Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
trustHim schreef:limamambo plak dan een sticker op je deur dat je geen folders wilt, hoeft er voor jou ook niemand door de kou. Misschien dat er kids zijn die niet of nauwelijks zakgeld (kunnen) krijgen. Die kinders werken tenmiste voor hun geld en dat loon is een verschrikkelijk schijntje. Alleen al als aanmoediging voor het zelf werken zou ik ze wat geven. Trouwens hoeveel mensen krijgen er van hun werk een kerstpakket, een 13e maand etc? vakantiegeld? dat krijgt de bezorger allemaal niet hoor

Red_Savage schreef:trustHim schreef:limamambo plak dan een sticker op je deur dat je geen folders wilt, hoeft er voor jou ook niemand door de kou. Misschien dat er kids zijn die niet of nauwelijks zakgeld (kunnen) krijgen. Die kinders werken tenmiste voor hun geld en dat loon is een verschrikkelijk schijntje. Alleen al als aanmoediging voor het zelf werken zou ik ze wat geven. Trouwens hoeveel mensen krijgen er van hun werk een kerstpakket, een 13e maand etc? vakantiegeld? dat krijgt de bezorger allemaal niet hoor
Hier sluit ik me helemaal mee aan. Ook ik bezorg folders, en ik werk in een restaurant als keukenhulp. Ik ga niet langs de deuren, trouwens. Ik val liever de mensen niet lastig, en ik doe gewoon mijn werk.
Ik kan me er ook niet druk over maken als iemand geen fooi geeft of juist wel.
Waar ik vooral op wil reageren is op het feit dat mensen het folders rondbrengen toch vaak onderschatten, en het niet eens als echt werk zien. Die stempel geef ik niet aan iedereen, misschien niet eens in dit topic, maar hoe er over kranten en folderlopers ge[raat wordt...
Ik krijg inderdaad geen zakgeld, en af en toe hebben we het foldergeld nodig voor boodschappen of andere huishoudelijke zaken. Niet iedereen heeft het breed. En dan kun je nog wel zeggen 'er is nog wel ander werk'. Vertel me maar eens wat dan. Ik ben alle baantjes af gegaan die bij mijn leeftijd passen, en bijna alles had wel iets waardoor het niet kon, meestal vanwege school, of mijn lichamelijke afwijkingen, Folderlopers werken ook.
Jaimyliefje schreef:Ik hoef niet eens persé iets te krijgen, maar een beetje respect vind ik niet teveel gevraagd. Als je die folders niet wil is het echt niet te veel werk om gewoon een stickertje op je deur te plakken..
Sodeletuut schreef:LimaMambo schreef:ik kies er voor om GEEN krantenloper te zijn
net zoals de krantenlopers er WEL voor kiezen om dat te doen
ik kies er voor om niet om 5 uur te gaan werken..
een krantenjongen doet dat wel
en ik kies er voor om elders meer te verdienen
een krantenjongen kan dat ook doen
en nee.. denk niet dat ik het met je eens ga worden.. maar misschien kom je er over een paar jaar nog wel op terug.. als je zelf alles moet betalen en moet regelen qua rekeningen, huur/hypotheek, voeedsel etc
En jij denkt dat iedereen zomaar een goed betaalde baan kan krijgen?
Er zijn genoeg krantenlopers die geen opleiding hebben, asielzoekers bijvoorbeeld.
Wees blij dat ze iets doen, want er zijn ook een hoop mensen die geen flikker uitvoeren en van een uitkering leven.
Maar ik irriteer me mateloos aan het feit dat jij, als nederlander met een opleiding, jezelf vergelijkt met sommige mensen
die gewoon niet anders kunnen. Snap je dan niet dat niet iedereen een baan kan krijgen zoals jij die hebt?
Ik spreek hier dus over krantenlopers. En niet over pubers die foldertjes rondbrengen.
.
. 
ze worden toch gewoon betaald voor dat rondbrengen? en anders doen ze het vrijwillig, niet zeuren

breezy302 schreef:en ik geloof echt niet dat jullie 24 euro per maand krijgen voor een krantenwijk! ik was 13 en had 1 wijkje voor 3 dagen per weel. het ging om een gratis krant en ik verdiende toch echt 140 GULDEN per maand
LimaMambo schreef:waarom gaan jullie (krantenwijklopers die vinden dat ze het zwaar hebben :p ) niet lekker babysitten?
verdient veel beter en je zit lekker droog en warm...
waar een wil is, is een weg hoor.. je moet er alleen wat moeite voor doen
?