Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
miloetje schreef:Homo, hetero I don't give a damn
Blue_Eyes schreef:Mijn man is geen homo, maar ziet ook echt niet een vrouw als lustobject... fijn beeld van mannen heb je dan.
anneliesdj schreef:Blue_Eyes schreef:Mijn man is geen homo, maar ziet ook echt niet een vrouw als lustobject... fijn beeld van mannen heb je dan.
Precies, kwestie van de juiste mannen zoeken.
SAKKIA schreef:Helaas is dit in de praktijk anders en kom ik dus niet meer in de kerk. Maar ik denk dat dat niet zo heel erg veel met het geloof te maken heeft. Niet zoals God het bedoelt heeft in elk geval
Judith_M schreef:Liesje_Lover schreef:Tsja ik ben zelf lesbisch, gevoelig onderwerp dus. Ik vind het belachelijk dat iemand hierdoor anders behandelt zou worden.
Volgensmij zegt de bijbel ook dat je je naasten lief moet hebben, of iets dergelijks... Maarja, dat sprookjesboek vind ik sowieso klinklareonzin.
Het gaat om de persoon, niet om op wie diegene valt...
Hohohohoho.. Nu ben jij zelf net zo belachelijk bezig he, ik sta open voor alle 'soorten' (zal hoop ik niet verkeerd vallen) mensen, en de Bijbel ook, maar misschien op een andere manier. Ik vind het behoorlijk pijnlijk hoe jij de Bijbel hier noemt, totaal respectloos.
Liesje_Lover schreef:SAKKIA schreef:Helaas is dit in de praktijk anders en kom ik dus niet meer in de kerk. Maar ik denk dat dat niet zo heel erg veel met het geloof te maken heeft. Niet zoals God het bedoelt heeft in elk geval
Denk denk ik ook
Liesje_Lover schreef:Ik spreek mezelf tegen sorry. Ik bedoel, Als er al een god is, en mensen willen/kunnen erin geloven. Dan lijkt het me niet dat een eventuele god het zo bedoelt zou hebben zoals het in sommige kerken verkondigd wordt.
Hoop dat ik duidelijk ben, vind het moeilijk om uit te leggen.
DSNDebora schreef:Tja dat blijft voor eeuwig altijd een vraagteken...bewijs zal je nooit krijgen daarom "geloof" ja ook..
El_vis schreef:Mijn eerste reactie toen ik dit las was 'wat raar!' Ik ben zelf streng gelovig. En ik geloof ook dat het niet Gods bedoeling was dat mensen van hetzelde geslacht sexueel contact hebben. (ik weet dat hierover te discussieren is, vast heel interessant maar daar gaat het topic nou even niet over) Máár als christen zou je toch moeten weten dat een van de belangrijkste geboden van Christus was; heb uw naasten lief gelijk uzelf. Naastenliefde houdt in dat je anderen accepteerd ondanks hun 'zwakheden'. En dit voorbeeld vind ik nou niet bepaald een perfect voorbeeld van een voorbeeldige christen in dit opzicht, als ik zo bot mag zijn.
Ik heb zelf een aantal lesbische en homoseksuele vrienden. Geweldige mensen. Persoonlijk vind ik het idee van homoseksualiteit, om het maar even vriendelijk te zeggen; niet aantrekkelijk. Maar dat betekend niet dat ik de persoon die zich ermee bezig houdt vies vind. Wat een belachelijk idee!
Om het maar even samen te vatten; het spijt me dat sommige christenen hun eigen religie zo raar opvatten.
Liesje_Lover schreef:Ik spreek mezelf tegen sorry. Ik bedoel, Als er al een god is, en mensen willen/kunnen erin geloven. Dan lijkt het me niet dat een eventuele god het zo bedoelt zou hebben zoals het in sommige kerken verkondigd wordt.
Hoop dat ik duidelijk ben, vind het moeilijk om uit te leggen.