Christenen tegen homosexualiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

Re: Christenen tegen homosexualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:57

Ik ben christen en ik heb helemaal niks tegen homo's. Ik heb een gruwelijke hekel aan discriminatie. Wie zou ik zijn om als christen een oordelen te vellen over andere mensen, die van hetzelfde vlees en bloed als ik zelf zijn? Dan zou ik mezelf een vreselijke hypocriet vinden, bah.

Ik wil juist graag mijn naaste lief leren hebben als mijzelf. En of dat nou homo's, hetero's, mannen, vrouwen, blanken, zwarten etc etc etc zijn, maakt naar mijn mening niets uit. Ik heb niets tegen homo's en al had ik dat wel gehad, dan heb ik sowieso niet het recht om over andere mensen een oordeel te vellen!

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:32

Ik ben ook Christen
En veel mensen op mijn school( Vrijgemaakt)
zullen er wel anders over denken

maar ik heb er geen problemen mee
Mensen zijn zoals ze zijn, op deze aarde
Je moet iedereen accepteren.. Homo, hetero I don't give a damn

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:35

miloetje schreef:
Homo, hetero I don't give a damn

Waarom vloek je eom? Beetje vreemd als je 2 regels ervoor nog aangeeft christeljk te zijn.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:39

Ik ben niet tegen homo ben juist voor!
die zien een vrouw tenminste als mens en niet als lustobject haha

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:41

Mijn man is geen homo, maar ziet ook echt niet een vrouw als lustobject... fijn beeld van mannen heb je dan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:52

Blue_Eyes schreef:
Mijn man is geen homo, maar ziet ook echt niet een vrouw als lustobject... fijn beeld van mannen heb je dan.

Precies, kwestie van de juiste mannen zoeken.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:59

anneliesdj schreef:
Blue_Eyes schreef:

Precies, kwestie van de juiste mannen zoeken.

Denk niet dat het mij als vrouw iets kon schelen hoe mannen mij zagen als ikzelf toch ook al homosexueel was Clown

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:15

Ik denk als je de bijbel leest dat de belangrijkste boodschap is die daar in staat is dat je je naast elief moet hebben, ongeacht of het een man, vrouw, homo of lesbie is.
Het is niet aan ons om te oordelen over andere mensen daar is al genoeg ellende in de wereld mee veroorzaakt
er is er uiteindelijk maar 1 die dat doet en dat is god.

Ik heb zelf niets tegen homo's en lesbiennes, ze houden van elkaar net zoals hetro's.
waar ik soms wel wat moeite mee hebt is het proveceren hiervan maar dat vindik ook van die sex feesten ed.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:18

Ik ben christelijk op gevoed, maar ik heb helemaal niks tegen homosexualiteit Lachen

Ik heb altijd geleerd respect te hebben voor mensen ongeacht hun keuzen (daar zit natuurlijk wel een grens aan Knipoog )
Ik heb ook altijd geleerd dat de kerk altijd voor iedereen open hoort te staan, dat niemand buiten gesloten mag worden.
Helaas is dit in de praktijk anders en kom ik dus niet meer in de kerk. Maar ik denk dat dat niet zo heel erg veel met het geloof te maken heeft. Niet zoals God het bedoelt heeft in elk geval Knipoog

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:30

SAKKIA schreef:
Helaas is dit in de praktijk anders en kom ik dus niet meer in de kerk. Maar ik denk dat dat niet zo heel erg veel met het geloof te maken heeft. Niet zoals God het bedoelt heeft in elk geval Knipoog

Denk denk ik ook Ja

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:35

Ik ben zelf ook christelijk. In de bijbel staat dat God de man en de vrouw voor elkaar geschapen heeft. Maar niet dat wij daarover moeten oordelen. Daarom blijf ik degene waarom het gaat gewoon met respect behandelen. Ik bedoel, dat leert God ook dat je je naaste lief moet hebben. Daarom zou ik gewoon haar vriendin blijven, en haar liefhebben als een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:35

Judith_M schreef:
Liesje_Lover schreef:
Tsja ik ben zelf lesbisch, gevoelig onderwerp dus Knipoog. Ik vind het belachelijk dat iemand hierdoor anders behandelt zou worden.

Volgensmij zegt de bijbel ook dat je je naasten lief moet hebben, of iets dergelijks... Maarja, dat sprookjesboek vind ik sowieso klinklareonzin.
Het gaat om de persoon, niet om op wie diegene valt...

Hohohohoho.. Nu ben jij zelf net zo belachelijk bezig he, ik sta open voor alle 'soorten' (zal hoop ik niet verkeerd vallen) mensen, en de Bijbel ook, maar misschien op een andere manier. Ik vind het behoorlijk pijnlijk hoe jij de Bijbel hier noemt, totaal respectloos.

nou inderdaad zeg, drama maken omdat je respectloos behandeld wordt, terwijl je zelf ook zo uit de hoek komt..

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:37

Ja wat je zegt, mensen maken zich echt druk om niks eigenlijk... En ik ken zelf 2 mensen zowel dame als heer, en kan niet anders zeggen dat ze liever voor je zijn dan de "gemiddelde hetero"...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:44

Liesje_Lover schreef:
SAKKIA schreef:

Denk denk ik ook Ja

De bijbel is een sprookjesboek, maar de kerken doen het niet zoals God het bedoeld heeft? Mag ik vragen hoe je dat dan voor je ziet?

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:49

Ik spreek mezelf tegen sorry. Ik bedoel, Als er al een god is, en mensen willen/kunnen erin geloven. Dan lijkt het me niet dat een eventuele god het zo bedoelt zou hebben zoals het in sommige kerken verkondigd wordt.

Hoop dat ik duidelijk ben, vind het moeilijk om uit te leggen.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:55

Mijn eerste reactie toen ik dit las was 'wat raar!' Ik ben zelf streng gelovig. En ik geloof ook dat het niet Gods bedoeling was dat mensen van hetzelde geslacht sexueel contact hebben. (ik weet dat hierover te discussieren is, vast heel interessant maar daar gaat het topic nou even niet over) Máár als christen zou je toch moeten weten dat een van de belangrijkste geboden van Christus was; heb uw naasten lief gelijk uzelf. Naastenliefde houdt in dat je anderen accepteerd ondanks hun 'zwakheden'. En dit voorbeeld vind ik nou niet bepaald een perfect voorbeeld van een voorbeeldige christen in dit opzicht, als ik zo bot mag zijn.
Ik heb zelf een aantal lesbische en homoseksuele vrienden. Geweldige mensen. Persoonlijk vind ik het idee van homoseksualiteit, om het maar even vriendelijk te zeggen; niet aantrekkelijk. Maar dat betekend niet dat ik de persoon die zich ermee bezig houdt vies vind. Wat een belachelijk idee!
Om het maar even samen te vatten; het spijt me dat sommige christenen hun eigen religie zo raar opvatten.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:56

Tja dat blijft voor eeuwig altijd een vraagteken...bewijs zal je nooit krijgen daarom "geloof" ja ook..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:57

Liesje_Lover schreef:
Ik spreek mezelf tegen sorry. Ik bedoel, Als er al een god is, en mensen willen/kunnen erin geloven. Dan lijkt het me niet dat een eventuele god het zo bedoelt zou hebben zoals het in sommige kerken verkondigd wordt.

Ben ik echt met je eens Ja

Ik ben nog steeds gelovig, maar eigenlijk vind ik de kerk maar een hypocriete instelling, ik kom er in elk geval niet meer. Ik heb geen kerk nodig om mijn geloof te kunnen uiten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:58

DSNDebora schreef:
Tja dat blijft voor eeuwig altijd een vraagteken...bewijs zal je nooit krijgen daarom "geloof" ja ook..

Tegen wie heb je dit? Ik snap geloof ik niet helemaal wat je bedoelt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:59

@Liesje_Lover: Ik vind het een beetje vreemd, zonder respectloos te willen zijn, dat je God niet kent, niet weet hoe Hij is, niet in Hem gelooft, maar wel denkt te weten hoe Hij dingen bedoeld heeft.

@Sakkia: 'De' kerk. Bestaat die? Of doel jij op de RK-kerk? Lang niet alle kerken zijn hypocriete instellingen. Het blijft mensenwerk, misschien staan er mensen aan de top van de kerken, waardoor er kerken bij zijn die niet goed draaien?

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:00

El_vis schreef:
Mijn eerste reactie toen ik dit las was 'wat raar!' Ik ben zelf streng gelovig. En ik geloof ook dat het niet Gods bedoeling was dat mensen van hetzelde geslacht sexueel contact hebben. (ik weet dat hierover te discussieren is, vast heel interessant maar daar gaat het topic nou even niet over) Máár als christen zou je toch moeten weten dat een van de belangrijkste geboden van Christus was; heb uw naasten lief gelijk uzelf. Naastenliefde houdt in dat je anderen accepteerd ondanks hun 'zwakheden'. En dit voorbeeld vind ik nou niet bepaald een perfect voorbeeld van een voorbeeldige christen in dit opzicht, als ik zo bot mag zijn.
Ik heb zelf een aantal lesbische en homoseksuele vrienden. Geweldige mensen. Persoonlijk vind ik het idee van homoseksualiteit, om het maar even vriendelijk te zeggen; niet aantrekkelijk. Maar dat betekend niet dat ik de persoon die zich ermee bezig houdt vies vind. Wat een belachelijk idee!
Om het maar even samen te vatten; het spijt me dat sommige christenen hun eigen religie zo raar opvatten.

Kijk en zulke reacties vind ik dan weer super! Die laat weer zien dat lang niet alle Christenen over één kam geschoren kunnen worden (en ja dat heb ik in mijn vorige reacties ook gedaan).

Blue_Eyes, ik zeg niet dat ik het weet, ik zeg dingen die voor mij logisch lijken, hoeft niet de waarheid te zijn.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:01

Dat was tegen liesje lover

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:13

Liesje_Lover schreef:

In sommige kerken gaat het er inderdaad niet goed aan toe. Soms zie je ruzies tussen voorgangers en dominees terwijl die juist respect voor elkaar moeten hebben.

*God = met hoofdletter

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:14

Ik heb een mannelijke collega die naast docent godsdienst ook dominee is en....homo Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:15

We zijn allemaal kinderen van het licht, en dus allemaal hetzelfde.