naath schreef:Waarvoor precies?
Nou, bidden dat je ex je weer terug wilt, etc. Mensen hebben toch 'n vrije wil, ALS er al een God is, lijkt mij dat ie daar sowieso geen grip op heeft...
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
naath schreef:Waarvoor precies?
). Anyway, ik las in die periode in mijn bijbel, dat je je als gelovige niet moet inlaten met niet-gelovigen. Want samenleven met iemand die niet kan geloven in iets wat voor mij superbelangrijk is, is heel moeilijk. Die woensdag erop ging het met Alpha ook over relaties met niet-christenen. Nouja en toen had ik zoiets: Ja, God probeert mij iets duidelijk te maken. Mloes schreef:Anyway, ik las in die periode in mijn bijbel, dat je je als gelovige niet moet inlaten met niet-gelovigen.
lique schreef:ik vind dat iedereen zelf moet weten of hij bid of niet..
Baat het niet ,dan schaad het niet ...zo was het toch?
,
,lique schreef:hij is er trouwens van overtuigt dat ik in de hel terecht kom, omdat ik ongehuwt een kind heb gekregen..
Dat ik dat kind alleen heb opgevoed en mn school heb afgemaakt enzo ..maakt niks uit...ik kom toch wel in de hel...,
Mas schreef:Mloes schreef:Anyway, ik las in die periode in mijn bijbel, dat je je als gelovige niet moet inlaten met niet-gelovigen.
Vind je het niet verschrikkelijk benauwend dat iets of iemand anders jou voorschrijft met wie je wel en niet moet omgaan?
Alleen al om dit soort bijbelteksten staat het geloof mij tegen, ik hou teveel van mijn vrijheid om te geloven denk ik, ik zou persoonlijk niet kunnen leven met al die voorschriften
1e brief aan de Korinthiers, hoofdst. 10, vers 23 schreef:U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.
Blue_Eyes schreef:[
Dat kun je als benauwend en voorschrijven zien, ook als een aanwijzing. God maakt die 'regels' niet omdat Hij ons wil pesten, maar omdat Hij weet wat goed voor ons is.

Blue_Eyes schreef:Natuurlijk mag je nog wel met die mensen omgaan.
Mloes schreef:Anyway, ik las in die periode in mijn bijbel, dat je je als gelovige niet moet inlaten met niet-gelovigen.
Blue_Eyes schreef:Anyway - ik ga eten koken, eten, kindjes badderen en op bed leggen. Mss ben ik er vanavond nog even
Mas schreef:Mloes schreef:Anyway, ik las in die periode in mijn bijbel, dat je je als gelovige niet moet inlaten met niet-gelovigen.
Vind je het niet verschrikkelijk benauwend dat iets of iemand anders jou voorschrijft met wie je wel en niet moet omgaan?
Alleen al om dit soort bijbelteksten staat het geloof mij tegen, ik hou teveel van mijn vrijheid om te geloven denk ik, ik zou persoonlijk niet kunnen leven met al die voorschriften
lique schreef:snap ik helemaal.....
Mijn zus heeft op haar 18e besloten christenen te worden,
Ze is dus ook getrouwt met een zeer gelovige man...
Inmiddels gelooft mn zus niet meer door bepaalde dingen die gebeurd zijn ,
Maar ik ga nog weleens in gesprek met mn zwager, het hoe en waarom...
hij is er trouwens van overtuigt dat ik in de hel terecht kom, omdat ik ongehuwt een kind heb gekregen..
Dat ik dat kind alleen heb opgevoed en mn school heb afgemaakt enzo ..maakt niks uit...ik kom toch wel in de hel...,
Ook gelooft hij niet in het spirituele...en ik dus wel...volgens hem zijn het demonen zoals dirk olgivie..die wordt mislijd door een demoon...,
Dat lijd nog weleens tot heftige discussies...(geen ruzie hoor we houden het volwassen),
Maar soms snap ik er geen bal van allemaal..
Zo zijn we van de week aangereden door iemand uit rouveen..
Diegenen is niet verzekerd want dat mag niet van de kerk ofzo.....dat snap ik niet..
Blue_Eyes schreef:xNursiex; ik geloof niet dat jij echt een idee hebt van wat het christelijk geloof inhoudt. Zo'n beetje alles wat je zegt klopt niet