te geven. Ik weet dat jij dat niet zegt, maar toch.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:40

ik niet ,
vind het onzin, iedereen werkt voor zijn centen,
dus waarom mogen hun wel aan de deur en mensen die een andere baan hebben niet,

meer mensen met een baan moeten door regen,sneeuw etc etc... dus nee vind het onzin, je werkt voor je centen net als iedereen, en die gaan toch ook niet aan de deuren Gaaaap

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:01

Van mij krijgt de jongen van onze betaalde krant wel een fooi. Hijbezorgd 6x p.w. de krant altijd op tijd!!

Het meisje dat de folder van oa de kruitvat bezorgd krijgt niets, krijg de folders pas op donderdag!!! avond..en dan zijn de intressanten aanbieding meestal uitverkocht. Ander meisje komt al op zondag en soms de maandag, zij krijgt een euro...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:07

Sodeletuut schreef:
LimaMambo schreef:
ik kies er voor om GEEN krantenloper te zijn Knipoog
net zoals de krantenlopers er WEL voor kiezen om dat te doen Knipoog

ik kies er voor om niet om 5 uur te gaan werken..
een krantenjongen doet dat wel

en ik kies er voor om elders meer te verdienen
een krantenjongen kan dat ook doen

Knipoog

en nee.. denk niet dat ik het met je eens ga worden.. maar misschien kom je er over een paar jaar nog wel op terug.. als je zelf alles moet betalen en moet regelen qua rekeningen, huur/hypotheek, voeedsel etc

En jij denkt dat iedereen zomaar een goed betaalde baan kan krijgen?

Er zijn genoeg krantenlopers die geen opleiding hebben, asielzoekers bijvoorbeeld.

Wees blij dat ze iets doen, want er zijn ook een hoop mensen die geen flikker uitvoeren en van een uitkering leven.

Maar ik irriteer me mateloos aan het feit dat jij, als nederlander met een opleiding, jezelf vergelijkt met sommige mensen
die gewoon niet anders kunnen. Snap je dan niet dat niet iedereen een baan kan krijgen zoals jij die hebt?

Ik spreek hier dus over krantenlopers. En niet over pubers die foldertjes rondbrengen.

meid.. jij snapt mijn hele uitleg niet.. en ga die niet nog eens uitleggen.. lees gewoon eens goed.. Knipoog

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:22

Ik bezorg zelf ook folders gewoon omdat ik geen zakgeld krijg en ik heel veel dingen zelf moet betalen en het thuis ook niet zo ruim is. Ik moet lang fietsen door het buitengebied en allerlei paden maar bezorgd ze wel altijd op tijd. Ik vond het schamend dat ik langs de deur moest met van die kaartjes maar ik dacht nouja schiet maar op dan, t viel me heel erg mee de mensen waren heel aardig en ik kreeg overal wel een klein bedrag, had van mij niet gehoeven, ik doe ook maar wat ik moet doen. Kreeg bedragen wisselend tussen de 1 en 5 euro en vaak kreeg ik ook nog een snoepje Clown.

Ik vind dat mensen die wel geld geven, vooral in het buitengebied gewoon heel aardig en de mensen hier zijn sowiesow heel aardig gewoon van kom maar even binnen dan kijk ik evne voor je enzo, terwijl ik gewoon alleen maar het kaartje en de folder geef Ja.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:24

Wij geven wel wat. Kreeg zelf ook altijd toen ik een folderwijk had, nu niet meer.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:24

nou hier komen ze niet *LOL*
ik zou het niet doen ze worden toch gewoon betaald voor dat rondbrengen? en anders doen ze het vrijwillig, niet zeuren Huilen van het lachen Haha!

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:26

Ik weet eigenlijk niet of ze komen Tong uitsteken
maar ze krijgen van mij iig niks Tong uitsteken
moeten ze maar niet gaan lopen hoor.
Laatst bijgewerkt door BrightVjay op 21-12-08 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:26

breezy302 schreef:
en ik geloof echt niet dat jullie 24 euro per maand krijgen voor een krantenwijk! ik was 13 en had 1 wijkje voor 3 dagen per weel. het ging om een gratis krant en ik verdiende toch echt 140 GULDEN per maand

Ja, echt wel. Ik heb een halfjaar een krantje gelopen, kreeg 21 euro in de maand,
nu de ochtendkrant, das 220. Lachen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:28

Breezy, lekkere verdiensten toen!
Echt niet, ik zit per maand echt wel rond de 24 euro. Gem rond de 6 euro per week.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:34

waarom gaan jullie (krantenwijklopers die vinden dat ze het zwaar hebben :p ) niet lekker babysitten?

verdient veel beter en je zit lekker droog en warm...

waar een wil is, is een weg hoor.. je moet er alleen wat moeite voor doen

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:37

Ik heb zelf met huis aan huis bladen gelopen. Ging toen ook rond met kaartjes. Kreeg eigenlijk altijd wel geld.
Het verschilt ook denk ik, dat ik in een klein dorp woon en eigenlijk iedereen wel ken.

Als wij nu mensen aan de deur krijgen, geven we ook gewoon wat Lachen

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:38

Niemand is verplicht geld te geven.
Maar een feit is, krantenlopen is zwaar werk
Met kerst krijgen de meeste werkenden onder ons een kerstpakket.
De krantenlopers krijgen dit niet.
Waarom dan moeilijk doen om 50 cent of een euro.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:38

LimaMambo schreef:
waarom gaan jullie (krantenwijklopers die vinden dat ze het zwaar hebben :p ) niet lekker babysitten?

verdient veel beter en je zit lekker droog en warm...

waar een wil is, is een weg hoor.. je moet er alleen wat moeite voor doen

Ik ben het dus helemaal met je eens. Als je ziet wat een stempels je meteen opgedrukt krijgt: 'respectloos', 'sociaal iets missen', waar gaat dit over? Net of mensen met een krantenwijkje zo zielig zijn. De mensen die een dagblad rond brengen, dát vind ik nog eens knap! Ik zou zo vroeg mijn bed niet uit gaan. Ik heb ook moeten werken toen ik in de puberteit zat, en ik mocht zelf kiezen wat ik ging doen. Ik heb er toen voor gekozen bij een dierenpension te gaan werken. Als je maar zoekt, vind je echt wel iets. Niemand die eraan dacht om mij dan in december wat fooi te geven hoor! Vind het hele fooi-verhaal van de zotten. Je doet gewoon je werk, niemand verplicht je tot een bepaalde baan, en je krijgt ervoor betaald. Waarom zou je dan meer extra verdienen dan een ander Verward ?